ďťż
Rozwalony automat, naprawa czy wymiana na manuala?





laiq - 09 maja 2007 15:21
Witam, dzisiaj oddałem samochód do Samko stwierdzili że naprawa będzie kosztować max 3800 czyli pewnie do 4000 tyś dobiją. Doradźcie czy opłaca się naprawiać ta skrzynie dają 6 miesięcy gwarancji czy może włożyć do niej ręczną skrzynię czy może jeszcze coś innego. Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.

EDIT, Porek: tym razem poprawiłem Twój temat na zgodny z regulaminem działu. Następnym razem proszę zapoznać się i stosować do regulaminu.
Regulamin
Oznaczenia modeli i silników




XsiX - 09 maja 2007 17:30
a może tak sprzedać jako uszkodzone dołożyć i kupić w manualu ?
miałem kiedyś x6 w automacie i osobiście na 6 miesięczną gwarancję w życiu bym się nie zgodził



voytecku - 09 maja 2007 18:03
Laiq,
Moze na poczatek zabierz samochod z samko I nie sugeruj sie tym, co oni mowia.

Mozesz opisac, co nie tak jest ze skrzynia? Jakis w miare dokladny opis symptomow:)

Przerobienie na manual nie jest oplacalne. Mogloby sie oplacac dopiero, gdybys mial obok takiego samego xedosa z manualna skrzynia i moglbys sobie wymieniac poszczegolne elementy.


a może tak sprzedać jako uszkodzone dołożyć
Niestety mala szansa na sprzedanie auta z uszkodzona skrzynia. Ale chyba tez malo oplacalne.


dają 6 miesięcy gwarancji
Jesli dobrze pamietam, jest limit kilometrow. Dodatkowo po dwoch tysiacach musisz do nich przyjechac na wymiane oleju i filtra.

Jaki masz silnik w swoim xedosie?

Pozdrawiam,
voytecku.



XsiX - 09 maja 2007 18:15
Niestety mala szansa na sprzedanie auta z uszkodzona skrzynia. Ale chyba tez malo oplacalne.




voytecku - 09 maja 2007 18:26

może i racja, ale można sprzedać auto na częśći i wyciągnąć całkiem niezłą sumkę
Ale zanim sprzedasz ostatnia srubke, warto czyms jezdzic


silnik jest podany w temacie
Potem dopiero zobaczylem, ale juz nie chcialo mi sie zmieniac. Poza tym nie zmienilem jeszcze z innego powodu, mianowicie nie moglem dopasowac modelu skrzyni do silnika

Moze ktos poda wiecej szczegolow, co to za skrzynia, jakiej produkcji i takie tam.

Pozdrawiam,
voytecku.



XsiX - 09 maja 2007 18:39
Moze ktos poda wiecej szczegolow, co to za skrzynia, jakiej produkcji i takie tam.



voytecku - 09 maja 2007 19:12

z tego co pamiętam GF4A-EL
Jesli GF4A-EL to super. Ale z tego, co wiem ten model byl w silnikach KL montowany.

Trzeba dokladnie model skrzyni ustalic, wtedy cos wiecej moglibysmy poradzic.

Pozdrawiam,
voytecku,



XsiX - 09 maja 2007 19:48

Ale z tego, co wiem ten model byl w silnikach KL montowany.
z tego co wiem to nie tylko
bodajże w FS także była ta skrzynka
info na stronie MAZDAspeed / oznaczenia generacji ...

