smooth
smooth - 21 maja 2007 18:43
Witam wszystkich forumowiczów, do tej pory głównie biernie przeglądałem forum, dziś jednak przyszedł czas by pochwalić się prawie rocznym wynikiem moich prac, auto kupiłem pod koniec wakacji ubiegłego roku za kwotę tysiąca złotych. Początkowo cieszyłem się że trafiłem na taką okazję, jednak gdy dowiedziałem się ile części muszę wymienić, to zmieniłem zdanie.
Samochód przez ten czas napotykał różne przeszkody takie jak włamanie po którym w samochodzie zostały tylko siedzenia...
Mimo to zaufałem japońskiej marce, i dzisiaj, kilka dni po długo oczekiwanym lakierowaniu auta, prezentuję ową Maździnę.
SILNIK
pojemność 1,6, na pełnym wtrysku; SOHC; 8 zaworów i niecałe 90KM
jedyne modyfikacje to usunięty reduktor szmerów powietrza i rura dolotu powietrza spod przepływomierza - autko uzyskało dużo przyjemniejszy dźwięk nic przy tym nie tracąc.
WYPOSAŻENIE
- centralny zamek
- wspomaganie
- regulacja kierownicy
- dzielona kanapa
OPTYCZNIE
- boczne kierunkowskazy w listwach
- gładki dach
- zmodyfikowana przednia atrapa - wycięte mocowanie znaczka mazdy i fabryczna kratka z tworzywa (zastąpiona metalową srebrną)
- lakierek novol RAL3004 czerwona purpura
WNĘTRZE
- biała tarcza nawiewu z czerwonym podświetleniem;
- niebieskie podświetlenie prędkościomierza oraz obrotomierza (po 6 diód FLUX na jedną tarczę);
- czerwone podświetlenie wskaźnika poziomu paliwa i cieczy chłodzącej;
- czerwone podświetlenie przycisków na desce rozdzielczej;
- trzecia lampa stopu 40-led
- podświetlenie schowka
- maskownice tweeterów wkomponowane w słupki;
- fabryczny, szary materiał z boczków zamieniony na czarny;
- środkowa częśc deski rozdzielczej przemalowana na jasny szary kolor;
- tylna półka własnej roboty (poprzednia się rozpadła)
- dywaniki od vectry ojca
NAGŁOŚNIENIE
- radyjko Pioneer DEH-4300R winda
- system przedni Phonocar Y-line 165mm i tweetery Philipsa (drzwi wytłumione)
- zabudowa bagażnika z dwoma głośnikami TVM Acoustic ARN 226mm
W planach oczywiście wzmacniacz, do którego instalacja już czeka, poprzedni został skradziony razem z resztą całego wnętrza...
WYMIENIONE CZĘŚCI
nawet nie zaczynam wymieniać, bo tylko się zdenerwuje...
W PLANACH
-prawdopodobnie polerka lakieru - po nieprofesjonalnym lakierowaniu wyszło kilka strasznych zacieków
-delikatna rozbudowa zabudowy bagażnika - maskownice na głośniki oraz wzmacniacz, być może podświetlenie
-zamiana obrzydliwych kołpaków i opon 13'' na alufelgi przynajmniej 15'', oczywiście zależne od pieniędzy których za dużo nie ma
ZDJĘCIA
Zdjęcia tuż po zakupie(z dnia 18 czerwca 2006):
w trakcie pierwszych zabiegów kosmetycznych(21 października 2006):
w trakcie lakierowania:
oraz po rocznych zabiegach tuningowych:)
[/b]
polnik@studio - 21 maja 2007 18:55
ale fotek nacykałeś
Nom ... felgi i może listewki boczne i będzie gicior
ale i tak jest zajebi... no znaczy się bardzo dobrze i ładnie
tekknoraver - 21 maja 2007 19:08
Ekstra Czerwona to taka szybsza co nie? I chyba coraz bardziej się przekonuję do usunięcia listw bocznych u siebie a te białe wstawki to już tak miałeś?
