ďťż
Słaby nawiew





Martinek - 08 kwi 2005 20:47
Temperatura zrobila sie juz dostatecznie wysoka by zaczac dlubac w samochodzie na
powietrzu wiec zamierzam powalczyc z nawiewem tylko nie za bardzo wiem jak sie za to zabrac. Mam problem z wiatrakiem gdy ustawie go na pozycje 4 robi wiecej chalasu niz to warte a poza tym bardzo slabo wdmuchuje powietrze do srodka samochodu. Jak myslicie co to moze byc?? Jak wymontowac taki wiatrak gdzie sie on znajduje czy moze trzeba cos wyczyscic np liscie gdzies sie zbieraja i blokuja dostep powietrza. Moze ktos mial to samo i sie ze mna podzieli co z tym zrobic.




JACU626 - 09 kwi 2005 7:27
Martinek użyj szukaj bo temat juz był i moze znajdziesz coś dla siebie. Ja nie raz rozbierałem wentylator o tym tez przeczytasz a moja rada jest taka - posprawdzaj linki czy którać nie wyskoczyła lub sie nie obluzowała.



Mav - 09 kwi 2005 12:25
Nie wiem czy tak samo jest w 626 (ale powinno sie opierac na podobnej zasadzie) ale u mnie w 323 jak mialem slaby nawiew to powysuwaly mi sie z siebie te plastikowe kanaly rozprowadzajace powietrze. Moze temu sie przyjrzyj. JEst o tym caly watek na forum 323 poszukaj w archiwum.



Martinek - 09 kwi 2005 19:53
poszukalem i cos sie dowiedzialem o tych przewodach wentylacyjnych to na pewno jest dla mnie dobra rada ale sprawa linek to napewno nie jest poniewaz wszystko dziala czyli regulacja predkosci rozdzielanie na poszczegolne nawiewy i pobieranie powietrza z zewnatrz i z wewnatrz moim zdaniem to wiatrak lub te rury sie obluzowaly i tyle ale czekam na dalsze sugestie czyli czy da sie wymienic lub zregenerowac sam wiatrak lub dostac sie do tych rur wentylacyjnych




Mav - 09 kwi 2005 23:09
No wiatrak to wystarczy odkrecic i gosobie wyjac. Podlaczyc pod wiazke i sprawdzic czy dziala jak nalezy. Znajduje sie on pod a w zasadzie za schowkiem pod nogami pasazera. w 626 dostepu do niego broni ten plastik ze swiatelkiem pod nogami pasazera po tem tylko pare srubek przy samym wiatraku (dla tych ktorzy nie wiedza to ten ogragly kawal blachy ze strczacymi kablami) i nie jestem pewien ale chyba jeszcze on zachacza o taka metalowa rure ktora przytrzymuje schowek i trzeba bedzie ja odkrecic. Generalnie jesli wiatrak nie wydaje dziwnych dzwiekow i dziala to tam nie ma co regenerowac. Ewentualnie sprawdz czy ci sie lopatki nie polamaly ale watpie. Newralgicznym punktem przez ktory moze byc slaby nawiew(przynajmniej w 323 tak jest) jest rura laczaca miejsce zamocowania wiatraka z miejscem pod konsola srodkowa (nagrzewnica). One sie czasem wysuwaja z siebie i jest slaby nawiew. Co do rur rozprowadzajacych powietrze to niestety sa one trudno dostpne bo znajduja sie pod tapicerka. Na pewno dostep jest do nich za deska rozdzielcza. Ale jak odkrecisz ten plastik pod nogami pasazera to tam tez idzie pare wiec mozesz je posprawdzac. Najlepiej wykrec jescze schowek.



JACU626 - 10 kwi 2005 8:39
Wiatrak jak sie kręci na 4 biegu to znaczy ze działa i powinno wiac niezle. Rura łącząca wiatrak z centralką jest widoczna po wyjęciu schowka ale nie widze możliwości aby spadła, nieszczelna tez sie raczej nie stanie sama z siebie. Wyjmij schowek i bedziesz mial 100% pewności, jak wieje koło niej to kup długie opaski i ją zaciśnij - ale mówie dla mnie to nierealne aby tam sie p...ło. U mnie jak wiać przestało to pospadały dzwigienki z lewej srony dmuchawy, rekulacje działały ale nawiew był minimalny.



Martinek - 14 kwi 2005 17:14
dziek za wszystkie rady i teraz tylko troche czasu i bedzie dzialac poza tym pozdrowienia dla Jacka i wszystkich mazdowiczow