ďťż
Pytanie o światła i prośba o zdjęcie





Tharr - 19 paź 2007 17:24
Witam,

mam pytanie o reflektory do Xedosa. Moje są niestety dość styrane i świecą tragicznie. Wysłałem zapytanie o ceny regeneracji do kilku firm, ale zastanawiam się, czy jest jakaś alternatywa? Może ktoś przerabiał temat i rozeznał, czy do CAKF pasują lampy z innych wozów lub są jakieś tanie zamienniki oryginałów? Zabieram się za generalne odmładzanie wozu (w planach swap na KL, nowe sprzęgło, poprawki lakiernicze) i być może zostanie też trochę kaski na te nieszczęsne światła.
p.s. jeśli ktoś może niech wstawi fotkę - zbliżenie (styk szyba-uszczelka) na uszczelkę przedniej szyby w Xedosie - nie zrobiłem fotki przed wymianą, a teraz nie do końca jestem pewien, czy szybiarze zrobili to jak należy. Z góry dziękuję.




BratCukierka - 19 paź 2007 17:27
a może zamontuj sobie ksenony??



arni0000 - 23 paź 2007 6:25
Lepiej zamontuj nowe soczewki i dobrze je ustaw oszczędzisz sobie kłopotów. Mozna wstawić np od punto II tam były albo helli albo waleo z lustrami szklanymi. Montaż xenonów przy pierwszej kontroli lub stłuczce może źle sie skończyć ale już o tym pisałem



Redoo - 23 paź 2007 9:52
ja w swojej wymieniałem soczewki jest z tym trochu zabawy i nie polecam robic tego samemu,na wkurzałem sie!!!co do soczewek to moze poszukaj gdzieś na szrotach ja tak upolowałem 2 prawie jak nówki a jeżeli chodzi o lustro to sa takie wynalazki w spreju Waluś chyba przerabiał ten temat ale jak to wychodzi to nie wiem Ksenonów nie polecam po 1 jest to nie zgodne z prawem a po 2 jak maja byc soczewki to niech tak zostanie!




arni0000 - 29 paź 2007 12:23
Sprey do luster to kicha mało odporny na temperaturę tylko technologia galwaniczna daje pewność że będzie ok w końcu trzeba sie trochę narobić aby rozebrać lampę więc warto to zrobić dobrze



BartekB - 29 paź 2007 13:29
Witam

Proponuje wymianę na inne nie koniecznie nowe (np z rozbiórki) - kwestia regeneracji jest po prostu nieopłacalna. Widziałem na tym forum opis "czyszczenie oraz regeneracja reflektorów" przeprowadzona przez jednego z forumowiczów - troszkę pracy jest - poszukaj może się skusisz.

Co do lamp używanych zadaj pytanie niejakiemu Soplowi (Sopel) - wiem , że swego czasu posiadał takie lampki w bardzo dobrej kondycji i cenie

Pozdrawiam



Ze_rafaelo - 13 mar 2009 18:33
Zaminników niema, nowa w mazdzie lampa kosztuje podobno 1800zł po starym kursie euro, używane angliki 400-600zł szt.



wqrzony - 17 mar 2009 16:46
EEE. po co komu angliki....
Znajdź kogoś na mieście co ma zwykłą 626 i spytaj czy nie mu nie leży lampa w garażu, jakby ci pożyczył to możesz porównać i sprawdzić czy mocowania podejdą czy dużo przeróbek. Porównywałem zdjęcie na Alledrogo i wydaje się że dałoby się...



mihu82 - 18 mar 2009 0:01
Do xedosa żadnej innej lampy nie dopasujesz,druga sprawa-żadna wymiana soczewek nic nie da bo soczewka sie przecież nie zużywa,jest szklana i ew można całą lampę rozkleić na gorąco i całą w środku wyczyścić,ale uwierz mi jest z tym duużo roboty.
Najprostszym rozwiązaniem będzie kupno lamp z autka z ostatniej serii-np 98,99 rok.



