ďťż
szybkie dodawanie gazu powoduje dławienie, silnik skacze nie wchodzi na obroty





hughey - 09 wrz 2007 21:07
Witam. Mam problem z moja Madzią 323f 2.0 V6. Zaczeło sie od dławienia silnika przy obrotach przekraczających 4000 rpm, wkrecał się dalej ale w tym zakresie na chwile przystawał, potem delikatne szarpniecia przy nizszych obrotach, a teraz to jest już tragedia. Silnik przy dodawaniu gazu nie wkręca się, fika fikołki pod maską, jak dłużej go tak przytrzymać to strzela w tłumik( ale to normalka bo nie spala tego co dostał hehe). Przy bardzo delikatnym dodawaniu gazu wkręca się dobrze, ale to jest tak delikatne dodawanie gazu że się jeździć nie da . Na gazie troszki gorzej niż na bezynie, ale wiadomo mniej oktan. Swiece wymienione, szczelność układu dolotowego sprawdzona, przepływomierz podmieniany i nic. Na wolnych chodzi równo, z tym że to 6 cylindrów to tego tak nie słychac jak coś jest z jednym nie tak. Wiem że trzeba aparat zapłonowy sprawdzić, ale jak to nie on to może sonda lambda co o tym myslicie???Co mogłoby byc najbardziej prawdopodobne, bo możliwości jest wiele, ale jak większość ludzi to ani czasu, ani pieniędzy zadużo to ja nie mam, a części do tego modelu silnika to tanie nie są. Może ktoś miał podobny problem ze swoją v-szóstką??? Proszę o pomoc.




michasiek - 10 wrz 2007 4:14
Uuuuuuuu :/

-kable (sprawdź pod wieczór albo w nocy czy iskry nie uciekają),
-świece (wyczyścić, wymienić),
-filtr powietrza (sprawdzić, wyczyścić ew. kupić nowy)
-szczelność dolotu (sprawdzić czy nie zasysa lewego powietrza, może coś się poluzowało, jakaś dziura..)
-aparat zapłonowy (rozebrać i przeczyścić co się da, posprawdzać kable i kostki)
-regulacja TPSu (przestawiony tps potrafi nieźle autko ześwirować - u siebie źle ustawiłem i naprawdę szaprało jakby chciał mnie z fotela wysadzić...)
-zalać pewne paliwo (nie orlen;))
-sprawdzić błędy komputera, może jakiś czujnik gdzieś padł.. komp pokaże błędy. Jak to zrobić - opis jest na forum

Te rzeczy posprawdzać... one mają wpływ na jazdę, obroty i płynność przyspieszania.. plus jakieś 100 innych możliwości.

Jak nic nie pomoże to do mechanika dobrego - Jaksy

Przeszukaj forum, wszystkie tematy były poruszane i jest pełno odpowiedzi. Mamy naprawdę dużo informacji tutaj....... i uzupełnij profil



hughey - 10 wrz 2007 14:25
Dzieki za porade. Sprawdziłem dziś iskrę na poszczególnych cylindrach i jest tragedia nie dość że słaba to i jeszcze przerywa, na 99% obstawiam teraz na aparat zapłonowy, a znając życie i czytając troszki posty to pewnie cewka. Samochód juz jest u elektryka, bo zależy mi na czasie- może on coś tam wykombinuje bo wiem że robi aparaty w madziach na codzień hehe ( często się psują ). A jak nie to bedziemy szukać dalej przyczyn problemu- kurcze a to takie zrywne autko było . A i dzięki za przypomnienie o profilu bo mi to jakoś umkło . Jak dojde ładu to napisze co i jak.



