Swap z 1.6 DOHC na 1.8 GTX/R
dawidoff82 - 19 cze 2008 22:22
Witam,
Otóż jak wspomniałem w tytule posiadam Mazde MX3 z silnikiem 1.6 DOHC i rozważam możliwość jego wymiany na mocniejszy. Z informacji jakie posiadam zmiana na jednostkę 1.8 jest możliwa jednak... Pierwsze pytanie brzmi, gdyby mi się udało zakupić silnik od GTX/R 1.8, to jak wyglada sprawa ze skrzynią (mowa oczywiście o skrzyni GTX/R-a) co z jej żywotnością, z tego co wiem to chyba nie specjalnie bezawaryjna jest? Poza tym, gdyby nawet padła, czy części do niej są w miarę dostępne? Zastanawiam się też nad drugą opcją, zgodnie z którą kupiłbym silnik 1.8 DOHC BP o mocy 136KM i taki właśnie dalej modyfikował (zakucie, ewentualnie turbo itd.) W związku z tym pojawia się pytanie czy warto się tak bawić czy może lepiej poczekać na jakiś gotowy motor GTX/R? Proszę o konstruktywne wypowiedzi z uzasadnieniem jaką drogę modyfikacji wybrać. Na końcu dodam, że nie jestem zainteresowany opcją jaka często się pojawia na forum, typu sprzedaj, kup V6 i wymień silnik na KL-ZE. Za odpowiedzi z góry dziękuję : )
Pit - 20 cze 2008 3:52
Jest trochę tematów o swapach. Dlaczego zakładasz nowy?
bartezm - 20 cze 2008 10:37
Jest trochę tematów o swapach. Dlaczego zakładasz nowy?kolega jest swiezy... nie zna jeszcze obyczajow. i tak lagodnie potraktowales
Pierwsze pytanie brzmi, gdyby mi się udało zakupić silnik od GTX/R 1.8, to jak wyglada sprawa ze skrzynią (mowa oczywiście o skrzyni GTX/R-a) co z jej żywotnością, z tego co wiem to chyba nie specjalnie bezawaryjna jest? Poza tym, gdyby nawet padła, czy części do niej są w miarę dostępne?kup sprawnego gtr(x)'a i zamien budy - problem czesci rozwiazany - najlepszy i najbezpieczniejszy sposob na swap 2 sprawne auta
silnik 1.8 DOHC BP o mocy 136KM i taki właśnie dalej modyfikował (zakucie, ewentualnie turbo itd.) W związku z tym pojawia się pytanie czy warto się tak bawićdo tego jest jeszcze niezbedna furmanka pieniedzy i zycze milej zabawy
(ps 136PS? z 1.8 ja znam 114, 128 i 140 ale moze sie myle )
Fiveopac - 20 cze 2008 13:30
dawidoff82 poprawilem za ciebei temat, zapoznaj sie z regulamiem dzialu w ktorym piszesz.
Pytanie retoryczne, gdzie kupsiz silnik od GTR'a ze skyrznią?
dawidoff82 - 20 cze 2008 15:30
Ok do uwag się dostosuję : ) Regulamin przeczytałem wcześniej jednak brak mi obycia, jak kolega bartezm zauważył jestem świeży. Na pytanie dlaczego założyłem nowy temat, odpowiedź jest dośc pospolita, nie znalazłem nigdzie komentarzy na temat zmian silnika na gtx/r. Jeśli chodzi o dostępność gtx/r to wiadomo, że jest ich jak na lekarstwo dlatego brałem pod uwagę zmianę silnika na 1.8 BP DOHC 140KM : ) i potem ewentualnie dalszą zabawę z nim. Nie jest to najlepsza opcja z wyżej przedstawionych w poprzednim wątku?
Ewentualnie co sądzicie o wstawieniu silnika B6T, to powinno być najprostsze, nie? Ogólnie rzecz biorąc, pytanie brzmi jak można pobawić się w tuningowanie mx3 z silnikiem rzędowym? Jestem otwary na propozycje.
BratCukierka - 20 cze 2008 15:41
właśnie zauważyłem propozycję kolegów z gtrproject o wstawieniu b6t i nie uważam tego za głupi pomysł silnik łatwiej dostępny od BPT a i można kupić całe auto jeżdżące z Niemiec za niezłą kasę i przełożyć co potrzebne, no i turbo... MBC + BlowOff, większy IC, wyspawać wydech + zmiana downpipe'a i będzie latać fajnie
jechałem jako pasażer 323 BF GTX FWD z tym silnikiem i muszę powiedzieć że [tiiit] jak szalona
dawidoff82 - 20 cze 2008 17:12
Dokładnie koledzy z gtrproject zasugerowali mi silniczek BPT i myślę, że tego będę właśnie szukał. Cieszę się, że w końcu jest jakaś konstruktywna wypowiedź. Mam pytanko dotyczące tego silnika, on jest zakuty fabrycznie czy nie?
