ďťż
SMT-6





Gość - 27 cze 2008 20:19
witam wszystkich pozytywnie zakreconych i zakochanych w mazdach;)
chciałem sie dowiedziec czy ktos z was wie czy po podlaczeniu SMTP-6 da sie cos wycisnac z mojej mazdy? bo juz wszadzie probowalem pukac o zwiekszenie momentu i mocy w tym aucie i glucho jak makiem zasial czy jakos tak...




Pit - 27 cze 2008 20:27

SMTP-6
SMTP powiadasz? nic nie da, na bank nic nie da Za pomocą SMTP jedynie możesz maile wysyłać



Gość - 27 cze 2008 20:37
hehe...no jasne
a teraz moze lepiej co?



Waluś - 27 cze 2008 20:52
icemario ale Piotruś ma rację. Zresztą nie wiem czy można wysyłać meile z

SMTP-6
ale na pewno można z SMTP

Proponuje poprawić na SMT 6 o to juz może pomóc




darekk86 - 27 cze 2008 21:34
smt6 nic nie da jak nie zmienisz dolotu, pompy paliwa, regulatora cisnienia, itd. To sluzy do strojenia samochodu po zmianach, a nie do zmian zbytnio. Oczywiscie jak bys nad tym posiedzial sporo to pewnie by bez zadnych zmian jakies 2-3KM doszly, po zmianach podanych wyzej na pewno troche wiecej. Ale nie ma za bardzo sensu sie w to pakowac jak nie masz takiej potrzeby.
Lepiej zrob dolot, wydech, a jak Ci brakuje mocy to podtlenek



Fiveopac - 27 cze 2008 21:56
icemario cos masz podlubane? Smt6 sam z siebie nie doda ci mocy.



Gość - 28 cze 2008 16:20
wiem,wiem...jeszcze nie mam "podlubane" ale mam plany tylko nie wiem czy wlasnie warto inwestowac bo kazdy mi mowi ze w zaden sposob nie da sie z tego silnika wycisnac zadowalajacych efektow...wiec znalazlem temat o SMT6 i mialem nadzieje ze dzieki zastosowaniu wlasnie tego cuda uda mi sie ominac moj oporny ECU i zmienic mieszanke na bogatsza co w sumie powinno zwiekszyc osiagi w radykalny sposob.
oczewiste jest ze mam zamiar wstawic dolot,stozek,zmodyfikowane kolektory wydechowe,strumienica,przelot,modyfikacje gniazd zaworow,i takie tam inne...
a jeszcze na marginesie zapytam o sportowe walki rozrzadu i kute tloki czy ktos moglby sie wypowiedziec skond to brac???i czy warto???bo moj mechanik to mowi ze jak nie bedzie kutych tlokow to popłyną(cokolwiek to znaczy )bo inne auta to czytam ze takiej firmy albo takiej czy innej a do mojego to nic a nic wajcha...
a co do podtlenku to nie zamiezam tak jak i turbina tez nie wchodzi w gre (bo wtedy na 1/4 niemialbym szans w innej kategorii.)



Fiveopac - 28 cze 2008 16:39
Uwaga - podam teraz jedyną sensownie najtanszą modyfikacje w przypadku 2.0 v6:

Swap na 2,5 v6 KL (ZE)

Dziekuje za uwage.



darekk86 - 28 cze 2008 16:45
zmien mechanika... Co to za mechanik ktory przy zmianach jakie podajesz zaleca montaz kutych tlokow?? Bez turbiny, bez nitro? To moze po wstawieniu stozka tez powinno sie kupowac kute tloki?
Kutych tlokow do KFa nie za bardzo znajdziesz, do KLa jeszcze da rade. Ale to i tak cena ponad 3-4tys zl.
O sportowych walkach rozrzadu tez myslalem niedawno, ale nie znalazlem jeszcze nigdzie. Moze ktos podpowie? A moze od KL/KL-ZE pasuja do KFa i cos daja?
A co do zmian to najpierw zrob to o czym piszesz a pozniej zobacz jak to bedzie chodzilo bez strojenia jeszcze. I dopiero pomysl o smt6.
No a najtanszy tuning to wlasnie swap na KL/KL-ZE...



Gość - 28 cze 2008 18:36
hmmm...swap niestety mnie tez nie interesuje...widze ze trafilo mi sie nie lada autko do tuningowania
moze podpowiecie bo zastanawiam sie nad 323f ale z takim silnikiem co by mozna bylo z niego zrobic "malego potworka" (oczewiscie bez nitro i turbo!!!) skoro z xedosa v6 nici...



