Problem z tempomatem
Sebastian - 11 kwi 2004 10:19
Cześć witam wszystkich fanatyków MAZDY. Posiadam mazdę 626GE 92r z LPG. Mam mały problem z tempomatem który wogógule nie trzyma prędkości. Kontrolka się zaświeca i niby jest włąnczony a reakcji zero. Czy ktoś wie czym może być to spowodowane. Dodam że mam walnięty przepływomież choć samochód jest tak wyregulowany ze jeździ bez zażutów na paliwie i na LPG.
xXx - 11 kwi 2004 10:40
Jeżeli masz walnięty przepływomierz i ktoś regulował Ci tak silnik, że chodzi bez problemu na paliwie, a "nie powinien" ze względu na uszkodzony przepływomierz to może właśnie w tym leży problem i przez to tempomat wariuje.
Pozdro
Globy - 11 kwi 2004 16:18
Byc moze ma to wplyw na dzialanie tempomatu, na wszelki wypadek sprawdz poprawnosc poslugiwania sie nim -
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/tempomat.php
Sebastian - 12 kwi 2004 19:53
Byc moze ma to wplyw na dzialanie tempomatu, na wszelki wypadek sprawdz poprawnosc poslugiwania sie nim - http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/tempomat.phpCzy ktoś może mi powiedzieć co to jest akcelerator i gdzie się znajduje bo w tych określeniach narazie jestem Lamerem.
LoB - 12 kwi 2004 21:25
przy kierownicy powinny byc 2 przyciski ACCEl (akcelerator) i RESUME...
chcac jechac ze stala predkoscia...co umozliwia tempomat nalezy wlaczyc przycik CRUSE CONTROL...(wtedy zapala sie wspomniania przec ciebie lampka) a nastepnie przycisnac ACCEl przy wybranej predkoscil....hamulcem oczywiscie dezaktywujemy uzadzenie
_MarSs_ - 13 kwi 2004 7:31
No jak się nie wpisze prędkości to co ma trzymać??
Ale jak to może działać bez przepływomierza? rezystor czy co??
LoB - 13 kwi 2004 10:26
No jak się nie wpisze prędkości to co ma trzymać??
_MarSs_ - 13 kwi 2004 11:21
No jak się nie wpisze prędkości to co ma trzymać??a co sie ma wpisywac...
wciskamy pedal gazu do predkosci ktora chcemy zachowac..i wtedy wciskamy ACCEL ...
Długi - 13 kwi 2004 12:25
ACCEL = SET
Smirnoff - 13 kwi 2004 12:48
U mnie w GE KL tempomat ustawiam dolnym przyciskiem na kierze, na którym jest wyraźny napis SET. Emblematem "ACCEL" mam oznaczony górny przycisk i nim w razie czego przyspieszam, jak mi sie nie kce postawic nogi na pedał "gazu" podczas jazdy z tempomatem. Ale zawsze chcąc załączyc tempomat naciskam przy odpowiedniej prędkopści przycisk SET, czyli dolny.
Tak więc ACCEL to chyba nie jest tożsamy przycisk z SET, aczkolwiek nie probowałem ustawiać V przyciskiem ACCEL, moze sie da??
Pozdro
SM
Długi - 13 kwi 2004 13:03
Sorki
faktycznie przyzwyczajenie ze starego PROBE, tam ACCEL = SET
GE SET=COAST, ACCEL = RESUME
Kruk11 - 13 kwi 2004 15:22
Pytanie trochę offtopic ale nie daleko.
Jak wstawić tempomat do silnika 1,3 z wtryskiem z 92 roku i ile to kosztuje??
Dzięki za podpowiedzi
Smirnoff - 13 kwi 2004 23:25
Sorki
faktycznie przyzwyczajenie ze starego PROBE, tam ACCEL = SET
GE SET=COAST, ACCEL = RESUMEDokładnie jest tak jak piszesz. Dzisiaj jeździłem i specjalnie pobawiłem się tempomatem. Nacisnięcie ACCEL absolutnie nic nie wnosi do tempomatu o ile wczesniej nie ustawimy prędkości przyciskiem SET. Tak więc trzeba się trzymac takiej kolejności:
1) Włączyc przycisk Cruise CTRL na desce rozdzielczej (zapali się pomarańczowy "pasek-kontrolka" na wspomnianym przycisku.
2) Osiągnąwszy satysfakcjonującą nas prędkość nacisnąć przycisk SET/COAST, co spowoduje zapamiętanie prędkości przez kompa i zaświecenie zielonego napisu po prawej stronie tacho "CRUISE"
3) Teraz sobie możemy naciskać SET/COAST lub ACCEL/RESUME do bólu. Pierwszym z nich spowodujemy przymykanie przepustnicy i zwalnianie samochodu, drugim wręcz przeciwnie. Jesli np przyspieszymy przy wyprzedzaniu, to poprzez RESUME możemy powrócić po wyprzedzeniu kogoś tam do wcześniejszej prędkości. Po naciśnięciu hamulca ustawienie jest kasowane a kontrolka-zielony napis CRUISE gaśnie.
