Sprawdzanie poziomu oleju, poziom oleju
Xionc - 02 sie 2007 18:06
Na początek kartka z instrukcji od Xedosa
A teraz o co chodzi, w tak błahym temacie. Zawsze mi wszyscy mówili, że poziom oleju sprawdza się na zimnym silniku. No właśnie... przeglądałem książeczkę od Xeda, ja prawie nie znam niemieckiego, ale z tego co przekopałem słownik, to instrukcja jasno mówi aby:
1. Zaparkować na równej powierzchni
2. Rozgrzać silnik do normalnej temperatury pracy (!)
3. Wyłączyć i odczekać pięć minut (!), aby olej spłynął do miski olejowej
4... to już każdy wie sprawdzać
Może się mylę, może ktoś zna niemiecki i mnie oświeci. To jak to jest?
jacobs - 02 sie 2007 18:18
3. Wyłączyć i odczekać pięć minut (!), aby olej spłynął do miski olejowejW PL instrukcji od 626 też tak jest napisane.
Xionc - 02 sie 2007 18:21
W PL instrukcji od 626 też tak jest napisane.no to czemu każdy trąbi, żeby na zimnym sprawdzać?
brii - 02 sie 2007 18:52
no to czemu każdy trąbi, żeby na zimnym sprawdzać?Bo pokaże więcej niż na ciepłym i człowiek nie dostaje takiego doła
ram - 02 sie 2007 19:07
W PL instrukcji od 626 też tak jest napisane.no to czemu każdy trąbi, żeby na zimnym sprawdzać?
Grzyby - 02 sie 2007 19:16
no to czemu każdy trąbi, żeby na zimnym sprawdzać?pierwsze słyszę
zmień otoczenie Xionc, bo zaczynasz słyszeć "głosy"
ravo - 02 sie 2007 19:19
W PL instrukcji od 626 też tak jest napisane.nawet w instrukcji fiata jest identyko hehe
Sokool - 02 sie 2007 19:32
pierwsze słyszęJa tam kiedyś coś widziałem że ludzi pisali żeby na zimnym sprawdzać (najlepiej po całej nocy stania jak już ścieknie)
nawet w instrukcji fiata jest identyko hehe
Jaksa - 02 sie 2007 20:33
Całe zycie sprawdzam olej na zimnym motorze ( po nocy ) i zawsze pokazuje full , szostka przejechałem 5 tysi i tez jest full.
Xionc - 03 sie 2007 7:06
Całe zycie sprawdzam olej na zimnym motorze ( po nocy ) i zawsze pokazuje full Kurna, to może jak ja będę sprawdzał po nocy, to też mi przestanie olej wcinać
Artiks - 03 sie 2007 7:41
Całe życie mnie uczyli że poziom oleju sprawdzać na zimnym motorze, najlepiej rano na dobrym poziomie. Czytałem instrukcję 323F pobraną od Gofneta, gdzie jest napisane , że poziom oleju sprawdzać na ciepłym motorze, na odpowiednim poziomie po ok. 5-minutowej przerwie, kiedy cały olej ścieknie.
Pomiar na nagrzanym silniku, kilka miniut po wyłączeniu jest najbardziej miarodajny - pokazuje ile jest oleju na pracującym silniku. też tak uważam,ale jak przedstawiam fakty moim znajomym to traktują mnie jak heretyka Teraz fakty... ja mam na zimnym trochę ponad Full, na ciepłym jest Full albo poniżej odciągnąć to do 0.8 czy zostawić jak jest
Jaksa - 03 sie 2007 7:48
odciągnąć to do 0.8 czy zostawić jak jest Zostaw -nie panikuj
Kurna, to może jak ja będę sprawdzał po nocy, to też mi przestanie olej wcinać Wszystkie chwyty dozwolone
Grzyby - 03 sie 2007 8:14
Xionc napisał:
Kurna, to może jak ja będę sprawdzał po nocy, to też mi przestanie olej wcinać
Wszystkie chwyty dozwolone na pewno mu się nie uuuuuuda
Jaksa - 03 sie 2007 9:02
na pewno mu się nie uuuuuuda Bez wymiany silnika pewnie nie
Xionc - 03 sie 2007 9:16
Bez wymiany silnika pewnie nie usmiechNo, no... nie krakać mi tutaj, ja mam zdrowiutki silniczek, 133HP
Jaksa - 03 sie 2007 9:19
nie krakać mi tutaj, ja mam zdrowiutki silniczek.....kazdą vałke to czeka
Grzyby - 03 sie 2007 11:11
ja mam zdrowiutki silniczeka ktoś mówi że jest inaczej?
Po prostu ma chronicznego kaca i spore pragnienie
Xionc - 03 sie 2007 12:00
Wszystkie Vki to na kacu jeżdżą
michi - 03 sie 2007 22:54
To jak już jesteście takie spece to powiedzcie mi jak odczytywać stan oleju Sprawa niby błacha a ja obojętnie czy sprawdzam na zimnym czy na ciepłym z jednej strony bagnetu mam np. prawie full a z drugiej strony połowę. I już głupieje, jak mam odczytywać? Średnią wyciągnąć czy co??
Grzyby - 04 sie 2007 8:26
Średnią wyciągnąć czy co??jak wsuniesz bagnet to go przekręć o 180 stopni i wyjmij
Jaki wynik?