Gość - 28 cze 2008 18:40
aaa tak wogole to o co chodzi z tymi KF,KL,ZE?
mechanik powiedzial ze przy sportowym walku tloki popłyną...wiec pomyslalem ze trzeba kute...



darekk86 - 28 cze 2008 18:45
hmm, jak masz zamiar zrobic malego potworka bez turbo i nitro?? To ile chcesz tych koni wyciagnac?
To kup honde Type-R, wtedy bedziesz mial juz prawie max co mozna wyciagnac z wolnossacego bez turbo. Znajomy ma civica z 2 litrow 270KM. Wiecej juz sie za bardzo nie da...

Koszt tuningu wolnossacego bedzie duzo wyzszy niz z turbina a bedzie totalnie nierozwojowy jak bys chcial wiecej mocy.
A z zadnego z silnikow mazdy nie wyciagniesz zbyt duzo. Mazdy nie mialy wysilonych silnikow, dopiero wersje -ZE mialy ciut wiecej mocy z litra. Ale to i tak nie to co honda itp.

A po co ci 323F? Tam masz ten sam silnik 2.0 v6 co w xedosie. No chyba ze chcesz tuningowac 1.5 co ma 90KM...



2Nol - 28 cze 2008 19:03

aaa tak wogole to o co chodzi z tymi KF,KL,ZE?

KF - silnik 2.0 V6 144 KM
KL (znany też jako KL-DE) - silnik 2,5 V6 163 KM
KL-ZE - silnik przeznaczony na rynek japoński, 2,5 V6 197 KM


mechanik powiedzial ze przy sportowym walku tloki popłyną...wiec pomyslalem ze trzeba kute...

Serio... zmień mechanika



darekk86 - 28 cze 2008 19:07
no i KF-ZE - tez glownie na rynek japonski, 2.0 V6 160-170KM w zaleznosci od wersji



2Nol - 28 cze 2008 19:14
Idąc tym tropem to jeszcze K8-ZE 1,8 V6 144KM i KJ-ZEM 2,3 V6 z kompresorem który miał coś koło 215 koni



Gość - 28 cze 2008 19:52
eee no wiem ze Honda lepiej sie spisala w wolnossacych...ale ja wole Mazdunie
...a jakby tak zamienil ECU z wer.jap. do euro.?
...wtedy mialbym 160-170kM
+


wstawic dolot,stozek,zmodyfikowane kolektory wydechowe,strumienica,przelot,modyfikacje gniazd zaworow,i takie tam inne...
...i moze kolo 200kM by sie zakrecilo cooo???
...i do tego SMT6!!!
CO WY NA TO???



Gość - 28 cze 2008 19:54
...bo jak nie to pozostanie mi kupic Integre



BratCukierka - 28 cze 2008 19:58

...a jakby tak zamienil ECU z wer.jap. do euro.?
...wtedy mialbym 160-170kM oczko
+

icemario napisał:
wstawic dolot,stozek,zmodyfikowane kolektory wydechowe,strumienica,przelot,modyfikacje gniazd zaworow,i takie tam inne...

...i moze kolo 200kM by sie zakrecilo cooo?pytajnik
...i do tego SMT6!!
CO WY NA TO?pytajnik


Powiedz że żartujesz??



check - 28 cze 2008 20:01

eee no wiem ze Honda lepiej sie spisala w wolnossacych...ale ja wole Mazdunie
...a jakby tak zamienil ECU z wer.jap. do euro.?
...wtedy mialbym 160-170kM
+

wstawic dolot,stozek,zmodyfikowane kolektory wydechowe,strumienica,przelot,modyfikacje gniazd zaworow,i takie tam inne...

...i moze kolo 200kM by sie zakrecilo cooo???
...i do tego SMT6!!!
CO WY NA TO???



jacobs - 28 cze 2008 20:02

eee no wiem ze Honda lepiej sie spisala w wolnossacych...ale ja wole Mazdunie
...a jakby tak zamienil ECU z wer.jap. do euro.?
...wtedy mialbym 160-170kM
+
icemario napisał:
wstawic dolot,stozek,zmodyfikowane kolektory wydechowe,strumienica,przelot,modyfikacje gniazd zaworow,i takie tam inne...

...i moze kolo 200kM by sie zakrecilo cooo?
...i do tego SMT6!
CO WY NA TO?

Uważaj żeby ci tłoki nie spłynęły.