Beny - 10 wrz 2007 15:51
Co do aparatu to racja moze to byc jego wina a dokladnie jak piszesz cewki.A odnosnie aparatu to powtorze tylko co wiem od kolegi TADZIOL (nie jednemu na forum pomogl,robi z mazdami ) moze sie przyda.Objawy takie jak piszesz sa wina aparatu ale w silnikach 1,5. W 2,0 V6 jak pada aparat to odrazu.On robi aparaty i mowil ze Np: na 20 mazd 1.5 16V naprawial 15 aparatow a dla porownania na 20 mazd 2.0 V6 2 aparaty.A moja propozycja to pompa paliwa,czyszczenie przepustnicy.Powodzenia daj znac jak madzia bedzie zdrowa.




hughey - 10 wrz 2007 16:36

A moja propozycja to pompa paliwa,
Ale, czy na gazie też by występował problem??? Mam założona włoską sekwencje i szczerze to nie wiem szczegółowo jak to działa.



michasiek - 10 wrz 2007 17:59
Na gazie pompa paliwa nie pracuje, co najwyżej przy rozruchu silnika



Mazdaxxx - 10 wrz 2007 18:09
hughey piszesz ze masz gaz .... po pierwsze sekwencja czy 2 generacja i czy problem wystepuje tylko na gazie ? tak sie sklada ze zajmuje sie gazem i miałem doczynienie nie raz nie 10 z czyms takim na gazie nie tylko w mazdach nie tylko w v6



Sokool - 10 wrz 2007 18:36

po pierwsze sekwencja czy 2 generacja


Mam założona włoską sekwencje



hughey - 10 wrz 2007 18:58
Problem występuje na gazie i na bezynie, choć na gazie sie nasila. A co do instalacji to sekwencja firmy sirocco, czy jak tam się to pisze, bo nie wiem hehe. Ale ja ciągle sądze że to bedzie cewka bo iskra to licha że łoooooo, no i mam taką nadzieje że to cewka to miałbym problem z głowy. Jutro bedzie wiadomo gdzieś po południu jak wróce od elektryka to napisze co i jak.



Mazdaxxx - 10 wrz 2007 19:19
dwa razy kumplowi z f-ce starej robiłem takie cos działo mu sie takie jajo okazało sie ze padł jeden z 2 czujnikuw halotronowych w aparacie zapłonowym byla słaba iskra i przy wyzszych obrotach zanikała aobo wariowała a co do sekwensi sirroco to dobry sprzet pochula jakiś czas



hughey - 10 wrz 2007 19:41
Noo dzięki Mazdaxxx, dobrze wiedzieć o takiej możliwości, a możesz mi podać ewentualne wyjścia z takiej sytuacji, to tak gdyby się okazała prawdziwa. Cały aparat trzeba wymienić, czy jest jakaś "rzemielśnicza" metoda naprawy .



Mazdaxxx - 10 wrz 2007 19:49
hughey cały aparat szukałem bo chcialem zmienic ale ciezko dostac akurat taki jak szukalem no i cena za byleuzywke 300 zł nowka 700 xD paranoja no ale poradzilem tam w srodku w aparacie jest taki kawalek plastiku z 4 stykami to jest nierozbieralne ale polak potrafi obszlifowac pilniczkiem i rozbiersz to sa tam 2 czujniki halla trzeba je wylutowac i zasuwac do elektronicznego co najlepsze jak juz sie cos dobierze to cena płaciłem za 2 16 groszy xD wlutowałem jednak nie dało sie tego plastiku załozyc wieczalałem tak zywica i mazdzianka chula juz 3 miechy



hughey - 10 wrz 2007 19:52
Hehe nieźle. Dzieki wielkie może sie przyda .



hughey - 11 wrz 2007 16:23
A więc okazało się, że na szczeście tak jak myślałem to była cewka. Madzia już zdrowa i ma cewke boscha hehe- taką starą, dużą, ale silnik pracuje bez zarzutu. Elaktryk wpioł ją z zewnątrz i już śmiga i byle jak najdłużej. Jak zrobie jakieś konkretne fotki to się pochwale, bo zwykły egzemplarz to nie jest .