ďťż
Sterowanie radiem w M6 z poziomu kierwonicy





zielak - 04 wrz 2008 9:48
Witam,
często zdarza się, że nie mam możliwości sterowania radiem z poziomu przycisków w kierownicy. Nieraz w czasie jazdy nie działają przyciski, a za 5 min jest ok. Czy ktoś zna ten problem ?




magicadm - 04 wrz 2008 10:06

nie mam możliwości sterowania radiem z poziomu przycisków w kierownicy
A nie wciskałeś wcześniej przycisków regulacji barwy dźwięku w radiu?

W innym przypadku - pada powoli taśma stykowa



Adaś - 04 wrz 2008 16:01
mamy dzial caraudio i ta laduje temat



Xionc - 04 wrz 2008 17:44
zielak popraw temat zgodnie z regulaminem, bo poleci do kosza.




Green - 04 wrz 2008 19:13
zielak no to leci ci tasma radzilbym powoli juz zaczac myslec nad tym tematem



zielak - 04 wrz 2008 19:25
Czy wymiana taśmy to skomplikowana operacja ? Można wymienić to bez udziału serwisu ? Jaki jest koszt zakupu nowej taśmy?



Green - 04 wrz 2008 19:31
koszt w serwisie pewnie kosmos pieniadze bedzie



magicadm - 04 wrz 2008 19:48

koszt w serwisie pewnie kosmos pieniadze bedzie
10 minut temu skończylem naprawę zerwanej taśmy od Subaru Legacy

Godzina roboty, nie wiem jak z trwałością
Kupując używkę sporo ryzykujemy, ze trafimy na źle zdemontowaną i niezabezpieczoną - czyli złom

Nie odpowiedziałeś na pytanie:


A nie wciskałeś wcześniej przycisków regulacji barwy dźwięku w radiu?

To kluczowe pytanie w temacie



zielak - 05 wrz 2008 4:32
Jeżeli chodzi o przyciski regulacji barwy dźwięku w radiu to nie jestem pewien czy nie wciskałem. Dlaczego to ma takie znaczenie?


10 minut temu skończylem naprawę zerwanej taśmy od Subaru Legacy
Godzina roboty, nie wiem jak z trwałością


Przy wymianie taśmy należy zdemontować całą kierownicę ? Podpowiedz jak się do tego zabrać.



magicadm - 05 wrz 2008 11:08

Dlaczego to ma takie znaczenie?
Ma kluczowe!!!!!!!!
Jak radio siedzi w trybie "regulacji ustawień dżwieku" czyli: bas/treble/fader/balans itp - w Każdej M6 nie reaguje na kierownicę!!!!

Jeżeli powyższe nie występuje - możesz poczekać aż taśma faktycznie padnie (choć może przyczyną być coś zupełnie innego ) i :

Aby wymienić trzeba:
-zdjąć klemę z akumulatora- najlepiej minus
-wcisnąć STOP na 20s
-wywlec zaślepki z boków poduszki
-wykręcic śruby z boków poduszki
-odpiąć złącze i wyjąć poduszkę
-rozpiąć pozostałe ewentualne kostki w kierownicy
-odkręcić kierownicę - duuuży klucz
-zdemontować taśmę stykową



zielak - 05 wrz 2008 11:29

Jak radio siedzi w trybie "regulacji ustawień dżwieku" czyli: bas/treble/fader/balans itp - w Każdej M6 nie reaguje
To oczywiste, zle zauważyłbym że jestem w trybie ustawień. Objawy występują przy normalnym trybie pracy radia. Nieraz trzeba skręcić kierownicą trochę w prawo to zaskoczy ale i to nie zawsze.

A ta procedura wymiany taśmy wydaje się być trochę ryzykowna ze względu na poduszkę.

Dziękuję bardzo za pomoc.



magicadm - 05 wrz 2008 15:37

A ta procedura wymiany taśmy wydaje się być trochę ryzykowna ze względu na poduszkę
Taśma jest wspólna dla poduszki, radia i tempomatu.
Jeżeli pada - zaraz przerwie się calkiem. POznasz po braku trąbika i migającej kontrolce poduszki



airbob - 08 wrz 2008 6:59
A jak jest zrealizowana klawiatura w kierownicy ? jest tam jakiś procesor ?



magicadm - 08 wrz 2008 8:06

A jak jest zrealizowana klawiatura w kierownicy ? jest tam jakiś procesor ?
W 323 BJ jest zwykła drabinka oporowa
Nie podejrzewam by w M6 rzucili sie na "coś więcej"



Feat - 10 wrz 2008 12:28
A moze wystarczy kupic cos takiego: http://allegro.pl/item431950116_mazda_6_sterowanie_na_kierownice_przyciski.html i wymienic? Te przelaczniki wygladaja na zwykly modul podpinany kabelkiem...