smooth - 21 maja 2007 19:21
listwy będą założone, są również pomalowane
o jakich białych wstawkach mówisz?
smooth - 21 maja 2007 19:23
usuwania listew nie polecam, są bardzo mocno przymocowane a usuwanie kleju z taśmy mocującej wiąże się z podrapaniem albo zmatowieniem lakieru
tekknoraver - 21 maja 2007 21:18
Na desce na tym pasie co są kratki nawiewów na nim,wg mnie tociekawie wygląda A ja mam jeden kawałek listwy pęknięty i dlatego nad tym się zastanawiałem...ale ogólnie to też muszę pomyśleć o polakierowaniu mojej madzi wtedy by może zaczeła wyglądać tak ładnie jak Twoja
smooth - 21 maja 2007 21:47
czytaj opis, deche sam malowałem. Co do Twojej, zostawiłbym czarny tylko porobiłbym kosmetykę tam gdzie jest rdza i do tego polerka ;]
Don Corleone - 22 maja 2007 5:54
Trzeba przyznać, dużo pracy włożyłeś w to żeby doprowadzić ją do normalnego stanu, ale jak widać było warto
Bardzo mi się podoba.
tekknoraver - 22 maja 2007 13:01
czytaj opis, deche sam malowałem. Co do Twojej, zostawiłbym czarny tylko porobiłbym kosmetykę tam gdzie jest rdza i do tego polerka ;]No właśnie teraz doczytałem sorki A czym to robiłeś jeśli mogę spytać? U mnie na rdzę jeszcze przyjdzie czas,narazie jeszcze mechanika została do dokończenia czyli ręczny,lewy przegub i górne mocowanie tylnego amora
KANAL - 22 maja 2007 14:19
jedyne modyfikacje to usunięty reduktor szmerów powietrza i rura dolotu powietrza spod przepływomierza - autko uzyskało dużo przyjemniejszy dźwięk nic przy tym nie tracąc.Mozesz cos wiecej napisac na ten temat... zupelnie zielony jestem jak czytam o czym piszesz dlatego prosze o jakis opis jak tego dokonales.
smooth - 22 maja 2007 14:48
A czym to robiłeś jeśli mogę spytać? 5 warstw farby w spraju, ja użyłem bodajże MOTIPa, szary mat. Każdą warstwę nakładasz po wstępnym przeschnięciu poprzedniej, zresztą na puszce jest napisane, około 5-10 minut przed każdą warstwą. Oczywiscie powierzchnie należy odtłuścić, najlepiej benzyną ekstrakcyjną
Mozesz cos wiecej napisac na ten temat... zupelnie zielony jestem jak czytam o czym piszesz dlatego prosze o jakis opis jak tego dokonales.to kolanko u góry to rura dolotu powietrza do filtra, znajduje się pod przepływomierzem(kolor niebieski). Żeby ją usunąć musisz odkręcić cały przepływomierz wraz z filtrem powietrza dużymi śrubami wokół niego, rozmiar chyba 12. Reduktor szmerów powietrza to ten długi element poniżej. Fabrycznie zamontowany jest równolegle do górnego korpusu chłodnicy(kolor czerwony), oraz jest zamocowany razem z nią. Z przepływką łączy go gumowa rura na osobnym zdjęciu. Wszystkie trzy elementy usuwasz i skręcasz pamiętając o dobrym dokręceniu rury dolotu powietrza oraz o wtyczce przepływomierza. Gotowe ;]
tekknoraver - 22 maja 2007 17:07
A co to dało?
smooth - 22 maja 2007 18:51
modyfikacje to usunięty reduktor szmerów powietrza i rura dolotu powietrza spod przepływomierza - autko uzyskało dużo przyjemniejszy dźwięk nic przy tym nie tracąc.
dawidek578 - 24 maja 2007 20:50
ooo widze tutaj znajomy samochód PUSZCZYKOWO dopiero teraz to zauwarzyłe no powiem Ci że autko jest niezłe po tym remoncie tylko te kołpaczki ale spoko rozumiem nie ma kasy jak by co mam swoje na sprzedaż dogadamy sie 16:)był by kozak! Znany sposób z tym dolotem stosowany przez moralesa tez tak mam ale i tak stożek u mnie wjedzie i gleba to podstawa!gumówka i leży na glebie
smooth - 24 maja 2007 22:37
dzieki za opinie, u siebie nie mogę zainstalować stożka, bo musiałbym cały dolot przerabiać. Chociaż osobiście wolę modyfikację dolotu niż sportowy tłumik.
