ďťż
Świece żarowe do Mazda Premacy 2,0 DIDT 2002 r.





Remek_S - 03 sty 2008 21:40
Witam! Mam zamiar(muszę wymienić świece żarowe w swojej Madzi. Gość ze sklepu zaproponował mi angielskie CRE GJ1301Ma. Czy ktoś z forumowiczów może mi coś powiedzieć na temat tych świec??? Ewentualnie jakie inne zasosować?




Yard - 05 sty 2008 20:58
http://ekatalog.intercars.com.pl/
tutaj mają HERTH+BUSS JAKOPARTS
Świeca żarowa



magicadm - 05 sty 2008 21:31

Mam zamiar(muszę wymienić świece żarowe w swojej Madzi.
Czemu???
Auto prawie nowe...



Remek_S - 06 sty 2008 19:49
Witam!!! Profilaktycznie przed zimą, znajomy mechanior co to wszycho mi robi w Madzi, sprawdził świece i .....okazało się, że 2 są do kitu..... - więc - nie ma innego wyjścia. Pozdrawiam!




Marek podlaskie - 17 lut 2008 18:54
Oryginaly w ASO 250 szt,zamienniki tansze 60-80 zl ale co z jakoscia nie wiem Droga ta Premacy



lukaszp - 18 lut 2008 19:48

Droga ta Premacy
323 DITD również. Ja kupiłem zamienniki japońskie. Narazie 3 mies ok.



Kety - 18 lut 2008 22:38

Witam!! Profilaktycznie przed zimą, znajomy mechanior co to wszycho mi robi w Madzi, sprawdził świece i .....okazało się, że 2 są do kitu..... smutny - więc - nie ma innego wyjścia. Pozdrawiam!
Hmm, a jak to sprawdził!?!
Bo to dziwne. Auto młode, silnik odpala a dwie świece niby do kitu...hmmm,



Marek podlaskie - 19 lut 2008 10:51
http://www.allegro.pl/item306462602_swi ... _ditd.html

Nie wiem co to za swiece ale do Mazdy



siegu - 19 lut 2008 15:10

Bo to dziwne. Auto młode, silnik odpala a dwie świece niby do kitu...hmmm,
Też mnie to ciekawi, chyba ze madzia ma sporo większy faktyczny przebieg od licznikowego
Pozdrawiam



xANDy - 22 lut 2008 16:16

chyba ze madzia ma sporo większy faktyczny przebieg od licznikowego Albo bardzo często jeździła na krótkich dystansach, gdzie działały dogrzewając.

PS. walnięte świece powinny być sygnalizowane przez komputer!!



Kety - 22 lut 2008 16:57

PS. walnięte świece powinny być sygnalizowane przez komputer!!
No właśnie. Czyli albo świece są dobre i mechanik sie nie zna...albo ktoś majstrował przy lampce świec żarowych/check engine, że tego nie miga...?



nick555 - 22 lut 2008 18:20
u mnie też były dwie zepsute a nie mryało a check się zapalał



januszek - 24 lut 2008 19:49
Przy dodatniej temperaturze będzie zapalać bez dobrych świec.



xANDy - 24 lut 2008 19:53
U mnie zapalał bez świec (przekaźnik wyłączony) przy -21 i nawet nie zauważyłem, że świece mam odłączone przez pierwsze 9 miesięcy



Kety - 24 lut 2008 21:10

U mnie zapalał bez świec (przekaźnik wyłączony) przy -21 i nawet nie zauważyłem, że świece mam odłączone przez pierwsze 9 miesięcy
Jak w takim razie samemu sprawdzić czy świece działają?
Niech ktoś podpowie, bo to ciekawe i ważne dla mnie :-)



topik - 24 lut 2008 21:17

Jak w takim razie samemu sprawdzić czy świece działają?

Witam!Odkręcasz przewody od świec,bieżesz inny kawałek przewodu i jeden koniec przykładasz do świecy a drugi do plusa akumulatora i jak się za iskrzy przy świecy to znaczy że jest dobra.



xANDy - 25 lut 2008 20:59

i jak się za iskrzy przy świecy to znaczy że jest dobra
No tak mniej więcej. Czasem może być problem, że grzeje ale tylko jakaś część i wtedy też iskrzy ale grzeje słabo.