Woyt4s - 18 mar 2009 0:21
Może się przyda:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... otorelacja



Redoo - 18 mar 2009 7:37

ew można całą lampę rozkleić na gorąco i całą w środku wyczyścić,ale uwierz mi jest z tym duużo roboty.
oj jest jest ja bym już 2 raz tego nie robił na wkurzałem się nieziemsko



Barthek1983 - 18 mar 2009 8:19

ja bym już 2 raz tego nie robił
Również bym nie robił, ale z innego powodu - wyciągania lamp z samochodu - w Xedzie przerąbane...
Samo rozklejenie, czyszczenie i sklejenie to już spacerek Z doświadczenia powiem tylko, że niewiele daje taka operacja. Xedos ma słabe światła i jedyne co to może zmienić to nielegalny motaż xenonów. Na razie z tym żyję, ustawiłem najlepiej jak się da i założyłem markowe żarówki.



sq2jul - 18 mar 2009 8:39

ja bym już 2 raz tego nie robił
Również bym nie robił, ale z innego powodu - wyciągania lamp z samochodu - w Xedzie przerąbane...
Samo rozklejenie, czyszczenie i sklejenie to już spacerek Z doświadczenia powiem tylko, że niewiele daje taka operacja. Xedos ma słabe światła i jedyne co to może zmienić to nielegalny motaż xenonów. Na razie z tym żyję, ustawiłem najlepiej jak się da i założyłem markowe żarówki.



Barthek1983 - 18 mar 2009 9:30

Nie zgodze sie z tymi xenonami

zainwestowalem w zarowki philips nightguide
No właśnie to samo miałem na myśli



widlak - 18 mar 2009 10:03
Nie wiem jak u was ale u mnie światła w xedzie uważam że są spoko. Za to xenony mimo że ładnie wyglądaja i świecą to mimo wszystko mnie irytują ze względu na to że wiele razy dogania mnie z wielkim wysiłkiem jakaś dziwna maszyna która już nie ma mocy na wyprzedzenie i siada mi na ogon. I moje szczęście jest takie że ta maszyna jest wyposażona xenony, które ja bym nazwał bardziej oślepiaczami lub też szperaczami bo lampy te służą albo jako broń przed innymi autami albo do poszukiwania życia w kosmosie, tudzież gdy są lepiej ustawione, na czubkach drzew. I niestety im dłuższa trasa tym bardziej mam ochotę postawić moją madzie bokiem, a potem uwalić pana jadącego za mną i wsadzić mu łeb w jego xenona. Sory za taki koment bo wiem że niektórzy mają dobrze ustawione ale mimo wszystko dobre standardowe lampy też spełniają role i nie [tiiit] tak.



maryjo - 18 mar 2009 10:48
święte słowa, wiejski tuning te xenony...



sq2jul - 18 mar 2009 11:08

święte słowa, wiejski tuning te xenony...

Bardzo dobrze jezdzi sie na xenonach ale trzeba tez miec na uwadze innych uzytkownikow drogi



Barthek1983 - 18 mar 2009 11:16

wiejski tuning te xenony...
Możecie mówić co chcecie, mi się podobają xenonki tylko w reflektorze soczewkowym takie ok. 5000K i przede wszystkim dobrze ustawione. Gdyby tylko nie te przepisy... Koniec OT, temat z xenonami już jest w dziale eksploatacja



DymeK - 18 mar 2009 11:33

zainwestowalem w zarowki philips nightguide i jestem bardzo zadowolony

tez mam takie już od pól roku i jestem bardzo zadowolony



Hazu - 18 mar 2009 17:27

sq2jul napisał:
zainwestowalem w zarowki philips nightguide i jestem bardzo zadowolony

tez mam takie już od pól roku i jestem bardzo zadowolony


też miałem takie wcześniej ale osram +90% są dwa razy lepsze.



