ďťż
Przegub wewnetrzny - luz na podporze półośki





waldii - 13 lis 2006 20:02
Witam.Mam problem z przegubem wewnetrznym.Mam luz na lozysku podpory poloski od strony przegubu wewn.Objaw jest taki,ze przy ruszaniu jest ciche stukniecie.Ogladalem to i wyglada jakby kielich od przeg.wew.byl jednym elementem z lozyskiem.Czy tak jest??Tam sa chyba dwa lozyska.Zna ktos moze ich symbole lub wymiary??A gdzies kiedys widzialem na forum obrazek z rozlozonym przegubem ale nie moge sie dokopac.Pomoze mi ktos z wyszukaniem tego??pozdro




tomekrvf - 13 lis 2006 20:07

Jest jedno łożysko (D-code 25-740J)



Waluś - 13 lis 2006 20:18
Łożysko to sobie weź do rączki i idź do sklepu z częściami do maszyn spokojnie kupisz, to standardowe łożysko. Za SKF zapłaciłem około dwudziestukilku złotych. Gorzej z uszczelniaczami



waldii - 13 lis 2006 20:33
łokej ale jak to rozebrac?Lookalem na szybkiego i nie zauwazylem tam srubek ani pierscionkow zabezpieczajacych.A WALUS z lozyskiem wlasnie tak chce zrobic.Ale i tak wielki dzieki.Czekam na jeszcze jakies podpowiedzi.




fachura - 13 lis 2006 21:46
Jedz ty lepiej do warsztatu tam gdzie się naprawde znają na rzeczyi sam nie kombinuj bo w przeciwnym wypadku będziesz musiał kupować całą półoś.



waldii - 14 lis 2006 20:42

Jedz ty lepiej do warsztatu tam gdzie się naprawde znają na rzeczyi sam nie kombinuj bo w przeciwnym wypadku będziesz musiał kupować całą półoś.
warsztaty to ja mam w .Sam mam warsztat i nie male doswiadczenie.Raczej siedze w ciezarowkach ale z malymi puszkami nie ma problemu.Jak zrobie to napisze.POZDRO



SHY - 22 lis 2006 23:27
Witam

Moze pomoze a juz napewno nie zaszkodzi:

http://www.motomax.pl/www/instrukcja%20www/instrukcja.htm

Pzdr



qlesh - 23 lis 2006 1:03

Jedz ty lepiej do warsztatu


warsztaty to ja mam w

i pogadane



waldii - 23 lis 2006 20:25

Moze pomoze a juz napewno nie zaszkodzi:

http://www.motomax.pl/www/instrukcja%20 ... rukcja.htm

dzieki wielkie.wlasnie tego szukalem



SHY - 23 lis 2006 21:49

dzieki wielkie.wlasnie tego szukalem
Prosze bardzo.

Pzdr



waldii - 24 lis 2006 20:56
Teraz jeszcze maly problem.Jak to powyciagam to musze sie jakos dostac do sklepu z lozyskami.A mam do niego jakies 10km.Mam jechac autobusem???Przekichane



Sigma - 25 lis 2006 8:33
Mozna taksowka



ozetec - 27 lis 2006 18:36

Teraz jeszcze maly problem.Jak to powyciagam to musze sie jakos dostac do sklepu z lozyskami.A mam do niego jakies 10km.Mam jechac autobusem???Przekichane

rozkręć pod sklepem :-P



waldii - 27 lis 2006 19:22

Mozna taksowka
nie lubie taksiarzy


rozkręć pod sklepem :-P
taaa,znajac moje szczescie jak skoncze rozkrecac to bedzie 18 i zamkna sklep przed nosem



ow_czarek - 05 lut 2007 22:48
witam
mam pytanie pomoglo?
ja wprawdzie nie mam stukow przy ruszaniu ale mam cholernie duze wibracje calym autem powyzej predkosci 95km/h ale tylko przy przyspieszaniu bo po zdjeciu nogi z gazu ustepuje natychmiast
pozdro



waldii - 06 lut 2007 21:02

witam
mam pytanie pomoglo?

moze by pomoglo jakbym to zrobil Rozebralem to,przeczyscilem,przesmarowalem i raczej slychac takie delikatne buczenie jak puszczam gaz a cykniecie przy ruszaniu ucichlo.Takze zostawilem temat na pozniej,bo jakos z czasem cienko i zebrac sie nie mogo.pozdro



stanbart - 09 lut 2007 7:44
Witam Chopy. Dot. WALDII. Szkoda, że za póżno wejżłem w ten post. Już to przerabiałem. Łożysko podpory to zwykłe o ile pamiętam 6206 2xRS, nabijane w pochwie podpory.
W przypadku CZARKA jeżeli wyeliminowane jest wyważenie koła (zgubiny ciężarek, powstałe wybżuszenie opony) to przypuszczam, że przyczyn może być kilka :
-luz sworznia zwrotnicy, -luz łożyska piasty lub -luz padającego przegubu napędowego (pękn. osłona). Pozdrawiam, proponuję oględziny i proszę o info o lokalizacji usterki...