Pyton162 - 28 cze 2008 20:03
mozesz sie bawic z tym kf-em ale i tak na koniec pojedziesz na kreske stanie kolo ciebie koles honda i cie pojedzie a ty sie zmarszczysz



darekk86 - 28 cze 2008 20:15
zmiana ECU nic nie da... A jak zmienisz na ECU od KF-ZE, jak ci sie uda juz go podlaczyc po wieeeelu zmianach w kablach, wtedy okaze sie ze np. poduszek powietrznych ten ECU nie obsluguje a w dodatku ma ograniczenie do 180km/h ktorego nie zdejmiesz tak latwo jak w ecu od KL-ZE (bo nikt nie sprzedaje do tego gotowych chipow niestety).
A moc i tak nie wzrosnie bo beda same problemy.
Nie warto bawic sie w tuning wolnossacego na silnikach mazdy bez swapu! Znaczy sie oczywiscie warto, jesli chcesz podniesc moc o jakies 20-30KM, wiekszy wzrost jest juz bardzo kosztowny.
No chyba ze "chip" z allegro... Wtedy masz wzrost o 40KM za 9,99zl



Gość - 28 cze 2008 20:18
noooo...baaaardzo smieszne...naprawdeeee
jakos do tej pory to zadnej Hondzi (w Profi oczewiscie) nie udalo sie jeszcze scignac mojego KF-ka...widzialem tylko zmarszczone minki za soba
...predzej juz GSI siada mi na ogon i dlatego sie martwie
a ja myslalem ze V6 to spoko silniczki...ale widze ze z 4ki mozna wiecej wycisnac
...a co do mechanika to mowi ze po zamontowaniu sportowych walkow temperatura w komorze spalania podniesie sie znaczaco co bardzo zle wplynie na seryjne tloki...krotko mowiac...p o p ł y n ą



BratCukierka - 28 cze 2008 20:20
powtórzę to co mówili koledzy:

"Zmień mechanika"!



Pit - 28 cze 2008 20:24
Zmień mechanika i poczytaj trochę forum, bo bzdury wypisujesz, aż się przykro robi.



darekk86 - 28 cze 2008 20:26
ja przy znacznie bardziej rozbudowanych planach zwiekszenia mocy w KF'ie musialem sie pogodzic ze kutych tlokow nie wloze bo ich nie ma Wiec zobaczymy czy u mnie poplyna. Do 300KM jeszcze powinny wytrzymac jakos.
A temperature mozesz kontrolowac roznymi wskaznikami, wystarczylby AFR zeby znac sklad mieszanki oraz EGR zeby miec temp spalin. Wtedy widzialbys cos sie dzieje z silnikiem.
A tuningu bez tych wskaznikow raczej nie polecam bo wtedy mozna naprawde sporo popsuc...



2Nol - 28 cze 2008 20:26
SMT6 jak każdy piggy-back steruje mieszanką paliwowo powietrzną. Chodzi o to, że jak dasz więcej powietrza, np. przez turbo, to silnik musi dostać też większą dawkę paliwa. Jeśli nie dostanie to mieszanka zubożeje, nie będzie się co spalać w cylindrach i wtedy będzie spalanie stukowe i właśnie wtedy "popłyną tłoki". I nie działa to w drugą stronę tak jak byś chciał, że dasz po prostu więcej paliwa bez dodatkowego powietrza i auto zyska 50 koni. Wtedy będzie kopcił z rury Paliwo musi mieć w czym się spalić. Ty w tym co wymieniłeś NIE masz żadnego układu wymuszonego dodania powietrza. I uwierz mi, cały dolot nie da ci podejrzewam nawet 15KM. Seryjny komputer jest w stanie bez problemów obsłużyć to wszystko co tam wymieniłeś. Po prostu da więcej paliwa do wtrysków (wtryski mają jakąś tam niewielką rezerwę).

A wersje japońskie to nie tylko inny ECU. Przykładowo KL-ZE ma większy stopień sprężania (ma zdaje się inne tłoki), inny kolektor dolotowy czy inne punkty załączania VRISów.



Gość - 28 cze 2008 20:29
dobra juz dobra...zmienie mechanika
...pewnie mu sie nie chcialo bawic w zmiane walkow i dlatego tak powiedzial...kto go tam wie
to mowicie ze z KF-a 200kM nie da sie wyciagnac ?
...a co z tym Chipem z allegro co podnosi moc o 40kM wajcha



Pit - 28 cze 2008 20:32

...a co z tym Chipem z allegro co podnosi moc o 40kM wajcha Nie, prawda.



Gość - 28 cze 2008 20:36
darekk86 nie wiem jak u ciebie ale u mnie jest kolektor o zmiennej dlugosci i gdzies czytalem ze to badzo fajne ustrojstwo, ktore w pewnym zakresie obrotow zmienia geometrie dolotu w taki sposob , ze uzyskujemy tzw.dodatkowe doladowanie i moze da sie wiec dzieki temu (+dolot i stozek) uzyskac wystarczajaca porcje powietrza do cylindrow?