Karwoś - 04 sie 2007 9:27
prawie full a z drugiej strony połowę.Ja też tak mam - to znaczy że bagnet jeszcze nie "naciągnął" oleju
koksik - 04 sie 2007 10:55
Heh i u mnie tak samo , trzeba zrobić ten obrót o 180
Siw-y - 04 sie 2007 11:01
ja jak sprawdzalem olej to nigdy nie patrzylem na druga strone bagnetu
Waluś - 04 sie 2007 16:46
jak wsuniesz bagnet to go przekręć o 180 stopni i wyjmij języktakis cwany to spróbuj odwrócić u mnie tylko proszę nie ukręcic bo juz jest skręcony o 180 stopni
moro - 05 sie 2007 18:39
Najpierw 1. Zaparkować a potem dopiero 2. silnik rozgrzewac? ja bym odwrotnie zrobil
Olej w cieplym stanie sie rozszeza, czyli jak sie na zimnym silniku do full doleje a potem pojezdzi, to oleju troche za duzo moze byc i sie cos spiepszyc moze, albo?
brii - 05 sie 2007 20:22
Lepiej, żeby było troszkę za dużo niż troszkę za mało
alf28 - 05 sie 2007 20:55
To jak już jesteście takie spece to powiedzcie mi jak odczytywać stan oleju Sprawa niby błacha a ja obojętnie czy sprawdzam na zimnym czy na ciepłym z jednej strony bagnetu mam np. prawie full a z drugiej strony połowę. I już głupieje, jak mam odczytywać? Średnią wyciągnąć czy co?? samochód ma stać na czterech kołach a nie na dwóch
Siw-y - 05 sie 2007 21:03
Lepiej, żeby było troszkę za dużo niż troszkę za małoza duzo tez nie jest dobrze bo wtedy olej sie pieni i jest gorsze smarowanie
brii - 05 sie 2007 21:04
za duzo tez nie jest dobrze bo wtedy olej sie pieni i jest gorsze smarowanieTroszkę za dużo - nic się nie stanie
Waluś - 05 sie 2007 21:10
Troszkę za dużo - nic się nie stanie najwyżeej wywali przez uszczelkę pod deklem zaworowym
muunek - 08 sie 2007 23:04
Wracając do tematu.
Sprawdzać należy zawszew ten sam, powtarzalny sposób - na zimnym lub bezpośrednio (po 5min)po pracy rozgrzanego motoru.
Chodzi przecież o to bysmy mieli punkt odniesienia do stanu oleju.
ja sprawdzam zawsze na zimnym i bez względu na wszystko nie będę uruchamiał/rozgrzewał silnika(zwłaszcza zimą) tylko po to by wyłączyć go na 5 min dla sprawdzenia ilości oleju.
Nigdy nie mam poziomu maxymalnego i nie dopuszczam do ubytków poniżej min.
Poziom powinien zawierać się pomiędzy wskaźnikami i najlepiej by był stały przez kolejne 10kkm pomiędzy wymianami.
Artiks - 09 sie 2007 5:01
najlepiej by był stały przez kolejne 10kkm pomiędzy wymianami. Przy regularnych dolewkach 0,5L /1 kkm
zaku2002 - 03 wrz 2007 9:45
[quote="ArtX"] Czytałem instrukcję 323F pobraną od Gofneta,
Witam, masz moze instrukcje mazdy 323F po polsku bo mam ale niemiecką...
ram - 03 wrz 2007 13:46
najlepiej by był stały przez kolejne 10kkm pomiędzy wymianami. Przy regularnych dolewkach 0,5L /1 kkm
qlesh - 03 wrz 2007 13:57
Więc albo tysiąc km, albo właściwie niestosowanie lecz prawidłowe: Mm1 [mega metr] ? Buahahahahaahahah DOBRE!! Od dziś będę tego używał
W sumie racja, 1 [mega metr] = 1 tysiąc [kilometrów]
To ile macie Mm na licznikach?
ram
A czy 1kkm to nie to samo co 1Mm? 1 kkm to tysiąc tysięcy metrów czyli tysiac kilometrów i równe to jest 1 mega metrowi czyli jednemu milionowi metrów.
Zamotałem ale zagadnienie ciekawe
brii - 03 wrz 2007 14:07
Kiedyś tak napisałem i nikt nie pokapował, a kkm każdy jakoś doszyfrował
Adaś - 03 wrz 2007 14:28
i bez względu na wszystko nie bębę uruchamiał/rozgrzewał silnika(zwłaszcza zimą) tylko po to by wyłączyć go na 5 min dla sprawdzenia ilości oleju. czyli nie odpalasz zimą auta? bo nierozumiem:)
wracasz z pracy, parkujesz na równym podłożu i po 5 minutach sprawdzasz stan oleju hehe
muunek - 03 wrz 2007 18:05
czyli nie odpalasz zimą auta?
SIE CZEPIAJĄ...
sie wie że odpalałbym, gdybym w poprzednią zimę auto moje (aktualne) posiadał..
Ujmę w ten sposób: NIe odpalam specjalnie auta, by wykonać TYLKO kontrolę poziomu oleju
Adaś - 03 wrz 2007 18:17
NIe odpalam specjalnie auta, by wykonać TYLKO kontrolę poziomu olejuno z tym się zgodzę:)