ďťż
problemy z układem chłodzenia - czy to wina uszczelki pod głowicą??





kocurek - 23 lip 2005 14:34
witam wszystkich mój problem jest nastepujący. Jak jade z predkościa wieksza niż 110 km/h wskazówka od temperatury wody rośnie prawie na max a jak zwalniam jest w normie?? czy wytwarza sie za duże ciśnienie (może uszczelka pod głowiicą puściła ale przy odpalaniiu nie wybija wody korkiem). działo sie tak przez 400 km jak mój tata wracał z gór aż w końcu pękła chłodnica (plastkik zaraz przy korku ) może wiecie co sie dzieje




b2 - 23 lip 2005 15:18
przegrzewanie na wyższych prędkościach obrotowych wskazuje na uszkodzony i stale zamknięty termostat (chłodzenie tylko na "małym" obiegu" - niewydajne)
rozerwanie chłodnicy wskazuje z kolei na uszkodzony korek ciśnieniowy, który się nie otworzył gdy powinien - rozszerzony pod wpływem temperatury płyn nie znalazł ujścia do zbiorniczka przelewowego (wyrównawczego) i strzeliła chłodnica. czasami w takim przypadku strzelają węże, jeśli są stare.

termostat czy korek to tanie rzeczy a mogące napsuć wiele, gdy niesprawne. warto je wymieniać co jakiś czas, choćby profilaktycznie. ja tak robię i śmigam bez problemu.



GofNet - 23 lip 2005 15:53
A chłodnica, to już jakieś 350zł - 600 zł --> już nie tak mało.



kocurek - 23 lip 2005 17:54
a gdzie znajduje sie ten korek ciśnieniowy no i termostat




kocurek - 23 lip 2005 18:30
ach ajeszcze jednainformacja tata mi powiedział ze jak wskazówja była wysoko to woda nie była zagotowana !! dziwne wiec czy to nie ta uszczelka? moze ma gdzies przebicie i daje za duże ciśnienie?



b2 - 23 lip 2005 19:11
kocurek

1. w przyszłości staraj się najpierw znaleźć coś dotyczącego interesującej Cię kwestii na własną rękę - wiele rzeczy na forum już się pojawiło, jak na przykład ten temat --> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=94966#94966 . może on Ci służyć pomocą.
2. w przyszłości korzystaj z opcji "zmień", zamiast tworzyć nowego posta z myslą, którą chciałbyś dodać do wcześniejszej wypowiedzi.
3. powiadam - zacznijcie od sprawdzenia termostatu i wymiany korka, zamiast snuć skomplikowane teorie spisku o przedmuchach przez uszczelkę pod głowicą (w razie porzeby znajdziesz na forum szczególowo omówione i to zagadnienie. szukaj.).
4. trudno jest zagotować płyn chłodniczy, ma on wyższą temperaturę wrzenia niż woda. nie trudno jednak uszkodzić chłodnicę jego nadmiarem. zakładam, że na wodzie nie jeździcie
5. posadź może Tatę przed kompem i niech poczyta sobie trochę forum. i osobiście nam napisze co nieco, jeśli będzie czuł taką potrzebę

pozdrawiam



Waluś - 23 lip 2005 19:20

ach ajeszcze jednainformacja tata mi powiedział ze jak wskazówja była wysoko to woda nie była zagotowana
Tak jak mówi B2
A dodam jeszcze że jeżeli termostat jest zamknięty i rzeczywiście chłodzenie ma wtedy mały obieg, to siłą rzeczy w chłodnicy woda nie będzie "zagotowana" proste. chłodnica to już "duży obieg" a w bloku silnika raczej palcem temperatury nie sprawdzisz



GofNet - 23 lip 2005 20:50
Reasumując:
Wszystko wskazuje na termostat, który jest w pozycji "załączony wyłącznie mały obieg". Oznacza to, iż chłodnica wcale nie jest wykorzystywana do chłodzenia cieczy chłodzącej, gdyż ona funkcjonuje dopiero na załączonym obiegu dużym. Termostat zazwyczaj jest tuż za kopułką rozdzielacza, nieco poniżej jej. Ta zaś jest po prawej stronie silnika, nieopodal czarnej, grubej rury. Łatwo ową kopułkę znaleźć, gdyż to właśnie z niej wychodzą przewody Wysokiego Napięcia do świec. Termostat zazwyczaj do swojego wierzchołka ma podłączone przewody (czujnik). Poszukaj na FORUM i w Książce Serwisowej a na 100% znajdziesz.