davebee - 26 lut 2008 22:48
Odpuść sobie kowalskie metody. Odkręć kapę silnika, zdemontuj listwę łączącą świece i zaopatrzony w miernik za 20PLN zmierz rezystancję każdej z nich. Według serwisówki powinno być ok. 0.6 oma każda względem masy, czyli prawie zwarcie (coś musi rozpraszać słuszną moc). Wymień uszkodzone. Cała operacja trwa około godziny.
Nie wierz w legendy, według których MIL ("check engine") świeci w przypadku uszkodzenia przynajmniej jednej świecy.
Sygnał 3W przychodzący z PCM aktywuje cewkę przekaźnika świec żarowych. PCM wykryje brak napięcia na wyjściu F przekaźnika spowodowany:
a)uszkodzeniem przekaźnika,
b)przepaleniem bezpiecznika świec żarowych,
c)przerwą w obwodzie roboczym od akumulatora do styku F. Dwa wcześniejsze punkty się w tym zawierają.
Oznacza to, że PCM nie jest w stanie wykryć uszkodzonej świecy żarowej, ponieważ jak napisałem wcześniej, „interesuje” go tylko obecność owego napięcia po stronie roboczej na wyjściu przekażnika. Do wykrycia obniżonego prądu potrzebny jest wzorcowany rezystor o skrajnie małej rezystancji i odpowiedniej mocy włączony szeregowo w obwód roboczy świec żarowych, którego tutaj nie ma. Mój rydwan u handlarza palił od pierwszego strzału. Powód – auto było rozgrzane. Kiedy następnego dnia miałem problemy z zapaleniem (odpalał za drugim razem a była zima), zmierzyłem rezystancję świec. Efekt – 10k (czyli nieskończoność) a MIL („check engine” czyli sławna kontrolka świec żarowych) nie zaświecił a jego praca nie jest symulowana. Zamienniki oryginalnych świec spisują się świetnie.

Poprawcie, jeżeli się mylę
Pozdrowienia



xANDy - 27 lut 2008 10:05
Ehe - niby masz rację - ale mówisz o modelu PO lifcie i tam tak może być.
W przypadku wersji przed liftem często kontrolka świec dawała znaki życia z okazji śmierci świecy.



Kety - 27 lut 2008 14:12
davebee



davebee - 27 lut 2008 19:10

Ehe - niby masz rację - ale mówisz o modelu PO lifcie i tam tak może być.
Mój powóz to egzemplarz przed liftem.
Przejrzałem raz jeszcze Mazda_626_GF_GW_Workshop_Manual_Supplement_1998-2002r_EN.pdf (rok na pierwszej stronie '98) i znalazłem tylko:
Kod P0380 (str115):
1. Jeżeli przekaźnik świec żarowych jest załączony i napięcie po jego stronie roboczej jest poniżej 1V (które wchodzi do PCM) w czasie dłuższym niż jedna sekunda /np. przerwa od aku do przekaźnika/.
2. Jeżeli przekaźnik świec żarowych jest nieaktywny a wyżej wspomniane napięcie jest wyższe od 4V w czasie dłuższym niż jedna sekunda /np. "sklejone" styki przekaźnika/.
Faktem jest, że napięcie mierzone na świecach jest niższe od napięcia akumulatora, spowodowane rezystancją przewodów, styków przekaźnika jak i również wydajnością samego akumulatora, który nie jest idealny. W momencie załączenia świeczek /załóżmy, że wszystkie są sprawne/ napięcie "kuca" do ok.10-11V. Taką wartość odczytuje PCM. Jak masz usmażoną świecę, teoretycznie napięcie mierzone /kto wie, czy w ogóle jest mierzone/ przez PCM jest wyższe /out of range/ i może coś Ci w takim przypadku wybłyskał. Ale tylko zgaduję.
Cóż, niby ten sam model a każdy egzemplarz inny.
P.S. xANDy, pamiętasz jaką sekwencję Ci wymrugało?



xANDy - 28 lut 2008 13:00

P.S. xANDy, pamiętasz jaką sekwencję Ci wymrugało?
Mrugać mrugało ale co innego. Wtedy jeszcze nie wiedziałem, że kody można odczytać, że są czterocyfrowe.
Poza tym - u mnie działały wszystkie świeczki.



Grzechmazda 323fD - 25 sty 2009 11:49
HERTH+BUSS JAKOPARTS działają nie nażekam tylko mogły by być tańsze. Miałem dwie spalone i mazda odpalała na mrozie. Co za dziwny samochód



xANDy - 28 sty 2009 16:40
Miałem dwie spalone i mazda odpalała na mrozie. Co za dziwny samochód



ejdiaj - 19 maja 2009 12:09
Witam, mam podobny problem
Auto jeździ nie traci mocy nie kopci, a lampka od świec miga, nie raz po przejechaniu 200 m nieraz 50 km
o co chodzi?



topik - 19 maja 2009 14:00
Witam! ejdiaj wystukaj kod błędu. Pozdrawiam



ejdiaj - 28 maja 2009 6:23

Witam! ejdiaj wystukaj kod błędu. Pozdrawiam

doczytałem się na forum, że można odczytać kody poprzez zworkę w złączu ale jest problem takiego typu że moje złącze nie ma opisanych pinów i nie wiem gdzie mam się wpiąć.
pzdr



topik - 29 maja 2009 8:45
Witam! Tu jest instrukcja: http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
Pozdrawiam



ejdiaj - 30 maja 2009 15:44
dzięki topik widzę że wszystko opisane jest tam pod benzyniaka, czy różni się w jakiś sposób cała ta procedura w w przypadku diesla?



topik - 31 maja 2009 8:42

czy różni się w jakiś sposób cała ta procedura w w przypadku diesla?

Witam! Instrukcja jest w poradniku diesla w punkcie nr 10. Pozdrawiam