Hugo - 18 mar 2009 18:27

osram +90% są dwa razy lepsze Świecą fantastycznie, niestety u mnie 2,5 miesiąca i obie padły w tym samym dniu



Widelec - 18 mar 2009 19:25
trzeba kombinować...
do jazdy w dzień po mieście - postojówki i same halogeny.
wieczorem czy w trasie można przełączyć na mijania, wtedy starczą na dłużej...
coś za coś. więcej światła, ale zawsze kosztem żywotności, niestety.



Mev - 18 mar 2009 19:56

postojówki i same halogeny
Ale z halogenami chyba niezbyt można w normalnych warunkach jeździć, no nie?



widlak - 18 mar 2009 20:09
No raczej tak. Przecież razi w oczy. A wogóle to poco kombinować? Nie można poprostu właczyć takich świateł jakie są. Japońce długo się głowili żeby xeda zrobić więc nie koniecznie trzeba ich we wszystkim poprawiać.



Barthek1983 - 19 mar 2009 7:33

niezbyt można w normalnych warunkach jeździć
Dokładnie Mev, przepisy jasno mówią, że można je włączyć tylko kiedy panują warunki ograniczonej widoczności powietrza (czyt. mgła) Osobiście sam wlepiał bym mandaty takim sorki za określenie cwaniaczkom, co myślą, że jazda na przeciwmgielnych jest cool - byłem w Irlandii niedawno, tam co drugi idiota jeździ na takich bez potrzeby



Hugo - 19 mar 2009 9:07

Osobiście sam wlepiał bym mandaty takim sorki za określenie cwaniaczkom, co myślą, że jazda na przeciwmgielnych jest cool Zawsze jak takiego widzę to mówię: "O następny, który ma pierwsze auto z halogenami"



mihu82 - 22 mar 2009 23:35
Obecnie mam założone xenony 6000K, ale wczesniej śmigałem z żarówkami 100w i to też znacząco poprawiało widoczność.Xedos ma szklane klosze więc nic strasznego się z nimi nie stanie jeśli się zaaplikuje żarówę 100w



Hazu - 23 mar 2009 5:57

Xedos ma szklane klosze więc nic strasznego się z nimi nie stanie jeśli się zaaplikuje żarówę 100w
Spoko.



Soluks - 23 mar 2009 6:33

Xedos ma szklane klosze więc nic strasznego się z nimi nie stanie jeśli się zaaplikuje żarówę 100w

ale przez to lubią wypalać się te plastikowe mocowania żarówek a o odbłyśniku nie wspomnę po roku do regeneracji... Xenon jest lepszy bo nie nagrzewa się tak mocno i nie uszkadza lampy tak jak to robią 100W żarówki



Widelec - 23 mar 2009 22:49

Ale z halogenami chyba niezbyt można w normalnych warunkach jeździć, no nie?
no nie...

byłem w Irlandii niedawno, tam co drugi idiota jeździ na takich bez potrzeby
nie trzeba do Irlandii. po trójmieście cała masa takich osób krąży.

Osobiście sam wlepiał bym mandaty takim sorki za określenie cwaniaczkom, co myślą, że jazda na przeciwmgielnych jest cool
policja ma to głęboko w poważaniu. niestety.
inna kwestia - rozróżnisz jadąc z naprzeciwka światła dzienne od halogenów? lokalizacja ta sama, świecą tak samo...