2Nol - 28 cze 2008 20:39
Czemu nie chcesz swapować? Będzie najtaniej i najszybciej.


darekk86 nie wiem jak u ciebie ale u mnie jest kolektor o zmiennej dlugosci i gdzies czytalem ze to badzo fajne ustrojstwo, ktore w pewnym zakresie obrotow zmienia geometrie dolotu w taki sposob , ze uzyskujemy tzw.dodatkowe doladowanie zeby i moze da sie wiec dzieki temu (+dolot i stozek) uzyskac wystarczajaca porcje powietrza do cylindrow?

VRIS nie pompuje powietrza to cylindrów. Po prostu optymalizuje zawirowania powietrza i tym samym przebieg krzywych momentu i mocy. Dzieki temu wykres jest bardziej płaski.



Gość - 28 cze 2008 20:39
Piotruś to chodzi o ten Chip co podlacza sie do przeplywomierza powietrza?
...ktos pisal ze to dziala...no tylko ze nie ma az tylu konikow oczewiscie ale zawsze cos...a kasa zadna



Gość - 28 cze 2008 20:44
2Nol no niechcem bo wtedy wskocze do kategori Profi+ gdzie napewno nie mam szans



Gość - 28 cze 2008 20:49
wiadomosc z ostatniej chwili
sluchajcie...napisalem maila do angli do warsztatu tuningujacego silniki mazdy i napisali mi ze nie byloby wiekszego problemu podniesc moc do200kM tylko ze niestety musialbym tam sie stawic autem no i koszty oczewiscie tez moga byc duze...CZYLI DA SIE
...a wszyscy sa tacy madrale i twierdza ze sie nie da...
...moze europejska technologia jeszcze do nas ne dotarla



darekk86 - 28 cze 2008 20:49
dziala... w koncu jak samochod jedzie na ssaniu to tez ma niby wiecej mocy. Wiekszosc tych "chipow" dziala tak samo, oszukuja czujnik temperatury i przez to samochod jedzie na ssaniu, wiec podaje wiecej paliwa czyli ma tez wiecej mocy troche. Tylko jaki jest tego sens??
A o zmiennej dlugosci kolektora to mowisz o Vrisach? Bo to chyba o to chodzi. Tak, Vrisy sa bardzo fajne, to taki wynalazek mazdy do V6 i calkiem fajnie to dziala.
A co do tuningu to masz jeszcze do wyboru:
- turbinke elektryczna do dolotu powietrza (czyli wentylatorek od komputera wstawiony w rure od filtra)
- profesjonalny chip z allegro z 9,99zl
- bardziej profesjonalny chip z allegro za 39,99zl
- extremalny tuning - diody w spryskiwaczach i swiecace wentyle...

Jesli juz to warto kupic gabkowy filtr powietrza np. Pipercross lub cos podobnej klasy np. K&N (nie zadne stozki z allegro!) i zrobic do tego dolot. A pozniej najwyzej zrobic do tego wydech i bedzie juz jakis efekt.

Edit:
Nikt nie mowi ze sie nie da podniesc mocy do 200KM z KFa. Da sie. Wszystko sie da. Tylko cena jest totalnie nie adekwatna do przyrostu mocy, bo montujac turbo mialbys za ta sama kase jakies 250KM spokojnie.
A spytaj sie ich co by proponowali wymienic przy takim tuningu

A co do mysli o tuningu to najlepiej najpierw napisz ile chcesz albo jestes w stanie na to przeznaczyc? Bo nie wiem czy sobie zdajesz sprawe z kwot ktore wchodza w gre.
500 zl? 5tys zl? 10tys zl? 20tys zl?
Wtedy bedziemy mogli cokolwiek doradzic. Bo jesli chcesz tylko wstawic dolot za 500zl i masz nadzieje ze to doda 20KM to nie ma sensu wogole proponowac swapa.
Tuning kosztuje, niestety Az sam sie zastanawiam czasami po co to wszystko...



Gość - 28 cze 2008 21:00
hmmm... no to troche mi sie rozjasnilo w tej kwesti...
jeszcze tylko pare pytan:
...czy samo wyjecie filtra cos daje?
...jak odlacze sąde to oszukam komp. i bedzie wieksza dawka paliwa?
...jak zrobie dolot i wydech przelotowy to komp sam sie dostroi do nowych ustawien? czy musze go resetowac?



