Schemat faz rozrządu - potrzebny....
WoMa - 28 wrz 2006 20:25
Witam
Potrzebuję pomocy..... Czy ktoś może dysponuje i mógłby mi udostępnić schemat faz rozrządu, schemat rozrządu lub chociaż zdjęcie rozrządu ww. auta?
Pozdrawiam
WMaj
magicadm - 28 wrz 2006 20:32
Może to cokolwiek rozjaśni
tomekrvf - 28 wrz 2006 20:36
Nie ma koła pompy wtryskowej.
Nie wiem w czym problem bo wszędzie są znaki....
WoMa - 29 wrz 2006 7:22
Problem jest w tym, że pękł mi pasek, a po wymianie niezbędnych części na nowe silnik chodzi głośniej niż przed awarią. Ponieważ awaria miała miejsce w trasie, teraz z miejscu zamieszkania staram się z kolegą mechanikiem znaleźć przyczynę takiej pracy silnika.
xANDy - 29 wrz 2006 8:14
Gdyby źle ustawił cośkolwiek - to auto by nie odpaliło albo bardzo by szarpało silnikiem (chciałby wyskoczyć z kasty).
A czy ustawiłeś luz zaworowy? Wdechowe 0,15mm wydechowe 0,35mm. Oczywiście na zimniuteńkim silniku (po nocnym odpoczynku). Wydechowe dźwigienki są krótsze!
Sprawdź też, czy któryś z zaworów nie ma luzów góra-dół, bo może młotek (dźwigienka z prowadnicą w kształcie T popychająca dwa zawory na raz) nierówno naciska parę zaworów.
Bartek. - 30 wrz 2006 12:48
Jakie jest dokładnie oznaczenie tego silnika? POstaram się coś poszukać. (Moje zasoby na DiTD nie reagują )
pawelc - 30 wrz 2006 15:00
Silnik oznaczenie ma RF? podaj maila to Ci prześlę
Grzyby - 30 wrz 2006 15:04
Silnik oznaczenie ma RF? RF miały w oznaczeniu diesle w GD i GE
Nie wiem czy DiTD to też RF
pawelc - 30 wrz 2006 17:23
według info-techa jest to RF 1997-2003 a to raczej nie GE?,ale może byc błąd Wojtek Maj jak chcesz PDF-a z ustawieniem rozrządu to podaj maila
Jaksa - 30 wrz 2006 17:46
Jakie jest dokładnie oznaczenie tego silnikaRF-T
Mała historia.....
Pierwszy motor wysokopręzny miał oznaczenie RF ( 1983-1987 ) następny RF-7 ( 1988-1992 ) od 1992 do 1996/7 RF-CX ( Comprex ) 1997-2002 RF-T ( DiTD ) tyle pamiętam.
xANDy - 01 paź 2006 12:17
Ale na bloku silnika jest wybite samo RF
Chociaż w opisach mówią o RF-T (ew. RF-T HP)
zlepek - 11 lut 2008 20:20
Witam
Mam pytanie, pewnie uznacie je za banalne ale "kto pyta nie błądzi", po co są te śrubki na łączniku między dwoma zaworami ? czyżby chodziło o napięcie wstępne sprężyn przed regulacją na dźwigni.
xANDy - 11 lut 2008 20:39
Ustala się nimi luzy na zaworach - żeby dźwigienka wduszała równo oba zawory na raz.
zlepek - 12 lut 2008 7:05
No tak, ale po co tak skomplikowali sobie sprawę regulacji zaworów, mogli zrobić tą dźwignię symetryczną a regulację przeprowadzać tylko jedną śrubą na dźwigni.
Co do poradnika czytałem go już kilka albo kilkanaście razy, jest świetny, czyta się jak lekturę szkolną (oczywiście z zainteresowaniem), "esencja" zebrana w jednym miejscu, wszystkie fora żeby tak wyglądały.
xANDy - 12 lut 2008 7:46
Śrubę na mostku ustala się tylko jeden raz - na początku a regulacje wykonuje się tylko górną śrubą (luzy zaworowe). Przy jednym wałku jest to ciekawe posunięcie i skuteczne.
Aha - a temat wyląduje w koszu na dniach, bo jest po prostu zbędny.