Szarpnięcia podczas jazdy
pcefun - 25 cze 2008 6:30
Witam,
od dłuższego czasu podczas jazdy jednostajną prędkością daje się odczuć w mojej maździe szarpnięcia, samochód jakby miał jakieś problemy z jazdą tą samą prędkością. Czego to może być objaw? Na razie nie dopuszczam do siebie myśli, że może to być wina skrzyni biegów...
Aha i jeszcze jedno. Czasami na wolnych obrotach falują obroty (silnik nie jest zagazowany)
pozdrawiam
krawcu100 - 25 cze 2008 6:37
witam. w Mitsubishi Lancerze miałem problem z falującymi obrotami. Wtedy była to wina SILNICZKA KROKOWEGO i przy okazji doszło do wymiany sondy lambda. Skrzynia-dla mnei nierealne i obym miał rację.
magicadm - 25 cze 2008 8:59
Zacząłbym od resetu "akumulatorowego".
Szarpnięcia skrzyni biegów (ale w czasie zmiany przełożeń) ktoś rozwiązał upgradem softu sterownika skrzyni
Piotrus - 25 cze 2008 10:27
Witam.
Sprawdz sondy lambda,mialem identyczne objawy.Obecnie mam wymienione 2 sondy na uniwersalne NGK,jak narazie wszystko OK.
Marrceli - 28 kwi 2009 19:06
Witam !
W mojej Maździe powyżej 120km/h na 5 biegu zaczyna szapac.
Proszę o radę
Mazda 6 GY 2,0 citd 136PS
Globy - 28 kwi 2009 19:29
Obawiam się, że musisz złożyć swoje zapytanie w dziale Diesel. Co do szarpnięć w benzynie przy stałej prędkości, warto zrobić aktualizację softu silnika i skrzyni.
wieri - 01 maja 2009 15:43
sprawdz poduszki, a zwlaszcza jedna tzw lape trzymajaca silnik, moze to tez byc spowodowane tym ze masz brudne swiece... ja mialem to samo, wymiana poduszki pomogla, albo odkrec i zaloz spowrotem, moze tez pomoc na troche...
Karwoś - 02 maja 2009 14:02
Mi szarpała przy zmienie biegów z 1 na 2 - aktualizacja softu całkowicie wyeliminowała problem. To opisane wyżej szarpanie raczej nie ma z tym nic wspólnego. Może układ dostarczający palliwo dziala niesprawnie - np któryś wtrysk jest już do wyrzuczenia, pompa paliwa nawala , świece itp.
Tom - 09 maja 2009 8:37
dolacze sie do tematu,
jestem w trakcie wymiany oleju w AT (mam 6 biegowy) i za "chiny ludowe" nie moge znalesc filtra w AT i jak spucilem to tylko wylecialo prawie 4 litry.
wiec pytanie:
gdzie jest filtr w AT?
ile oleju wchodzi do takiej skrzyni?
brii - 09 maja 2009 10:23
W Renaultach filtr jest wbudowany w środek skrzyni - nie wymienia się go - nie zdziwię się, jeśli w nowszych Mazdach jest podobnie. Jak spuszczasz z automatu olej to zazwyczaj wyleci go 40% ~ 50% czyli Twoja skrzynia na such ma pewnie gdzieś koło 9 - 10l pojemności. Całości oleju bez rozbiórki skrzyni nie da rady wymienić. Zamiast tego można go "uszlachetniać" często zmieniając, ale nie wiem czy jest sens robić to częściej niż wymaga producent.
Tom - 09 maja 2009 12:14
W Renaultach filtr jest wbudowany w środek skrzyni - nie wymienia się go - nie zdziwię się, jeśli w nowszych Mazdach jest podobnie.chyba masz racje znalazlem po jakims czasie "work-manuala" do 6 i jest wbudowany - wiec wymienie go pozniej
Jak spuszczasz z automatu olej to zazwyczaj wyleci go 40% ~ 50% czyli Twoja skrzynia na such ma pewnie gdzieś koło 9 - 10l pojemności.wylecialo cos okolo 3-3,5 litra i jeszcze mechanior przlozyl przez wszystkie biegi i opuscil auto pod katem tak aby skos byl w strone "zlewu" i nic wiecej nie wylecialo
Zamiast tego można go "uszlachetniać" często zmieniając, ale nie wiem czy jest sens robić to częściej niż wymaga producent.chyba tak zrobie bo zakupilem 8l wiec jeszcze troche zostalo, filtr AT tez zostawie moze za jakis czas go wymienie
brii - 09 maja 2009 12:56
mechanior przlozyl przez wszystkie biegiDużo to nie zmieni - większość oleju który został to olej który jest w sprzęgle hydrokinetycznym.