ďťż
Rozrzad PILNE





Bondas - 08 mar 2006 9:51
Witam wszytkich

Mam pytanie czy jesli przestwail mi sie rozrzad o 4 zeby na wale w silniku w czasie jazdy w 1,5 16V Z5 w mazda 323 F 1995 BA to czy moglo sie cos stac ? silnik jeszcze jezdzil zrobil z 15 km po czym zostal ustawiony rozrzad na nowo i silnik dzila ale... czy tak samo czy cos moglo sie uszkodzic???

cisnienie na garach 13 12 13 13 czy jest ok??

co moglo byc przyczyna ze przeskoczyl??? wymieniany byl 3000km temu rolki nowe itp a jednak ... zle napiety ? a jak byc powinien???

Z gory dziekuje i prosze o odpowiec w miare szczegolowa bo jestem przerazony tym wydarzeniem

Pozdrawiam




Grzyby - 08 mar 2006 14:28

co moglo byc przyczyna ze przeskoczyl?
a jesteś pewien że przeskoczył? Może tak był założony?
I jak to zauważyłeś?



Briareos - 08 mar 2006 14:40
Ja bym nie panikował. Skoro jeździ, nie pije oleju, nie ma straty w mocy, nie hałasuje... to po co szukać dziury w całym. Jak mu coś dolega to i tak wyjdzie W awariach synchronizacji rozrządu uszkodzenia są typowo albo nieznaczące, tudzież nie ma ich wcale, albo bardzo ciężkie - stany pośrednie (szczególnie że zrobiłeś 15km na przesuniętym pasku) są rzadko spotykane.
Oczywiście, można kazać rozebrać silnik na części i sprawdzić, a potem poskładać spowrotem. Tylko że to się nie opłaca...



KosteK - 08 mar 2006 18:33
U mnie od jakiegoś czasu poniżej 2000 obr/min Madzia po nagłym wciśnięciu gazu, przerywała, prychała i szarpała. Powyżej 2000 obr, problemu nie było. Troszke to było wnerwiająco to podjechałem do serwisu. Powiedziałem co kiedy robiłem i zaczeli szukać. Po 20 min. diagnoza - pasek rozrządu przeskoczył o 1 ząbek nie wiem kiedy, nie wiem czemu Paseczek ustawili, oprócz tego wyczyścili dolot i przepustnice, ustawili zapłon i zlikwidowali opadanie obrotów przy hamowaniu. Teraz Madzia śmiga jaktalala. Serdeczne dzięki dla Pana Dobosza (Serwis i salon Mazdy w Chorzowie). To już druga wizyta u niego.
IMHO Jakby Ci przeskoczył i miałoby się stać coś złego to stałoby się to odrazu. Zresztą Z5 jest bezkolizyjny więc najwyżej nie dało by się odpalić jakby przeskoczył bardziej.




Bondas - 08 mar 2006 22:31
przeskoczyl napewno bo sam go potem ustawialem

a czy na 100% jest to silnik bezkolizyjny ?



MarVin - 08 mar 2006 22:41
na 99% bezkolizyjny



Grzyby - 09 mar 2006 10:24

przeskoczyl napewno bo sam go potem ustawialem
sam piszesz że POTEM go ustawiałeś, ale co PRZEDTEM?
Jesteś pewny, że był dobrze założony?

spytam jeszcze raz

I jak to zauważyłeś?
jakieś objawy?



LuK - 09 mar 2006 11:17
a moze dobrali zly pasek? za malo zebow?



Bondas - 09 mar 2006 15:08
pasek jest 125 zebow

i wiedzialem ze niedawno byl zmieniany pasek a tu nagle pojazd stracil moc ale o dziwo jezdzil

jak zdjolem pokrywe to wydawalo mi sie ze byl za luzno

rozebralem wiec wszystkie obudowy i jak ustawilem na znaki wali rozrzadu to na wale wrokowalo 4 zebow aby znak sie zgral

wiec ustawilem na nowo napiolem i odpalilem i niby jest ok ale cos ten silnik glosno chodzi jakby luzy zaworowe a nie jak bylo przed przestawianiem sie rozrzadu i albo juz tak wala te zawory albo cos im sie stalo na skutek przesuniecia

kompresja niby 13 12 13 13 wiec chyba moze byc ale praca jakas glosna i stad pytanie

a dlaczego na 99%

i jak sadzicie moglo cos sie stac

pozdrawiam



sonly - 09 mar 2006 18:10
ale nie jestes pewien na 100% czy byl dobrze ustawiony ten pasek. 4 zeby to juz dosc sporo i niezly meksyk tam w silniku byl 1 zab to pol biedy ale 4 :/ Generalnie jesli przy takim przesunieciu paska zawory sie nie spotkaly z tlokami to nic nie powinno sie dzisc po ponownym ustawieniu.
a tak wogole to czy ktos moze powiedziec na 100% czy te silniki i np 18. V6 sa bezkolizyjne? bo nikt pewien nie jest
pozdrawiam



Bondas - 09 mar 2006 19:17
ustawiony byl dobrze ale za lekko napiety bo bylem przy tym i samochod jezdzil super a potem podczas wyprzedzania nagle stracil jakby polowe mocy no i po sprawdzeniu rozrzadu wyszlo ze przeskoczyl o 4 zeby .

ale skoro po ustawieniu jezdzi to jest szansa chyba ze nic nie strasznego w srodku nie stalo ?? jak sadzicie???



sonly - 09 mar 2006 19:40
jesli ustawiles na nowo pasek i jest wpozadku to powinien smigac



Bondas - 09 mar 2006 20:14
no wlasnie ale sek w tym ze cos piszczy jak rolka i nie moge znalesc alternator oki pompa oki rolki rozrzadu oki a cwierka jak alternator z tylu silnika????



sonly - 10 mar 2006 18:30
hmm. ciezko tak powiedziec trzeba by zobaczyc i posluchac. przez internet Ci nie pomoge
pozdroo



Bondas - 10 mar 2006 22:41
ale i tak Dzieki wielkie