EDIT:
znalazłem w sieci coś takiego niestety bez x6

Model Rok ASB Typ il.biegów Producent
616 1967-70 BW35 RWD 3 BW
616 1971-78 L3N71B RWD 3 NISSAN
808 1972-77 L3N71B RWD 3 NISSAN
818 1972-76 L3N71B RWD 3 NISSAN
1500 1967-69 BW35 RWD 3 BW
1800 1969-74 BW35 RWD 3 BW
323 L4 1.6L 1988-89 G4A-HL FWD 4
323 L4 1.6L 1990-91 G4A-EL AWD 4 ALL WHEEL DRIVE
323 / Protege L4 1.6/1.8L 1990-94 F4A-EL FWD 4
323 1.6L L4 1986-88 F3A FWD 3 MITSUBISHI
323 1.6L L4 1988-89 G4A-HL FWD 4 MAZDA
323 1.6L L4 (AWD) 1990-91 G4A-EL FWD 4 MAZDA
323 1.6L, 1.8L L4 1990-94 F4A-EL FWD 4 MAZDA
626 2.0L L4 1994-98 CD4E FWD 4 FORD
626 2.0L L4 1983-86 F3A FWD 3 MITSUBISHI
626 2.0L L4 1986-93 G4A-EL FWD 4 MAZDA
626 2.0L L4 1980-82 L3N71B RWD 3 NISSAN
626 2.5L V6 1986-93 G4A-EL FWD 4 MAZDA
626 2.5L V6 1994-98 GF4A-EL FWD 4 MAZDA
626/(MX6 TO 97) L4 2.0L 1994-00 CD4E FWD 4
626/(MX6 TO 97) V6 2.5L 1994-00 GF4A-EL FWD 4
626/MX6 L4 2.0L V6 2.5L 1986-93 G4A-EL FWD 4
929 V6 3.0L 1988-91 N4A-EL RWD 4
929 V6 3.0L 1992-95 R4A-EL/RE4RO1A RWD 4 RE4R01A
929 3.0L V6 1988-91 N4A-EL RWD 4 MAZDA
929 3.0L V6 1992-95 R4A-EL (RE4R01A) RWD 4 MAZDA
Cosmo 1976-78 L3N71B RWD 3 NISSAN
GLC 1981-86 F3A FWD 3 MITSUBISHI
GLC 1977-83 L3N71B RWD 3 NISSAN
MIATA L4 1.8L 1991-97 L4N71B RWD 4
MIATA L4 1.8L 19'98-01 A44DE RWD 4
Miata 1.8L L4 1998-99 A44DE RWD 4 TOYOTA
Miata 1.8L L4 1991-97 L4N71B RWD 4 NISSAN
MILLENIA V6 2.3L 19'95-01 LJ4A-EL FWD 4 SUPERCHARGED
MILLENIA V6 2.5L 19'95-01 GF4A-EL FWD 4
Millenia 2.3L V6 (Supercharged) 1995-98 LJ4A-EL FWD 4 MAZDA
Millenia 2.5L V6 1995-98 G4A-EL FWD 4 MAZDA
Mizer 1971-73 L3N71B RWD 3 NISSAN
Montrose 1974-77 L3N71B RWD 3 NISSAN
MPV (VAN) L4 2.6L 1989-95 L4N71B RWD 4
MPV (VAN) V6 2.5L 2000 GF4A-EL FWD 4
MPV (VAN) V6 3.0L 1989-99 R4A-EL/RE4RO1A RWD 4 RE4R01A
MPV (Van) 2.6L L4 1989-95 L4N71B RWD 4 NISSAN
MPV (Van) 3.0L V6 1989-98 R4A-EL (RE4R01A) RWD 4 MAZDA
MX3 L4 1.6L V6 1.8L 1992-95 F4A-EL FWD 4
