STAG300 + EMMEGAS zbyt wysokie zużycie gazu
hodunek - 24 lip 2007 11:03
Witam na forum piękniutkich mazdeczek
323F 1.5 88KM 1997, przebieg całkowity 109tys., instalka STAG 300, reduktor EMMEGAS, przebieg ok 4000km
Zamontowali mi coś takiego w pewnym zakładzie w Białymstoku.
Byłem już na 4-ech regulacjach... spalanie w mieście (przy delikatnej jeździe w zakresie obrotów 2000-3200) to 11,5-12,5L/100... no ewidentnie coś jest skopane, bo przed założeniem LPG opróżniłem 2 zbiorniki Pb95 no i wtedy udało mi się zejść przy megaspokojnej jeździe w mieście do 7L/100 (lałem pod korek, na tej samej stacji)... przy dynamicznej jeździe miałem coś koło 8,8L/100
Jeden z postronnych gazowników którzy przygladali się tej instalce, stwierdzili, że powinienem wyciągnąć Emmegas, bo to szajs... bla bla bla... i dopiero wtedy zaczną cokolwiek myśleć...
Złożyłem reklamację na piśmie na jakość zastosowanych podzespołów/montażu... Kolesie właśnie po tej reklamacji zmienili dysze wtryskiwaczy na mniejsze (bo podobno tamte poprzednie były trochę za duże)... no i nic, bez zmian... no może deczko osiągi lepsze... ale spalanie klapa...
Co mogę jeszcze zrobić... ? Teoretycznie mógłbym olać kolesi, dołożyć 500, zmienić parownik, zapłacić za robocizne komu innemu i.... nie mieć gwarancji, że ta operacja przyniesie efekt...
Jak powinienem powalczyć z gaziarzami, by osiągnąć normalne spalanie (wg mnie 10 w mieście przy lekkim bucie powinno być realne...), czy zmuszać ich do wymiany parownika ? Bo jeśli jest on sprawny, tylko ma fabrycznie gównianą wydajność - to nici z moich roszczeń ?
Oleju nie bierze, na benzynie chodzi bezproblemowo
Proszę o wszelkie sugestie...
Pozdrawiam
alf28 - 24 lip 2007 12:41
11,5-12,5L/100... no ewidentnie coś jest skopane napewno .Spróbowałbym zrobić pomiar spalin na jakiejś stacji diagnostycznej czy są w nornie bo prawdopodobnie nie, i dał diagnoście do porównania papier z chomologacji gdzie oni wpisywali wyniki spalin.Spalanie pb miałem na podobnym poziomie,a lpg ok 1l więcej ,a jak jeżdzi nimmoja druga połówka to spalanie 7,7 lpg
hodunek - 24 lip 2007 12:56
spróbuję, porównam... a można wiedziec jaka u Ciebie instalka ?
alf28 - 24 lip 2007 13:20
można wiedziec jaka u Ciebie instalka ?całej konfiguracji nie pomiętam reduktor to zavolii. gdyby Ci zmieniali to tomasetto również wykreśl z listy mi go wymieniali po kilku miesiącach.
Hazu - 24 lip 2007 20:29
Elementy z jakich jest złożona (ich jakość) nie ma większego znaczenia.
Ważne aby były odpowiednio dobrane do mocy silnika.
Najwazniejsze aby mnoznik był na odpowiednim poziomie po klibracji 1-1,5 a dalej to trzeba dobrze zgrać mapy wtrysków i musi chodzić tak jak na PB.
Ja przez ponad rok męczyłem gazownika który zakładał póżniej sam wziołem się za to wszystko i udało się mi to doprowadzic do stanu zadowalającego.
A reduktor też mam chyba najgorszy/ najtańszy z możliwych.
A póki masz na gwarancji to nie odpuszczaj gazownikowi.
gadula - 25 lip 2007 4:50
Nachodź gazowników, aż Ci nie wyregulują tego dokładnie. Oraz sprawdź czy przypadkiem nie uszkodzili Tobie czegoś, bo i tak się zdaża.
Jakiego koloru jest Twoja Mazda? Czy przypadkiem nie zielonego? Oraz, czy można wiedzieć gdzie dokładnie zakładałeś instalację?
PS. Zapraszamy na regionalne spotkania
hodunek - 25 lip 2007 10:46
Jakiego koloru jest Twoja Mazda? Czy przypadkiem nie zielonego? Oraz, czy można wiedzieć gdzie dokładnie zakładałeś instalację?
PS. Zapraszamy na regionalne spotkaniaWitam ziomka
Montaż był w siedzibie AMAXu i pod szyldem AMAXu (którego poleciło mi kilka osób) na dziesięcinach - ale w dniu odbioru auta i faktury zakupu okazało się, że firma zwie się Łukasz Auto (mają też warsztat na Jurowieckiej)... oni tylko wynajmują lokal po amaxie... ech.. moja porażka.
Do AC zaglądałem z miesiąc temu - po konsultację . Właśnie oni kazali wybebeszyć tego emmegas...