BratCukierka - 20 cze 2008 17:17
Z tego co wiem to nie jest zakuty...
nawet BPT z GTX'a BG z tego co wiem nie był zakuty tylko w GTR był dół silnika zakuty (podobno)
B6T to dobra opcja na swapa
Jacol - 20 cze 2008 19:41
właśnie zauważyłem propozycję kolegów z gtrproject o wstawieniu b6t i nie uważam tego za głupi pomysł usmiech silnik łatwiej dostępny od BPT a i można kupić całe auto jeżdżące z Niemiec za niezłą kasę i przełożyć co potrzebne, no i turbo... MBC + BlowOff, większy IC, wyspawać wydech + zmiana downpipe'a i będzie latać fajnie język ah jak sie ładnie znasz na turbo
BratCukierka - 20 cze 2008 19:46
BratCukierka napisał:
właśnie zauważyłem propozycję kolegów z gtrproject o wstawieniu b6t i nie uważam tego za głupi pomysł usmiech silnik łatwiej dostępny od BPT a i można kupić całe auto jeżdżące z Niemiec za niezłą kasę i przełożyć co potrzebne, no i turbo... MBC + BlowOff, większy IC, wyspawać wydech + zmiana downpipe'a i będzie latać fajnie język
ah jak sie ładnie znasz na turbo PS. Kiedy wydech robisz? Kiedy będzie sprzęgło?
dawidoff82 - 21 cze 2008 5:58
No właśnie też tak słyszałem, że tylko gtry były zakute. Ok Panowie napaliłem się na ten silnik gdyby ktoś widział wóz rozbity czy też nie z tym silnikiem za przyzwoite pieniądze to proszę o tym napisać. Ja zaczynam poszukiwania. Mam dostęp to warsztatu, gdzie mogę coś dotoczyć, wyfrezować czy wyspawać więc powinno się udać coś ładnego z tego urodzić. Jak już będę z czymś startował to dam znać i jakieś foto zrobie. Pozdrawiam.
dawidoff82 - 21 cze 2008 6:08
A, zauważylem pomyłkę w mojej wcześniejszej wypowiedzi, oczywiście po sugesti kolegów z gtrproject i waszej szukam silnika B6T lub wozu z tym motorem, a nie jak napisałem wcześniej z rozpędu BPT.
Boris86 - 21 cze 2008 10:24
Bardzo trudno dostać BPT z GTR'a bo było ich tylko 2500 na cały świat. A dół w GTR jet kuty na zimno.
Z silnikami BPT od GTX sprawa wygląda już dużo lepiej jeśli chodzi o dostępność i chyba dużo lepszym pomysłem jest szukanie tego właśnie silnika niż zakuwanie i uturbianie zwykłego BP.
Skrzynia jakiej potrzebujesz to którakolwiek skrzynia od przednionapedowego B-series.
Wiec na początek wystarczy skrzynia z twojego MX3 a potem bedziesz sobie powoli szukał z BP FWD
Oczywiście wiadomo ze różnią sie przełożeniami i wytrzymałością.
Wiec pytanie o skrzynie z GTR jest troche strzałem w płot bo po pierwsze praktycznie ich nie ma, bo sypały sie strasznie, a po drugie nie potrzebna Ci skrzynka pod 4łap.
dawidoff82 - 21 cze 2008 10:41
Kolega z gtrproject napisał coś takiego:
"odnośnie skrzyni biegów to jet to bardzo proste w przypadku mx-3 b6d bo kupujesz silnik b6t z kompem i przepływką a reszte przekładasz od b6d ja mam przy moim b6t szkrzynie od zwykłego b6 i zabawa polegała jedynie na wymianie sprzęgła w raz z kołem zamochowym z tego od b6t na to od zwykłego b6"
Czyli mam rozumieć, że wymiana silnka na BPT od GTXa będzie wyglądała podobnie, jeśli chodzi o skrzynię biegów, czy jest to bardziej skomplikowane?
