Przekładka 1.8 DOHC
Radek89 - 30 sty 2009 7:57
Witam, mam takie szybkie pytanko - Mógłby mi ktos powiedzieć jak jest z przekładką 1.6 16V ----- > 1.8 DOHC GT, jak jest ze skrzynią , no i z wszelkim osprzętem Ile taka operacja może kosztować przy cenie gołego silnika 500 zł i własnej robociźnie ?
Palkerson - 30 sty 2009 10:06
myślę że na forum tyle o tym było że sam mimo że tego nie robiłem w praktyce to stałem się expertem
za 500 zł sam silnik .... no nie polecam a mówię Ci od razu dla czego .. bo wszystko będzie łądnie pięknie pasowało do skrzyni ale będziesz miał krótsze biegi i nie uzyskasz takiej mocy jak byś to zrobił przy skrzyni z GT poza tym nie sprawdzisz czy silnik CI oleju nie bierze jak jest wyjęty.. a na uczciwość ludzką nie ma co liczyć..... co do osprzętu do samego silnika to musisz przerzucić przepływkę, kolektor ssący kolektor wydechowy, wiązkę i komputer.. reszta może spokojnie zostać jak rozrusznik (taki sam bo sprawdzałem) albo alternator .... tylko nie zapomnij o komputerze wiązce i przepływce bo to najważniejsze .. a sam swap to koszt około 600 zł (w warsztacie)
Radek89 - 30 sty 2009 11:26
Z jednej strony mi szkoda bo wyjmę dobry nie biorący grama oleju silnik i włożę kota w worku ... no ale chciało by się miec ponad 100 koni Widzę ze mniej zabawy będzie z 1.8 SOHC , bo koloktor ssący i przepływka powinny śmigac od 1.6 bez problemów, ale zastanawiam się czy odczuje wyraźna róznicę miedzy 1.6 a 1.8 sohc ;/ no i nie chce się madzi pozbywac bo wdzięczne auto - tylko kumpel z escorta 1.8 mnie bierze a tak byc nie moze :d hehe
Jacek176 - 30 sty 2009 12:01
Oj Palkerson kiepski z Ciebie "ekspert"
Skrzynia od 1.6 SOHC nie ma krótszych tylko DŁUŻSZE biegi. I to nie chodzi o to, że moc będzie większa czy mniejsza, bo moc nie zależy od przełożeń. Tylko na skrzyni od 1.6 będziesz miał gorsze przyspieszenie bo masz dłuższe przełożenia (większe prędkości na poszczególnych biegach). Poza tym sprzęgło od 1.6 jest dużo mniejsze i może nie być w stanie przenieść mocy większej o prawie 50%. A do skrzyni od 1.6 nie da się założyć sprzęgła od GT bo jest inny wałek sprzęgłowy.
A jeżeli chodzi o przepływkę to we wszystkich eFkach były takie same przepływki.
