ďťż
Przerwy w działaniu wspomagania





Piotrfire - 01 cze 2004 19:07
Witam
Pojawił się mały problem w mojej GE a mianowicie jechałem wczoraj autostradą rozpędziłem magdę do 180 i jechałem tak ok 4-5 min gdy miałem skręcić na zjazd pojawił się problem kierownica nie bardzo reagowała ale na szczęście z wielkim oporem skręciłem po przejechaniu kilkuset metrów na wolniejszych obrotach wszystko wróciło do normy. Zdenerwowany wróciłem obroty na max jazda 3min i to samo kierownica ledwo kręci po zmniejszeniu obrotów jakieś 20 sek wszystko wraca do normy ???????




Jaksa - 01 cze 2004 19:13
A jaki masz stan paskow wielorowkowych ? Taka pierwsza mysl....



Piotrfire - 01 cze 2004 19:15
a ......... szczerze to nie sprawdzałem



Jaksa - 01 cze 2004 19:32
To sprawdz stan i naciągnięcie może to jest przyczyna ? Pompy padają raczej rzadko....jak już to łożyska.




Piotrfire - 01 cze 2004 19:34
ok sprawdzę thx



polnik@studio - 01 cze 2004 19:35
hmm bo mazda nie ma przypadkiem jakiejś blokady różnicowego Jak np. focus RS Tak się tylko pytam ...



radnor - 02 cze 2004 7:12
Ale przecież siła wspomagania zależy od prędkości.. Im wyższa, tym wspomaganie słabiej działa.



tco_tm - 02 cze 2004 11:19
Ale przecież siła wspomagania zależy od prędkości.. Im wyższa, tym wspomaganie słabiej działa.



Długi - 02 cze 2004 11:24
W większości mazd wspomaganie jest zależne od prędkości obrotowej silnika, im prękość obrotowa wyższa tym wspomaganie działa słabiej.
Lepsze wersje GD szczególnie MX-6 miały wspomaganie zależne od prędkości jazdy. Był specjalny moduł elektroniczny który na podstawie prędkości samochodu odpowiednio sterował elektromagnetycznym zaworem upustowym. (na module można było ustawić 3 programy czułości)

Nawiasem mówiąc Mazda 3 z 2,0l silnikiem ma system EHPAS i elektronika może wyczyniać cuda



marek - 02 cze 2004 12:08
MX-3 też ma spomoganie zależne od prędkości



Długi - 02 cze 2004 12:18

MX-3 też ma spomoganie zależne od prędkości
obrotowej oczywiście



marek - 02 cze 2004 12:20
zgadza się



tco_tm - 02 cze 2004 17:15
W większości mazd wspomaganie jest zależne od prędkości obrotowej silnika, im prękość obrotowa wyższa tym wspomaganie działa słabiej.



nightcomer - 02 cze 2004 23:58
Piotrfire, pompa wspomagania w naszych autach jest tragicznie nietrwała - ja już raz ją wymieniałem i ponownie jest zwalona, ale w sposób jakby odwrotny do twojego - nie dziala wspomaganie na biegu jalowym a wtedy pompa daje silne wibracje.
Jeżeli problem występuje z powodu zużytego/nienaciągniętego paska wielorowkowego, to zawsze czuć swąd palonej gumy, poza tym ten sam pasek napędza pompę cieczy chłodzącej, więc silnik może się przegrzewać.
Ja stawiałbym na pompę jednak w twoim przypadku. Wyczytałem gdzieś jeszcze, że olej w układzie wspomagania często ulega przegrzaniu i traci właściwości. Można go wymienic w dość dziwny sposób. Ja to zrobiłem i... prawie zanikły wycieki, które miałem wcześniej.



Długi - 03 cze 2004 8:39

W większości mazd wspomaganie jest zależne od prędkości obrotowej silnika, im prękość obrotowa wyższa tym wspomaganie działa słabiej.

To gdzie tu predkosc samochodu? Huh?

Ten system ma przeciwdzialac zbyt duzemu cisnieniu (zwykly upust), czy faktycznie zamiar byl taki, zeby przy duzych predkosciach podrozowania oslabic wspomaganie?



majsterm - 03 cze 2004 21:05
a może masz mało oleju???? a czy w mojej 929 tesz jest to ze wspomaganie jest słabsze im wieksza prętkość????



tco_tm - 03 cze 2004 22:27
Jest zamiarem producenta skorelowanie prędkości obr,pompy i ciśnienia jak napisałem. Natomiast system zależny od prękości jazdy opisałem(bardzo skromnie) poniżej



Długi - 04 cze 2004 6:34
Wydaje mi się że wersja 4WS miała taki system, ale nie mam czasu grzebać w literaturze.
Swoją drogą każdy ma samochód z "systemem" zmiany siły na kierownicy. Po prostu przy dużej prędkości powstaje taka siła żyroskopowa która utrudnia skręt kołami



marek - 04 cze 2004 9:34
Swoją drogą każdy ma samochód z "systemem" zmiany siły na kierownicy. Po prostu przy dużej prędkości powstaje taka siła żyroskopowa która utrudnia skręt kołami



Piotrfire - 07 cze 2004 13:23
Swoją drogą każdy ma samochód z "systemem" zmiany siły na kierownicy. Po prostu przy dużej prędkości powstaje taka siła żyroskopowa która utrudnia skręt kołami