MX3 1.6L L4, 1.8L V6 1992-95 F4A-EL FWD 4 MAZDA
MX6 2.0L L4 1994-98 CD4E FWD 4 FORD
MX6 2.0L L4 1986-93 G4A-EL FWD 4 MAZDA
MX6 2.5L V6 1986-93 G4A-EL FWD 4 MAZDA
MX6 2.5L V6 1994-on GF4A-EL FWD 4 MAZDA
NAVAJO V6 4.0L 1991-94 A4LD RWD 4
Navajo 4.0L V6 1991-94 A4LD RWD 4 FORD
Pickup 2.3L L4, 3.0L V6, 4.0L V6 1995-97 4R44E/4R55E RWD 4 FORD
PICKUP L4 2.0/2.2/2.6L 1986-89 L4N71B RWD 4
PICKUP L4 2.0/2.2/2.6L 1986-89 3N71B 4X4 3
PICKUP L4 2.2/2.6L 1990-93 L4N71B RWD 4
PICKUP L4 2.3 V6 3.0/4.0L 1994 A4LD RWD 4
PICKUP L4 2.3 V6 3.0L 1995-97 4R44E/4R55E/A4LD-E RWD 4 A4LD-E
PICKUP L4 2.5L 2001 4R44E RWD 4
PICKUP L4 2.5L/V6 3.0L 1998-00 4R44E/4R55E RWD 4
PICKUP L4 2.6L 1990-93 R4A-EL/RE4RO1A 4X4 4 RE4R01A
PICKUP V6 3.0L/4.0L 2001 5R55E RWD 5
PICKUP V6 4.0L 1997-00 5R55E RWD 5
Pickup 2.0L, 2.2L L4 1982-85 L3N71B RWD 3 NISSAN
Pickup 2.0L, 2.2L, 2.6L L4 1986-89 L3N71B RWD 3 NISSAN
Pickup 2.0L, 2.2L, 2.6L L4 1986-89 L4N71B RWD 4 NISSAN
Pickup 2.2L L4 1990-93 L4N71B RWD 4 NISSAN
Pickup 2.3L L4, 3.0L V6, 4.0L V6 1997-98 5R55E RWD 5 FORD
Pickup 2.3L L4, 3.0L V6, 4.0L V6 1994 A4LD RWD 4 FORD
Pickup 2.5L L4, 3.0L V6 1998 4R44E/4R55E RWD 4 FORD
Pickup 2.6L L4 1990-93 R4A-EL (RE4R01A) RWD 4 MAZDA
PROTEGE L4 1.5/1.8L 1995-98 F4A-EL FWD 4
PROTEGE L4 1.6/1.8L 1999-01 FN4A-EL/4F27E FWD 4 4F27E
Protege 1.5L,1.8L L4 1995-98 F4A-EL FWD 4 MAZDA
Protege 1.6L,1.8L L4 1990-94 F4A-EL FWD 4 MAZDA
R100 1971-72 L3N71B RWD 3 NISSAN
RX2 1971-74 L3N71B RWD 3 NISSAN
RX3 1972-77 L3N71B RWD 3 NISSAN
RX4 1974-78 L3N71B RWD 3 NISSAN
RX7 1980-83 L3N71B RWD 3 NISSAN
RX7 1984-88 L4N71B RWD 4 NISSAN
RX7 1989-92 N4A-EL RWD 4 MAZDA
RX7 1993-96 R4A-EL (RE4R01A) RWD 4 MAZDA
RX7 ROTARY 1980-83 3N71B RWD 3
RX7 ROTARY 1984-88 L4N71B RWD 4
RX7 ROTARY 1989-92 N4A-EL RWD 4
RX7 ROTARY 1993-96 R4A-EL/RE4RO1A RWD 4 RE4R01A
Titan truck (2 ton) 1990-on JR403E RWD 4 MAZDA
TRIBUTE V6 3.0L 2000-01 CD4E FWD 4



