ďťż
Śruby pokrywy zaworów





Wodzu - 08 wrz 2005 13:04
Witam. Podczas prostej czynności jaką jest skręcanie pokrywy zaworów, urwałem dwie śruby a co śmieszniejsze nie użyłem dużej siły a one urwały sie nie przy samym łbie tylko pare zwojów pod nim. I nie było problemów aby urwaną część śruby wykręcić z głowicy. Nawet jak sie staralem dokręcic tak aby ich nie urwać to uszczelka przepuszczała olej. Mam pytanie do Was czy można je zamienić na jakie kolwiek śruby, czy musza być oryginalne?. I czy te śróby mogły stracić swoją wytrzymałość po przez długo letnią eksploatację i dlatego urywają się przy małej sile dokręcenia?.




adam626 - 09 wrz 2005 11:29
mogły być przeciągnięte
szczeście że gwint w głowicy został
wydaje mi się że zwykła 8.8 wystarczy



Wodzu - 09 wrz 2005 22:06
Sprawdziłem dziś wszystkie śruby są wyciągniete i dla tego sie urywały przy dokręcaniu, wieć smigam jutro po nowe Pozdrawiam



Wodzu - 12 wrz 2005 23:44
Mam jeszcze pytanie Adam626 wiesz moze jakim momentem dokreca sie śruby klawiatury, bo dokrecanie na oko to nic nie daje bo dalej olej cieknie!!.




adam626 - 13 wrz 2005 6:54
niestety nie mam klucza dynamometrycznego więc dokręcam wszystko na oko. Staram się to robić w ten sposób że im mniejsza średnica śruby tym mniejszego ramienia klucza używam. Z doświadczenia na kilku samochodach z czego tylko 1 jest produkcji japońskiej wiem że większy wpływ na wycieki ma jakość uszczelki i poprawność montażu niż siła dokrecenia. Czasem wręcz mocniejsze dokręcenie powoduje większe wycieki.
Wracając do tematu momentu w każdej książce typu "sam naprawiam" jest tabelka w roździale dotyczacym silnika i napewno będzie tam wartość momentu dla pokrywy zaworów.
W tej chwili jestem daleko od posiadanych książek ale jak dotrę do nich to poszukam.



es - 14 wrz 2005 8:08
Wg madrej ksiazki moment powinien wynosic 6-8 Nm.



Wodzu - 16 wrz 2005 13:34
ok thx pozdrawiam