Przewody zapłonowe
uundy - 31 sie 2007 10:52
Witam,
szukam przewodów zapłonowych do Mazdy Premacy. Niestety obdzwoniłem już Fotę, Intercars i parę innych sklepów, ale nigdzie tego nie mają. Orientujecie sie może gdzie takie coś mogę znaleźć? Ewentualnie może te przewody są identyczne jak np. w Maździe 626?
Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
Yard - 31 sie 2007 20:05
nigdzie nie znalazłem ale można pomierzyć i dobrać.
już mam. Kto produkuje? Odpowiedzi prosimy nie przysyłać.
NGK
ziggy_powrot_gwiazdy - 31 sie 2007 20:32
jakis spec od wielkich chec na tym forum - pisał ze zawieszenie od 626 a silniki od 323 - niby sie to zgadza silnik taki jest- przewody od 323 nie beda pasować ?
z innej bajki czy ktos z was widział jakies workshop manuale do premacy w jakims europejskim jezyku, ewentualnie 323/626 z roczników około 2000 to moze da rade cos sklecic bo za cholere nie ma niczego czym mozna sie podeprzec przy samodzielnych naprawach tego cuda
rt
badolog - 26 sty 2008 14:33
powiem tak firma CAROL pro SPARK robi kabelki ok 150 zł a mozna je kupic w .......
PierogK - 10 mar 2008 13:10
już mam. Kto produkuje? Odpowiedzi prosimy nie przysyłać. oczko
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319& ... &m=PremacyNGK może i produkuje te przewody ale nie ma sposobności ich dostania...
powiem tak firma CAROL pro SPARK robi kabelki ok 150 zł a mozna je kupic w .......Zamienników brak
Gdzie można kupić kable do Premacy?? Już przeszukałem kilka ciekawych sklepów (m.in. Fota, Inter Cars, ALLEGRO,Lokalne sklepy z częściami samochodowymi ... itp)
Jak jest faktycznie z tymi przewodami WN?? Będą pasować z 323F?? W sumie jak widziałem to są tam na silniku zamontowane jakieś 2 cewki zapłonowe razem z fajką która wchodzi na świecę + dwa kabelki (jeden dłuższy a jeden króciutki) Cewki zapłonowe można dostać ale kabli niestety nie ....
Fiveopac - 10 mar 2008 14:52
PierogK pytales w
http://www.carspeed.pl ? Bardzo mily i bardzo dobrze zaopatrzony sklep forumowicza Smirnoff'a.
PierogK - 10 mar 2008 15:15
Tam akurat nie pytałem, bo nie mogłem się dodzwonić. Przed chwilką dostałem odpowiedź od jednego z allegrowiczów:
"Witam
kable występują osobno , jeden kosztuje 113zł a drugi 148zł - obydwa są dostępne od ręki"
Czy to musi być aż tak drogie??
DARMAT - 04 cze 2008 12:37
Niedawno kupiłem 2 szt. fajki z kablami firmy NGK za 140 zł do Premacy z 2000 r. silnik 1840 cm3 84 kW. Wymieniam i tu "surprise" - fajki są o ok. 2-3 cm za długie, wystają ponad pokrywę zaworów i gumowa uszczelka nie leży na pokrywie (nie zamyka otworu na fajkę). Narazie jeżdże z tymi przydłygimi fajkami ale szukam właściwych tzn. krótszych, tak aby otwór w pokrywie zaworów był szczelnie zamknięty gumową uszczelką. Czy może mi ktoś poradzić gdzie mogę pytać/kupić właściwe fajki?
Yard - 04 cze 2008 16:36
NGK Nasi importerzy w Polsce
PierogK - 05 cze 2008 1:06
A ja posiadam do sprzedania takie właśnie 2 przewody razem z fajkami. Kupiłem bo coś na gazie sekwencyjnym nie chciała mi jechać i się pospieszyłem bo po regulacji u gaziarza okazało się, że już jeździ jak powinna. Cena za 2 przewody po prostu wprawia w osłupienie (pisałem wcześniej). W razie czego proszę pisać. Posiadam dowód zakupu i mogę trochę zejść z ceny.
