ďťż
Stuki w silniku





slavko500 - 18 maja 2008 13:31
witam mam pytanko, co może być powodem bo zaobserwowałem że na wolnych obrotach przy rozrządzie coś stuka taki głuchy dźwięk jak by coś było luźne i obijało się, jak dodam gazu czyli podniosę na obrotach dźwięk ginie słychać to tylko na wolnych obrotach, może ktoś miał coś takiego i pomoże mi to zdiagnozować. Z góry dzięki




AmRoZ - 18 maja 2008 14:56
jest już taki temat gdzieś na forum chyba zatytułowany " klekoczący silnik ... coś z klekotaniem na pewno i tam pewnie znajdziesz odpowiedź

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ekocz%B1cy



Hazu - 18 maja 2008 18:32
możliwe że sprężynki na wałkach rozrządu trzeba wymienic lub napinacz hydrauliczny



glock - 18 maja 2008 18:42
A moze lepiej pojechac do dobrego warsztatu........




Hazu - 18 maja 2008 19:16

A moze lepiej pojechac do dobrego warsztatu........

No nie nikt z nawet dobrego warsztatu nie zdiagnozuje Ci usterki spwodowanej sprężynkami na wakach rozrządu chyba że miał już doczy nienia z tymi silnikami.
Nawet doświadczeni (zdawało by się ) mechanicy zajmujacy się od lat mazdami maieli problem z ustaleniem powodu tykania silnika.



mroku59 - 18 maja 2008 20:13
Na moje oko może być to napinacz hydrauliczny rozrządu, no ale pytaj jeszcze. Pozdro.

EDIT, Porek: Poprawiłem twój post, na przyszłość proszę nie pisać z włączonym CAPSLOCKiem. Pozdrawiam, Mateusz.



MariuszXedos - 19 maja 2008 16:28
Możliwe też, że to koła zębate tak hałasują. Ale najprawdopodobniej sprężyny na wałkach....
Aha jeszcze jest możliwość że HLA wydaje taki dźwięk.



lukster - 21 lis 2008 7:47
O stukających V'kach było milion topiców jednak mimo to nie umiem postawić diagnozy. Poniżej filmiki, które mniej więcej oddają właściwe dźwięki.

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/yrhZxPhX2_A&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/yrhZxPhX2_A&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/2LN9_nFyeAA&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/2LN9_nFyeAA&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Skłaniam się ku zaworom, może popękały sprężynki. Napinacz sprawdzałem, rolki jak nowe. Po głowie chodzą myśli czy to czasem nie panewka, czy popękane pierścienie ? Zaczęło stukać ot tak nagle.

1. Sprawdzane świece - wszystkie identycznie wyglądają.
2. Odłączałem każdy cylinder z osobna. Wykręcałem świecę celem obniżenia kompresji. Niestety pukanie na 5 garach we wszystkich konfiguracjach nie ustępuje.
3. Osłuchiwane gołym uchem, przez drewniany klocek, gdzie nie przyłożysz ucha tam słychać. Tak się diabelstwo niesie, po całym silniku.
4. Nie ma różnicy czy zimny czy ciepły
5. Jeśli położyć dłoń na pokrywie zaworów czuć jakby coś gdzieś w coś pukało

Nim zacznę rozbierać na drobne mam nadzieję, że może doświadczeni w k-series spotkali się z takim dokładnie łomotem silnika i podpowiedzą cóż to może być. Jak wiadomo zdejmowanie głowic w k-series trochę kosztuje (2 uszczelki, planowanie itd.)

No Panowie, wytężcie słuch, wiosna blisko muszę czymś na zlot przyjechać




Soluks - 21 lis 2008 12:01

Napinacz sprawdzałem, rolki jak nowe.

ja dalej upierałbym sie przy zużytym napinaczu i pasku uderzajacym o osłone rozrzadu



KANAL - 21 lis 2008 12:23
Wg mnie to nie sprezynki walkow rozrzadu i HLA. W/w przeze mnie rzeczy klepia jak autko pracuje na jednakowych obrotach, np na biegu jalowym a tutaj wyraznie klepie przy 'przyspieszaniu'.

Moja rada Wez kawalek drewnianego kolka, niech silnik pracuje a Ty przykladaj jednym koncem do motoru a drugim do ucha. Druga osoba niech przyspiesza. W miejscu w ktorym wali wyraznie bedzie slychac inny dzwiek.



lukster - 21 lis 2008 14:50

Wez kawalek drewnianego kolka, niech silnik pracuje a Ty przykladaj jednym koncem do motoru a drugim do ucha.
Wczoraj robiłem test drwala niestety nie przyniósł spodziewanych rezultatów



KANAL - 21 lis 2008 15:16
Luki1010 skoro nie przyniosl moze dzwiek ten bezposrednio nie pochodzi z samego silnika. Moze rzeczywscie cos z rozrzadem.



Hazu - 21 lis 2008 16:09
Waldiego dopytaj on wie jak stukają korbowody na panewkach - myslę że to grubsza sprawa niż sprężynki na wałkach popychacze.



Jaksa - 21 lis 2008 18:17

Waldiego dopytaj on wie jak stukają korbowody na panewkach No własnie tak (jak w ogole mozna cos powiedziec po odsłuchaniu nagranego dzwieku)



lukster - 21 lis 2008 19:04
Wiadomo, że takie osłuchiwanie średnio ma sens. Jednak liczyłem na to, że po częstotliwości stuków, czy momentu w którym się pojawiają da się coś wywnioskować. Panewka chodzi mi po głowie. Zastanawiają mnie jednak 2 rzeczy. Panewka odzywa się raczej przy 3-4k rpm i raczej przy schodzeniu z obrotów z tego co wiem. Tutaj kiedy dodam gazu.
Druga sprawa, że przy wykręconej świecy z kazdego garka po kolei, stukanie nie ustępuje, nawet nie zmienia swego natężenia. Dlatego panewkę odrzuciłem. No nic, zdejmę michę i obejrzę panewki.
Czy pęknięty któryś z pierścieni mógłby wydawać taki dźwięk?



Hazu - 21 lis 2008 19:22
Ciśnienie oleju jest prawidłowe?

Brał Ci dużo oleju?

może to nagar na tłoku?



Jaksa - 21 lis 2008 20:03
Panewka/ki "grają " zawsze pod obciązeniem czyli w momencie rozpedzania silnika , gdy silnik spada z obrotów nie działają tego typu sily ale jak tez jest metaliczny stuk stawiam na sworzen tłokowy - tego typu zagadnienia /opisy/porady tutaj to błądzenie slepego we mgle oczywiscie bez obrazy Panowie....