Korek, jak to korek... jest na chłodnicy. Ten, który Twój Tata odkręcał, by sprawdzić poziom/stan/temperaturę cieczy chłodzącej.

Gdyby uszczelka Ci padła, to zazwyczaj towarzyszą temu inne, gorsze objawy, typu:
wylewająca się woda przez chłodnicę.
bąbelki powietrza w chłodziwie w chłodnicy.
kopcenie auta na biało
a nawet tłusta zawiesina pływająca pod korkiem w chłodnicy.

Zapomnij o uszczelce i zmień te dwie rzeczy o któych pisaliśmy, a jak to nie pomoże (w co wątpię), to wtedy pomyśłimy.

Jeśli masz padniętą chłodnicę, to ją niestety również należy wymienić.

Powodzenia.



Waluś - 24 lip 2005 9:09
Gofnet
A dla sprawdzenia naszych informacji, jak wyciągniesz termostat zagotuj czajnik wody wlej wrzątek do szklanki i wrzuć termostat.powinien sie otworzyć. Jeśli nie ....masz diagnoze



kocurek - 24 lip 2005 9:40
aaa o ten korek chodziło myślałem że jest jeszcze jakiś inny dzieki za porady jak coś bede wiedział to sie odezwe



kocurek - 24 lip 2005 10:24
już coś wiadomo termostat w szklance wody sie nie otworzył czyli jest do wymiany! teraz taka sprawa czy jeżeli przy normalnej predkości temperatura wody była w normie tylko przy tych wiekszych wzrastała silnik sie nie przegrzał?? jak to sprawdzić czy jest przegrzany?? czy np. sprawdzenie ciśnienia na tłokach to wykaze??



kocurek - 24 lip 2005 10:25
już coś wiadomo termostat w szklance wody sie nie otworzył czyli jest do wymiany! teraz taka sprawa czy jeżeli przy normalnej predkości temperatura wody była w normie tylko przy tych wiekszych wzrastała silnik sie nie przegrzał?? jak to sprawdzić czy jest przegrzany?? czy np. sprawdzenie ciśnienia na tłokach to wykaze??



GofNet - 24 lip 2005 14:47

Jak sprawdzić, czy silnik jest przegrzany czy np. sprawdzenie ciśnienia na tłokach to wykaze??Najprawdopodobniej tak, pod warunkiem, iż faktycznie sporo się głowica przegrzała. Jednak raczej nie zaprzątaj sobie teraz tym głowy. Jeśli masz przegrzany silnik, to koszty mogą być nieporównywalnie większe. Dlaczego Gdyż wynikiem takowego przegrzania mogą być uszkodzone:
pierścienie (może być któryś np. pęknięty)
uszczelka pod głowicą
odkształcona głowica (wymagane planowanie)
pęknięta głowica
I inne nieprzyjemne usterki...

Zapomnij o tej liście i zabieraj się do wymiany termostatu i korka. Pogadamy, jak wymienisz i zdasz relację z wykonanej pracy i osiągniętych rezultatów



cwaniaq - 24 lip 2005 19:46

A chłodnica, to już jakieś 350zł - 600 zł --> już nie tak mało.
No niemało, ale 290 zł - wymieniałem u siebie, 323f ale ceny na pewno podobne albo i nawet identyczne...



GofNet - 24 lip 2005 20:00
No niemało, ale 290 zł



cwaniaq - 24 lip 2005 20:17

Ale chyba nie za nową? Do mojej BG nowa kosztuje bodaj 350zł
No właśnie nowa, używanej nigdzie nie znalazłem...



GofNet - 24 lip 2005 21:02
W takim razie myślę, że była to bardzo dobra cena Tylko brać!