ďťż
Sterownik centralnego zamka





intel86 - 31 sty 2009 12:44
Witam! Chce wstawić do swojej madzi sterownik centralnego zamka. Mam mały problem - nie wiem gdzie znajdują się przekaźniki od centrala a co za tym idzie nie wiem gdzie się wpiąć. Mam nadzieję że ktoś już bawił z tym i jest w stanie mi coś podpowiedzieć :-) Zastanawiam się czy nie rozebrać drzwi i tam umieścić sterownik...




zenith839 - 31 sty 2009 13:57
Miałem podobnym problem w siostrzanym Fordzie Probe. Podpiąłem się pod przyciski od zamykania i otwierania zamków przez fabryczny centralny zamek.

Masz tam już jakiś fabryczny centralny zamek?



intel86 - 31 sty 2009 14:29
Tak. Mam fabryczny central z trzema masterami. Wolałbym nie rozkręcać drzwi ale wychodzi na to że najlepszym rozwiązaniem będzie właśnie w nich umieścić sterownik.



Tygrysek21krk - 31 sty 2009 16:05
jak juz sobie ztym poradzisz to prosil bym o info poniewaz tez chce sie za to zabrac ale nie wiem jak rozebralem dzis drzwi od kierowcy a tam spagheti z kabli ale do centarlnego do silownika idzie kostka czy pinowa i tez nijak nie wiem jak sie w to wpiac




intel86 - 31 sty 2009 16:35
Już się za to zabrałem. Sterownik umieściłem w drzwiach ale jeszcze nie podłączyłem bo mróz mnie wygnał do domu :-) Jutro zabiorę się za podłączenie. Znalazłem kostkę od centralnego. Jest ona 6 pionowa. W niej czarny przewód to masa a siwo jakiś tam stałe +12V. Reszty nie zdążyłem sprawdzić. Zastanawiam się jeszcze co zrobić z kierunkowskazami. Szukam teraz jakiegoś schematu elektryki. Liczę na to że będzie jakiś wolny przewód który wchodzi do środka samochodu. Jakby co jutro opiszę jeżeli uda mi się to wszystko zrobić :-)



Tygrysek21krk - 31 sty 2009 16:43
no to widze ze masz jeszcze cos innego



chudy - 31 sty 2009 17:16
intel86, temat nadaje sie raczej do "elektroniki" gdzie masz mnóstwo porad dotyczących takiego montażu. Sterownik CZ masz za osłoną przy prawej nodze pasażera (ta niżej słupka). Jest opisany jako DOOR LOCK TIMER UNIT i posiada 6-pinową kostkę - dwa rzędy po trzy piny. Przewody zamykania/otwierania to dwa środkowe piny w każdym rzędzie. Dodatkowo przewód czarny to masa, a biały lub biały z jakimś paskiem to zasilanie 12V. Fabryczna centralka w tym modelu sterowana jest impulsami masy podawanymi na dwa przewody sterujące. Chciałbym dodać że jest też wersja ze sterownikiem 5-cio przewodowym, ale jakby taki wystąpił co jest raczej rzadkością, mogę napisać jak go sterować
Kierunkowskazy podepniesz pod przerywacz ( FLASHER UNIT ) znajdujący się w okolicy kolumny kierowniczej (poniżej). Jest do niego wpięta 8-pinowa kostka - dwa rzędy po cztery piny, w której przewody zielono/czarny i zielono/biały to przewody odpowiadajace za lewe i prawe kierunki. Pozdrawiam



Mateusz - 01 lut 2009 13:47

temat nadaje sie raczej do "elektroniki"
i tam przenoszę. Proszę o poprawienie tematu.

Pozdrawiam, Mateusz.



intel86 - 04 lut 2009 19:39
Sterownik podłączony. Zamontowałem go jednak pod osłoną pod schowkiem. Przed przystąpieniem do zakładania takich rzeczy polecam się przygotować. Bez dodatkowego oświetlenia nie ma się co brać. Ja osobiście kupiłem sobie lampę pod gniazdo od zapaliczki z biedłonki za 9,99 :-) Miernik też będzie potrzebny jeżeli chcemy być pewni że dobrze wszystko podłączamy Przewody dokładnie tak jak opisał to "chudy". Jeśli chodzi o kierunkowskazy to dojście do kostki nie jest zbyt wygodne. Do tego jest kilka obok siebie. Teraz nawet nie pamiętam ile każda ma pinów ale na pewno ten który nas interesuje ma 8. Najlepiej go szukać włączając kierunki i łapiąc za kostkę. Na pewno poczujecie która to właśnie flasher unit :-) Praca według mnie nie jest zbyt trudna i jak ma się odpowiedni sprzęt i jakieś pojecie o elektryce to spokojnie w dwóch godzinach można się zmieścić. W sumie zdejmujemy tylko jeden plastik. Znajduje się mniej więcej przy prawej nodze pasażera. Jest na dwóch zatrzaskach. Do tego trzeba jeszcze otworzyć coś w rodzaju schowka który jest na trzech zatrzaskach i znajduje się pod schowkiem.