ďťż
Rozrząd - Ile jest w nim rolek?





Piotrek 2005 - 14 paź 2005 13:11
Ile rolek ma ten rozrząd Jakie mogą być koszta wymiany, bo na warsztacie powiedzieli, że z robocizna, to koszt 700zł - załamali mnie. Pozdrwaiam.

____________
MX-3 EC K8 1,8i




tomekrvf - 14 paź 2005 13:16
trzy rolki i napinacz hydrauliczny. Coś drogo za robotę...Rozrząd w KLu zajmuje mi jakies 2-2.5 h w warunkach warsztatowych więc 700 za wymianę to nieco za dużo



mazdyfan_tomek - 14 paź 2005 13:40
Piotrek to jeszcze nie jedno Cie zadziwi w tym aucie , ,no ale może nie będziesz miał okazji czego Ci życzę



mazdyfan_tomek - 14 paź 2005 13:41
Chodzi mi o ceny




marek - 14 paź 2005 17:17

Chodzi mi o ceny

Ceny części trochę spadły i nowe oryginały stoją na poziomie oryginałów do niemieckich marek np do forda



Puhcio - 14 paź 2005 17:41

Coś drogo za robotę...


bo na warsztacie powiedzilei ze z robocizna to koszt 700 zl




Jaksa - 14 paź 2005 17:43

ile rolek ma ten rozrzad ? i jakie moga byc koszta wymiany bo na warsztacie powiedzilei ze z robocizna to koszt 700 zl


Coś drogo za robotęTomasz , Ja zrozumiałem ze to z gratami ta cena .... nie wiem jak to zrozumiec - robota za droga , częsci za tanio .



Puhcio - 14 paź 2005 17:49

robota za droga , częsci za tanio łoł .

Rozrząd w K8 jest porównywalny z KL (cenowo) ?



Jaksa - 14 paź 2005 18:22

Rozrząd w K8 jest porównywalny z KL (cenowo) ?Wszystko jest to samo KL/KF/K8 koszty tez , jakies 2000 zł full wypas.



Puhcio - 14 paź 2005 18:24

jakies 2000 zł full wypas.

Hyhy ... a kolegę 700 zł z częsciami zatkało.

Cóż ma$$da. Ale jak to się zrobi porządnie, to później nie ma problemów.



malekm - 14 paź 2005 18:31
Tak się zastanawiam... Czy można stwierdzić po stanie rolek i napinacza czy konieczna jest ich wymiana? Czy ew. wymiana samego paska jest bardzo wielką głupotą? Koszt rzędu 2000zl staje się rozterką przy wartości auta powiedzmy 12000 i fakcie, że silnik jest bezkolizyjny i ryzykuje się właściwie zatrzymaniem silnika.



Jaksa - 14 paź 2005 18:37

Cóż ma$$daCóz , za V6 płaci się słono ( jak chcesz mieć sprawne auto ) dobrze ze raz na 100 tysięcy km.


kolegę 700 zł z częsciami zatkało Kolega nie jest jedyny , sporo ludzi kupiło obecnie V6 i na hasło "rozrząd" wszystkich zatyka. Dlatego Ja mam R4



Jaksa - 14 paź 2005 18:40

Czy można stwierdzić po stanie rolek i napinacza czy konieczna jest ich wymianaMozna , tylko jeden na 50 samochodow ktore obecnie jezdzą po kraju mają te częsci ok.



Puhcio - 14 paź 2005 18:42

Kolega nie jest jedyny , sporo ludzi kupiło obecnie V6 i na hasło "rozrząd" wszystkich zatyka.

Odwieczne zdanie (bodajże SM), krążące po forum - "Nie problem jest kupić auto, problemem staję się utrzymanie"


Dlatego Ja mam R4

I narzekasz, że słabe Sam dobrze wiesz ile radości daje V6



Jaksa - 14 paź 2005 19:13

Sam dobrze wiesz ile radości daje V6 Jazda Vałką jest cudowna przyznaję ale koszty spore.

narzekasz, że słabe Powiem więcej, chcę się przesiąsc na DiTD ( ciche plany )



Puhcio - 14 paź 2005 19:18

Powiem więcej, chcę się przesiąsc na DiTD ( ciche plany ) A mnie zastanwiają różne zdania na temat tego silnika.



Piotrek 2005 - 15 paź 2005 10:21
To nie wiem. Chyba nie będę robił tego, no ale to ryzyko nie wymieniać rozrządu a te 700zł, to już z częściami jest .

Pozdrawiam



marek - 15 paź 2005 10:52

to nie wiem chyba nie bede robil tego

Hmm, no to mam dla Ciebie radę: albo zamień V6 na R4 (tzn kup mx-3 1,6) albo zamień na tańsze w utrzymaniu auto.

