ďťż
Stukanie w kolumnie kierowniczej





Kristoph17 - 28 wrz 2008 20:48
Witam, jestem po przeglądzie, diagnosta stwierdził że mam wybitą kolumnę kierowniczą, sprawdził mi całe auto amortyzatory, na szarpakach całe zawieszenie i ogólnie wszystko ok tylko przy wyłączonym silniku i i szybkimi ruchami kierownicą na gałkach luzu nie było ale słychać czysto i wyraźnie taki dziwny stukot nie wiem co może być przyczyną tylko że ewidentnie słychać że to w kolumnie kierowniczej, jak zlikwidować taką usterkę?? jak dźwignąłem auto to z lewej strony (od kierowcy) to jest tego trzasku mniej ale jeszcze jest, zaś jak wezmę i podniosę auto od strony pasarzera to jest ok prawie dobrze pozdrawiam Krzysztif




qbass - 28 wrz 2008 21:07
Łączniki stabilizatora na pewno są w porządku? Jeśli tak, to maglownica może być wybita.
Istnieje też możliwość regulacji jej luzu, ale pomoże to raczej nie na długo (o ile w ogóle).



Kristoph17 - 29 wrz 2008 6:16
Witam tak stabilizatory są nowe, to raczej coś w tej maglownicy bo na postoju przy szybkich ruchach kierownicą słychać trzask, żeby ewentualnie sprawdzić i spróbować ją podregulować to gdzie szukać regulacji i jak się to robi? Ogólnie cała listwa jest sucha nie ma żadnych wycieków, co trzeba było by w niej zmienić i czy dostanę jakieś części, czy całą nową muszę upić?



glock - 29 wrz 2008 7:12
Kolego sprawdź łożyska na mcpersonach mało przadopodobne,że to maglownica.




Hugo - 29 wrz 2008 7:22
Każda maglownica ze wspomaganiem ma prawo stukać na wyłączonym silniku. Po odpaleniu nie powinna stukać. U mnie też stuka a auto jedzie jak po szynach. Gdyby był luz to raczej miałbym problemy z utrzymaniem kierunku jazdy.



qbass - 29 wrz 2008 15:53

sprawdź łożyska na mcpersonach mało przadopodobne,że to maglownica.
Łożyska terkoczą, a nie stukają. Poza tym terkoczą i przy odpalonym aucie.


Każda maglownica ze wspomaganiem ma prawo stukać na wyłączonym silniku.
Dokładnie. Dzieje się tak z powodu małej ilości płynu wspomagania (dopiero jak silnik zaczyna pracować, pompa tłoczy olej do maglownicy). Ciche postukiwanie jest normalne, ale jak stuka głośno, to już normalnym objawem nie jest.



gadula - 29 wrz 2008 20:37
Prawdopodobnie masz wybite łożysko na końcu kolumny kierowniczej. Ja u siebie chciałem wyregulować maglownicę, a okazało się że to łożysko ma luz. Aby je wymienić trzeba całą maglownicę ściągać Narazie tak jeżdżę.



Haszcz - 29 wrz 2008 20:55
Jak do tego doszedłes?



gadula - 29 wrz 2008 22:28
Po odkręceniu dekielka w maglownicy, jedna osoba szarpała kierownicą. Druga jeśli nie trzymała kluczem nakrętki to słychać było stukot i lekkie luzy, ale jak zblokowaliśmy kluczem nakrętkę tak aby się nie ruszała, to nie było nic słychać.



glock - 30 wrz 2008 7:23

sprawdź łożyska na mcpersonach mało przadopodobne,że to maglownica.
Łożyska terkoczą, a nie stukają. Poza tym terkoczą i przy odpalonym aucie.


Każda maglownica ze wspomaganiem ma prawo stukać na wyłączonym silniku.
Dokładnie. Dzieje się tak z powodu małej ilości płynu wspomagania (dopiero jak silnik zaczyna pracować, pompa tłoczy olej do maglownicy). Ciche postukiwanie jest normalne, ale jak stuka głośno, to już normalnym objawem nie jest.



Szyna - 19 sie 2009 15:44
Witam, ja dzisiaj zauważyłem ten sam objaw. Przy kręceniu kierownica na postoju słychać stuki w środku w maglownicy sprawdziłem to na kanale jedna osoba ruszała kierownica a druga sprawdzała na dole. Może być i to łożysko z wybitej kolumny kierowniczej tylko nie wiem jak to sprawdzić.
I co jeszcze ciekawego zauważyłem ze kierownica jest w dziwnym położeniu. Bo jak chce jechać na wprost to muszę ja mieć trochę skręcona w prawo.
Nie wiem czy coś się tam mogło przestawić albo co ?