A co do sprawdzenia silnika to można sprawdzić kompresję nawet jak silnik stoi na palecie
damian - 30 sty 2009 12:12
Radek89 nie ma sensu wkładac 1.8 SOHC, ja tak zrobilem i nie poczulem wiekszej roznicy. kolektor ssacy nie bedzie pasowal. jak swap to tylko na DOHC
Radek89 - 30 sty 2009 12:24
Kurcze z tego co piszecie to lepiej sprzedac moja BG, dołozyć 4 koła i kupić BA 1.8 , aha ktos się oriętuje jak one śmigają
damian - 30 sty 2009 12:32
BA 1.8 ma chyba tylko 115 koni
jak chcesz mieć killera to kup starego CRXa, albo colta, lub coś w tym stylu
check - 30 sty 2009 13:19
Kurcze z tego co piszecie to lepiej sprzedac moja BG, dołozyć 4 koła i kupić BA 1.8 , aha ktos się oriętuje jak one śmigająpo przesiadce z BG 1.6 do BA 1.8 nie odczujesz za specjalnie tej większej ilości koni w BA bo jest ona cięższa od BG
Radek89 - 30 sty 2009 14:00
Myslałem o Eclipsie 2.0 150 koni ... tylko nie wiem jak z kasą będzie ;/ Narazie czekam na pogodę zeby znowu ruszyły jakies prace liftingowe przy madzi , muszę zrobić wgniotę na lewym przednim błotniku , ale chyba kupie caly błotnik i pomaluje. Mam nadzieje ze jak juz się zdecyduje na zmianę to znajdzie się kupiec za uczciwą kasę jak na stan techniczny :d Ale przywiazałem sie do tego autka dlatego nie wiem czy będe mial serce je sprzedać ... a kilka nowych koni by się przydało ... Pomyśle nad dolotem nowym i wywaleniem kata - wiem wiem , wywalania kata to zuo ale jak się nie przekonam na własnej skórce to nie uwierze :d
Jacek176 - 30 sty 2009 14:39
Wolnossący Eclipse też nie jest demonem prędkości. To waży ponad 1300kg i te 145KM to gonie rozpędza zbyt szybko. Jak Eclipse to tylko GSX: 213KM i napęd 4x4
Pit - 30 sty 2009 15:12
Myslałem o Eclipsie 2.0 150 koni Mulator i zawalidroga. FS w każdej budzie go objeżdża jak chce...
Cukierek - 30 sty 2009 17:02
Radek89 a może BF GTX?
Palkerson - 30 sty 2009 18:07
Oj Palkerson kiepski z Ciebie "ekspert" językpraktycznie tego nie sprawdzałem więc pomyłka ale co to za różnica.... wsadzi skrzynie od 1.6 to będzie źle i tyle dla tego najlepiej od razu wszystko z osprzętem pchać poza tym jestem praktykiem a nie teoretykiem więc po tygodniu znowu zapomnę czy to miały być krótsze czy dłuższe biegi
Jacek176 - 30 sty 2009 18:25
znowu zapomnę czy to miały być krótsze czy dłuższe biegi No to jest spora różnica.
Ja np. mam skrzynię od 1.3 i auto jeździ lepiej niż na skrzyni od GT
Palkerson - 30 sty 2009 18:37
Ja np. mam skrzynię od 1.3 i auto jeździ lepiej niż na skrzyni od GT zebyno widzisz to już jest konkret :D "jeździ lepiej" to pewnie jak z zębatką w motorowerze ? im mniejsza tym bardziej motorek ryje glebę a wolniej jedzie tak ???
albo odwrotnie ... kurde nie pamiętam
Jacek176 - 30 sty 2009 18:50
Ja np. mam skrzynię od 1.3 i auto jeździ lepiej niż na skrzyni od GT zebyno widzisz to już jest konkret :D "jeździ lepiej" to pewnie jak z zębatką w motorowerze ? im mniejsza tym bardziej motorek ryje glebę a wolniej jedzie tak ???
albo odwrotnie ... kurde nie pamiętam
Palkerson - 30 sty 2009 19:01
no i to jest dobra definicja trzeba to wsiąść na chłopski rozum i wszyscy zrozumieją nawet ja
piwo - 30 sty 2009 19:39
pod warunkiem ze auto ma trakcje,bo nie sadze ze dobrym pomyslem bylo by np w f1 stosowanie krotkich biegow.tam jedynka konczy sie przy 150 na godzine.moim zdaniem 1, 2 powinny byc bardzo dlugie by auto mialo trakcje a dopiero 3, 4 i 5 ciasno zestopniowane.oczywiscie mowie o autach powiedzmy gt w gore gdzie jest jakas moc na kolach.
Radek89 - 30 sty 2009 21:33
moim zdaniem 1, 2 powinny byc bardzo dlugie by auto mialo trakcje a dopiero 3, 4 i 5 ciasno zestopniowane