Rozumiem, że ewentualnie montaż turbo w BP mija się z celem, opcję tą rozważałem tylko dla tego, że tych silników jest trochę i dostęp do nich jest od ręki. Jednak z tej opcji zrezygnuje : )
Jacek176 - 23 cze 2008 16:36
Rozumiem, że ewentualnie montaż turbo w BP mija się z celem, opcję tą rozważałem tylko dla tego, że tych silników jest trochę i dostęp do nich jest od ręki. Jednak z tej opcji zrezygnuje : )Wcale nie jest to taka bezsensowna opcja. Silnik w GTX to jest praktycznie ten sam co w GT tylko lekko odprężony. BP w wersji 128KM ma stopień sprężania 9.0:1 a BPT 8.2:1. Czyli wystarczy dać grubszą uszczelkę pod głowice. Chyba, że zdecydujesz się na "soft" turbo. Inna sprawa jest z wersja BP 137KM. Tam stopień sprężania był 9.8:1 i w tym przypadku przydałoby się zmienić też tłoki przed uturbieniem.
No ale tak czy inaczej musisz zdobyć kolektor wydechowy od BPT albo dorabiać na zamówienie.
majorkca - 23 cze 2008 20:13
a tak apropo w jakich cenach sa silniki b6t ?
Cukierek - 23 cze 2008 20:21
a tak apropo w jakich cenach sa silniki b6t
majorkca - 23 cze 2008 20:24
hm mnie tam cena interesuje znalezc to juz mniejszy problem a mam jeszcze pytanie czy na rynek angielski szly mocniejsze wersje takie jak na japonie czy nie ?
Cukierek - 23 cze 2008 20:29
nie
dawidoff82 - 24 cze 2008 16:34
Cukierek, masz może do sprzedania ten kolektor, turbo IHI VJ13 i komputer. Czy zakupiłeś już silnik od zabera?
: )
Cukierek - 24 cze 2008 18:59
dawidoff82 niestety już nie.
dawidoff82 - 24 cze 2008 19:58
szkoda, gdybyś coś spotkał lub miał to daj znać na PW lub maila (dawidwodka@gmail.com). Dzięki wielkie.
Gość - 27 cze 2008 3:11
W Poznaniu mamy silnik z GTRa ale za .... 28.000zł - zakuty,4wd na Xtrack-u,2 mapki 300 i 400km ale cena powala...
Heh troszku do pupy,że nie masz już tego zestawu z kolektorem bo miałem to brać na wzór bo nowa turbina wjeżdża pod maskę myśle w przeciągu 2 m-cy + kolektor baran(Twój potrzebowałem na wzór do zrobienina go)... Celujemy w > 240km . Madzia jednak zostaje - nawet zderzak zrobiliśmy ładny przedni (2 dni pracy z żywicą ale warto )
Polecam B6T ale FWD - TOTALNIE bezawaryjna
dawidoff82 - 27 cze 2008 14:44
Hehe,
Silniczek GTR to miodzik, jednak cena pozostawia gorycz. Piękne osiągi masz na tym silniczku B6T, bravo. Widzę, że Madzia zostaje w domu. Gdyby ktoś jednak widział B6T na zbyciu, niech pisze.
Cukierek - 27 cze 2008 20:32
Kamil 323 Ehrhardt Motors zestaw leży spokojnie na półce w garażu i czeka na "lepsze" czasy które mam nadzieję nadejdą w najbliższym czasie.
Gość - 28 cze 2008 17:38
Hmm to może pożyczyłbyś kolektor na 2tyg albo jakoś mi go odrysował,zwymiarował bo tego "barana" jest opcja zrobić do mnie i do MX-3 kumpla
Cukierek - 28 cze 2008 18:53
Musimy się zgadać jak będziesz wracał z Poznania.
Nie powinno być problemu, ale musimy się spotkać i muszę się przejechać Twoją padaką!
Gość - 29 cze 2008 9:27
Hmmmy za pasażera ok
Cukierek - 29 cze 2008 13:30
Nikt nie mówił że będę kierował. Chcę sprawdzić jak się rozpędza i jak ogólnie jeździ.
Gość - 29 cze 2008 21:35
0-100 na cienkich papciach(185)raczej na deszcze = 6,5 sec , 0-180 - 16-17 sec
Cukierek - 29 cze 2008 22:21
cyfry zapowiadają fajną zabawę, ale jestem niedowiarkiem i muszę się przejechać.
Gość - 30 cze 2008 8:51
Łi hose ale prześlij mi numer kom na PW jak bede jechał dam znać