Problemy z hamulcami po wymianie klocków
Maq - 10 kwi 2008 12:14
mitam jestem posiadaczem absolutnie nie nowej i chyba najbardziej upierdliwej mazdy jaką znam dziś wymieniałem klocki z tyłu, gdyż zaniepokoiło mnie dziwne buczenie dochodzące z tylnego koła. jak się okazało po zdjęciu koła wszystko tak zapieczone , jakby nikt tam nie zaglądał z 10 lat. po puknięciu młotkim klocki same się wysypały, 1 problem z głowy (poprzedni właściciel rullz), wyczyściłem tłoczki zaciski prowadnice, generalnie wszystko pedał zawsze był miękki więc przy odpowietrzaniu tyłu pomyślałem że odpowietrze też przód, efekt tego jest taki że na odpalonym silniku po wcisnieciu sprzęgła nie mam hamulców, jak je puszcze to trzeba przyznać że jest troche lepiej... moze ktoś ma jakiś pomysł
skandal lublin - 10 kwi 2008 15:54
po mojemu to jest brak płynu w zbiorniczku na pompie hamulcowej, ponieważ ów płyn służy tez do docisku sprzęgła, spróbuj odpowietrzyć pompe hamulcową (poprzez odkręcenie przewodów na pompie) a następnie jeszcze raz odpowietrz hamulce zaczynając od tyłu a potem przód i jesze raz tył i przód. kontrolując cały czas poziom płynu w zbiorniczku na pompie ham
Maq - 10 kwi 2008 19:13
płyn w zbiorniku jest , ale widac banki powietrza przy wcisnieciu hamulca
Bladyy78 - 10 kwi 2008 19:18
Masz zle odpowietrzone hamulce odpowietrzyć musisz je jeszcze raz najlepiej na zapalonym silniku. Hamulce po wymianie klocków zanim sie dotra mogą też być troszke słabsze.
TaxiDriver - 11 kwi 2008 19:36
Nie musisz robić tego na zapalonym silniku. Jesteś pewien że podczas odpowietrzania hamulców poziom płynu w zbiorniczku nie spadł poniżej minimum?? Bo jeżeli tak się stało pompa mogła zassac powietrze i teraz będziesz mieć bombel powietrza np. gdzieś na środku przewodu hamulcowego prowadzącego na tył i to będzie powód słabych hamulców. Odpowietrz teraz hamulce od nowa zaczynając od koła najbardziej oddalonego od pompy hamulcowej, czyli prawy tył potem lewy tył ,prawy przód i na koniec lewy przód cały czas pilnuj poziomu w zbiorniczku. Na początku możesz nie czuć za bardzo że pedał podczas pompowania twardnieje ale z czasem będzie to odczuwalne coraz mocniej i szybciej. Wiem coś o hamulcach bo w moim MX3 miałem z tym naprawdę niezłe cyrki!!
TaxiDriver - 11 kwi 2008 19:39
Acha i jeszcze jedno nie jestem pewien ale wydaje mi się że w MX3 1.6 z tego roku z tyłu były bębny a nie tarcze?? NIe jestem do końca przekonany bo sam mam z tyłu tarcze ale z tego co wiem w moin był robiony przeszczep z 1.8 może masz tak samo.