STUKI ZAWORÓW PRZY LEKKIM PRZYSPIESZANIU
comin - 28 sie 2005 16:51
W mojej madzi podzczas lekkiego przyspieszania na II i III biegu słychać "pstrykanie", nie jest głośne, a słysze je tylko przy otwartej szybie i jeżdzie blisko ściany (dźwięk odbija). Na biegu jałowym silniczek pracuje pięknie i bez żadnych chałasów. Być może nie jest to zawór...
Jaksa - 28 sie 2005 17:45
Dobre paliwo ( spalanie stukowe ) ...... a moze masz przedmuchy na wydechu?
comin - 28 sie 2005 19:08
benz/gaz, zadnych przedmuchow
Marcin L - 28 sie 2005 19:12
moim skronmym amatorskim zdaniem trudno na podstawie opisu jednoznacznie określić gdzie leży przyczyna, jeżeli dźwięk to "syczenie" - podejrzewałbym nieszczelny wydech, a jezeli to metaliczne postukiwanie to mogą być zaworki ewentualnie jakiś brzęczący element wydechu, na pewno bliskość ściany powoduje wyrażniejsze efekty dźwiękowe, proponowałbym dokładnie osłuchać autko przy pracującym silniku :-)
Pozdrawiam, Marcin
comin - 28 sie 2005 19:58
Tylko (jak w opisie) słychać to przy jeździe na II i III biegu minimalnie przyspieszając, dźwięk raczej metaliczny zbliżony do "pstrykania", na jałowym wszystko OK
waldii - 28 sie 2005 20:20
A moze skrzynia biegow???Lub przegub???Spalania stukowego nie ma w tuch silnikach(czujnik spalania stukowego)
Jaksa - 28 sie 2005 20:45
Spalania stukowego nie ma w tuch silnikach(czujnik spalania stukowego)....W GF tez mam czujnik i jak zaleję jakiegos syfu to na niskich biegach klekocze jak stary poldolot
tomekrvf - 29 sie 2005 6:47
comin, zawory nie stukają w silniku jak słyszysz dzwonienie kiedy motor jest obciążony za mocno....To jest spalanie stukowe które nie ma żadnego związku z zaworami
comin - 29 sie 2005 8:15
To by sie zgadzalo, bo jak jade np. na II biegu przy malej predkosci (niskie obroty) i minimalnie przyspieszam to wiadomo ze silnik ma najwieksze obciazenie, kiedy obroty sa wyzsze stukotu nie slychac! Nie orientuje sie tylko czy praca silnika -dokladnie glowicy- ma wplyw na to czy auto stoi czy jedzie? (na jalowym nawet nic nie pstryknie!) PROSZE O INFORMACJE CO TO JEST "SPALANIE STUKOWE"
tomekrvf - 29 sie 2005 8:54
Nie orientuje sie tylko czy praca silnika -dokladnie glowicy- ma wplyw na to czy auto stoi czy jedzie?Dla silnika tak, dla głowicy nie. Dla głowicy tym cięższe warunki im wyższe obroty - większe siły bezwładności.
Spalanie stukowe - niekontrolowany przebieg procesu spalania w silniku o zapłonie iskrowym. Przyczyny:wysoka temp, niskie obroty, duże obciążenie, samozapłon od rozrzażonych elementów silnika w komorze spalanie, nagaru, niewłaściwa liczba oktanowa paliwa itp.
Objawem jest stukanie lub dzwonienie dlatego że płomień powstający w prosecie spalania stukowego ma kilkunastokrotnie większą prędkość rozprzestrzeniania się niż normalnie(20-40m/s). Tak w skrócie
comin - 29 sie 2005 19:43
Dziś jeździłem na gazie i benzynie i żadnej zmiany, więc chyba spalanie stukowe odpada. Dźwięk metaliczny, to chyba zawory...
tomekrvf - 30 sie 2005 6:11
Dźwięk metaliczny, to chyba zawory...I po co się wysilałem z odpowiedzią...?
es - 30 sie 2005 12:09
U mnie tez cos postukuje. W zasadzie jest to slyszalne wylacznie jak jade sobie spokojnie w korku, z otwartym oknem majac bariere dzwiekochlonna po lewej. Rzeczywiscie ten dzwiek opisalbym jako metaliczny. Musze dodac, ze popychacze w moim silniku wymagaja utrzymywania dosc wysokiego poziomu oleju, ktory w magiczny sposob mi znika z miski . Odrozniam wiec nap...nie popychaczy, jak troszku zapomne dolac, od sytuacji, w ktorej popychacze sa ciche i dziwny dzwiek pojawia sie przy lagodnym przyspieszaniu w korku.
comin - 30 sie 2005 18:20
Mam dokładnie to samo, ale poziom oleju jest ok, nawet ciut ponad norme i utrzymuje taki poziom (nie ubywa), więc co robić?