Madzia:
http://www.csk.pl/~ajtam/mazda.jpgCóż... nie pozostaje mi nic innego jak dalej słać pisma i molestować koleżków z Łukasz Auto... Oczywiście kazali mi te 7L/100 włożyć między bajki - TAKI SPALANIE JEST NIEMOZLIWE "wie PAn ile taki matiz z silnikiem 0.8 spala w mieście ? 8 litrów, no to co Pan tu bzdury gada...", pokazałem im tabele spalania użytkowników z autocentrum -wyśmiali: " to pasjonaci i mitomani piszą na takich forach"
Dam znać niebawem o wynikach reklamacji...
Pozdrawiam
T
alf28 - 25 lip 2007 11:56
Oczywiście kazali mi te 7L/100 włożyć między bajki - TAKI SPALANIE JEST NIEMOZLIWE "wie PAn ile taki matiz z silnikiem 0.8 spala w mieście ? 8 litrów, no to co Pan tu bzdury gada...", 8l pb to mi dwulitrowy FS spala, i jeszcze nigdy nie zdarzyło mu się10 litrów LPG przekroczyć.zazwyczaj oscyluje w granicach 9,3 lpg
pokazałem im tabele spalania użytkowników z autocentrum -wyśmiali: " to pasjonaci i mitomani piszą na takich forach" nieważne ile pali komuś tam, ważne ile pali Tobie i wzrost spalania o 2 litry to już lekka przesada w tym silniku (oczywiście przy podobnym sposobie użytkowania) ciekaw jestem ile by wyszło przy butowaniu pewnie z 18/100
Dam znać niebawem o wynikach reklamacji... Nachodź gazowników, aż Ci nie wyregulują tego dokładnie.no właśnie, jak nie potrafią na tych podzespołach to niech demontują bo ty niepotrzebujesz instalacji której koszt zwróci się po 100kkm. powodzonka.
gadula - 25 lip 2007 13:47
Do AC zaglądałem z miesiąc temu - po konsultację . Właśnie oni kazali wybebeszyć tego emmegas...W piątek popołudniu przyjechała do AC, zielona 323F, więc myślałem że to może Twoja
No i o gazownikach z AC, jak narazie nie słyszałem złych słów.
"wie PAn ile taki matiz z silnikiem 0.8 spala w mieście ? 8 litrów, no to co Pan tu bzdury gada..."A Tico z takim samym silnikiem, pali na instalacji II generacji tylko 6l, a po trasie nawet nie całe 5l.
Zostaje ostatecznie to rozwiązanie:
no właśnie, jak nie potrafią na tych podzespołach to niech demontują bo ty niepotrzebujesz instalacji której koszt zwróci się po 100kkm. powodzonka.A następnie montaż w jakimś normalnym zakładzie.
Życzę powodzenia w tej całej sytuacji.
Mundek - 31 lip 2007 20:48
firma zwie się Łukasz Auto (mają też warsztat na Jurowieckiej).Tam właśnie ja też montowałem do swojej BJ-tki LPG sekwencje i miałem problemy z instalacją.
hodunek - 13 sie 2007 13:07
firma zwie się Łukasz Auto (mają też warsztat na Jurowieckiej).Tam właśnie ja też montowałem do swojej BJ-tki LPG sekwencje i miałem problemy z instalacją. Aż sam powiedziałem im co mają wymienić, bo ręce rozkładali i wymyślali głupoty.
A przy okazji pozdrawiam wszystkich kierowców BA widzianych ostatnio na mieście
alf28 - 13 sie 2007 14:39
instalację zdemontowano teraz tylko poszukać dobrego warsztatu i cieszyć się z jazdy.
hodunek - 14 sie 2007 7:59
Lekki off-topic: Chciałbym przed montażem LPG porównać pracę silnika z innymi 323F 1.5 (wydaje mi się, że aparat zapłonowy się kończy - brakuje mocy przy ruszaniu, może przed montażem LPG bym go wymienił), tu prośba do użytkowników - najlepiej z Białegostoku, coby spotkać się (przy soczku ) i porównać autka...
Zostawiam namiar na siebie: tel. 660 988 600, GyGy:1621088 albo msg na prv.
hodunek - 16 sie 2007 21:15
No i nowa zabawka w aucie ... BRC Sequent24 on board
Właśnie wracam z montażu Trasa powrotna 70km nie pokazała za wiele jeśli chodzi o pracę instalacji, ale na pewno płynniej wchodzi na obroty, nie ma punktów "haczenia" jak to uprzednio zdarzało się na poprzedniej instalce przy przyspieszaniu z niskich obrotów, zobaczymy jak wygląda spalanie
PROWLER - 21 sie 2007 17:38
witam. 03.08.07 zagazowałem swoją madzie właśnie w/w AC auto( mazde kupiłem już zagazowaną ale zwykłą instalacje miało i auto kiepsko jeżdziło na gazie a od kilku znajomych słysałem ze Ac auto to w tej chwili najlepsza firma w tej branży) zamontowali mi Staga 300 i autko jedzie bosko nie jestem wstanie odczuć różnicy między gazem a benzyną byłem już na przeglądzie po 1000 km i jestem bardzo zadowolony z tej instalacji GORĄCO POLECAMFIRME AC auto
alf28 - 20 lut 2008 8:45
Właśnie wracam z montażu Trasa powrotna 70km nie pokazała za wiele jeśli chodzi o pracę instalacji, ale na pewno płynniej wchodzi na obroty, nie ma punktów "haczenia" jak to uprzednio zdarzało się na poprzedniej instalce przy przyspieszaniu z niskich obrotówmoże napisałbyś co i jak ,żeby z tematu można było wyciągnąć jakieś wnioski.jest lepiej,czy wpadłeś z deszczu pod rynne.
