ďťż
Silnik Mazda 323 F BA 1.8 16V (1996)





zbyl - 22 lip 2004 7:03
Hej mam takie pytanko czy te silniki jak w temacie
sa kolizyjne czy nie ?

Pozdrowka




mandini - 22 lip 2004 7:22
silniki mazdy nie sa kolizyjnei bardzo rzadko sie psuja!!!!!



xXx - 22 lip 2004 7:27
Silnik BP jest KOLIZYJNY!! Jedyne bezkolizyjne silniki to seria K....A-SPEC!!



zbyl - 22 lip 2004 8:00
No to w koncu jak to jest z tym moim silnikiem jest czy nie
Bo sie zgubilem




komolubi - 22 lip 2004 8:59
xxx czyli silnik 1.8 i 16 v sohc bp z 1991 roku jest kolizyjny czy nie bo jaksa twierdzi że nie - przyznaje że się zgubiłem



michal_krakoof - 22 lip 2004 9:50
mnie w Mazdzie w wawie powiedzieli ze moj k8 jest KOLIZYJNY Pan uzasadnil to tym, ze to jest wysoka technologia i tak jest i tyle i niech lepiej kupie u nich zestaw rozrzadu i wymienie w ASO ...ale sie usmialem



zbyl - 22 lip 2004 9:52
No wlasnie a moze ktos ma serwisowke aby tam sie dalo wyczytac co i jak :-)



xXx - 22 lip 2004 18:32
mnie w Mazdzie w wawie powiedzieli ze moj k8 jest KOLIZYJNY Pan uzasadnil to tym, ze to jest wysoka technologia i tak jest i tyle i niech lepiej kupie u nich zestaw rozrzadu i wymienie w ASO ...ale sie usmialem



Jaksa - 22 lip 2004 18:59
Panowie,moze tak umówmy się że silniki sa kolizyjne bo w przeciwnym razie bedziecie jezdzić na paskach po 200 tyś , z mojego doświadczenia wynika ze jednak nie sa kolizyjne a tak szczerze mowiąc to chyba nikt nie zwraca na to uwagi po prostu przejezdza 100 tyś i wymienia caly rozrząd.



zbyl - 22 lip 2004 19:28
A zgadza sie wymieniam wlasnie we wtorek calutki rozrzad ( pasek , napinacz , rolka prowadzaca )
A to pytanie wynika z ciekawosci.. Bo ten pasek wyglada na taki maly ;-)))
W moim bylym dieslu byl wiekszy ;-)))

Pozdrowka



Jaksa - 22 lip 2004 19:35
W moim bylym dieslu byl wiekszy



zbyl - 22 lip 2004 19:44

W moim bylym dieslu byl wiekszy Bo diesel jest konfliktowy na 1000%



Jaksa - 22 lip 2004 19:58
Honda VFR 750 RC36



marek - 22 lip 2004 22:59
Parę lat temu znajomy trzymal u mnie w warsztacie Kawasakę nawet jezdzilem trochę ale tak jak wspomnialem to nie to co lubię najbardziej



nightcomer - 23 lip 2004 2:26
Prawdopodobnie niedługo zapodam na forum sprawdzoną informację czy KL jest konfliktowy, bo mam już przejechane prawie 120 na pasku JC i nadal nie chce mi się zmieniać... qupa roboty. ech... trzeba się zebrać w końcu.



SimoneuS - 23 lip 2004 5:34
..



SANEONE - 23 lip 2004 5:49
Z innej beczki:

jaki może być koszt zrobienia rozrządu w FS?



zbyl - 23 lip 2004 6:09

Honda VFR 750 RC36 heh....to nazywaja Cię dawcą.....lubię popatrzyć na ludzi jezdzacych na takich maszynach ale jakoś siebie nie widzę na takim sprzęcie.Parę lat temu znajomy trzymal u mnie w warsztacie Kawasakę nawet jezdzilem trochę ale tak jak wspomnialem to nie to co lubię najbardziej.



xXx - 23 lip 2004 8:00
dobre sobie ........, ale się się uśmiałem.............. to chyba kawał roku....



SimoneuS - 23 lip 2004 13:38
..



zbyl - 23 lip 2004 13:57
EE to mi chodzi o to czy np. Jesli strzeli pasek rozrzadu
to czy tlok spotka sie z zaworami ? czy nie
A chodzi o 1.8 16V BA 1996

A i prosze sie nie

Pozdrowka



marek - 23 lip 2004 14:01
jak na mój gust to chodzi o awaryjność



SimoneuS - 23 lip 2004 14:03
..



marcinst - 23 lip 2004 21:54
Zbylu !
Jak zmienileś komplet paska to spij spokojnie.




Jaksa - 23 lip 2004 21:58
jaki może być koszt zrobienia rozrządu w FS?



zbyl - 24 lip 2004 15:14

Zbylu !
Jak zmienileś komplet paska to spij spokojnie.


Ja wiem ale ja chcialem czysto informacyjnie sie dowiedziec

zeby wiedziec co nieco o silniku



Koleś - 25 lip 2004 15:29
Kiedys ktos na naszym forum zapodał stronke na temat kolizyjnosci silników były podane modele i silniki
Miałem zapisana ale gdzies wcieło
Z tej stronki wynikało ze mój czyli 1.8 Dohc jest bezkolizyjny



Jaksa - 25 lip 2004 15:33
1.8 Dohc jest bezkolizyjny



Globy - 25 lip 2004 17:44
To dobrze


Prawdopodobnie niedługo zapodam na forum sprawdzoną informację czy KL jest konfliktowy, bo mam już przejechane prawie 120 na pasku JC i nadal nie chce mi się zmieniać... qupa roboty. ech... trzeba się zebrać w końcu.
Hehe



Jaksa - 25 lip 2004 18:01
Prawdopodobnie niedługo zapodam na forum sprawdzoną informację czy KL jest konfliktowy, bo mam już przejechane prawie 120 na pasku JC i nadal nie chce mi się zmieniać... qupa roboty. ech... trzeba się zebrać w końcu.



zbyl - 25 lip 2004 20:48

1.8 Dohc jest bezkolizyjny Bo jest.....



GrzegorzSz - 25 lip 2004 21:58
O silnikach KL... to moge wiele powiedziec - troche takich rozwalonych mialem i je skladam.