stanbart - 13 lut 2007 9:37
Wtam ponownie. W odpowiedzi informuję: zwykłe łożysko kulkowe, osadzone w pochwie szt 1, 2x RS oznacza obustronny uszczelniacz łożyska, w każdym sklepie z łożyskami, w cenie od ok. 25 - 30 zł.Demontaż i wymiana łożyska nabitego, po wyjęciu półosi. Podpora mocowana na trzy śruby trudno dostępne. Niezbędny długi klucz nasadowy, łamany. Pozdrawiam...



xANDy - 13 lut 2007 21:45
stanbart kolega dobrze gada...
Ino dopowiedzieć wypada, że oznaczenie RS nie jest tym samym co ZZ (uszczelnienie gumowe lub stalowe). Nie dać sobie wcisnąć stalowych osłonek! W sklepie sprzedawcy w razie czego tak doradzą, więc lepiej wiedzieć.



waldii - 22 lut 2007 20:35
No i po klopocie.Dzisiaj wymienilem to nieszczesne lozysko.Az tak nie halasowalo ale przyspieszajac bylo glosno i hamujac silnikiem tez.Kupilem lozysko 6206 2X RS firmy SKF za caaale 11 zl netto.Roboty na dobra godzine ale za to efekt rewelacyjny.Ta podpowiedz jest najlepsza
http://www.motomax.pl/www/instrukcja%20 ... rukcja.htm



cynia80 - 26 lut 2007 9:35
panowie a jeżeli mam problem nie z łożyskiem tylko z przegubem na na pól osi prawej tym przy podporze to czy ten przegub da się jakoś zregenerować czy trzeba go wymienić i jaki może to być koszt naprawy
bo od pewnego czasu słyszę stuki z prawej strony i już naprawdę nie wiem co wymieniać bo wymieniłem już chyba wszystko z przodu i dalej puka a nawet wali aż czuć pod nogami dziś byłem na SO i facet poruszał za tą pół oś i słychać było taki metaliczny dzwięk coś jakby podobny



D4r3k - 26 lut 2007 10:11

panowie a jeżeli mam problem nie z łożyskiem tylko z przegubem na na pól osi prawej tym przy podporze to czy ten przegub da się jakoś zregenerować czy trzeba go wymienić i jaki może to być koszt naprawy
bo od pewnego czasu słyszę stuki z prawej strony i już naprawdę nie wiem co wymieniać bo wymieniłem już chyba wszystko z przodu i dalej puka a nawet wali aż czuć pod nogami dziś byłem na SO i facet poruszał za tą pół oś i słychać było taki metaliczny dzwięk coś jakby podobny


Witam.
Mialem to samo co Ty, myslalem ze to poduszka ale jak poruszalem polosia to odrazu znalazlem przyczyne. Waliło strasznie, szczegolnie jak przyspieszalem i pozniej puszcilem gaz :/
Ja kupilem kompletna polos na allegro za 150 zl i juz mam spokoj.
Cena moim zdaniem naprawde niska, oba przeguby byly dobre. Wymienilem smar, zalozylem swoj zewnetrzy przegub i jezdze (nawet lozyska nie wymienialem).



cynia80 - 26 lut 2007 10:31
na nieszczęście to juz moja druga pól oś z pierwszą miałem tak samo podczas rozpędzania auta 60 wzwyż było j\eden wielki chrobot tu jeszcze tego nie ma ale już się zaczyna a czy możliwe jest wydobywanie odgłosu pukania podczas powolnego przejazdu przez nierówności takie jak n.p płytki trelinki?



stanbart - 26 lut 2007 10:33
CYNIA nie kombinuj. Wymieniaj łożysko na półosi w podporze. Jeśli przegup napędowy to słychać trajkot głównie przy skrętach i uderzenia przy ruszaniu. Przegub napędowy praktycznie nie regenowalny ( jak już to robią to droga kicha ) koszt nowego ok 140 zł.Pozdrawiam.



D4r3k - 26 lut 2007 11:19
Ale jej chodzi o wewnetrzy a tam nie ma terkotu !!!!! Jak przejezdzalem przez progi zwalniajace to bylo slychac u mnie stuk, ale gluwnie przy puszczaniu gazu i ponownym wcisnieciu (gluche udezenie).