Pozdrawiam
DARMAT - 05 cze 2008 9:20
Do: PierogK
Widzę, że jesteś z Lubina. Mam nadzięję, że z tego właściwego Lubina (woj. dolnośląskie). Chciałbym zerknąć na te fajki z przewodami, które masz do sprzedania i porównać/przypasować. Jak się z Tobą skontaktować? Napisz na mój e-mail: darmat@gsi.pl.
priester - 07 cze 2008 6:50
PierogK - masz jeszcze te kable WN
DARMAT - 24 cze 2008 9:23
Mam do sprzedania przewody firmy NGK. Numer katalogowy RC-EZ1201 do Mazdy: MPV Mk II 2.0 z okresu 09.99 - 08.00 oraz PREMACY 1.9 od 07.99 -
Są to te przewody, które niebardzo pasują do mojego silnika 1840 cm3 84 kW w Mazdzie Premacy z 2000 r.
laik - 07 wrz 2008 15:23
A ja zamówiłem w serwisie i zapłaciłem 200pln za komplet!!
I Wszystko pasuje!
gregbuk - 12 lut 2009 11:07
Jeśli chodzi o przewody NGK RC-EZ1201 (w moim przypadku do Mazdy MPV), to właśnie zakupiłem takowe tutaj:
http://www.e-ngk.pl/rcez1201-przewody-z ... p-519.html
gregbuk - 16 lut 2009 13:41
Jeśli chodzi o przewody NGK RC-EZ1201 (w moim przypadku do Mazdy MPV), to właśnie zakupiłem takowe tutaj:
http://www.e-ngk.pl/rcez1201-przewody-z ... p-519.htmlNo i nie pasują. Ten sam problem co u innych: fajki za długie o jakieś 2 cm
frankie - 13 mar 2009 20:31
Ja mam chyba jeszcze ciekawiej. W Intercars w ogóle nie znają silnika 2.0 i np. swiece mi sprzedali od 1.8, a różnica jest nacząca - 1.8 ma znacznie mniej wysuniętą elektroę środkową niż 2.0.
Efektem jest choćby to, że na zimno auto zapala dopiero po kilku obrotach wału
No i spalanie wg komputera min. 0,5dm3 wyższe
PS. W Intercars mogą mi sprowadzić kable ...do 1.8 oczywiście, za 120zł - i bez możliwości zwrotu
Toma - 04 sty 2010 19:19
Dołączę się do tematu. Czy te przewody NGK są warte polecenia?
http://www.e-ngk.pl/advanced_search_res ... 01&x=0&y=0Kosztują dość mało (jak rozumiem to cena za dwie sztuki) tymczasem w warsztacie mi powiedzieli, że koszt przeowdów to ok. 400 zł
To przewody do 1.8/100 - długość jest odpowiednia (do 1.8/115 potrzeba krótszych)
Yard - 04 sty 2010 20:58
Oryginały 122 + VAT długi, 93 + VAT krótki
Toma - 06 sty 2010 15:46
właśnie zamówiłem taki zestaw NTK za 90 zeta - tanio, aż trochę za tanio
Toma - 08 sty 2010 13:01
no i kurde zrobiłem sie w balona jak inni, kupiłem za długie fajki
czy ktoś zna może numer części orginalnych przewodów do Premacy 1.8 - porównam czy są jeszcze stosowane w innych autach i może tą drogą dobiorę w NGK
Yard - 08 sty 2010 15:33
i
czy ktoś zna może numer części orginalnych przewodów do Premacy 1.8 - porównam czy są jeszcze stosowane w innych autach i może tą drogą dobiorę w NGKPiąty temat w tym dziale widziałeś?