voytecku - 09 maja 2007 19:56

info na stronie MAZDAspeed / oznaczenia generacji ...
Moze slepy jestem, ale nie znalazlem silnika KF przy skrzyniach biegow...

Pozdrawiam,
voytecku.



XsiX - 09 maja 2007 20:04

Moze slepy jestem, ale nie znalazlem silnika KF przy skrzyniach biegow..
nie jesteś ślepy..
info o skrzyni podałem na podstawie danych którymi interesowałem się mając x6 z ASB



voytecku - 09 maja 2007 20:11

info o skrzyni podałem na podstawie danych którymi interesowałem się mając x6 z ASB
To szukamy dalej

A moze to ta sama skrzynia, ktora byla montowana w silnikach 2.0 FS, czyli CD4E albo jednak GF4A-EL, bo widze ze jest taka w MX-6 z silnikiem 2.0?

Pozdrawiam,
voytecku.



XsiX - 09 maja 2007 20:23
CD4E na pewno nie - ta porażkowa skrzynia to chyba tylko w cronosach była montowana
było gdzieś na forum że w europejskich FSach była skrzynia japońska

pzdr



voytecku - 09 maja 2007 20:27

CD4E na pewno nie - ta porażkowa skrzynia
ale do niej najlatwiej jest znalezc master kit

moze damy w koncu laiq'uowi cos powiedziec. my tu sobie czata urzadzilismy, a jeszcze sie okaze, ze w samko skrzynie jednak naprawili

Pozdrawiam,
voytecku.



laiq - 10 maja 2007 6:46
Co do usterki to skrzynia jak już samochód ruszył pracowała moim zdaniem prawidło przełączała biegi bez problemu. Jedyny problem był z ruszeniem biegi jeśli mogę to tak nazwać ślizgały się, również nie było wstecznego. Co dziwne po wciśnięciu HOLD na D auto ruszało bez problemu. W Samko stwierdzili że spaliło się sprzęgło oraz że rozwalone są biegi "co dziwne" wysokie. Jednak po rozmowie z kolesiem z Samko zdecydowałem żeby naprawiali. Mówią że może uda się zejść coś z ceny.



arni0000 - 10 maja 2007 7:05
Ja bym się nie bawił w naprawę 6 miesięcy gwarancji to za mało. Jeśli wymienią ci wszystkie elementy eksploatacyjne to powinni dać minimum rok bez limitu kilometrów, jeśli naprawią tylko to, co było uszkodzone może paść, co innego i znów koszty. Zapłacisz 3500 a za rok czy półtora rozleci się coś nowego i co znów 3500. Automaty się tak bez powodu nie rozlatują, więc albo ma najechane dużo kilometrów albo był niewłaściwie eksploatowany. Ja bym poszukał manuala nie wiem tylko jak w xedosah będzie pasował do silnika, ale można przerobić sama skrzynia to koszt ok 700zł plus przeróbka myślę, że wszystko zamknęłoby się w 1400-1800 zł. Ostatecznie można kupić za 3500- 4000 rozjechanego Xedosa i wszystko przełożyć jeszcze zostanie ci masa części, które później możesz sprzedać i część kosztów sobie wrócisz. Po za tym jest okazja poprawić osiągi auta i zmniejszyć spalanie.



XsiX - 10 maja 2007 7:55

Po za tym jest okazja poprawić osiągi auta i zmniejszyć spalanie.
oj tak i to znacznie



Domelxyz - 11 maja 2007 21:23
Eee tam. Ja też mam tą nieszczęsną skrzynię i też naprawiam w Samko. A 4000 to górny pułap co oznacza, że naprawa może dużo mniej kosztować.



voytecku - 12 maja 2007 9:39

A 4000 to górny pułap co oznacza, że naprawa może dużo mniej kosztować
Gorny pulap takiej naprawy to ok 1500zl


naprawiam w Samko
Naprawiles raz czy co jakis czas Ci naprawiaja?

Pozdrawiam,
voytecku.



Soluks - 12 maja 2007 14:38
przekładka z automatu na manual to nie takie hop siup prócz skrzyni trzeba kupić cały mechanizm lawarka, instalacja ekektryczna pewnie też jest inna ( nie wiem jak to jest z licznikiem) i do tego masa pracy, a co do naprawinych to już nie oryginał a trzeba zmienić wszystko żeby jedno nie psuło drugiego (znajomy naprawiał 3 razy w ciągu roku i też każda naprawa kosztowałą ok 1000-2000zł aż kupił używaną w dobrym stanie i jeżdzi do dzisiaj)



Domelxyz - 14 maja 2007 7:20

Naprawiles raz czy co jakis czas Ci naprawiaja?
O września 2006 mam moją 626 i pierwsza naprawa się szykuje.
Czy możliwe, że mi nalali umyślnie za dużo oleju?
Jak byłem u nich miesiąc temu to powiedzieli, że skrzynka przecieka w 3 miejscach - uszczelnienie ok 1000zł a najlepiej remont. Wczoraj sprawdzałem na włączonym silniku i wydawało mi się, że jest za dużo oleju ...
Podjechałem do NORAUTO i koleś też to samo powiedział ...
Normalnie nie wiem co o tym myśleć ...
Jeszcze nie wstawiłem Madzi do Samko...



laiq - 16 maja 2007 13:07
Autko dzisiaj odebrałem z Samko koszt naprawy to 3150 plus VAT czyli 3843zł . Mam gwarancję na 6 miesięcy (więcej nie dało się załatwić). Wystawili rachunek na którym pisze naprawa skrzyni i tyle nie wiadomo co zrobili, kierownik warsztatu zaprowadził mnie do kasy po czym się ulotnił więc nawet nie miałem jak spytać. Po 2 tyś km ma do nich podjechać na wymianę oleju kolejne 300zł. Póki co autko jeździ dobrze ale zobaczymy ile na tym pojeżdżę, oby jak najdłużej.



