ďťż
Spadające obroty + klimatyzacja





chemar - 16 cze 2005 20:05
Witam,
Ponownie mam problem ze spadającymi obrotami. Poprzedni (EGR) został usunięty w ASO. Tym razem objawia się wyłącznie kiedy samochód stoi np na światłach na luzie (Podczas jazdy wszystko jest w porządku). Obroty najpierw skaczą do góry, a potem spadają poniżej 500 i madzia dostaje drgawek. Zauważyłem, że dzieje się to przy włączonej klimie. Kiedy klima nie działa wahania obrotów sa bardzo nieznaczne. Dodam, że objawy pojawiają się na gazie i na benzynie.
Nie wiem co robić - wymieniłem swiece i przewody, sprawdziłem ciśnienie w cylindarch - OK. Komputer nic nie wykazuje.
Pomocy!!




Jaksa - 16 cze 2005 21:25
Miałem to samo , po wymianie zaworu wolnych obrotów wszystko jest ok. Ciekawe dlaczego na LPG masz te same objawy. Jaka jest instalacja?



chemar - 17 cze 2005 7:17
Instalacja sekwencyjna OMWL
Jaki jest koszt wymiany tego zaworu?
Zastanawiam się czy to nie ma jednak związku z klimą. Ostatnio wymieniana była jedna z rurek układu klimy i od tego momentu wszystko się zaczęło.
Pozdr.



adam626 - 17 cze 2005 9:44
a czy działa podniesienie obrotów przy działającej klimie
ja u siebie dokładałem klimę
i sam komputerek silnika podnosi już nieco wolne obroty przy właczonej klimie za pomocą zaworka omijającego przepustnicę
jednak kiedy włączały się wentylatory obroty spadały do 500-600
u mnie dodatkowo jest siłownik sterowany podciśnieniowo uchylający przepustnicę gaźnika i dopiero założenie i uruchomienie tego układu rozwiązało problem obrotów

być może jest tak że sam komputer silnika jest w stanie w jakimś zakresie utrzymywać obroty jednak przy większym obciążeniu
powinien zadziałać układ idle-up




chemar - 17 cze 2005 16:26
Podniesienie obrotów przez dodanie gazu nie działa.
Po chwili opisane wyżej objawy pojawiają się ponownie. Wystarczy jednak, że wyłączę klimę i wszystko jest w porządku.
Dzisiaj jednak spadki obrotów były już nieco mniejsze (choć występują nadal i nie da się ich nie zauważyć). Może komputer się przyzwyczaja?



Jaksa - 17 cze 2005 17:13

a czy działa podniesienie obrotów przy działającej klimie W GF raczej spadają ( porownywałem z innymi GF kami )

Wystarczy jednak, że wyłączę klimę i wszystko jest w porządkuNo tak, bo silnik pracuje bez dodatkowych oporów .
Moja rada :
Trzeba podnieśc lekko obroty na by passie czyli pokręcic śrubką od obrotów na przepustnicy ( nie wprowadzisz błędów ) Jestem ciekawy czy działa ten zawór IAC.

Poprzedni (EGR) został usunięty w ASO Co zrobili?



chemar - 17 cze 2005 17:56

a czy działa podniesienie obrotów przy działającej klimie W GF raczej spadają ( porownywałem z innymi GF kami )

Wystarczy jednak, że wyłączę klimę i wszystko jest w porządkuNo tak, bo silnik pracuje bez dodatkowych oporów .
Moja rada :
Trzeba podnieśc lekko obroty na by passie czyli pokręcic śrubką od obrotów na przepustnicy ( nie wprowadzisz błędów ) Jestem ciekawy czy działa ten zawór IAC.

Poprzedni (EGR) został usunięty w ASO Co zrobili?



Jaksa - 17 cze 2005 19:17

Wydaje mi się, że po prostu wyjęli blokującą się blaszkęBlaszkę to pewnie wmontowali między EGR a kolektor czyli zosał zaślepiony co praktycznie powinno spowodowac większe spalanie paliwa

Czy dobrze rozumuję, że jest to zawór wolnych obrotów? Tak.

Jak sprawdzić czy działa?Po odłaczeniu wtyczki powinien spaść z 800 na 500 rpm. Ja w swojej madzi ustawiałem tak :

Odłączyłem kostkę , obroty spadły o 200rpm , następnie kręcac w prawo srubą reg. na przepustnicy ( by pass ) do minimalnych jałowych obrotów ( silnik ledwo tyka ) następnie podłączasz kostkę do IAC , obroty na chwilę podniosą sie do 1200-1500rpm i spadną na ok 800-850 rpm.
Jak zawor jest sprawny operacja zawsze się powiedzie . Opisuję oczywiscie pracę silnika na Pb. Jak wyregulować gaz nie wiem bo nie robię w tym temacie.



chemar - 17 cze 2005 20:40

Blaszkę to pewnie wmontowali między EGR a kolektor czyli zosał zaślepiony co praktycznie powinno spowodowac większe spalanie paliwa
Bardzo mozliwe. Większego spalania (gazu) jednak nie zauważyłem. W ASO ostrzegano mnie przed możliwością większego spalania i niespełnianiem norm emisji na Pb.

Jak zawor jest sprawny operacja zawsze się powiedzie .
Jeszcze jedno pytanie: Jak znaleźć ten zawór?



Jaksa - 17 cze 2005 21:28

: Jak znaleźć ten zawór?Jak wiesz jestem mechanikiem a nie informatykiem , komputery to dziwne urządzenia ( bez obrazy ) nie umiem wstawić tu na forum fotki ( jak to inni koledzy robią ) więc moze mi się uda opisac gdzie on jest. Zawor znajduje się zaraz przy przepustnicy , przykręcony jest na takie same śrubki jak przepływomierz ( on jest w obudowie filtra powietrza jak pewnie wiesz ) taka gwiazdka z bolcem w środku ( opisuje tak dosłownie ) Do zaworu doprowadzony jest przewod z czarną kostką ( jak dobrze pamiętam ) Jak będziesz miał pytania to moze pisz na priva bo chyba troszkę juz zasmiecamy ten topic.