Toma - 08 sty 2010 16:49
no właśnie, żeby skorzystać z piatego tematu w tym dziale potrzebny mi był oryginalny numer części
w sumie znalazłem, ale z tego niewiele wynikło - ten numer to: FP8518140Ai część ta była stosowana w Premacy, MPV i 323BJ
- tylko jeden silnik w 323 ma oznaczenie FP, 1.8/84kw
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319& ... AZDA&m=323zatem myślałem, że chodzi o kable NGK nr: RC-ZX52, ale to nie te
http://www.e-ngk.pl/advanced_search_res ... 2&x=41&y=7
Yard - 08 sty 2010 16:56
Coś chyba źle wybrałeś. Wg katalogu NGK to RC-EZ1201
Toma - 08 sty 2010 17:14
wg katalogu wybrałem wyśmienicie, właśnie mam w ręku RC-EZ1201
problem w tym, że RC-EZ1201 mają za długie fajki
katalog się myli, muszę być sprytniejszy niż on
Yard - 08 sty 2010 17:49
właśnie zamówiłem taki zestaw NTK za 90 zeta - tanio, aż trochę za tanioTeraz wiesz czemu taka cena. Ja wolę zapłacić trochę więcej i nie mieć problemów. W innym przypadku muszę towaru dotknąć przed zakupem żeby nie wpakować się na minę.
Toma - 08 sty 2010 18:19
ale nie kupiłem tych przewodów z powodów oszczędnościowych tylko dlatego, że większość użytkowników poleca NGK jako najlepsze kable (w niektórych mazdach szły na pierwszy montaż)
cena była niska, ale już w innym sklepie za te same niepasujące kable chcieli 170 zł.
nie ma problemu - kable oddam, ale widze, że sobie nie pojeżdżę na NGK
a jaka firma robi "oryginały"?
Yard - 08 sty 2010 19:16
a jaka firma robi "oryginały"?Tego można się tylko dowiedzieć z napisów na kablach, jeśli są. Nigdzie nie znalazłem takiej informacji.
avenger - 18 sty 2010 23:45
Ja mam u siebie problem ze zbyt krótkimi fajkami. Mam 323F 1.8 z 97r i według powszechnego katalogu NGK, zamówiłem u siebie w mieście przewody RC-ZE37. Dałem za ten interes 236zł ale na próżno. Facet ze sklepu, też był zdziwiony, że fajki są zbyt krótkie. Zamówił drugie przewody, na zasadzie porównywania długości fajek Jeśli hurtownia nie będzie chciała wziąć spowrotem tych RC-ZE37 to mogę odsprzedać no i urwę nieco z ceny
marecki0701 - 21 sty 2010 9:27
Znalazlem wlasnie takie cos:
http://www.autoczesci.autosowa.pl/produ ... parts.htmlNa allmazda.net polecaja tego producenta (herth+Buss) Moze oni pomoga.
pozdrawiam!
m323m - 02 maja 2010 20:24
witam, podobny problem co u was, mam mazde premacy z 1999roku 8 maj , silnik 1,8 74kw 100KM, I NIE WIEM KTÓRE PRZEWODY WYBRAĆ .,w katalogu ngk silnik 1,8 ,74kw i 84kw ma te same kable , może ktos z was ma ten sam silnik co ja i doszedł już jakie tam kable idą, a co do tych krudzcy co idą od cewki do świecy, te mini fajki ,to tego się nie wymienia?; , a mam jeszcze jedno pytanko ;czy oryginalne przewody i ngk bardzo różnią się w jakości, bo jesli nie to nie będe kombinował i kupie oryginalne, proszę o podpowiedzi osoby które już to przerobiły , pozdrawiam
Toma - 03 maja 2010 7:18
witam, podobny problem co u was, mam mazde premacy z 1999roku 8 maj , silnik 1,8 74kw 100KM, I NIE WIEM KTÓRE PRZEWODY WYBRAĆ .,w katalogu ngk silnik 1,8 ,74kw i 84kw ma te same kable Nie kupuj kabli NGK, niezależnie od tego co piszą w katalogu nie będa pasować do tego silnika. Przerobione przez klika osób, w tym przeze mnie.
Najlepiej zamówić oryginalne kable - wyjdą 2,5 raza drożej - ale będą na 100% odpowiednie.