Loczek - 28 cze 2008 21:02

Uważaj żeby ci tłoki nie spłynęły.
eno jakei fachowe powiedzenie



Gość - 28 cze 2008 21:03
...rzeczywiscie porownalem czasy CRX...NIE MAM SZANS
...jezdza 1/4 w 14sec.(w mojej okolicy)
...CO ROBIC



Fiveopac - 28 cze 2008 21:04
icemario jeszcze raz napiszesz post pod postem wywale bez skrupolow go do kosza.
Motasz sie jak dziecko we mgle. Poczytaj to forum a w szczegolnosci FAQ, dowiesz sie wielu ciekawych rzeczy i nei bedziesz zadawal w kolko tych samych pytan na ktore juz malo kto ma ochote odpowiadac.



darekk86 - 28 cze 2008 21:05
jak odlaczysz sonde to wszystko sie sypnie i nic nie bedzie dzialalo. Sonde mozna tylko oszukac, ale musi dzialac prawidlowo.
Wyjecie filtra daje szybkie zajechanie silnika syfem wpadajacych do srodka. Podobny efekt daje montaz filtra stozkowego z allegro z wielkimi dziurami. Taki filtr chroni wtedy silnik przed tym zeby przypadkiem kura albo krowa nie wpadla do cylindrow, bo kurzu i calego syfu to to cos na pewno nie zatrzymuje.
jak zrobisz dolot i wydech to komp sie dostroi, bedzie podawal wiecej paliwa jak bedzie dostawal wiecej powietrza. Najwyzej wtedy mozesz zaczac myslec o smt6 i pompie paliwa no i regulatorze cisnienia.

Edit:
Zeby objechac CRX zmien samochod... Proste. To calkiem inne konstrukcje i INNE MASY!!
Albo wywal wszystko z mazdy i zostaw tylko fotel kierowcy kubelkowy. Wtedy masz szanse (jesli crx nie bedzie mial 160KM...).



check - 28 cze 2008 21:06

CO ROBIC
zapomnieć o wyścigach i cieszyć się rodzinnym autkiem



Gość - 28 cze 2008 21:08
powiem tak...CENA NIE GRA ROLI
...oczewiscie nie wszystko na raz...ale jak ktos mi jasno okresli ze zrobi z mojego KF-a "potwora" ktory objedzie wszystkie CRX-y w PROFIE (ponizej 14sec.) to jestem gotowy wydac kazda kwote
...tylko poprosze kostorys...i bez naciagania



Gość - 28 cze 2008 21:09
...hehe...jak bede chcial rodzinne autko to zakupie sobie Disla



darekk86 - 28 cze 2008 21:14
Czyli godzisz sie na wywalenie wszystkiego z wnetrza, totalne odchydzenie samochodu, o wywaleniu klimy nie wspominajac?
I jaka zywotnosc ma miec taki silnik?
Jesli jestes gotowy wydac kazda kwote to zapraszam na priv Akurat mam teraz dobry kontakt z firma ktora zrobila Audi S4 Killer ktore jezdzi na 1/4 mili. Na pewno razem bedziemy w stanie wyciagnac z twojego silnika tyle ile chcesz. Dodam tylko ze tamto audi ostatnio uzyskalo chyba 1090KM (nie pamietam dokladnie, w piatek ogladalem najnowszy wykres) i ma 2,1s do setki No i oczywiscie to wszystko z 2,7 litra



Gość - 28 cze 2008 21:18
Fiveopac ej nie denerwuj sie tak jestem tu nowy i chcem sie czegos madrego dowiedziec.
a jak widzisz sa ludzie ktorzy mi odpowiadaja w moim chodzeniu "we mgle"
i dziekuje wam za to
darekk86 pompa paliwa i regulator cisnienia powiadasz?...ale co konkretnie?
a filterek moze wyjme na czas przejazdu na razie puki co?...a przy wlocie zaslonie pączochą?
...a co powiesz jak zmienie auto na 323f V6 ona jest lzejsza...czy wogule zrezygnowac z V6?



check - 28 cze 2008 21:18

oczewiscie nie wszystko na raz...ale jak ktos mi jasno okresli ze zrobi z mojego KF-a "potwora" ktory objedzie wszystkie CRX-y w PROFIE (ponizej 14sec.) to jestem gotowy wydac kazda kwote
poniżej 14s i n/a ? jakoś słabo to widzę



Loczek - 28 cze 2008 21:23

to jestem gotowy wydac kazda kwote język
a żona nato niemozliwe



darekk86 - 28 cze 2008 21:26
zmien na 323 GTR, wtedy pojedziesz ich wszystkich
Zadna inna mazda nie masz za bardzo szans zejscia do 14s na 1/4. 2.5 v6 KL-ZE w 323F przy 200KM robi ok. 15s. To nawet jak bys mial 200KM to jeszcze musialbys albo odchudzic samochod o jakies 100-150kg (co nie jest latwe) albo dorzucic jakies 100KM z podtlenku. Czyli bez turbo albo podtlenku sie nie obejdzie.
Poprostu, to sa samochody rodzinne! I tylko do tego maja sluzyc. Nie nadaja sie do scigania z CRXami ktore waza duzo mniej a maja wieksza moc. Oczywiscie ciagle mowie o n/a.
A pompa paliwa poprostu moze byc Walbro 255 czy jak jej tam bylo. No a regulator cisnienia jakis dobry, niekoniecznie F1... A zdjecie filtra powietrza jest totalnym wies tuningiem i jesli chcesz tak robic to juz twoja sprawa. Gwarantuje ci ze nic ci to nie da.
Jesli chcesz sie scigac z crxami i proponujesz tutaj zdjecie filtra powietrza na czas wyscigu i naciagniecie ponczochy (!!??) to prosze, nie mow ze chcesz robic profesjonalny tuning gdzie kasa nie gra roli... Bo to juz jest smieszne i zalatuje wiocha i sciema.



