ďťż
Pytanie o olej, silnikowy, skrzyni oraz dyfra...





Mayk - 14 sty 2008 13:43
Zbliża się zmiana oleju, zastanawiam się nad olejami Midlanda - ponoć mazdy go lubią...

Silnikowy: ( 4 litry niecałe wchodzą? )
AVANZA SAE 5W-30
czy może
AVANZA SAE 5W-40

mam dylemat...

Do skrzyni chcę syntetyk:
SYNQRON 75W-90 ( ile tego wchodzi? )

A jeśli chodzi o dyfer, to w instrukcji jest mineralny - mniej więcej taki:
SUPER M5 80W-90 ( czytałem, że 0.7L? prawda? )

Czytałem jednak, ze niektórzy polecają zalać również syntetykiem - takim jak ten od skrzyni...

Co sądzicie? Mam na myśli dobranie oleju silnikowego, no i ten dyfer...
Zależy mi na szybkiej odpowiedzi....

Pozdrawiam!

p.s. Pytałem mechanika, wlał mi wcześniej 10W-40 Shell'a, wcześniej Mazda jeździła na syntetyku...
Warto wracać do 5W-30 czy zostawić pół?
Proszę o + i -... dodam, że Mazda łyknęła cały litr oleju na ponad 15k km ( trochę przegapiłem zmianę oleju... ) - czyli praktycznie nic...

p.s.2. Przeglądałem forum, czytałem, nowy temat założyłem by poznać opinię o tych konkretnych olejach oraz o pojemności skrzyni - jeśli mod uzna temat za powtórkę nie obrażę się jak wyląduje w koszyu.




ivo - 15 sty 2008 8:07
A co to:
Forbidden : Dostęp zabroniony
Zapytanie odrzucone przez serwer. Nie masz dostępu /prod...7f2df3ffeb7a859 na tym serwerze.
You don't have permission to access /prod...7f2df3ffeb7a859
www.katalog.ibl.pl



Mayk - 15 sty 2008 17:02
e?



Fiveopac - 15 sty 2008 17:12
Mayk zle skopiowales linki




Grzyby - 15 sty 2008 17:13

e?
nie e?
tylko nie da się wejść w te linki które podałeś.



Mayk - 15 sty 2008 21:05
Wybaczcie
Nie zauważyłem, dziwnie, że nie działały...

Ostatecznie kupiłem 10W-40 Midlanda- nie chciałem ryzykować, nigdy nie wiem czy silnik nie zacznie mi ciągnąć oleju po przejściu z powrotem na sytnetyk...

Do tego 3 litry syntetyka przekładniowego, 2 litry do skrzyni i litr do dyfra...

pozdrawiam!



Fiveopac - 16 sty 2008 15:24

Ostatecznie kupiłem 10W-40 Midlanda- nie chciałem ryzykować, nigdy nie wiem czy silnik nie zacznie mi ciągnąć oleju po przejściu z powrotem na sytnetyk...

Do tego 3 litry syntetyka przekładniowego, 2 litry do skrzyni i litr do dyfra...


Dobry wybor Zwracam uwage, na dokladne wyczyszczenie sruby spustowej od dyferencjalu, jest ona magnetyczna i zbiera wszystkie opiłki ktore plywaja w oleju