ďťż
Problemy





Mlodyulek - 08 sie 2006 14:41
Witam
Posiadam z nia* pewien problem. Otoz podczas dodawania gazu(najczesciej podczas ruszania) cos zaczyna "[tiiit]", dzwiek jest podobny jak by jakas metalowa czesc wpadala w wibracje. Co moze to powodowac i jak to wyeliminowac??
*mazda protege se '00 1.8




Loczek - 08 sie 2006 14:46
U mnei było to samo. Sprawdż mocowanie tłumika w pewnym momencie tłumik jest w takie metalowej obejmie któa skorodowała i się przerwała w takis sposob ze rozdzieliła sie na dwa, i te konce skorodowanej obejmy pod wpływem dgran robiły to pierdzenie, także spawarka w ręke albo do jakieś znajomego i ci to zrobi w 5 min. TYlko msuisz znaleśc miejsce gdzie to sie tak zrobiło. najlepiej wejść w kanał i tak sobie zobacyzc.



Mateusz - 08 sie 2006 15:09
U mnie ta obejma była zaraz na początku układu wydechowego w okolicach tego siatkowego tłumika drgań, czy jak to tam specjaliści nazywają A jak przerdzewiała to wisiała sobie luźno na rurze. Loczek niewiem czy warto spawać, nowa obejma to koszt kilkunast zł, można ją dobrać w większości motoryzacyjnych albo w sklepach z art metalowymi, pozatym w warsztatach zajmujących się wydechami mają takie obejmy.

Pozdrawiam, Mateusz.

EDIT: z ciekawości aż sprawdziłem, ta obejma kosztuje w przypadku mojej mazdy 3,07zł cenę sprawdzałem tutaj: http://www.moto-czesci.pl/main.snm?page ... 0bad5723d0
numery katalogowe części można znaleźć tuataj: http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... search.php



Loczek - 08 sie 2006 15:16
U mnei też tam była zlokalizowana, i jak zlokalizowałem to sie chciałem pozbyc problemu. Czyli diagnoza jest, porady sa , niema to jak ekipa z Dąbrowy.




Mateusz - 08 sie 2006 15:28
Tak się zkocentrowaliśmy na obejmie, a to "pierdzenie" może być spowodowane najzwyklejszą dziurą gdzieś w układzie wydechowym, jeśli słychać przy tym metaliczny dźwięk, to może Mlodyulek ma przepaloną właśnie tą siatkową część o której pisałem wyżej.

Mlodyulek może jesteś w stanie zlokalizować, w którym miejscu słychać ten dźwięk - z przodu auta czy bardziej z tyłu? próbowałeś przytkać na chwilę rurę wydechową w celu "wysłuchania" dziur w układzie?

PS. Auto: mazda protege es



Mlodyulek - 08 sie 2006 22:14
To wiec tak slychac to z prawego tylu, a siostra mowi ze to jest wszedzie(to mi okreslila) a rury nie probowalem zatkac wiec zrobie to niedlugo
ps mazda protege jest hamerycki to odpowiednik europejskiej 323



Mateusz - 08 sie 2006 22:52

odpowiednik europejskiej 323
to może warto uzupełnić profil (o typ silnika i rok produkcji) i pisać w dziale 3/323/MX-3 tam chyba łatwiej o odpowiedź, więcej osób zagląda, tak mi się przynajmniej wydaje.

A co do obejmy, o której myśleliśmy z Loczkiem to raczej nie będzie przyczyną, bo jak zerknąłem do katalogu bosala, takowego elementu niema w twoim aucie, zobacz sam: http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... &year=2000
Dla porównania, w przypadku mojego auta obejma jest wyszczególniona w katalogu (element 250-654) http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... &year=1991
Pozdrawiam, Mateusz.



Mlodyulek - 08 sie 2006 23:30
no to prosze admina o przeniesienie tamtu aa i zapomnialem ale cos bylo zdejmowane z kataliztora a tak btw to jest hameryckie i sie moze troszke roznic



Mlodyulek - 09 sie 2006 1:32
Bylem u znajomego mechanika i on powiedzial mi ze jest to oslona od wylotow z cylindrow do tlumika, tam sa takie srobki i one sie oblozowaly takze wiem co pierdzi dzieki za wszyskie odpowiedzi



Loczek - 09 sie 2006 5:52
J aise skupiłem na obejmie ob u mnei tak wyglądało, ale problem ogólnie polega na tym że pod wpływem wibracji cos sie poluzowywuje i nam popierduje teraz tylko lokalizacja i usuniecie drgań.