Gość - 28 cze 2008 21:28

poniżej 14s i n/a ? jakoś słabo to widzę

...to sie jeszcze zobaczy


a żona nato niemozliwe

...no z zona moze byc problem



Hazu - 28 cze 2008 21:30
No aż żal patrzeć jak tu sobie jaja robią z poważnych ludzi.

icemario ty chyba oczekujesz że ktoś Ci napisze abyś sobie dokupił parę bajerów na allegro aby zwiększyc moc KF-a.

Sumując przyrosty mocy które dają te bajery to naprawdę przekroczysz te 200 Km

Jabyś był chciał naprawdę coś poprawić to poczytałbyś o modyfikacjach V-ki na tym forum.

Ciekawy projekt z turbo też znajdziesz na forum forda probe.



Gość - 28 cze 2008 21:33
w miesiac auta nie przygotuje...a przejechac sie trzeba chocby dla doswiadczenia...nie chcem inwestowac w auto jezeli nie wiem czy cos z tego bedzie...ale z tego co piszesz to chba rzeczywiscie trzeba by pomyslec nad innym lzejszym autem...



Fiveopac - 28 cze 2008 21:34
icemario denerwuje sie bo to kolejny post z ktorego totalnie nic nie bedzie a podobnych tematow jest 10432482 i pół z czego 99% w koszu. To ze jestes nowy, nie znaczy ze mozesz robic z forum gadu gadu.


powiem tak...CENA NIE GRA ROLI zeby
taaa i pewnie dlatego jezdzisz 12 letnim xedosem a nie gallardo....

...hehe...jak bede chcial rodzinne autko to zakupie sobie Disla zeby
jak tata sie zgodzi to kupicie diesla.

darekk86 podziwiam twoja cierpliwosc



Gość - 28 cze 2008 21:41
Fiveopac no z takim podejsciem do forum to naprawde pozazdroscic...inzynierem nie jestem niestety a niewiedzialem ze laicy nie maja prawa sie o cos pytac...a xedos ma nie 12 tylko 15 latek...i dla tego nadaje sie tylko do wladowania w niego ze 20tys...np do zabawy i zaistnienia gdzies na 1/4.
...ale nie wszyscy sa pasjonatami...rozumiem



Gość - 28 cze 2008 21:45
darekk86 dzieki za cierpliwosc mam nadzieje ze temat nie zostanie wyzucony do kosza bo pomogl mi z SMT6i moze pomoze tez komus pozytywnie zakreconemu z pieknym autkiem jakim jest Xedos 6.
...wiem gdzie cie szukac wiec odezwe sie jakby co.
pzdr.Ice



Hazu - 28 cze 2008 21:48

xedos ma nie 12 tylko 15 latek...i dla tego nadaje sie


do zabawy i zaistnienia gdzies na 1/4.
dobre
a by zaistnieć na 1/4 mili wystarczy Kadett z 2.0 GSI i żaden xedos nigdy go nie dogoni.
a taka zabawkę mozesz mieć juz za wartość xedosa.



Gość - 28 cze 2008 21:53
Hazu nigdy nic nie wiadomo...wszystko zalezy od modyfikacji...nie mowie ze Xedos bedzie szybszy od GSI...tylko jak daleko mozna zmodyfikowac GSI a jak Xedosa?...ty moze to wiesz...a ja chcem sie dowiedziec
...bo jezeli powiesz mi ze np.z GSI mozna wyciagnac max.300Nm a z Xedosa max.320Nm...no to niestety rachunek jest prosty



darekk86 - 28 cze 2008 21:57
zaistnienie na 1/4 mili bez turbo i podtlenku xedosem??