Xedos ma szklane klosze więc nic strasznego się z nimi nie stanie jeśli się zaaplikuje żarówę 100w
stanie się z odbłyśnikami. szybko powypalasz je i będzie jeszcze gorzej.



arni0000 - 24 mar 2009 13:40
Wszystko zależy do szczęścia u nas w mieście policja zaczęła zwalczać światła tylne przyciemniane czarna farbą i przednie ksenony. Jak się ma szczęście to się uda a jak się nie ma to w najlepszym wypadku mandat a w najgorszym już o tym pisałem. Podobnie jest z prędkością jak się uda to się uda a jak nie to się buli. Ubezpieczenia tez można nie płacić może się uda itd. Lepiej zainwestować w wymianę soczewek na takie ze szklanymi odbłyśnikami i przynajmniej policja sie nie czepi bo nikt nie będzie rozklejał lamp a ksenony rozpozna średnio inteligentny przedszkolak. Dodatkowo jak taki jedzie za mną i daje mi po oczach to mam ochotę stanąć i rozbić mu te lampy 90 procent przerobionych lamp na xenony jest źle ustawiona i oślepia innych.



Soluks - 24 mar 2009 18:22

90 procent przerobionych lamp na xenony jest źle ustawiona i oślepia innych

jezeli jest soczewka i są wstawione Xenony przy czym kierowca w miare myśli o innych - przy załadowanym samochodzie opuszcza soczewki to nie wierze że kogoś oślepi!!!! co do zwykłych lamp bez soczewki z Xenonami to zgodzie się z przedmowca że 90% oślepia nawet wtedy jak są poprawnie wyregulowane to i tak dalej rozpraszają wiązke światła na boki. Są także samochody ze "zwykłymi" żarowkami np 100W i wtedy też robi sie nieciekawie...



Grześ - 24 mar 2009 19:40
quote]trzeba kombinować...
do jazdy w dzień po mieście - postojówki i same halogeny. [/quote]
W zasadzie to jestem podobnego zdania, ale nie wiem czy to zabronione czy nie.
Już drugi rok z kolei jak jade na wakacje w upalny dzień pada mi alternator, i co jest przyczyną???, sam nie wiem, a goście co naprawiali mi je na wyjeździe mówili że jazda na światlach...
Może rzeczywiście jeździć na tych halogenach w dzień, i tak gówniano oświetlają jak i reszta lamp, czy je mam włączone czy nie jest tak samo ( oczywiscie w nocy ). Może źle je mam ustawione ?, ale próbowałem na wszystkie sposoby i zawsze jest tak samo... moje napewno nikogo nie bedą oślepiać, chyba tylko kreta jak mu sie zechce wyleźć z nory.



Paweł27 - 24 mar 2009 21:18
ja bym zamontował xenony wiem że nie jest to dozwolone ale zamontuj pryskiwacze na lampy ja mam i jestem zadowolony z xeno....



Lowiec - 27 mar 2009 10:57
no wlasnie a jak wyciagnac reflektor w xedzie?odkrecilem wszystkie srubki lapma jest luzna ale nie chce wyjsc czy trzeba odkrecic zderzak zeby ja wyjac z auta?



mperchel - 27 mar 2009 12:01
Nie trzeba odkręcać zderzaka. Mnie udało się wyciągnąć lampę wysuwając ją z mocowania tego od strony atrapy. Później najpierw wyciągnąłem ten koniec od trony atrapy a potem wychodzi reszta.



Czege - 09 kwi 2009 9:12

no wlasnie a jak wyciagnac reflektor w xedzie?odkrecilem wszystkie srubki lapma jest luzna ale nie chce wyjsc czy trzeba odkrecic zderzak zeby ja wyjac z auta?

Po odkręceniu śrub i wyciągnięciu wtyczek (o kierunkowskazie nie wspomnę) trzeba lampę wyciągnąć z uchwytu z boku (dwa bolce + 2 śruby). Po prostu delikatnie przesuwasz lampę i bolce wyjdą. Potem trzeba stronę lampy z bolcami wyciągnąć przed zderzak. Tylko uwaga na uchwyt z drugiej strony (ten pod kierunkowskazem) bo lubi sie ułamać. Gdy strona z bolcami będzie wyciągnięta i uchwyt nie ułamany to po prostu kombinujesz tak, aby wyszła:). Najlepiej przesunąć całość w kierunku grilla i lampa powinna wyjść. Trzeba tylko uważnie patrzyć gdzie blokuje, gdzie haczy. u mnie przeważnie blokuje element w który wkręca się kierunkowskaz (góra lampy), potem spód lampy blokuje się o zderzak (trzeba podważyć śrubokrętem delikatnie) no i potem blokuje uchwyt od otwierania pokrywy żarówki. Wszystko do opanowania. Pierwszy raz lampę wyciągałem z 15 minut z wieloma kur*ami . Teraz to max 2 minuty:) Oczywiście jak wszystko idzie dobrze.
Powodzenia.

