Siłownik zamka centralnego - od pasażera na stronę kierowcy
matysh - 25 lut 2009 12:14
Witam.
Planuję instalację sterownika zdalnego do zamka centralnego w moim aucie. Chcąc oszczędzić nieco kasy, zastanawiam się czy można wykorzystać siłownik zamka z drzwi prawych (pasażera) w celu zainstalowania go w drzwiach lewych (kierowcy)? Mowa tu oczywiście o przeszczepie części z innego egzemplarza.
Pozdrawiam
Falcon - 25 lut 2009 12:58
Siłowniki są przystosowane do montażu po każdej stronie. Różnica między siłownikami jest taka, że jedne są SLAVE drugie są MASTER. Różnica jest taka, że jeśli włożysz do drzwi z MASTEREM kluczyk i przekręcisz to da on sygnał do pozostałych siłowników do otwarcia pozostałych drzwi. SLAVE jest bierny więc otworzyłbyś tylko jedne drzwi. Możliwe, że siłownik który chcesz przełożyć też jest MASTER bo właśnie mastery montuje się w drzwiach z zamkami [jeżeli są to drzwi pasażera ale z przodu].
Jeżeli masz centralny to ja bym wykorzystał siłowniki które już posiadasz tylko przełożył sobie centralkę na taką która będzie obsługiwała zdalne otwieranie za pomocą pilota.
Ja zamontowałem tak u siebie - wyrzuciłem starą centralkę CENTRALNEGO ZAMKA [ze zdalnym sterowaniem] a podłączyłem siłowniki pod centralkę AUTOALARMU - polecam bo dużo nie dopłacisz a masz alarm w aucie:)
matysh - 25 lut 2009 13:34
tak tyle, że w moim egzemplarzu nie ma siłownika w drzwiach kierowcy dlatego pytam o przekładkę.
Pozdrawiam
Falcon - 25 lut 2009 13:41
czyli w drzwiach pasażera masz siłownik a u kierowcy nie? to jak jest podłączony centralny bez siłowników? aaaaaaa... no chyba że u kierowcy otwierasz zawsze z kluczyka i jest tylko "czujka" która sygnalizuje siłownikowi u pasażera, żeby otworzył drzwi? popraw jeśli się mylę bo trochę się teraz zakręciłem.
matysh - 25 lut 2009 16:37
dokładnie tak... projektanci zakładali, że auto zawsze będzie otwierane z kluczyka. W lewym jest czujka - w prawym siłownik. Moje pytanie w zasadzie dotyczy tego czy mocowanie/oczka montażowe są identycznie rozstawione?
Falcon - 25 lut 2009 17:25
hmm.. tak myślę, ale pewien nie jestem co do rozstawu oczek. skoro projektanci wymyślili coś takiego że u kierowcy nie ma siłownika to może wymodzone jest coś też z rozstawem ale nie powinno. standardowe siłowniki są takie same niezależnie od strony - jeżeli wymagałoby to jakichś przeróbek to pewnie bardzo drobnych.
nie wiem jak chcesz to zrobić - czy podłączyć zdalnie sterowaną centralkę która będzie w drzwiach kierowcy pobudzać czujkę a ta z kolei da sygnał do starego centralnego który zamknie drzwi pasażera...[taka trochę lipa..]
czy np. jeśli kupiłeś zdalnie sterowany moduł centralnego to po prostu można wyrzucić centralkę starą i podłączyć siłowniki pod nową centralkę [ale z kolei do zakupionej centralki powinni chyba dać siłowniki - czy się mylę?]
czy np. jeśli dopiero chcesz kupić nie opłaci się dołożyć te 30-40 pln i kupić alarm z centralnym - który możesz zawsze rozbudować - ja u siebie sam zamontowałem [ czekają jeszcze na założenie czujniki ultradźwięku, moduł domykania szyb i siłownik do otwierania tylnej klapy z pilota ]
ROMAN-R87 - 25 lut 2009 17:47
zaloz klodke i po klopocie
(oczywiscie zarcik)
matysh - 25 lut 2009 21:43
zaloz klodke Romek jak zwykle pomocny...
nie wiem jak chcesz to zrobić sam nie wiem kwestia jest taka, że mam dosyć otwierania auta z kluczyka zwłaszcza, że zimą to męka - sól, mrozy, wilgoć itd... gość w firmie zajmującej się zakładaniem anten, alarmów, centralnych zamków i innych tego typu gadżetów powiedział mi że kosz instalacji w przypadku mojego auta jest nieduży - w granicy 200zł, lecz trzeba będzie dokupić też siłownik zamka. Na tym kończy się moja wiedza
Pozdrawiam
Gared - 26 lut 2009 6:17
nie wiem jak chcesz to zrobić - czy podłączyć zdalnie sterowaną centralkę która będzie w drzwiach kierowcy pobudzać czujkę a ta z kolei da sygnał do starego centralnego który zamknie drzwi pasażera...[taka trochę lipa..]
Wiele osób tak robiło w mx-3 i w 323f - patent się sprawdza całkiem nieźle.
matysh uzyj wyszukiwarki - z tego co pamiętam na forum jest fotorelacja z montażu zamka centralnego na pilota do mx-3. Został tam użyty siłownik uniwersalny, którego montaz nie sprawił wielkich trudności, dlatego bym nie kombinował z jakimś przekłądaniem siłowników, tylko od razu kupił całość i zamontował to sam. 200zł to spora cena za odkręcenie boczka drzwi, trochę kombinatorstwa i przykręcenie paru śrubek. Na forum zaś znajdują się ludzie, którzy chętnie pomogą, gdyby z montażem pojawił się jakiś problem.
Falcon - 26 lut 2009 17:20
matysh za 200 pln to będziesz miał autoalarm z kluczykami scyzoryk - świetnie to wygląda, alarm dostaniesz ze wszystkimi potrzebnymi siłownikami i centralką także możesz podłączyć wszystko od zera + siłownik na linkę np do otwierania bagażnika z pilota + czujnik do środka kabiny na ultradźwięki + moduł domykania szyb
ja z elektryką nie mam nic wspólnego a co do dopiero elektryką samochodową a sobie bez problemu poradziłem - zostało mi do podłączenia [klapa, ultradźwięki, domykanie] ale to kwestia czasu bo już nie trzeba niczego szukać w aucie [ tj. żadnych kabli ] bo to już podłączysz do centralki wtyczkami. alarm ma też funkcję podłączenia pod zapłon / antynapad i antyporwanie. koszt z wysyłką poniżej 200pln
alarm kupiłem do STIG'a - dodają oprócz normalnej instrukcji poradnik nt. autoalarmów /montażu, działania itp/ w razie czego służę pomocą.
jak chcesz zaoszczędzić to kup sobie siłownik albo sprawdź ten który chcesz przełożyć - też powinien być dobry - nie ma co przepłacać 200pln za montaż siłownika - wystarczy garaż i trochę chęci.
matysh - 26 lut 2009 17:59
Dzięki za wskazówki... muszę trochę pomyśleć nad tym tematem. Wszystko byłoby super tyle, że nie mam garażu, czasu i wiedzy usiłuję jedynie zminimalizować koszt materiałów i robocizny.
Pozdrawiam