No az sam sie sobie dziwie ze jestem cierpliwy az tak... Ale uwzialem sie ze bede odpowiadal na te wszystkie pytania. Mialem cholernie ciezki tydzien wiec sie luzuje dzisiaj i nic nie jest w stanie mnie wyprowadzic z rownowami I chyba to ten 2 browar tak na mnie dziala

A do icemario:
zawsze, ale to zawsze znajdzie sie ktos szybszy od ciebie, nie wazne czym przyjedziesz albo jaka kase wpakujesz w samochod. Raz wygrasz, raz przegrasz, na tym to polega. A 1/4 mili to naprawde wyscig zbrojen i tam nie zaistnieje sie xedosem do ktorego nie chcesz wlozyc turbiny albo zmienic silnika dlatego "bo nie". Wtedy mozna zaistniec co najwyzej pod wiejska dyskoteka, ale to juz taniej kupic pare diod a efekt na lachonach ten sam



Gość - 28 cze 2008 22:03
wiem ze na 1/4 jest ostro...ale dlatego wlasnie uparlem sie na PROFI bo wydawalo mi sie ze wlasnie tam jest szansa z nieduza kasa cos wygrac...bez doladowan...do wyzej to juz same potwory
a ze mam akurat Xedosa V6 to wydawalo mi sie ze to bedzie proste...



Hazu - 28 cze 2008 22:04

tylko jak daleko mozna zmodyfikowac GSI a jak Xedosa?...ty moze to wiesz...a ja chcem sie dowiedziec

Ja za wiele nie wiem, ale wiem że taniej jest do ścigania kupić mocne lekkie auto niz modyfikować ciężką limuzynę.
podałem Ci tylko przykład samochodu który wazy co najmniej 300 kg mniej od xedosa

xedosa mozesz sobie modyfikować a i tak sukucesów na 1/4 mili nie osiągniesz.

A jak chcesz mieć jednego z najmocniejszych xedosów w kraju to zrób tak jak CI radzono czyli KL ZE (najtaniej najprościej najwięcej uzyskasz mocy z xedosa)



Gość - 28 cze 2008 22:10
Hazu dzx za wyjasnienie...widze z waga nie ma zartow...racja jest to limuzyna ale nie taka duza jak sie wydaje...myslalem ze takim fajnym silnikiem da sie nadrobic te kilogramy
...ale jak na zlosc silnik nie zabardzo nadaje sie do wycisniecia dodatkowych konikow...a szkoda



Pit - 28 cze 2008 22:10

... uparlem sie na PROFI bo wydawalo mi sie ze wlasnie tam jest szansa z nieduza kasa cos wygrac....
Ile masz lat?



darekk86 - 28 cze 2008 22:12
a pomyslales kiedys dlaczego np. nowy opel vectra z silnikiem o mocy 280KM czy nawet mazda 6 MPS o podobnej mocy nie odnosza sukcesow na 1/4 mili? Albo nawet mercedesy AMG? Bo sa to LIMUZYNY!
A xedos z silniczkiem (a nawet silniczuniem) o pojemnosci 2 litrow to wsrod jakichkolwiek konkurentow bedzie jedna z najwiekszych kobyl, bez doladowania, z wielka waga i mala moca.
To jest poprostu wozidlo do miasta i na trasy!
Nie mowie ze sie nie da z kobyly zrobic rakiety (przyklad - GMC Typhoon z VTG no i S4 Killer w kombi ze SportMile). Ale albo decydujesz sie na ekstremalny tuning i objechanie wszystkich albo lepiej zalej Verve i udawaj ze masz wiecej koni...
NIKT CI NIE DA GWARANCJI ZE OBJEDZIESZ CRXa! Wiec prosze, nie zadawaj tak debilnych pytan!!
Bo jak sie pytasz "czy jak wloze 20tys zl to objade crxa? czy potrzeba 30tys?" to dla mnie to jest powod do skonczenia rozmowy z taka osoba na temat tuningu.
A i zapamietaj: dobry kierowca potrafi wygrac nawet slabszym samochodem...

A wstawienie KL-ZE na pewno tez niewiele da jak chcesz objechac crxy. Jedyne wyjscie to KL z turbina i podtlenkiem. Albo 323 GTX/R Wtedy mozna ci dac gwarancje ze objedziesz seryjnego crxa.



Fiveopac - 28 cze 2008 22:16
Czy juz graja Fast and Furious 4 w kinie? Moze jest promocja w stylu neostrada 256 + wejsciowka do multikina?

icemario kumasz jak sie o ciebie pisze bys nie pisal postow pod postem czy nie?



brii - 29 cze 2008 6:28

A xedos z silniczkiem (a nawet silniczuniem) o pojemnosci 2 litrow to wsrod jakichkolwiek konkurentow bedzie jedna z najwiekszych kobyl, bez doladowania, z wielka waga i mala moca.
Mówisz tak jakby BA była lżejsza



Hazu - 29 cze 2008 8:22

darekk86 napisał:
A xedos z silniczkiem (a nawet silniczuniem) o pojemnosci 2 litrow to wsrod jakichkolwiek konkurentow bedzie jedna z najwiekszych kobyl, bez doladowania, z wielka waga i mala moca.