PS. Przy wkladaniu lampy te same kroki tylko w drugą stronę. Pamietaj o uchwycie pod kierunkowskazem. Lubi blokować się o mocowanie a nawet zachodzić za niego. Potem łatwo uszkodzić. najlepiej odgiąć to mocowanie i włożyć lampę. Potem delikatnie wyprostować tak, aby nie było naprężenia.



Lowiec - 09 kwi 2009 9:33
dzięki za takie obszerne info:)sprawdzę:)



Czege - 09 kwi 2009 9:44
Spoko. Nawyciągałem się ich trochę. Dodatkowo polecam philips night guide. Pierwsza spaliła się po 2,5 roku przy średniej 2000 km/miesiąc. Świecą dużo jaśniej i dużo mocniej od pozostałych, któe testowałem. Teraz zmieniłem lampy i żarówki planuję kupić nowe Philips NG. Są na prawdę świetne.



Lowiec - 09 kwi 2009 9:53
To świetny wynik. Od paru lat używam Tungsram Mega Light +% światła są dużo tańsze od żarówek bardziej znanych producentów a świecą równie długo. jak spalą się moje to kupię te Philipsy...wszyscy je polecają.



dawid626 - 22 cze 2009 15:27
Ja mam w planach wymiane żarówek w mojej 626 GE i za bardzo nie wiem jakie włożyć....Chodzi mi o jasny lekko niebieski efekt ale nie chce kupowac xenonów:)kto doradzi w doborze????



dawid626 - 22 cze 2009 15:28
Ja mam w planach wymiane żarówek w mojej 626 GE i za bardzo nie wiem jakie włożyć....Chodzi mi o jasny lekko niebieski efekt ale nie chce kupowac xenonów:)kto doradzi w doborze????



jarusiek - 22 cze 2009 15:41

Ja mam w planach wymiane żarówek w mojej 626 GE i za bardzo nie wiem jakie włożyć....Chodzi mi o jasny lekko niebieski efekt ale nie chce kupowac xenonów:)kto doradzi w doborze????Jeśli chcesz taki efekt, to tylko xenony



Mev - 22 cze 2009 16:26

Chodzi mi o jasny lekko niebieski efekt
Kolega kupił w jakimś sklepie w stylu NOMI na stoisku motoryzacyjnym, za chyba 32zł za dwie sztuki żarówki "Xenon, Tuning ble ble ble ble ble", które wyglądają praktycznie dokładnie jak Xenon. Na tyle, że ja jeżdżąc z xenonami dopiero po paru miesiącach zorientowałem się, że te jego to nie są prawdziwe xenony, tylko zwykłe żarówki...

W szoku byłem



dawid626 - 22 cze 2009 18:05
A slyszeliscie o philips blue vision??kosztuja ok 70 zl za pare..moze one maja ladne swiatlo??