Za amorek do MX-3 zapłacisz 350pln a np. do Corsy 100 pln...
Przykro mi to mówić ale najdalej za rok wykończysz ten samochód "wiązaniem na drut"



Jaksa - 15 paź 2005 10:59

te 700zl to juz z czesciami jest Nie da sie tego zrobic ( kupic częsci ) za 700 zeta

Przykro mi to mówić ale najdalej za rok wykończysz ten samochód "wiązaniem na drut"




Puhcio - 15 paź 2005 11:25

a te 700zl to juz z czesciami jest

Tyle to kosztuje rozrząd z roboziną do Clio 1.2 8V - przy optymistyczyn wariancie



tomekrvf - 15 paź 2005 12:02
Chyba że kolega przez części rozumie sam pasek za około 150 PLN z JC a reszta to robota



Piotrek 2005 - 15 paź 2005 12:30
no nie wiem co zrobic auto kupilem z 2 tyg temu i nie wie kiedy byl wymieniony rozrzad mam przejechane 136.000 takze zdaje mi sie ze czas na wymiane



Piotrek 2005 - 15 paź 2005 12:32

Chyba że kolega przez części rozumie sam pasek za około 150 PLN z JC a reszta to robota
nie pasek z rolkami



Puhcio - 15 paź 2005 13:10
Wg. mojej instrukcji rozrząd powienien być wymieniany co 60.000 mil czyli ~ 96.000 km.

Czyli teoretycznie masz jeszcze troche czasu.

Przebieg 136.000 wydaje się być mocno wątpliwy ... Jaki rocznik Twojej mx-trójki ?

Jednak rób co chcesz - Twój samochód



Piotrek 2005 - 15 paź 2005 13:42
93 ale przebieg wyglada na oryginalny dlugo stal i nie widac zeby bylo kreceone na warszacie mowili ze oryginalny



Piotrek 2005 - 15 paź 2005 13:47

Hmm, no to mam dla Ciebie radę: albo zamień V6 na R4 (tzn kup mx-3 1,6) albo zamień na tańsze w utrzymaniu auto.
nie no wymienie tylko zaskoczyla mnie ta cena to dlatego, ze wczesniej mialem lancie tam to byly grosze, a mam jeszce mercedesa ale tam to nie ma co robic bo jest lancuszek napeno wymienie ja " nie wiaze aut na druty " pozdrawiam



mlody1921 - 15 paź 2005 13:59
hmmmm sorki ze sie wtrące ale ile moze kosztowac taka wymiana w mx-3 1.6 16v dohc bo mam juz przejechane 142 tys. niby kobietam mowila jak ja kupilem ze bylo wymieniane wczesniej ale czy to prawda to niewiem oczywiscie mowie o pasku i rolkach i napinaczach jak i ile tego idzie neiwiem a pasek Gates XS za 60 zl nowka czy to dobre i pieniedze tez mistrzy klucza Jakasa ? co ty na to



sołtys - 15 paź 2005 14:54

ak się zastanawiam... Czy można stwierdzić po stanie rolek i napinacza czy konieczna jest ich wymiana? Czy ew. wymiana samego paska jest bardzo wielką głupotą? Koszt rzędu 2000zl staje się rozterką przy wartości auta powiedzmy 12000 i fakcie, że silnik jest bezkolizyjny i ryzykuje się właściwie zatrzymaniem silnika

stanu raczej nie sprawdzisz jedynie jeżeli bedzie w stanie agonalnym na rozleceniu to to zobaczysz innych wad raczej nie dlatego zaleca sie wymianę kompletów.

no wiec tak ja mam ten sam dylemat i stwirdziłem że zmieniam tylko posek a dlaczego:

1 jak mi stanie silnik w drodze to sobie najwyżej poklne świat sie nie zwali bo bezkolizyjny
2 rolka jak pada to zazwyczaj piszczy łożysko co się słyszy a wiec bede najwyżej siedział w garażu poraz drugi bo robie sobie sam.
3 napinacz jak padnie to nawyżej pasek przeskoczy i też stanę patrz punkt 1

auto jest z 93 r za jakieś 3-4 lata bede go chciał zmienić robie 15 tyś w roku wiec wychodzi max 60 tyś auto przytargane z niemiec i ma na liczniku 160 tyś podejrzewam że rozrząd przynajmniej 1 raz był robiony wniosek jeszcze 40 tyś ii do wymiany wiec do 60 też powinien sie doczołgać. Wic zmieniam tylko pasek aby ograniczyczć punkt 1 do minimum i ryzykuje. Każdy robi jak uważa i zależy co ma i za ile gdybym miał furę za 30 tyś PLN i planował bym zrobić nią ze 100 tyś to pewnie zrobił bym całość na ori.

pozdrawiam.



