Problemy z układem chłodzenia silnika po wymianie chłodnicy
profesor - 24 wrz 2004 18:29
Z gory sorki za duze litery ale jeszcze mnie trzyma.
Otoz niedawno kupilem nowa chlodnice wlalismy z ojcem plyn i takie tam lalala ( chlodnica nowa zamiennik).
do rzeczy. Wjezdzam do garazu i slysze bulgotanie patrze na wskazuwke temp i widze 3/4 wysokosci ;/. Ale sie wystraszylem. Ide po latarke i patrze ze z dolu na laczeniu rura - chlodnica (+ opaska) cieknie plyn , malo ale jednak cieknie ;/ . Patrze na zbiornik wyrownawczy i plynu jest mniej na low.
Bulgotanie trwalo jakas minutke ( dobrze ze stalo to sie dopiero wtedy gdy wjezdzalem do garazu bo wczesniej bylo wszystk ok , ).W chlodnicy jest plyn
Pytania : 1)dlaczego nie wlaczyl mi sie wentylator, przeciez chyba jak wskazowka jest na 3/4 to powinien zadzialac ( podlaczone ok 1 kabel taki zatrzaskowy, probowalem z kluczykiem i bez a wentyl i tak sie nie zalaczyl).
2) czy 3/4 temp to temp wysoka i czy mogla dowalic na stale silniczkowi ( ew ile max i min jest tak skala zebym mogl sobie obliczyc te 3/4 ile to moglo byc temp ( wiem ze podobno wentyl wlacza sie po 90 stopniach)
3) Dlaczego tak sie stalo, czy wina moze byc to ze uklad nie zostal odpowietrzniony ( jezeli tak to prosze napisac jak to sie robi..).
ps- ogolnie to jestem wkurzony.... i na dzisiaj mam dosyc wrazen. Mam nadzieje ze silnikowi nic sie nie stalo co nie Jak sadzicie, prosze o rady.
Jutro bede mial dzien pelen wrazen z ojcem ktory wroci z pracy i mnie pewnie [tiiit]... tylko nie wiem za co .
narqa
Ament - 24 wrz 2004 19:06
Heh
Fatality... Ale podlaczam sie do watku o wymianie plynu chlodniczego bo tez mnie to w weekend czeka - lalem poki co wode... Moze ktos wie w ktorym miejscu jest spust plynu (323F BG 1.6i GLX) i jak to sie odpowietrza?
Yard - 24 wrz 2004 20:14
Przy wymianie płynu trzeba odkręcić korek chłodnicy i korek spustowy pod chłodnicą. Przepłukać chłodnicę. Zakręcić korek spustowy i zalać płyn przez chłodnicę. Nie zakręcając korka wlewu uruchomić silnik i nagrzewać go, aż górny przewód chłodnicy będzie dobrze ciepły.Przy pracującym silniku na biegu jalowym, dolewać powoli płyn, aż do osiągnięcia poziomu dolnej krawędzi wlewu w chłodnicy.
3/4 na wskażniku to normalne. Bulgotało bo nie odpowierzone.
termis - 24 wrz 2004 21:01
I wszystko na temat, Yard pięknie to opisał.
Dragon - 24 wrz 2004 23:25
profesorku nic sie nie stalo neiwiem ale wydaje mi sie ze sprawdz czujniczek wlaczania tych wentylatorkow jak odpalisz i niebedzie slychac zaworkow to chyba jest git ale powinny dzialac ja mam jeden wentylator to jest 1.6 16v z klima i dzialal mialem dziure w chlodnicy ale qpilem klepnieta z deka w przod z warszawki a jezeli chodzi o to ze sie zagrzal to albo nieodpowitrzony albo moze termostat
profesor - 25 wrz 2004 5:54
Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.
Dziekuje za zmiane tresci tematu na wlasciwy .
Dzisiaj zobacze z ojcem chlodnice.
Mam nadzieje ze taki numer juz sie nie powtorzy( ps - wskazowke mialem zawsze troszeczke ( kilka mm) powyzej polowy i bylo spox, nagle podskoczylo na 3/4 i zaczelo sie bulgotanie. Nie odpowietrzniony uklad musial gdzies ulotnic powietrze wiec cisnienie rozwalilo najslabszy element, opaske od weza. (dobrze to sobie tlumacze?)
Pytanie dlaczego nie wlaczyl sie wentylator, wczesniej chodzil ( przed wymiana chlodnicy).
ps- mial ktos z Was taki problemik