ďťż
Problem z mocą auta





yoshiwwy - 01 lut 2009 18:41
Witam. Oto link do wykresu z hamowni:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/423 ... 5bad7.html
Coś się dzieje między 3800-4800 obr/min.
Gość obsługujący urządzenie uważa że to wina rozrządu.
Czekam na propozycje




re5 - 02 lut 2009 19:36
moze byc ale sie nie pocieszaj



Briareos - 02 lut 2009 19:52
Ooo, drugi taki temat dziś. Po Z5 przyszła pora na BP?
U dołu moment wygląda ładnie, i w sumie to prawie dobija do tych 160 przy 4000. Dalej niestety już mało fajnie jest. Czy na pewno działa ci VICS?



flashmaniac - 02 lut 2009 20:17
badales silnik na hamowni z jakiejs przyczyny czy tak poprostu z ciekawosci ?
ile Cie kosztowalo to badanie i gdzie robiles ?

Pozdr.




yoshiwwy - 04 lut 2009 19:20

badales silnik na hamowni z jakiejs przyczyny czy tak poprostu z ciekawosci ?
ile Cie kosztowalo to badanie i gdzie robiles ?

Pozdr.

tu masz wszystko
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=63059



yoshiwwy - 04 lut 2009 19:20

Czy na pewno działa ci VICS?
co to jest????????????????



Briareos - 05 lut 2009 13:22
No bez jaj... masz ślicznego BP pod maską a nie wiesz że masz VICS?

To szybkie wprowadzenie: VICS = Variable Inertia Charging System
BP (i kilka innych silników też, z R4 to chyba FE) mają zmienną geometrię dolotu. Jest to dość prosty system w sumie, kolektor jest podzielony na części a VICS łączy je ze sobą przy prędkości obrotowej wyższej od około 4000. Chodzi o to że na niskich obrotach jest lepiej mieć dopasowany falowo dolot, a na wyższych to już właściwie tylko przepustowość się liczy. Są to dwa sprzeczne ze sobą założenia więc dzięki VICS masz przełączany system i projekt nie musiał poświęcić jednego kosztem drugiego.

VICS w BP to jest taki zestaw 4 przepustnic na jednej osi. Otwiera je (jest tylko włącz/wyłącz, nie ma regulacji) podciśnienie z kolektora. Jak otworzysz maskę i staniesz twarzą do silnika, to po lewej stronie kolektora zobaczysz taki cylinderek (wielkości musztardówki) który ciągnie za małą dźwignię przymocowaną do wychodzącej z boku ośki. Na tej ośce są właśnie przepustnice VICS zamontowane. To się da ręką przestawić - jest tylko opór sprężyny.
Sprawdź czy jak podnosisz obroty silnika to następuje otwarcie przepustnic VICS.



yoshiwwy - 05 lut 2009 19:56

DZięki



flashmaniac - 05 lut 2009 20:44
Mi "gaziarz" urwal przewod od VICS. Auto duzo stracilo na przyspieszeniu. Roznica jest wyrazna.....wystarczy odloczyc przewod od VICS i sie przejechac



yoshiwwy - 07 lut 2009 13:39
VICS działa. Sprawdzałem dziś. Jakieś inne podpowiedzi?



flashmaniac - 07 lut 2009 14:16
Ja w pierwszej kolejnosci sprawdzil bym cisnienie sprezania a pozniej podejrzewal inne uklady jak zaplon czy uklad wtryskowy etc......



yoshiwwy - 12 lut 2009 12:17
No i problem rozwiązany
Pan od hamowni miał rację. W trakcie wymiany rozrządu mechanik ustawił rolki " na oko". Wyszło z tego, że obie są przestawione o jeden ząbek. Rozdząd ustawiony jak potrzeba. Auto chodzi jak należy



flashmaniac - 12 lut 2009 13:01
gratulacje......
ten spadek mocy byl mocno zauwazalny ?
jaka predkosc maksymalna osiagales ?



yoshiwwy - 13 lut 2009 7:55
Nie mam sie gdzie rozpędzić. rozrząd miałem wymieniany po zakupie auta, więc nie bardzo wiedziałem jak powinno chodzić. Dopiero hamownia pokazała, że coś jest nie tak.



flashmaniac - 13 lut 2009 8:28
acha...jak rozrzad byl zle ustawiony to mimo tego czules ze przy okolo 3.500-4 tys obr/min wyrazny wzrost przyspieszania ?



yoshiwwy - 13 lut 2009 10:14
Przyspieszał normalnie. OK. 4500 obr. na 3 biegu czułem, że się dławi. Obroty rosły a auto nie przyspieszało.