Jaksa - 15 paź 2005 15:01

w mx-3 1.6 16v dohc Ok 400-500 zł full opcja.



marek - 15 paź 2005 15:05

napeno wymienie ja " nie wiaze aut na druty

No ale skoro 700 pln za rozrząd to dramat, to nie oczekuj że będziesz miał zamienniki do mazdy w cenach części do poloneza.

Można oczywiście pakować same części JC, dopasowywać części z innego auta a potem następny właściciel będzie klął...



malekm - 19 paź 2005 8:01
Wlasnie wrocilem z warsztatu (polecanego notabene na forum), ktorego wlasciciel i mechanicy powiedzieli, ze "silniki mazdy V6 sa bezkolizyjne tylko wtedy, gdy glowice leza na stole " Sam juz nie wiem co otym myslec, wlasciciel opowiadal przypadki remontow po zerwaniu paska i chcial mi dawac telefon do klientow ktorzy mieli taki przypadek, zebym sobie sprawdzil..... Tak czy owak rozrzad nalezy zrobic, ale kwestia bezkolizyjnosci wydaje sie byc sporna. Co powiecie?



Piotrek 2005 - 19 paź 2005 8:49
no ja tez nie wiem w sumie V6 mam od jakis 3 tyg narazie robie zawieche wlasnie bede wymnienial przeguby i zastanawiam ise ile to mnie wyniesie



XsiX - 19 paź 2005 9:28

kwestia bezkolizyjnosci wydaje sie byc sporna. Co powiecie?
sprawa bezkolizyjności K-series była już poruszana na forum niejednokrotnie
wypiadały się tęgie umysły i w sumie jednoznacznej odpowiedzi nie ma do dziś

Długi swego czasu napisał na ten temat coś takiego
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0

Tomekrvf miał za to zupełnie inne zdanie
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0

tak więc do końca pewnie nigdy nie będzie wiadomo



Jaksa - 19 paź 2005 12:20

Długi swego czasu napisał na ten temat coś takiego


Tomekrvf miał za to zupełnie inne zdanie A Ja piszę ze po zerwaniu paska w V6 nic się nie dzieje ( potwierdzone faktami ) motor gasnie i koniec , zakładasz nowe graty i jazda...



sołtys - 19 paź 2005 14:58

Wlasnie wrocilem z warsztatu (polecanego notabene na forum), ktorego wlasciciel i mechanicy powiedzieli, ze "silniki mazdy V6 sa bezkolizyjne tylko wtedy, gdy glowice leza na stole usmiech

zdziwił bym sie gdyby powiedzieli coś innego.
A co ci powiedzą olej pan to bo jest bezkolizyjny przyjedziesz pan jak strzeli, gdyby tak mówili to by na chleb nie zarobili bo klietnta trzeba łąpać na rynku teraz już sam widzisz pewny nie jesteś i zrobisz to szybko pewnie u nich i pieniążki sie zarobią



Jaksa - 19 paź 2005 17:18

A co ci powiedzą olej pan to bo jest bezkolizyjny przyjedziesz pan jak strzeli, gdyby tak mówili to by na chleb nie zarobili Ja jakos daje sobie radę i nie ściemniam ludzi bo to ma krotkie nogi ( jak widać ).....i jak teraz gosc wyglada? wyszedł na debila i naciągacza- tak to wygląda od strony klienta.



sołtys - 19 paź 2005 17:27

Ja jakos daje sobie radę i nie ściemniam ludzi język bo to ma krotkie nogi ( jak widać ).....i jak teraz gosc wyglada? wyszedł na debila i naciągacza- tak to wygląda od strony klienta.

taaaa żeby takich ludzi jak ty było wiecej w tym naszym pięknym kraju to pewnie było by dużo przyjemniej.

fakt faktem pasek należy zmieniać rególarnie nieważne czy jest kolizyjny czy nie. A sprawa kolizyjności to inna bajka która ułatwia życie właścicielowi tyle że do sytuacji zerwania paska nie powinno dojść przy rególanrych wymianach.



Gość - 20 paź 2005 17:30
PROBLEM ZE SPADSJACYMI OBROTAMI W MX3 NA CIEOLYM SILNIKU



Piotrek 2005 - 23 paź 2005 11:31

PROBLEM ZE SPADSJACYMI OBROTAMI W MX3 NA CIEOLYM SILNIKU
napisz to jako temat na 3/323/MX-3 tam napewno ktos ci pomoze



Piotrek 2005 - 23 paź 2005 11:34
moze masz swiece do wymiany, ja mialem taki problem w iinym alcie i okazalo sie ze to wtryski ale zrob jak ci napisalem utzworz nowy temat