Pozdro
Smirnoff
PS
Tak więc Sebastian jeżeli świeci się pomaranczowa kontrolka w przycisku oraz zielony napis CRUISE na tacho, to tempomat powinien działać, jesli nie działa, znaczy się coś jest skopane. Jeśli natomiast nie świeci się zielony napis na tacho, to nie masz zadanej prędkości i nie zadziała choćby nie wiem co, doputy, dopóki nie ustawisz prędkosci przyciskiem SET.
_MarSs_ - 14 kwi 2004 6:29
No i nalezy pamiętać, że zadana prędkość nie może byc niższa niz minimalna dozwolona - u mnie w Cronosie to jakieś 45km/h! Ale czy ktoś tak wolno jeździ???
Sebastian - 15 kwi 2004 23:08
Wielkie dzienki za pomoc bende walczył z tą małą aczkolwiek przydatnym maszynerią:)
Sebastian - 16 kwi 2004 10:55
przy kierownicy powinny byc 2 przyciski ACCEl (akcelerator) i RESUME...
chcac jechac ze stala predkoscia...co umozliwia tempomat nalezy wlaczyc przycik CRUSE CONTROL...(wtedy zapala sie wspomniania przec ciebie lampka) a nastepnie przycisnac ACCEl przy wybranej predkoscil....hamulcem oczywiscie dezaktywujemy uzadzenie No tak wszysko jest tak jak piszecie ale tempomat nie trzyma V. Otóz mam pytanie, czym może być to spowodowane?.
Smirnoff - 16 kwi 2004 12:05
A zapala się wspomniana przeze mnie kontrolka o zielonym kolorku z napisem "CRUISE"
Sebastian - 17 kwi 2004 12:00
A zapala się wspomniana przeze mnie kontrolka o zielonym kolorku z napisem "CRUISE" bez problemu wszystko odbywa się tak jak powinno tylko reakcji brak.
Smirnoff - 17 kwi 2004 15:32
Hmm, no to w takim układzie ja bym proponował oblukać sprawę od strony mechanicznej -> czy linka tempomatu jest cała, odpowiednio umocowana itp itd? Czy wężyk od podcisnienia jest na swoim miejscu?
Pozdro
SM
Sebastian - 19 kwi 2004 22:37
Ok dzięki zaczne się rozglądać po tych sprawach.
stuk - 21 lut 2006 9:20
A zapala się wspomniana przeze mnie kontrolka o zielonym kolorku z napisem "CRUISE"A co jeśli czasme się zapala, i wtedy wszystko działa idealnie, a czasem można sobie dusić SET ile się chce i nic? Raz na jakiś czas t ak mam, że wlaczaam tempomat, wciskam SET, tzrymam ponad 3 sekundy, puszczam i nic, nic, nic, nic. Dodam, że predkość oczywiście powyżej 40km/h. Po prostu czasem nie chce się złączyć. Swieci sie pomarańczowa lampka na przycisku, a zielone "Cruise" na tablicy sie nie zapala. A innym razem sie zapala i wszystko działa jak trzeba, także ponowne set, czy resume, po zahamaowaniu itd.
Co może być przyczyną, że czasem nie działa "set"?
marceli77 - 25 lut 2006 22:10
witam, co może być przyczyną że przy włączeniu przycisku CRUISE CONTROL zamiast się uaktywnić na desce to niema żadnej reakcji tylko po kilku próbach się uaktywnia.prędkość w czasie załączania jest powyżej 40km/v co może być przyczyną a jak się uaktywni to wszystko jest ok pozdrawiam marek
KaziU - 04 gru 2006 22:03
Witam nie działa mi tempomat, po prostu sie nie uaktywnia, od czego powinienem zacząć szukanie co jest nie tak ?, włącznik na desce świeci, aczkolwiek zero jakiejkolwiek reakcji na przycisk set
andrev001 - 06 gru 2006 5:41
Ponieważ temat brzmi "Problem z tempomatem" chcę opisać tu krok po kroku obsługę tegoż jakże dogodnego urządzenia, który utrzymuje stałą prędkość samochodu, dzięki czemu nasza prawa noga może odpocząć.
1. Aby uaktywnić tryb "cruise" - tempomat wciskamy przycisk na konsoli CRUISE MAIN zapali się lampka na konsoli. Producent pisze aby odczekać ok 5s. Ok jedziemy dalej...
2. Prędkość minimalna z jaką musimy jechać aby uaktywnić tempomat to 25mph - 40km/h.
3. Jeżeli już jedziemy z prędkością powyżej 25mph / 40km/h przekręcamy ku dołowi lub naciskami przycisk na kierownicy z napisem SET (coast) - NIE! Przytrzymujemy go, tylko raz przekręcamy / naciskamy i puszczamy (system nie zadziała jak przyśpieszamy).