Dzięki za propozycję sprzedaży alusów, ale raczej nie skorzystam, wiadomo - brak kasy...
dawidek578 - 25 maja 2007 6:42
coś by się wymyśliło byś nie chciał widzieć co było w tej poprzedniej mojej w tej może też bedzie ale nie wiadomo zakładam gazociąg ale na stożku fajnie buczy normalnie!Tłumiki to przesada tylko sprytna końcówka!Ja narazie tez padaka ale za miesiac juz powinno sie troche zmienic autko moze spreżynki do mojego 300zl a do twojego 500zl.ale ja bym ucioł spreżynki ja chyba tez to zrobie juz malo mi do tego brakuje!Jak nie masz kasy obniż sciągaczmi za 50zł.i pomaluj felgi na czarno juz sie zmieni!podro.do zobaczyska na mieście i do pościgania ja taki nie jestem moj rekort poznańską 170km/h uwierz robi sie wąsko jak dolatujesz do ronda
tekknoraver - 25 maja 2007 13:05
modyfikacje to usunięty reduktor szmerów powietrza i rura dolotu powietrza spod przepływomierza - autko uzyskało dużo przyjemniejszy dźwięk nic przy tym nie tracąc. A po tym reduktorze dziurę zaślepiłeś?Czy tak zostawiłeś?I syf się nie zbiera większy na filtrze powietrza? Bo korci mnie bardzo żeby tak u siebie też zrobić A i ten dzwięk to taki bardziej rasowy burczący mam rozumieć?
Palkerson - 25 maja 2007 16:57
wiec teraz czas na mój komentarz ::D:D jak zobaczyłem TWoja lakiernie to złąpałem sie za gowe i nie tylko nie amsz po tym piachu na nadwoziu ??albo muchy CI się nie poprzyklejały ? tak to wyszlo bardzo fajnie ii po polerce bytlo by nawet [tiiit] patrząc na stan wcześniejszy to autko wygladalo jak "idz z tąd i nie wracaj" teraz jest po prostu śliczne widze ze coś robisz i wiesz co robisz :D:D a to juz jest najwazniejsze widze ze zmieniłeś tarcze nawiewów tak jak ja zmeiń jeszce tarcze zegarów na biale i juz bedzie lux... hmmm co tu jeszcze mogę Ci poradzic zrób np polerke pokrywy zaworów i tego przepływomierza tanio i [tiiit] efektowne ale niestety pracochłonne, co tu jeszcze...... chyba nic bo felgi wiadomo koszty są ogromne a reszta to juz gust przerabiającego Pozdrawiam i zycze owocnej pracy
smooth - 03 cze 2007 0:07
A po tym reduktorze dziurę zaślepiłeś?Czy tak zostawiłeś?I syf się nie zbiera większy na filtrze powietrza? Bo korci mnie bardzo żeby tak u siebie też zrobić oczko A i ten dzwięk to taki bardziej rasowy burczący mam rozumieć? diabeleknie zauważyłem żadnego syfu, dziure zostawiłem, dźwięk jest jakby głębszy, bardziej buczący, ale w przyjemnym tego słowa znaczeniu, najlepiej słychać na biegu powyżej 3000rpm
Palkerson - dzięki za miły komentarz, lakier nie jest idealny, ale i tak wygląda świetnie, na masce jest jedna mucha a na dachu dwa skrzydełka Jednak patrzmy realnie: wydać 300zł a 2000?