Ja zamówiłem na
http://carspeed.pl/ za 260 zł. Polecam.
m323m - 03 maja 2010 9:45
oryginalne 260zł za kpl, czyli krótki i długi przewód ?a co z tymi fajkami krótkimi , może wystarczy wymienić tylko te sprężynki bo w katalogu mazdy mają oddzielny nr, pozdrawiam
m323m - 03 maja 2010 20:48
co najlepsze ze przebicie widać tylko na długim kablu i to bardzo delikatnie , dopiero jak jadę to czuć mulenie i szarpnięcia na gazie, na benzynie tylko zamula, podjadę jutro do aso może będą mieli na miejscu
m323m - 04 maja 2010 14:03
mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tych przewodów NGK które maja za długie fajki,
1)czy jeden i drugi koniec przewodu pasuje dobrze w miejsce cewki i świecy?i długosć przewodu jest prawidłowa?, bo jeśli tak, to co to przeszkadza ze są ciut przydługie fajki?, , ważne chyba żeby nie było przebicia,tak mi sie wydaje, prosze o podpowiedz po kable potrzebuje na juz , a orginały będą dopiero na poniedzieli, a ngk na jutro
Toma - 04 maja 2010 16:17
1)czy jeden i drugi koniec przewodu pasuje dobrze w miejsce cewki i świecy?i długosć przewodu jest prawidłowa?, bo jeśli tak, to co to przeszkadza ze są ciut przydługie fajki?, , ważne chyba żeby nie było przebicia,tak mi sie wydaje, prosze o podpowiedz po kable potrzebuje na juz , a orginały będą dopiero na poniedzieli, a ngk na jutroPrzewody pasują do cewki i świecy, długość też jest ok - problem tylko w tym że fajki nieco wystają - przez co guma nie przylega do otworu w silniku - można z tym jeździć, ale ja się bałem żeby mi się tam wilgoć nie przedostała przez szparę
m323m - 04 maja 2010 16:59
ok czuli kupie ngk i dorobię ze starych kabli kapturki które zaciągnę na fajki zeby nie , latały, pozdro i dzieki ''Toma''
m323m - 11 maja 2010 18:25
witam, no i kupiłem oryginalne przewody mazdy, bo faktycznie te ngk to lipa, ale ku mojemu zdziwieniu, wieczorem po podniesieniu maski dalej widać na nich błyski, czy to możliwe ze oryginały mają przebicie,czy to jak twierdzi sprzedawca jonizacja,? hmm, na benzynie jeździ dobrze lecz na gazie poszarpuje i się dławi ,podejrzewam kable, ale wolał bym się upewnić zanim zacznę gnębić gazownika, instalacja nowa brc,możne jest ktoś z okolicy wawy, bo chciał bym porównać jak jest u innych, pozdrawiam
Yard - 13 maja 2010 19:12
Pewnie, że jonizacja. Tylko powodem jest przebicie na kablach.
m323m - 13 maja 2010 20:33
czyli co, reklamować kable?bo gość powiedział ze jak będzie trzeba to zareklamujemy,hmmm,
kable kupione w carspeed.
Yard - 13 maja 2010 20:52
Czyli liczył, że jakoś to przejdzie. Ja bym reklamował.
aLechu - 13 maja 2010 21:10
A ja kiedyś miałem nówki kabelki i też świeciły ale nie kopały - szybko można sprawdzić - drastyczne ale prawdziwe - w jedną rączkę kabelek przy włączonym silniku a druga na jakiekolwiek żelastwo w Madzi - jak nie kopie to oki.
m323m - 13 maja 2010 21:19
tak tez zrobię, sprawdzę jesli się okaże ze przebicie to reklamacja ,
Yard - 13 maja 2010 21:34
tak tez zrobię, Gdzie przysłać kwiaty.
aLechu - 13 maja 2010 21:44
Wypijemy warkę za Twoje zdrowie
m323m - 01 cze 2010 21:09
witam, sprawdzałem przebicia niema , lecz cały czas dręczy mnie to, że auto przerywa przy delikatnym wciskaniu pedału gazu, przy 2400rpm 2600rpm ,przy tych obrotach nie zawsze ,ale prawie zawsze przy 2800rpm, i tu podejrzewam że to nie przewody ,tylko albo jakis czujnik przy rozrządzie, albo potencjometr gazu, ze się przycina, nie mam pojecia co to,na gazie szarpie na benzynie jest bardzo delikatne przymulenie na ułamek sekundy, nie wiem co te japonce wymyslili
workingman - 10 cze 2010 19:41
m323m co z tym przerywaniem bo mam identyczny problem ?