Domelxyz - 16 maja 2007 13:31

Póki co autko jeździ dobrze
Zupełnie płynnie zmienia biegi?
Próbowałeś na niskich obrotach i na wysokich?



laiq - 16 maja 2007 13:39
Dzisiaj zamierzam zrobić około 100 km to sprawdzę co i jak. Z warsztatu do pracy jechałem w korku i póki co to nie mogę się do niczego przyczepić.



Globy - 21 maja 2007 12:03
Tez robilem remont w Cronosie V6 w Samko, za ok. 3400 zl. Wyszczegolniono wtedy pare pozycji, z czego 1/3 kosztowala robocizna. Ogolnie moge polecic, chociaz lepiej kupic uzywana skrzynie z pewnego zrodla za polowe ceny... O ile sie da.



Domelxyz - 21 maja 2007 12:06

Dzisiaj zamierzam zrobić około 100 km to sprawdzę co i jak. Z warsztatu do pracy jechałem w korku i póki co to nie mogę się do niczego przyczepić.
I jak się jeździ po remoncie?



arni0000 - 22 maja 2007 12:45

Autko dzisiaj odebrałem z Samko koszt naprawy to 3150 plus VAT czyli 3843zł . Mam gwarancję na 6 miesięcy (więcej nie dało się załatwić). Wystawili rachunek na którym pisze naprawa skrzyni i tyle nie wiadomo co zrobili, kierownik warsztatu zaprowadził mnie do kasy po czym się ulotnił więc nawet nie miałem jak spytać. Po 2 tyś km ma do nich podjechać na wymianę oleju kolejne 300zł. Póki co autko jeździ dobrze ale zobaczymy ile na tym pojeżdżę, oby jak najdłużej.

Tyle co ty za remont to mozna kupić całe auto z GB.



Domelxyz - 22 maja 2007 13:27

Tyle co ty za remont to mozna kupić całe auto z GB.
Tak jak ktoś powiedział na tym forum - tak, można kupić nowy z ryzykiem, że nigdy nie wiesz, czy nie był bity i jakie ma ukryte usterki, a jak masz swój samochód to już wiesz na czym stoisz i po władowaniu w naprawę będzie ok, a jak nie to jest na to gwarancja ...
A do nowego samochodu weź dolicz jeszcze podatek od kupna, oc,nw i inne koszty rejestracyjne...



arni0000 - 23 maja 2007 8:57
Ja mówię o częściach zrobisz remont w tej firmie za trzy grosze, co daje 6 miesięcy gwarancji a w siódmym ci się rozleci. Dobry fachowiec przy zachowaniu przeglądów u niego powinien dać minimum rok albo dwa. Robisz średnio np. miesięcznie 1500 to w tym czasie przejedziesz 9000 km to tyle można najechać na rozsypującej się skrzyni. Na fakturze powinny być wyszczególnione wszystkie elementy, które zostały wymienione. Dodatkowo np. u nas firmy zakładają, (jeśli pojazd nie posiada) książki serwisowe, w których jest dokładny opis czynności wykonanych przy aucie. Np. przy wymianie rozrządu wymieniono pasek, napinacz, rolkę dodatkowo uszczelnienia na wałkach i na wale. Na fakturze znalazły się wszystkie elementy nawet jakieś śrubeczki, które użyli do wymiany. Wszystkie wycieki, które były oraz ich usuniecie i koszty były zemną ustalane.