4. W tym samym momencie puszczamy pedał gazu o ile on sam lekko nie uciekł nam z pod nogi.
Zwiększanie prędkości tempomatem.
1. Przekręcamy ku górze lub wciskamy przycisk na kierownicy oznaczony napisem ACCEL (resume).
2. Przytrzymujemy aby przyśpieszać. Osiągnąwszy satysfakcjonującą nas prędkość puszczamy przycisk. Możemy także przekręcić / nacisnąć przycisk jeden raz aby zwiększyć prędkość o 1mph / 1km/h.
Zmniejszanie prędkości następuje przekręcając w dół / wciskając przycisk COAST (set). Resztę robimy jak przy przyśpieszaniu.
Wyłączenie tempomatu:
1. Naciskamy przycisk CRUISE MAIN - gaśnie lampka na konsoli.
2. Wciskamy lekko pedał hamulca. W manualu możemy także wcisnąć sprzęgło.
3. Przerzucamy skrzynię w tryb Neutral (Automatyczna Skrzynia Biegów).
4. System wyłączy się automatycznie gdy prędkość spadnie poniżej 9mph 15km/h.
Jeżeli zwolniliśmy (ale nie poniżej 25mph / 40km/h) możemy powrócić do ostatniej zapamiętanej prędkości. Wystarczy przekręcić ku górze / wcisnąć przycisk (nie przytrzymywać) RESUME (Accel). Czyli w mieście może się to nie udać (ograniczenia) ale na autostradzie zadziała.
Dziękuje instrukcji samochodowej
Karwoś - 06 gru 2006 21:41
Tempomat - bardzo wygodna sprawa A jak to jest ze spalaniem w trasie w przypadku używania tempomatu - podobno wzrasta - macie jakieś doświadczenia
andrev001 - 06 gru 2006 23:06
Ja używałem przez 5godzin jazdy po autostradzie. Nie zauważyłem różnicy jedynie noga wypoczęła
KaziU - 06 gru 2006 23:23
To jak używać tempomatu już wałkowaliśmy, ale jeśli on tak po prostu zwyczajnie nie działa, od czego powinniśmy zacząć szukanie ?
Karwoś - 07 gru 2006 9:23
A masz jakieś zabezpieczenie typu odcięcie zapłonu albo coś podobnego?? Np. ukryty przycisk?? Jeśli tak to całkiem możliwe że jeżeli zapłon jest odcięty ym przyciskiem to może tempomat nie działać - tak jak u mnie. Najlepiej najpierw sprawdzić wiązki dochodzące do przełączników cz w którymś miejscu nie ma przerwy.
Powodzenia.
Grzes626 - 08 gru 2006 13:23
A ja mam taki jakiś wynalazek trzy razy włączyłem i wiecej nie moge. Jest dzwignia off,memo,+,-. Za hińskiego b. nie potrafie wiecej razy tego włączyć moze ktoś ma taki podpowie jak jest zasada.
Grzes626 - 08 gru 2006 13:34
Mój tempomat to jakaś dostawka amerykańska. Dźwignia OFF,memo, +, -. Trzy razy udało mi sie go odpalić żadna kontrolka sie nie zapaliła. Jak to sie obsługuje może ktoś wie.
Radzi00 - 23 lis 2008 14:32
Witam robilem przekladke z automata na manual i po tym zabiegu nie dziala mi tempomat, tzn moge go wlaczyc przyciskim i sie on zapala ale nie moge ustawic predkosci na kierwonicy, myslalem wiele o tych czujnikach przy pedalach, moze tam mam cos zmieniac? czunika od gazu nie ruszalem wogole tylko ten od hamulca przekladalem. Wszystko bylo wydaje mi sie podlaczone dobrze gdyz robilem przekladke z jednego auta do drugiego , jak tylko cos wymontowalem to odrazu zamontowalem w drugiem. Moze da sie jakos ominac te czujniki zeby sie dowiedzeic cz tempomat dziala? Prosze o pomoc, jakies sugestie... pzdr
qbass - 23 lis 2008 20:46
Łączę z podobnym tematem, a Ciebie Radzi00 proszę o zapoznanie się z regulaminem działu. Dowiesz się z niego jak poprawnie nazywać i kiedy zakładać nowe tematy na forum.
Oznaczenia generacji i symbole silników - potrzebne do nazwania tematu - znajdziesz na stronie klubowej.
Korzystaj też z opcji 'szukaj', wiele problemów było już omawianych na forum, a co ważniejsze, dużo z nich zostało rozwiązanych.
RegulaminOpcja: SzukajJak używać opcji: SzukajOznaczenia modeli i silnikówFAQ Forum MazdaSpeed