Nie sa kolizyjne nawet jesli peknie pasek. Mialem kilka walnietych silnikow KL i kazdy mial zawory OK. To jednoznacznie ta kwestie mi wyjasnilo (powiedzmy ).



marek - 25 lip 2004 22:02
Nie sa kolizyjne nawet jesli peknie pasek. Mialem kilka walnietych silnikow KL i kazdy mial zawory OK. To jednoznacznie ta kwestie mi wyjasnilo



GrzegorzSz - 25 lip 2004 22:03
Uszkodzenia silnika tak, ale zaworow nie. W silnikach, ktore mialem tloki i korby byly do wywalenia, ale zawory ocalaly.



Jaksa - 25 lip 2004 22:10
Mialem kilka walnietych silnikow KL i kazdy mial zawory OK.



Jaksa - 25 lip 2004 22:13
Uszkodzenia silnika tak, ale zaworow nie



marek - 25 lip 2004 22:15
No właśnie. Czyli jednak istnieje opcja że zawory się zderzą z tłokami? Bo co z tego że zawory całe pozostaną?



GrzegorzSz - 25 lip 2004 22:16
No to sa wlasnie niezle jaja - mam fotki.

KL z 94r.
uwalone komplety na 2 tlokach - totalna masakra
glowice ocalaly bez szwanku, lacznie z zaworami

KL z 97r.
uwalona 1 tlok
glowice ocalaly bez szwanku, lacznie z zaworami

KL z 95r.
uwalona korba
reszta j.w.



GrzegorzSz - 25 lip 2004 22:17
Jesli zawor walnie w tlok, to po nim - ot cala filozofia.



marek - 25 lip 2004 22:22
Czyli jak rozumuję, uszkodzenia powstały NIE w wyniku zderzenia tłoka z zaworem, lecz z powodów uszkodzenia układu wał-tłoki?
Czyli korbowody się urywają... ?



Globy - 25 lip 2004 22:24
Bezkolizyjne czy nie, na szczescie w Mazdach paski nie urywaja sie To znaczy rzadkie sa przypadki zerwania przed terminowa wymiana.



Jaksa - 25 lip 2004 22:24
Widzialem przez tę parę lat parę silnikow po zerwaniu paska ( RF Diesel ) Po zdemontowaniu głowicy okazało się że zawory odbiły się na denku tłoka ( delikatnie ) a głowica do roboty .Zazwyczaj jest to uzaleznione od prędkosci obrotowej silnika w momencie zerwania paska.Nigdy nie było przypadku aby dół tez się rozsypal. W slinikach benzynowych były przypadki że rozrząd się przestawil przez wadliwą rolkę i.t.d.Wiem tylko ze silniki benzynowe są bezkofliktowe.



GrzegorzSz - 25 lip 2004 22:24
Tak mi sie wlasnie wydaje po analizie 3 wywalonych silnikow KL.



Jaksa - 25 lip 2004 22:26
Jesli zawor walnie w tlok, to po nim - ot cala filozofia



GrzegorzSz - 25 lip 2004 22:29
OK, zgadzam sie z tym, ale zawor powinien w tym starciu ucierpiec czyli przynajmniej slad jakis by pozostal. Sam zglupialem, jak mierzylem mikrometrem zawory z tego silnika.



Jaksa - 25 lip 2004 22:30
Czyli korbowody się urywają...



GrzegorzSz - 25 lip 2004 22:31
hehe, znam ten objaw

niestety nie mialem wyjscia - jechalem do wypadku/dachowania mojej zony



Jaksa - 25 lip 2004 22:40
ale zawor powinien w tym starciu ucierpiec



Jaksa - 25 lip 2004 22:42
- jechalem do wypadku/dachowania mojej zony



thunder333 - 17 lip 2008 15:44
a powiedzcie mi czy w mazdzie 323f BA 1.5 16v silnik jest kolizyjny czy nie, bo jeden mechanik powiedział ze tak, drugi powiedział, że raczej nie, rozrząd się rozsypał mi, tzn. wyleciały kulki z jakeigoś łożyska, i auto jest u mechanika ma je rozbierać dlatego bardzo mnie to interesuje pomozcie odpowiedziec na to pytanie, z gory dzieki



sebakubiak7 - 21 lip 2008 20:08
cze mam pytanie czy w 323f BA z 95r 1.5 jest pasek czy łańcuch rozrządu. z gory dzięki



zieba1982 - 26 mar 2009 19:39
Na 100% bezkolizyjne sam sprawdzałem , gdyż zabrałem się za Wymianę uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy( co nie którzy pisali że się da!!!???) więc w skrócie
Tłok w górne położenie i zawór ze sprężyną na maxa w dół i niestety nadal nie oparł zawór się na tłoku co uniemożliwiło mi zdjęcie sprężyny i lipa zmontowałem wszystko i teraz kupiłem uszczelkę pod głowice i znów walka . Więc jak by był kolizyjny to by zawór oparł się na tłoku sprawdzałem to na kilku zaworach od strony ssania