Stuki przy wciskaniu sprzęgła
creativeorange - 12 lip 2008 14:18
Witam wszystkich, bardzo prosze o pomoc w nastepujacej sprawie. Zakupilem ostatnio 323f 1.8 bj z 2000 roku z przebiegiem 140 tysi. Po przejechaniu 4000 tys. km pojawil sie problem z upierdlwymi odglosami z okolicy sprzegla. Po przejechaniu okolo 50 km po odpaleniu zimnego samochodu w momecie postoju auta np na swiatlach przy wcisnietym pedale sprzegla pojawia sie pukanie a przy zwiekszaniu obrotow i pozniej przy ich samoczynym zmniejszaniu swist tak cos w rodzaju pracy jakies turbiny. Zakupilem nowa tarcze docisk i lozyzko oporowe bo wszystko wskazywalo na lozysko oporowe w sprzegle. Poniewaz spieszylo mi sie, a u Pana Jaksy w Broniszach jak zwykle tlumy pojechalem do innego mechanika, tez majacego pozytywy na formum od uzytkownikow mazd. Pan Mechanik potwierdzil, ze moze to byc lozysko oporowe. Faktycznie po rozebraniu, lozysko faktycznie okazlo sie wykazywac slady zluzycia. Zostala wymieniona tarcza, i lozysko, docisk zostal, bo ani lozysko, ani docisk zdaniem Fachowca nie wymaga wymiany. Calosc zostala skrecona do "kupy", Szef warsztatu zapewnial, ze bedzie ok bo lozysko to przy kole zamochowym zostalo dosmarowane, docisk ok mozna- mozna jechac na wakacje. Sam pojezdzil okolo 5 km i faktycznie ok, bo sam wyjechalem z warsztatu zadowolony, bo jakosc lepiej bralo przy ruszaniu. Radosc moja trwala okolo 30 km. Pukanie przy wcisnietym pedale pojawilo sie na pierwszych swiatlach. Wydalem na te usluge prawie 700 zl w tym czesci 300 zl (KMF, Koyo) i mam to samo co mialem, no moze lepsze sprzeglo i nowe lozysko, ale pukanie zostalo. Mechanik i Szef twierdza i zapewniaja mnie, ze ze sprzeglem wszsytko ok i wskazuja na skrzynie biegow, ktora pracuje jak w nowym samochodzie. Prosze wszystkich dobrych ludzi o pomoc, co mam robic kupowac skrzynie i wymieniac na inna, jedzic tak i sie denerwowac tym dosc glosnym pukaniem podczas stania na swiatlach przy wcisnietym sprzegle? Czy to prawda, ze podczas gdy sprzeglo (pedal) jest wcisniety skrzynia, walek sprzeglowy caly czas pracuje i sie kreci? Czy to faktycznie moze byc jakies lozysko w skrzyni? Generalnie pojechalem usunac to pukanie, usluga zostala wykonana a tu nadal puka. Zaplacilem jakies nie male pieniazki za calosc i jestem nie zadowolony. Co byscie zrobili na moim miejscu, czy tylko JAKSA mi jest wstanie pomoc, ale ja musze jechac na wykupione WAKCACJE - POMOCY. BALAGAM, niech mi ktos cos napisze, co to moze byc?
Dziekuje i pozdrawiam wszystkich uzytkownikow MAZD
qbass - 12 lip 2008 18:41
Czy to prawda, ze podczas gdy sprzeglo (pedal) jest wcisniety skrzynia, walek sprzeglowy caly czas pracuje i sie kreci?Nie.
Czy to faktycznie moze byc jakies lozysko w skrzyni? Wątpię...
Generalnie pojechalem usunac to pukanie, usluga zostala wykonana a tu nadal puka. Co byscie zrobili na moim miejscuMasz paragon/fakturę? Jeśli tak, to reklamacja. Zapłaciłeś, więc powinno być zrobione tak, jak chciałeś- proste.
Moim zdaniem problem leży w docisku, który może mieć krzywe, lub zjechane "słoneczko" i łożysko układa się na nim nierówno. Jest różnica jak wciśniesz lekko sprzęgło albo mocno, czy tak samo puka?
Popraw tytuł tematu, żebyś nie musiał go oglądać w koszu
iks - 20 lip 2008 22:45
co do padnietej skrzyni biegow...
mi padla pol roku temu w suzuki baleno. objaw zdecydowanie inny. poczatkowo slychac przy ruszaniu na 1 biegu cos jakby stukanie, jakby z uszkodzonego wydechu. tak samo na 2. nastepnie jak juz lozyska sie calkiem posypia to slychac swisty jak przycieranie blachy. niesamowity strach kiedy to sie zatrzyma wszystko ale ponad 1000 km zrobilem z taka skrzynia