ďťż
Problem ze wspomaganiem i komputerem.





Kluczi - 02 cze 2009 18:04
Witam wczoraj stałem się mam nadzieje że, szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 . Mam parę problemów.
1. Komputer tuż po odpaleniu działa normalnie po jakimś czasie znikają pewne ikony. Postaram się w najbliższym czasie wkleić zdjęcie jak to wygląda bo cieżko go opisać.
2. Ten problem ujawnił się dopiero gdy dojechałem do domu (przejechałem ok. 400km) Wspomaganie kierownicy przy skręcaniu na postoju ciężko huczy. Intensywność wspomagania również zmalała. Co to może być ?
Jutro chcę pojechać do serwisu Mazdy w Słupsku miał ktoś z nim do czynienia? Ile kosztuje zrobienie przeglądu w celu wykrycia tych usterek.
Pozdrawiam Michał Kulczycki




magicadm - 02 cze 2009 18:15

po jakimś czasie znikają pewne ikony.
To raczej dobrze...


Wspomaganie kierownicy przy skręcaniu na postoju ciężko huczy
Masz płyn w układzie?



Piterx - 02 cze 2009 18:28
Wspomaganie kierownicy przy skręcaniu na postoju ciężko huczy



Grzyby - 02 cze 2009 18:30

Przeciera sie wężyk (rurka) od wspomagania- mozna wymienic lub polutowac
możesz podpowiedzieć w którym miejscu? Ostatnio też i u mnie chyba zaczęło buczeć wspomaganie....




Piterx - 02 cze 2009 18:39
hmm zapomniałem własnie jak kupiłem auto to tak miałem, na samej gorze pod pokrywą..(tą plastikową-silnika) delikatnie przepuszcza...ona chyba dotykała elementu silnika i dlatego sie przecierała... dolałem chyba z 2 l zanim mechnik wyłapał ze ona jest przytarta... na oko nie bylo widac dopiero na warsztacie gosc nacisnął na hamulec i wyłapali....mysleli ze gdzieś na łączeniu-ale nie, ona była przytarta gdzieś na srodku...mi mechanik polutował i jeżdze juz 1,5 r.



Kluczi - 02 cze 2009 18:57
Płynu faktycznie jest za mało co polecacie serwis czy jakiegoś pana Józka? Autko kupiłem z przebiegiem 216000 na drzwiach zobaczyłem dzisiaj plakietke z serwisu z napisanym przebiegiem 221000 w marcu tego roku.



Grzyby - 02 cze 2009 19:01

Autko kupiłem z przebiegiem 216000 na drzwiach zobaczyłem dzisiaj plakietke z serwisu z napisanym przebiegiem 221000 w marcu tego roku
bezsensowne żeby ktoś cofał tak mało licznik. To jest prawdopodobnie przebieg przy którym autko powinno pojawić się w serwisie po raz kolejny.



Piterx - 02 cze 2009 19:12
do płynu to ci pan Jozek starczy ale odzałuj pare setek niech ci przejzą dokładnie auto...



Kluczi - 02 cze 2009 19:35
No cóż jutro melduje się w serwisie:D Jak myślicie ile może to kosztować?



Piterx - 02 cze 2009 20:49
loknołem - sciagniecie ,lutowanie, złozenie 70zł, przeglad CAŁEGO AUTA z wymiana płynów- wszystkich 850zł a do kompa to poszukaj porzadnego speca z IDS..oj ciezko o takich....cięzko... a najlepiej własnie jabys zaczał od speca z komputerem.. na stacjach aso np bosch czy innych pokaze ze brak połaczenia z komputerem.. a jakbys pojechał do speca który ma odpowiedni sprzet... to przejrzałby ostanie błedy i wiedziałbys na co patrzec



Kluczi - 03 cze 2009 18:41
70 zł w ASO ?!



Piterx - 03 cze 2009 19:48
nie.......... u znajomego mechanika



Kluczi - 05 cze 2009 8:00

nie.......... u znajomego mechanika ehhh. A juz sie cieszylem



Grzyby - 05 cze 2009 8:01
Panowie - nowa rurka w ASO kosztuje aż 61 zł



Enduro - 05 cze 2009 9:14

. Mam parę problemów.
1. Komputer tuż po odpaleniu działa normalnie po jakimś czasie znikają pewne ikony. Wspomaganie kierownicy przy skręcaniu na postoju ciężko huczy. Intensywność wspomagania również zmalała. Co to może być ?

są przypadki że wyświetlacz kompa pokladowego
po prostu psuje się i jest do wymiany,
i nie ma to absolutnie nic wspólnego z licznikem, przebiegiem i ewentualnym jego cofaniem

co do serva to, sprawdz stan plynu hydraulicznego..
mozesz go tez wymienić, jeśli chcesz no i jesli nie ucieka..
E.



Enduro - 05 cze 2009 9:19

jak kupiłem auto to tak miałem, na samej gorze pod pokrywą..(tą plastikową-silnika) delikatnie przepuszcza...ona chyba dotykała elementu silnika i dlatego sie przecierała... dolałem chyba z 2 l zanim mechnik wyłapał ze ona jest przytarta... na oko nie bylo widac dopiero na warsztacie

gosc nacisnął na hamulec i wyłapali....


płyn hydrauliczny i płyn hamulcowy nie maja ze sobą nic wspólnego,

wręcz przeciwnie i nic nie da duszenie na hamulec,
w celu sprawdzenia sytemu wspomagania!

należy odpalić motor i pokręcić kierownicą w jedną i drugą strone,
do oporu, i wtedy sprawdzic stan plynu w zbiorniczku!
musi być miedzy min. a max. ! a najlepiej przy max.
(ale nie powyżej!) i jesli dalej servo jęczy, to można jeszcze wymienić płyn (originalny jest zalecany!)
a jeżeli i to nie pomoże, to znaczy, że raczej pompa servo jest mizerna...!
pozdr.
E.



Piterx - 05 cze 2009 10:04
Grzyby i co przetarła ci sie???

Endurosą przypadki że wyświetlacz kompa pokladowego
po prostu psuje się i jest do wymiany,
i nie ma to absolutnie nic wspólnego z licznikem, przebiegiem i ewentualnym jego cofaniem



Enduro - 05 cze 2009 14:49

Endurosą przypadki że wyświetlacz kompa pokladowego
po prostu psuje się i jest do wymiany,
i nie ma to absolutnie nic wspólnego z licznikem, przebiegiem i ewentualnym jego cofaniem


oj ma ma nawet na forum o tym pisali...poprostu nieumiejetna( lub brak prawidłowego softu) ingerencja w komputer daje takie objawy...



Kluczi - 07 cze 2009 20:06
Komputer czasem działa aż miło a czasem nie(ma kaprys ). Może da się go jakoś zresetować?



Piterx - 08 cze 2009 5:34
zresetowac da... klema z akumulotara i 20--30 s z nogą na hamulcu.. ale bład (jezeli jest, i tak zostaje zapisany) najlepiej to wykasowac błedy ids-em....