jarusiek - 22 cze 2009 19:37

A slyszeliscie o philips blue vision??kosztuja ok 70 zl za pare..moze one maja ladne swiatlo??Napewno nie dają światła lekko niebieskiego Jak na razie nie ta technologia- raczej ciężko uzyskać takie światło w zwykłej żarówce, a te pseudo imitacje zenonow mają straasznie kiepską moc świecenia. W dziale eksploatacja masz spory temat o żarówkach- poszukaj



zgredek - 22 cze 2009 22:07
Jak chcesz dobre żarówki to kup sobie OSRAM NIGHT BREAKER. Wymieniłem zwykłe na osramy na samym początku (komplet krótkie i długie światła) i nawet przy "szarówce" widać jak świecą. Tylko koniecznie przeczyść styki bo często ludzie zakładają mocniejsze żarówki a okazuje się, że to styki na światłach są zawalone i wymiana nic nie dała.



jarusiek - 22 cze 2009 22:30

Jak chcesz dobre żarówki to kup sobie OSRAM NIGHT BREAKER. Wymieniłem zwykłe na osramy na samym początku (komplet krótkie i długie światła) i nawet przy "szarówce" widać jak świecą. Tylko koniecznie przeczyść styki bo często ludzie zakładają mocniejsze żarówki a okazuje się, że to styki na światłach są zawalone i wymiana nic nie dała. Żarówki dobre, barwa bliska białej Ale z ich żywotnością cieniutko...w ojca samochodzie wytrzymały 4 miesiące i spaliły się obydwie(dzień po dniu)



zgredek - 23 cze 2009 8:51

Ale z ich żywotnością cieniutko...w ojca samochodzie wytrzymały 4 miesiące i spaliły się obydwie(dzień po dniu)

Ja jakoś nie narzekam (a też praktycznie cały czas jeżdżę na światłach - taki nawyk z Polski) mam je już od grudnia 2008 i z 4 kupionych jeszcze żadna nie padła. Przede wszystkim są świetne w deszczową pogodę.



dawid626 - 23 cze 2009 14:33
A moze żarówki COOL BLUE??Może o nich cos wiecie??najlepiej zdac sie na kogos niz kupic w ciemno i zalowac:)kurczątko:P mam dylemat....



jarusiek - 23 cze 2009 15:16
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=3188

Szukanie nie boli ...



ozman - 24 cze 2009 9:04
Wszystkie żarówki +x% mają zwiększoną emisję fotonów światła przy zachowaniu nominalnej mocy. Praw fizyki nie zmienimy i większa emisja światła okupiona jest mniejszą żywotnością. Robi się tak że zmniejszą się grubość wolframowego żarnika, przez co jego temperatura jest wyższa i szybciej pada.

Dla kogoś kto dużo jeździ po nocy tego typu żarówki będą pomocne, natomiast jak poruszamy się w dzien to wg mnie niepotrzebny wydatek. Polecam osram light@day i zapominamy co znaczy wymiana żarówek.



sphere1982 - 19 wrz 2009 8:38
Koledzy. Mam takie pytanie. Ostatnio zostawilem samochód u mechanika wymieniał mi rozrząd i miał przy okazji zmienić mi żarówki w lampach. Zauważyłem ze na lewej soczewce jest pionowa rysa od góry soczewki do połowy. Czy tak jest w xedos 6 czy mechanik mi roz...walił soczewke.



pawelMX6 - 19 wrz 2009 8:43
sphere1982, może to coś pomoże:





sphere1982 - 19 wrz 2009 8:46
no właśnie nie widać a nie wiem czy mam mordować mechanika
czy w oryginale jest jakby nacięta soczewka



pawelMX6 - 19 wrz 2009 9:08
sphere1982, podejdę do auta i zaraz zobaczę u siebie Soczewki w Xedosie i MX-6 są pewnie takie same.



sphere1982 - 19 wrz 2009 9:09
pewnie tak



MazDarek - 19 wrz 2009 10:26

czy w oryginale jest jakby nacięta soczewka
Nic takiego u siebie nie widziałem.






pawelMX6 - 19 wrz 2009 10:48
U mnie też szkło soczewki jest gładkie.



sphere1982 - 20 wrz 2009 10:01
Dzięki koledzy za odpowiedź. Oczywiście mechanik umywa od tego ręce.