Autko dzisiaj odebrałem z Samko koszt naprawy to 3150 plus VAT czyli 3843zł . Mam gwarancję na 6 miesięcy (więcej nie dało się załatwić). Wystawili rachunek na którym pisze naprawa skrzyni i tyle nie wiadomo co zrobili, kierownik warsztatu zaprowadził mnie do kasy po czym się ulotnił więc nawet nie miałem jak spytać. Po 2 tyś km ma do nich podjechać na wymianę oleju kolejne 300zł. Póki, co autko jeździ dobrze, ale zobaczymy ile na tym pojeżdżę, oby jak najdłużej. Po pierwsze dopóki nie dostałbym dokumentacji dotyczącej naprawy to bym nie zapłacił. Równie dobrze mogli naprawić ja na sztukę a może te 6 miesięcy przejeździ a jak coś padnie to powiemy klientowi, że to nie było, robione a jak masz dokładny opis to nie mogą się wywinąć. Było robione i padło to możesz nawet po 6 miesiącach dochodzić się, bo na każdy element, który wymienili muszą dać rok gwarancji. W ten sposób sam zgodziłeś się na 6 miesięcy a nie na rok, bo jak będziesz się później dochodził? Na fakturze masz naprawa skrzyni. Za 3800 możesz naprawdę przerobić dobrze automat na manual na sprawdzonych elementach i zapomnieć o wymianach oleju przeglądach filtrach na dobre 70 000 km i jeszcze zostanie na dobra nagłośnienie do auta. Nie piszę tego złośliwie tylko zawsze oglądam dwa razy każdą złotówkę, którą wydam i jak miał bym wydąć na naprawę skrzyni 3800 to wolałbym sprzedać auto. Za swojego xeda dałem 3500zł był lekko wjechały w tył, ale wcześniej nie bity i w idealnym stanie. Całkowita naprawa kosztowała mnie 600 zł z lakierowaniem całego auta, ale wszystko zrobiłem sam. Części szukałem dość długo, ale się opłaciło, bo za klapę zapłaciłem 80 zł a nie jak sobie cenili 400zł za zderzak dałem 100 a nie 350 lama 60 a nie 150 itp. Lakier ok. 250. Blacharze cenili naprawę z częściami 4000 zł. Naprawiałem auto 2 miech popołudniami, bo pracuję dopieściłem sobie po swojemu wszystko i zaoszczędziłem ponad 3000 tyś w tym przypadku tez można było zerwać z kosztów i dostać lepsze warunki



Domelxyz - 24 maja 2007 7:52
arni0000
Nie każdy ma czas, żeby siedzieć przy samochodzie. Ja np. mam tak, że przez popołudnia z 2 miesięcy zarobię ze dwa razy więcej niż naprawa by kosztowała ...
Oszczędzać można tylko, że zawsze kosztem czegoś. Dla mnie to nie była by oszczędność.
Poza tym nie znam się za bardzo. Weź też pod uwagę, że w wawie jest dużo drożej niż w innych miastach!



Bodek - 24 paź 2007 19:58
Heej, Laiq jak skrzynia?? Jeździ?? Szarpie?? Oby nie

Powiedz czy cena wart była zachodu

Pozdrawiam



Domelxyz - 25 paź 2007 18:42
Bodek
He he ja też miałem robioną skrzynie u chłopaków z Samko. Za 2k mam wymianę oleju poremontową.
Ogólnie jeździ bardzo podobnie jak wcześniej, nadal czasami potrafi lekko szarpnąć jak się jedzie na bardzo niskich obrotach, ale ja mam skrzynkę z 1993 więc w niej to raczej normalne.
Ogólnie ok
Jak będziesz się wybierał na remont to daj znać na priv to trochę taniej Ci wyjdzie



Bodek - 28 paź 2007 12:11
Narazie moją drugą skrzynię CD4E rozebrałem sam. Popróbuje coś sam przy niej podziałać. Tak oczywiście, nie znam się wogóle na naprawie automatu, ale pobawić się mogę. Najwyżej założę spowrotem tą starą Po rozebraniu strasznie ciekawie to wygląda - Zasada działania Pewnie sam DALAI LAMA nie wie jak to może działać Najgorszy chybajest łańcuch (straszny luz). Pozyjemy zobaczymy.


Jak będziesz się wybierał na remont to daj znać na priv to trochę taniej Ci wyjdzie

Dzięki ogromne Jak już będę miał sytuację bez wyjścia to napewno się odezwę. Ale mam też Wieśka z Dębicy dosłownie na miejscu

Czas pokaże..

Pozdrawiam