zobaczymy jak wygląda spalanie jestem ciekaw
chuchErro - 23 kwi 2008 18:51
ja posiadam dt gas system, minimalnie mi wyszło 7,4, średnio miałem 7,6, a po założeniu sportowej wkłądki K&N mam koło 8,5, ale moc na niej większa niz kiedyś na benzynie. Instalka sekwencyjna, a podobne problemy mialem gdy założyli mi za małe wtryskiwacze, tzn do 1,6, a na tych do 1,8 nie bylo problemu
hodunek - 26 kwi 2008 9:49
Dobra alf28, odpowiadam
Pojeździłem ponad pół roku na BRC Sequent24. Co moge powiedzieć: Różnica w dynamice - niewielka, właściwie to odczuwalna tylko na niskich obrotach - np. przy przejeżdżaniu na 2-ce przez progi spowalniające (na benzolu wkręca się wyraźnie sprawniej).
Spalanie: wszystko zależy od N O G I i stylu jazdy...
Mianowicie: katowanie - 140-160km/h non stop gaz podłoga-hamulec na trasie Białystok-Bielsk Podlaski - spalanie gazu ok. 14L/100km.
Ta sama trasa przy spokojnej jeździe 90-110km/h praktycznie cały czas 5-ty bieg i wyprzedzanie z dużym przewidywaniem, obroty do 3000-3200... jazda z wyczuciem - spalanie 6,5L/100.Oba wyniki na zimówkach w okresie listopadowym.
W mieście - jako że nie potrafię jeździć spokojnie, zawsze brakuje na wszystko czasu i ciśnie się gdzie się da, spalanie wychodzi ok 10,5-11L/100. Zdarzyło się owszem pojeździć spokojnie - zszedłem przy spokojnej jezdzie do 3000obr/min do 8,8L/100. Ten pomiar był wykonywany w październiku - było jeszcze całkiem ciepło. Zimą to jakieś 9,5L/100.
Nie ma żadnego szarpania od kiedy wymieniłem przewody (NGK oczywiście), także polubiłem jazdę na gazie , nic nie dzieje się, mam już przejechane jakieś 17000 na BRC, leję albo na Shellu albo na stacjach Barter-u.
No po prostu jestem zadowolony I życzę satysfakcji z jazdy na gazie także innym mazdowiczom !
Grzesiu - 19 maja 2008 8:31
Pojeździłem ponad pół roku na BRC Sequent24smigamy na takich samych instalacjach. problemow rzadnych!
mieszany (felga r17 205/40) 9.5-10l, nigdy nie 9 nigdy nie 11l. Rzadnych odczywalnych spadkow mocy, dynamiki, ani tez problemow z przerywaniem, czego kolwiek, tylko lac i smigac!
ram - 19 maja 2008 11:48
ja posiadam dt gas system, minimalnie mi wyszło 7,4, średnio miałem 7,6 Ta różnica (0,2 l) jest z pewnościa poza dokładnością pomiaru. Nie sądzę by dało się oszacować spalanie gazu z dokładnością wiele większą niż ok. 0,5 l. Na pewno za każdym razem nie wchodzi Ci ta sama ilość gazu do "pustego" zbironika, nawet jak tankujesz na tej samej stacji.
Grzesiu - 19 maja 2008 15:43
Na pewno za każdym razem nie wchodzi Ci ta sama ilość gazudlatego bardziej miarodajne jest obliczenie spala z propocji, czyli.. wyjezdzenie gazu do pustego, zatankowanie do maxa, i jazda na tyle na ile wystarczy/ czy tez do tankowania, nastepnie wyliczamy z propocji dajmy na to wlalismy 20l - zrobilismy 250km, i przy wlewaniu znowu zerujemy, wtedy na przestrzeni 4-5 tankowan mamy wyniki z ktorych spokojnie mozemy wyciagnac srednia. dokladniej nie mozemy tego sprawdzic ile nasze auta jezdza gazu
ram - 20 maja 2008 6:10
Na pewno za każdym razem nie wchodzi Ci ta sama ilość gazudlatego bardziej miarodajne jest obliczenie spala z propocji, czyli.. wyjezdzenie gazu do pustego, zatankowanie do maxa, i jazda na tyle na ile wystarczy/ czy tez do tankowania, nastepnie wyliczamy z propocji dajmy na to wlalismy 20l - zrobilismy 250km, i przy wlewaniu znowu zerujemy, wtedy na przestrzeni 4-5 tankowan mamy wyniki z ktorych spokojnie mozemy wyciagnac srednia. dokladniej nie mozemy tego sprawdzic ile nasze auta jezdza gazu