m323m - 10 cze 2010 21:00
ja zarazie straciłem wiarę na rozwikłanie problemu, myślę że to jakieś zakłócenie z jakiegoś czujnika, bo mazda ogólnie nie szarpie, tylko przy tych jednych obrotach jest efekt jak by odciął cewkę na ułamek sekundy, jak by przechodził na drugi tryb pracy, przemęczę się trochę jak nie dam rady zlokalizować usterki ,to sprzedam mazde, pozdrawiam,
Piotr Raczkowski - 11 cze 2010 5:50
miałem podobnie szarpało na gazie między 2500-2900 męczyłem się długo moja rada znajd dobrego gazownika to sobie z tym poradzi mi poprzestawiał mapę rozwiercił dysze do 2.4 i problem znikł pozdrawiam
m323m - 11 cze 2010 8:41
a w jakim aucie rozwiercałeś te dysze? i moze ktoś zna dobrego gazownika z okolic wawy który zna się na brc.
Mariianek - 11 cze 2010 21:30
Nie znam się super na mechanice i objawach (jak coś się dzieje to do aso zasuwam i czytam tu) ale u mnie podobnie się działo jak cewki umierały,potem było już tylko gorzej.
Zaznaczam nie znam się i niemowie ze to to.
marcin711 - 02 lip 2010 9:20
Fakt mi też szarpało na LPG i po wymianie cewki .................przestało, nowe cewki niestety kosztują ~ 400,-
mam z allegro za 150,- ale też chyba się "kończą"
Mariianek - 02 lip 2010 10:29
nowe cewki niestety kosztują ~ 400,-to i tak taniej niz u mnie
IK888 - 20 lip 2010 21:19
Fakt mi też szarpało na LPG i po wymianie cewki .................przestało, nowe cewki niestety kosztują ~ 400,-
mam z allegro za 150,- ale też chyba się "kończą"Cewki chyba tak często nie padają, co innego kable i fajki od cewek
m323m - 09 wrz 2010 11:26
witam, wreszcie problem dobiegł konca, jak wczesniej pisałem szarpanie i swiecenie kabli winne były cewki zapłonowe , lecz zanim je wymieniłem , natknołem się na goscia który ma aparature do sprawdzenia sprawnosci cewek, (elektryką i elektroniką samochodową zajmuje się od 20 lat, naprawiają komputery oraz układy zapłonowe) po sprawdzeniu obydwu cewek okazało się ze są sprawne , sprawdził odrazu mi stare i nowe przewody wn i ta sama diagnoza ,czyli wydane 260zł w błoto , okazało się jednak ze cewki mają złe masowanie do silnika, wiec wyczysciłem miejsca przylegania cewek do pokrywy zaworów ,papierem sciernym i problem szarpania ustąpił,
przy okazji sprawdziłem cewkę którą kupiłem nową lecz nieoryginalną ,okazało się ze cewka ma wiele większy pobór , niż cewki ori , i zasugerował nie montować jej w parze z oryginalną , za usługę zapłaciłem 20zł , brakuje pomału już takich ludzi jak ten człowiek który układy zapłonowe ma w jednym palcu, pozdro
pEvo - 10 wrz 2010 20:23
m323m może głupia prośba ale masz może jakieś fotki jak to dokładnie zrobiłeś chodzi mi o przed i po albo chociaż po bo mam dziwne wrażenie że za niedługo czeka mnie to samo
m323m - 10 wrz 2010 20:40
jutro wrzucę fotki ,lecz zabieg bardzo prosty a mianowicie ,miejsca gdzie łeb śruby mocujących cewke stykają się z cewką i pod spodem gdzie cewka dociska do pokrywy zaworów,wyskrobałem czarny lakier do żywego metalu oraz przetarłem papierem ściernym ,oraz na pokrywie wzorów miejsca w które wkręca się śrubę też przeczyściłem papierkiem , skręciłem i jest ok