Problem przy uruchamianiu (tylko na zimnym silniku)
Brudny Harry - 01 kwi 2008 11:35
Po przeszukaniu forum w poszukiwaniu odpowiedzi, ktorej niestety nie znalazlem postanowiłem "spłodzic" pierwszy temat
Problem polega na tym, że na zimnym silniku ( i tylko na zimnym) autko odpala na 3 cylindrach i w miarę nagrzewania się, objaw ten ustępuje i zaczyna pracowac calkiem rowno.Problemu jako takiego z samym uruchomieniem silnika nie ma, odpala za pierwszym razem. Od razu dodam, że auto zakupiłem ok. miesiąca temu i problem ten występuje od samego początku.
Do tej pory wymieniłem świece, przewody WN,kopułkę i palec (przy wymianie sprawdzilismy stan tych elementow i byly w stanie dobrym) wiec nie bylem zdziwiony, że kompletnie nic to nie zmieniło...
Z dodatkowych informacji wymienione standardowo po zakupie:
rozrząd, olej, filtry etc.
Po przejechaniu ok 500 km nie stwierdzilem nawet najmniejszego ubytku oleju, trochę dużo pali, ale to chyba normalne gdyż pokonuję jak na razie dośc małe dystanse (miasto).
Bede wdzieczny za jakiekolwiek sugestie i pomoc. Jedyne co znalazlem na forum to możliwy problem z sondą lambda, ale tu mam wątpliwości, jako że z tego co się orientuję to sonda przy samym odpalaniu udziału nie bierze (mogę się oczywiście mylic).
Artiks - 01 kwi 2008 11:37
kopułkę i palec (przy wymianie sprawdzilismy stan tych elementow i byly w stanie dobrym) wiec nie bylem zdziwiony, że kompletnie nic to nie zmieniło a cewka
Brudny Harry - 01 kwi 2008 11:41
Cewki nie sprawdzaliśmy Ale czy możliwe, że taki objaw przy cewce występowałby tylko na zimnym silniku ?
Posiadam webasto i po podgrzaniu powiedzmy do pierwszej kreski na wskazniku temperatury jest dużo lepiej jeśli to jakaś wskazówka.
PS- nie mam żadnych objawów dławienia, nawet jeśli rozpocznę jazdę zaraz po uruchomieniu to autko jedzie ok, siłą rzeczy jest odrobinę bardziej mułowate przez chwilę, ale nic poza tym.
KyRy - 01 kwi 2008 11:48
Brudny Harry popraw temat na zgodny z regulaminem.
Gostek - 01 kwi 2008 15:58
Brudny Harry napisał:
kopułkę i palec (przy wymianie sprawdzilismy stan tych elementow i byly w stanie dobrym) wiec nie bylem zdziwiony, że kompletnie nic to nie zmieniło
a cewka pytajnika kompresja?? na wszystkich cylindrach jest taka sama?? miałem podobny problem i własnie to było przyczyna problemów.
Brudny Harry - 02 kwi 2008 8:23
a kompresja?? na wszystkich cylindrach jest taka sama?? miałem podobny problem i własnie to było przyczyna problemów.
Gostek - 02 kwi 2008 12:02
Gostek, a czym dokładniej był u Ciebie spowodowany brak kompresji pytajnikW/g tego co mówił mechanik to jakies płytki od regulacji zaworów były przez cały czas podparte. po wymianie ich problem odrazu zniknął.
pozdrowiam
Brudny Harry - 02 kwi 2008 12:35
W/g tego co mówił mechanik to jakies płytki od regulacji zaworów były przez cały czas podparte. po wymianie ich problem odrazu zniknął.
pozdrowiam