Skaczace obroty, przygasanie itp-problem rozwiazany!!!!
Halski - 31 sty 2008 18:32
Mazda 3, 1.6 diesel, 80tys przebiegu
MAM PROBLEMA:)
Walcze z tym od ok miesiaca i "czuje niemoc"
Jak jest zimna-skacza mi bardzo obroty, nie gasnie, ale przygasa co kilka sekund, podobnie jak jade na wolnych jak jest zimny silnik tez zaczyna dławic-skakac-wtedy czasami pojawia sie "chmura czarna" z wydechu. Jak sie rozgrzeje-objawy ustaja, nie skacze, nie dlawi sie itp.
Bylem na diagnostyce (komp), ale nic nie wykryto, powymienialem wszystkie filtry (Olej, Paliwo, Powietrze), olej , paliwko juz tankowalem ze 30 razy-Shell...i tez bez zadnego rezultatu->nic to nie poprawilo.
Odpala bez problemu, spalanie bez zmian, jak rozgrzana i na wyzszych obrotach przyspiesza dobrze.
Moze ktos zetknal sie z czyms takim w Dieslu-bo ja juz nie wiem do jakiego speca mam jechac, a serwis Mazdy w Poznaniu-umowilem sie, ale w przeddzien zadzwonili, ze nie da rady-ponoc komp im padl do sprawdzenia...moim zdaniem sciema
Krotko-dzieki dla Jaksy i xAndy ze wsparcie merytoryczne, generalnie zwiedzilem kilkanascie warsztatow....no comment. Pomoc przyszla z Auto Ksiezyno przez telefon-przemili ludzie powiedzieli: rozkrec filtr powietrza, benzynka ekstrakcyjna i przeczysc wszystko lacznie z przeplywomierzem...tak zrobilem i dziala--> nie skacze, nie dymi, auto wrocilo do zycia-ja tez!!!!
Pozdrawiam
Halski
xANDy - 03 lut 2008 19:09
Ten silnik to jednostka koncernu PSA - montowana w focusie II, peugeotach i cytrynkach. Chyba każdy serwis powinien dogadać się z nim (o ile nie ma tam jakiegoś dziwnego osprzętu silnika).
Może to być wiele rzeczy - od zapchanego filtra albo katalizatora do padniętej pompy/wtrysków.
Halski - 04 lut 2008 10:30
Może to być wiele rzeczy - od zapchanego filtra albo katalizatora do padniętej pompy/wtrysków.
...no wlasnie-to jak wróżenie z fusów....
jednostka owszem jak w Focusie II, ale jakos nie bardzo OBD chcial sie z nim "skontaktowac"--> tak czy inaczej dzis kolejny MAGIK za niego sie zabierze, mam nadzieje z jakims rezultatem pozytywnym:)
Halski
xANDy - 04 lut 2008 10:35
Na elementach osprzętu silnika sprawdź jakiego masz producenta: denso, delphi, siemens, boch...
Sagitari - 08 lut 2008 20:53
Nie znam się zupełnie na nowoczesnych dieslach, ale ja bym obstawiał pompę wtryskową. Nie musi to być awaria. W archaicznym dieslu, taki jak mój, gdy się ustawi za niską dawkę paliwa na pompie, to na zimnym silniku właśnie też tak skacze i przerywa. U ciebie zapewne dawką paliwa steruje komputer i tu należałoby szukać przyczyny. Do ASO nie masz co jechać, lepiej od razu szukać jakiegoś wyspecjalizowanego warsztatu od diesla
Riki - 08 lut 2008 21:36
ja bym obstawiał pompę wtryskowąTen element nie występuje w tym silniku....
Halski - 09 lut 2008 20:56
jakos nie bardzo OBD chcial sie z nim "skontaktowac"--> tak czy inaczej dzis kolejny MAGIK za niego sie zabierze, mam nadzieje z jakims rezultatem pozytywnym:)
Bylem u magika kolejnego-komp podlaczony i ...znow punkt wyjscia-nic nie wykazalo. Nie wiem od czego zaczac, czy sprawdzac wtryski, czy jakis (jaki??) czujnik, czy katalizator, czy nie wiem co...
Halski[/quote]
xANDy - 09 lut 2008 21:21
Ten silnik jest nam właściwie nieznany
Na pewno będzie na nim znał się Sławek Kordyl - Gorzów Wlkp. ASO Mazdy - na forum znajdziesz go jako Dlugi
Lagi - 27 kwi 2008 15:57
Mam to samo ale nie pomogło
Jaksa - 27 kwi 2008 16:12
Ten silnik jest nam właściwie nieznany Dlatego kupiłem trojke z takim silnikiem aby wiedziec co i jak
MarekW - 01 maja 2008 17:30
Cześć tak wtrącę swoje 3 grosze.
Kolega kiedyś miał toyotę z dieslem 1.9 który pochodził od Peguota i co się okazało, że fachowcy z ASO Peguota próbowali się podłączyć pod komputer i nie mogli się dogadać (oni po francusku a toyota po japońsku ;-).
Tylko ASO toyoty podłączając swój komputerek dogadywali się z tym silnikiem od Peguota.
Wniosek taki, że może i silnik jest tem sam (lub prawie taki sam np. inny osprzęt), ale interfejs diagnostyczny jest zmieniany i adoptowany indywidualnie. Więc może się okazać, że da się dogać z FORDEM czy Citroenem a z Mazdą nie.
Ja kiedyś walczyłem z OBDII i swoja DITD to jakoś ostatecznie zniechęciła mnie. W necie nie ma informacji jak wygląda transmija po OBD z MAZDA jak w niej siedzi DITD. Na forum nikt nie raczył podzielić się wiedzą .. liczyłem na Newbe .. :-(
Obecnie wystarczy mi wymiganie błędów (to i tak dużo).
Standardowe tanie interfejsy bazujące na np. ELMe nie gadają z MAZDA jak siedzi w niej diesel DITD.. jak benzyna to inna rozmowa.
Co do póżniejszych konstrukcji to MAZDA wprowadziła standard CAN.
Pozdrawiam
M.