Bimbak - 30 sie 2005 20:01
Też znam to stukanie / cykanie. U mnie tez występuje przy bardzo lekkim przyspieszaniu z niskich obrotów. Po wciśnięci gazu mocniej znika jak ręką odjął. Dzwięk metaliczny ale nazwałbym to takim miekkim metalicznym dzwiękiem, nie jest to twardy stukot (jak np zaworów we Fiacie), ani tez klekot popychaczy. Występuje w bardzo wąskim zakresie obrotów - 1,5-2 tys obr, najczesciej go słysze w drodze do pracy - temperatura silnika / płynu chłodzącego dopiero co wskoczyła na środek skali. Dzwięk nie do odtworzenia na postoju. U mnie słyszalny również na czwórce na piątce nie sprawdzałem jeszcze. Sam dzwięk nie utrzymuję sie dłużej niż 2-3 sec
Tyle co mogę na ten temat powiedzieć. Narazie dopiero co to spostrzegłem ale zaczne sie martwić jak ten stukot będzie narastać.
tco_tm - 30 sie 2005 20:32
Spalania stukowego nie ma w tuch silnikach(czujnik spalania stukowego)Dlaczego w FP ma byc, jak w FS nie ma (GE) ...?
comin - 31 sie 2005 18:35
Widze ze nie tylko ja mam ten problem, moze jest ktos kto szerzej opisze co to moze byc?
comin - 01 wrz 2005 18:35
Dziś mechanik powiedział że w tych autach tak "pstryka", czy na pewno?
Jaksa - 01 wrz 2005 19:05
mechanik powiedział że w tych autach tak "pstryka", Ale co " pstryka " czy ktos wie osso chodzi???
tomekrvf - 02 wrz 2005 7:13
Ale co " pstryka " czy ktos wie osso chodzi?No wiesz..Pstryk, pstryk....
Jaksa - 02 wrz 2005 16:04
No wiesz..Pstryk, pstryk....Teraz juz wiem....
comin - 02 wrz 2005 19:06
Jeżeli ktoś nie wie o co chodzi to zapraszam do 1 klasy szkoły podstawowej żeby nauczył się czytać! A jak chłopcy chcą się z sobą umówić to nie na tym forum!
Jaksa - 02 wrz 2005 19:17
Jeżeli ktoś nie wie o co chodzi to zapraszam do 1 klasy szkoły podstawowej Kolego, nie będę tego komentowac co napisałes ( potraktujmy to jako zart ) nie dziw się ze są takie odpowiedzi skoro sam nie umiesz dokładnie wytłumaczyć ( bo to nie jest temat na forum ) co się dzieje , padły jakies tam odpowiedzi i nikt nie naprawi / zweryfikuje Twojego problemu nie słysząc pracy silnika. Podjedz do normalnego mechanika ktory zna temat a napewno nie powie ze wszystkie ( czerwone )mazdy tak mają.
Bimbak - 02 wrz 2005 19:41
ktory zna temat a napewno nie powie ze wszystkie ( czerwone łoł )mazdy tak mają.
badolog - 03 wrz 2005 5:42
u mnie tyż stuka podczas przyspieszania oraz na wstecznym biegu czy moze miec związek z brakiem oliwy w silniku???
Jaksa - 03 wrz 2005 7:18
u mnie tyż stuka podczas przyspieszania Wszystkie GF-ki tak mają ( mimo czujnika przeciwstukowego ) a szczegolnie motory 1800 ccm. Moja tez czasami potrafi zaklekotać na niskim biegu ale przestałem się tym przejmować ( nikt nie umie tego wytłumaczyć dlaczego tak jest.... )
Bimbak - 03 wrz 2005 10:17
Wszystkie GF-ki tak mająJaksa czy ty napewno znasz temat??
To stukanie jest takie cichutkie że naprawde chyba nie ma sie czym przejmować. Wczoraj o tym myślałem i przypomina mi to stukanie zaworów w maluchu kiedy sie zapierałem w pedał gazu. Narazie robie to co wiekszość przy hałasujacych popychaczach - włączam radio . W sumie wystarczy dmuchawe właczyć aby to zagłuszyć takie to ciche.
Jak radio przestanie pomagać to Jaksa wpadne do Ciebie na kawe.
Jaksa - 03 wrz 2005 10:31
Jaksa czy ty napewno znasz temat?? Mówię tu o spalaniu stukowym w GF ( a co dokładnie stuka to nie wiem , moze mały stukaczek )
Jak radio przestanie pomagać to Jaksa wpadne do Ciebie na kawe.Dobra,trzymam Ciebie za słowo
brii - 03 wrz 2005 11:58
Występuje w bardzo wąskim zakresie obrotów - 1,5-2 tys obr, najczesciej go słysze w drodze do pracy - temperatura silnika / płynu chłodzącego dopiero co wskoczyła na środek skali. Dzwięk nie do odtworzenia na postoju. U mnie słyszalny również na czwórce na piątce nie sprawdzałem jeszcze. Sam dzwięk nie utrzymuję sie dłużej niż 2-3 secJa u siebie zauważyłem podobne objawy ale skojarzyłem to z rysunkiem pokazującym jak działa VRIS - dzieje się to u mnie dokładnie wtedy kiedy zmienia się układ przegród - to może VRIS tak hałasuje??
Puhcio - 03 wrz 2005 12:04
to może VRIS tak hałasuje??A tego systemu nie mają wyłącznie V6 ?
brii - 03 wrz 2005 13:08
Nie wiem
badolog - 04 wrz 2005 19:23
czyli co olać te stuki i jezdzic dalej ?