Tam moze byc luz na lozysku lub na wieloklinie. U mnie byl na tym i na tym. Mozna kupic nowa polos, ta co wychodzi ze skrzyni z prawej strony i osobno przegub wewnetrzy prawy cena okolo 450 za przegub, polos 180zl :/



xANDy - 26 lut 2007 15:29
Jeśli to na pewno przegub wewnętrzny to po prostu można go wymienić na nowy i tyle. Po co nadmiernie kombinować na wszystkie sposoby?



waldii - 26 lut 2007 19:49
jak zbadac przeguby
http://www.motomax.pl/www/div.test_polosi.html



cynia80 - 26 lut 2007 20:25
panowie chciałem małe sprostowanko w pewnej kwestii zamieścić bo przeczytałem w jednym z postów "MOżE JEJ CHODZI... " jestem facetem 100%, wasze zdrowie !



D4r3k - 27 lut 2007 8:51

panowie chciałem małe sprostowanko w pewnej kwestii zamieścić bo przeczytałem w jednym z postów "MOżE JEJ CHODZI... " jestem facetem 100%, wasze zdrowie !

Ja o tym wiedzialem



waldii - 27 lut 2007 19:47

jestem facetem 100%
taaa.My wszystkie zawsze tak mowimy



max - 28 mar 2007 16:28

nie mam stukow przy ruszaniu ale mam cholernie duze wibracje calym autem

dokaldnie mam to samo dodam ze kola wywazone zero luzow w zawieszeniu oprucz luzu na podpoze poloski taki delikatny czasami sobie stuknie przy skrecaniu czy to moze byc przyczyna drgan powyzej 110km/h



Gość - 21 sie 2007 19:37
witam mam uszkodzone łożysko podpory półosi jaki to typ łożyska



Dziewczopol - 22 sie 2007 12:46
Witam.
Czy może ktoś z was wie jakie są wymiary tych uszczelniaczy zamontowanych w podporze przegubu? Z tego co zauważyłem to sa od siebie inne. Chodzi mi tu o GE FP ??



lukbet - 22 sie 2007 19:43
Witam, mam podobny problem. Cosik mi charamboli z przodu i wszystko wskazuje właśnie na wewnętrzny przegub. Jednakże hałas co jakiś czas znika, w szczególności w prawych zakrętach. Jak myślicie może to wskazywać na lewy przegub??? w prawych zakrętach zdaje mnie się, że jest odciążony ??



Dziewczopol - 23 sie 2007 5:34
Czasami nie ma to różnicy czy skręcasz w prawo czy w lewo. Trzeba sie dobrze wsłuchać. Zazwyczaj leca przeguby zewnetrzne a jak chodzi o chrobotanie w wewnetrznym to znaczy że sie łozysko i moze wielowypust na prawej podporze przegubu wysypał. Na stronie firmy MOTOMAX masz napisane jak tam sobie sprawdzić półosie.



lukbet - 23 sie 2007 22:08
Wiem, czytałem to. Ale zrobiłem taki manewr, że wyciągnąłem prawą półoś przy okazji wymiany osłony przegubu zewnętrznego i sobie ja dobrze obejrzałem. nie stwierdziłem żadnych luzów na wielowypuście ani na przegubie wew ale za to przegub poruszał się z małymi oporami. Zrzuciłem osłonę i okazało się że oryginalny smar tajemniczo sie rozrzedził i ubył(chyba że one takie są). Umyłem to wpakowałem tube smaru i efekt jest taki, jak opisałem. Muszę dodać, że przed tą operacją charcholenie było bardzo podobne tylko dużo głośniejsze i dźwięki miały większą częstość. Więc poprawa jest. Zastanawiam sie tylko czy warto rozebrać lewą stronę i wykonać podobne ruchy czy od razu wymienić prawy przegub(no bo skoro jest zmiana to moze to tak rąbie) W przegubie nic przerażającego nie widziałem, kulki całe jedynie bieżnie na części zewnętrznej nieco powycierane ale bez wżerów czy łuszczenia.



hubizx - 01 kwi 2010 16:05
Ja wymienialiście łożysko w podporze to udało się uratować gumowe osłony z obu stron łożyska, bo łożysko łatwo jest kupić ale co z osłonami.

--
Pozdr.
Hubi



arabek - 10 kwi 2010 20:39
Podłącze się do tematu, czy wymiana łożyska pomoże jeżeli luz jest od strony przegubu, to znaczy pół oś wychodząca ze skrzyni jest sztywna( bez luzu ) a przegub ma luz tak jakby na wieloklinie?