magicadm - 10 wrz 2008 13:06

A moze wystarczy kupic cos takiego:
Tylko po co?
Z opisu zielak-a wynika, że regulacja całkowicie przestaje działać - a więc chyba nie ma sensu wymieniać dwóch modułów spiętych kablem



Feat - 10 wrz 2008 13:25

A moze wystarczy kupic cos takiego:
Tylko po co?
Z opisu zielak-a wynika, że regulacja całkowicie przestaje działać - a więc chyba nie ma sensu wymieniać dwóch modułów spiętych kablem



magicadm - 10 wrz 2008 14:32

stwierdzilem ze moze to pomoze - chyba to normalne.
Dobre chęci to podstawa
W każdym razie widac jak to wygląda i jak sie do tego zabrać.
Moim zdaneim proste to jest jak "budowa cepa", a usterka może tkwic nawet w zimnym lucie



arcik - 06 paź 2008 17:07
Witam, u mnie przestało działać sterowanie radiem z kierownicy, po tym jak wyjąłem zmieniarke w celu przeczyszczenia lasera. Przyciski na kierownicy świecą czyli prąd dochodzi, pamięć w zmieniarce się wyczyściła więc może jest to kwestia jakiś ustawień. Wie ktoś co może być tego przyczyną?
Pozdrawiam.



zielak - 10 paź 2008 5:29
Witam, czy ktoś posiada zdjęcie lub schemat jak powinny być podłączone przewody w kostce od sterownika radia w kierownicy ? Zauważyłem, że mam 1 przewód urwany ale nie wiem, gdzie powinien być wpięty. Dodam ,że prawdopodobnie to jest przyczyną moich problemów bo i podświetlenie przycisków w sterowniku nie działa.

Proszę o podesłanie zdjęcia jak jest to u was podłączone . Poniżej zdjęcie mojej kostki z urwanym przewodem.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/19856e7cc57b6da0.html



airbob - 10 paź 2008 15:01
A w kostce nie widać gdzieś wolnego pinu do którego był ten przewód podłączony ?



zielak - 11 paź 2008 4:15
Są trzy wolne piny, a nie wiem, w którym powinien siedzieć. A może powinien być zmostkowany z innym przewodem bo ta wtyczka obsługuje sterowanie radiem i tempomatem (którego nie posiadam). Chyba będę musiał kupić kilka bezpieczników i metoda prób i błędów.



magicadm - 11 paź 2008 10:01

Chyba będę musiał kupić kilka bezpieczników i metoda prób i błędów.
Lepiej obejrzyj w innym autku - szkoda coś zepsuć



airbob - 12 paź 2008 12:19
EEE coś czarujesz z tymi aż 3 wolnymi pinami, żaden producent nie jest aż tak rozrzutny.
Pin- blaszka stykowa w której jest zagnieciony kabelek i jest wsadzona w odpowiedni przedziałek w kostce.
Zrób jakieś dokładniejsze zdjęcie tej kostki tak aby było ją widać od strony wychodzących kabli.



varick - 12 paź 2008 20:31
Zdjecie tej wtyczki:




zielak - 13 paź 2008 5:30

EEE coś czarujesz z tymi aż 3 wolnymi pinami, żaden producent nie jest aż tak rozrzutny.
Pin- blaszka stykowa w której jest zagnieciony kabelek i jest wsadzona w odpowiedni przedziałek w kostce..

fakt, powinno być napisane 3 wolne gniazda.

varick powiedz lub pokaż gdzie idą przewody czarny i czerwony z wiązki, bo u mnie czerwony jest wpięty w miejsce zielonego (obok masy) a czarny mam urwany. Na zdjęciu wygląda, że idą gdzieś poza kostkę

.



varick - 14 paź 2008 14:11
Te przewody ida na druga strone kierownicy,tam gdzie masz tempomat i pozniej wracaja do kostki..
Teraz nie moge tego sprawdzic dokladniej..
Czerwony przewod to plus a czarny to masa..
Jak masz miernik to sprawdz we wtyczce gdzie idzie 12v a gdzie jest masa i powinno byc oki..



zielak - 14 paź 2008 17:08
Dzięki za okazaną pomoc, już wszystko ok.



varick - 14 paź 2008 17:20
I co zdrobiles, ze dziala?
Zdzialaly Ci tez te diody, ktore nie swiecily wczesniej?



zielak - 15 paź 2008 5:11
Zamieniłem miejscami czerwony przewód, tak jest to pokazane na Twoim miejscu, ja miałem ten czerwony wetknięty w miejsce zielonego. Z tego co zauważyłem przewody czerwony i czarny zasilają podświetlenie i dlatego są wspólne dla sterownika radia i tempomatu.



arcik - 21 paź 2008 22:05
Witam, sterowanie z kierownicy już u mnie działa - źle włożyłem wtyczkę