Mówisz tak jakby BA była lżejsza


Xedos przynajmniej ma znacznie bardziej sztywne nadwozie w porównaniu do BA



Fiveopac - 29 cze 2008 8:28
Panowie! Musze was upomniec. Odchodzicie od tematu!

Przypominam, ze omawiamy w tym poscie "jak zalozyc wałki by nie splynely tloki!




brii - 29 cze 2008 8:58

Panowie! Musze was upomniec. Odchodzicie od tematu!

Przypominam, ze omawiamy w tym poscie "jak zalozyc wałki by nie splynely tloki!


Fakt - to poważny problem... Ja bym zalecał wtrysk wody, bo przy ostrzejszych wałkach to już nie ma żartów
Z piątej strony jak kolega kupi świniaka i poda więcej paliwa to może schładzać tłoki wachą


Xedos przynajmniej ma znacznie bardziej sztywne nadwozie w porównaniu do BA
Chyba tylko drzwi ma sztywniejsze
A jak to wogóle się ma do wyścigów na 400m??



ravo - 29 cze 2008 9:05
wow ale genialny temat



Hazu - 29 cze 2008 9:11

A jak to wogóle się ma do wyścigów na 400m

Już zostało swierdzone że ani xedos ani BA do 1/4 mili się nie nadaje.


Chyba tylko drzwi ma sztywniejsze

Może tylko dzięki drzwiom ale róznica jest znaczna.



xXx - 29 cze 2008 9:47
Xedos przynajmniej ma znacznie bardziej sztywne nadwozie w porównaniu do BA



Hazu - 29 cze 2008 10:10

xedos w serii ma olejowe),
bajki pszesz
przecież GE FS itd. ma inne zawieszenie niż GE KL a xedos nawet wahacze przednie ma inne niż GE amortyzatory, sprężyny, i mocowania też


Ogólnie rzecz biorąc zawieszenie w BA jest dużo twardsze
i to się zgadza przynajmniej BA KF

Po za tym wspomniałem tylko o sztywności nadwozia.
a tu jak sam napiisaleś:

Porównanie sztywności nadwozia w przypadku Sedana i Hatchback-a nie ma sensu, bo to dwie zupełnie inne konstrukcje...



qbass - 29 cze 2008 10:43
Przeczytałem cały temat i napiszę jedno:



Adaś - 29 cze 2008 10:47

To kup honde Type-R, wtedy bedziesz mial juz prawie max co mozna wyciagnac z wolnossacego bez turbo.
eeee z Type-R`ów można jeszcze sporo wycisnąć bez doładowania



xXx - 29 cze 2008 11:12
bajki pszesz
przecież GE FS itd. ma inne zawieszenie niż GE KL a xedos nawet wahacze przednie ma inne niż GE amortyzatory, sprężyny, i mocowania też



Sokool - 29 cze 2008 11:44

...ale nie wszyscy sa pasjonatami...rozumiem

I ogólnie



qbass - 29 cze 2008 15:13

mam nadzieje ze temat nie zostanie wyzucony do kosza bo pomogl mi z SMT6i moze pomoze tez komus pozytywnie zakreconemu
Ja bym zmienił to wyrażenie na inne



Loczek - 29 cze 2008 15:17
On pije do mnie



darekk86 - 29 cze 2008 15:21
ale szkoda ze sie temat skonczyl, tak ciekawie bylo
Za to jest podobny o chiptuningu mazdy 1.5 I nawet sa schematy jak to zrobic!
Aaa to juz wiem dlaczego autor tego watku dzisiaj nie odpowiada... w koncu niedziela to idealny dzien zeby posiedziec w domu i na podstawie schematow z tamtego watku poskladac taki mega chip



qbass - 29 cze 2008 15:41
Mega wypasiony Chip Resistor Ultra Faking Blaster IAT



Gość - 29 cze 2008 20:54
nie na darmo KF ma rozpurki z przodu i z tylu zeby byc sztywniejsza...nie wiem jak BA



Hazu - 29 cze 2008 21:26

nie wiem jak BA
W BA tylko przy KF-ie były rozpórki z przodu.



noucamp - 30 cze 2008 13:44

icemario napisał:
nie wiem jak BA

W BA tylko przy KF-ie były rozpórki z przodu.


z tego co wiem do w BA w wersi GT (chyba tak sie nazywa ta co ma waldii ;]) jest zupelnie inna zawiecha niz w zwyklej BA (nawet z KFem) GT ma rozpóki z przodu u gory i na dole nie pamientam jak z tylu tak czy siak jezdzi sie nia na zakrentach REWELACYJNIE

icemario kup 323 w wstaw KFa lub kompresor