TAK MA BYĆ??
Gość - 27 sie 2004 17:35
Witam wszystkich!!od miesiąca posiadam MAZDE 323 F 91r!i nie moge spokojnie spac bo mam mały problem?po przejechaniu kilku kilometrów temperatura podnosi sie na połowe wskaznika tzn na znaczek?gdy jezdze po mieście i zatrzymam sie na chwile jak to bywa na światłach włancza mi sie wentylator!wymieniłem termostat i dalej to samo bez zmian?czy to normalne w tych modelach ?Prosze o pomoc!!!z góry dziękuje i pozdrawiam!!!30nocy nieprzespanych wiecie jak to jest!!
poolek - 27 sie 2004 18:00
Witam wszystkich!!od miesiąca posiadam MAZDE 323 F 91r!i nie moge spokojnie spac bo mam mały problem?po przejechaniu kilku kilometrów temperatura podnosi sie na połowe wskaznika tzn na znaczek?gdy jezdze po mieście i zatrzymam sie na chwile jak to bywa na światłach włancza mi sie wentylator!wymieniłem termostat i dalej to samo bez zmian?czy to normalne w tych modelach ?Prosze o pomoc!!!z góry dziękuje i pozdrawiam!!!30nocy nieprzespanych wiecie jak to jest!!A jak wyglada plyn chlodniczy ? Nie przypomina czasem zadkiego kisielku z glutkami ?
Aha no i stan plynu ... znaczy ilosc jest O.K. Sorry za banalne pytania ale czasem najciemniej pod latarnia ....
Gość - 27 sie 2004 18:04
Ilosc płynu jest ok glutków tez nie ma
Gość - 27 sie 2004 18:06
Płyn jest ok
Globy - 27 sie 2004 18:16
Nie rozumiem albo dla mnie tutaj jest wszystko OK. Wentylator ma prawo sie wlaczac i chodzic, czasami bardzo czesto.
polnik@studio - 27 sie 2004 18:23
a czym PAWLE poprzednio jeździłeś ?
Robo - 27 sie 2004 19:19
Stary nie masz się czym przejmować to jest normalne. Ostatnio sam miałem z tym duże problemy. Parę dni temu zainstalowałem sobie kontrolkę w kabinie żebym wiedział kiedy włącza się wentylator. Jak silnik jest na chodzie przykładowo stoje na światłach to wentylator załącza się gdzieś na kilkadziesiąt sekund i to się powtarza dość często. Najdłużej jak zgasze silnik i dam jej jeszcze przedtem porządnie w [tiiit] to musi jeszcze pochodzić kilka minut. Najgorsze, że potrzebny jest do tego włączony zapłon.
Nie martw się wszystko jest w najlepszym porządku.
Pozdrawiam.
Krasnal - 27 sie 2004 20:37
He he he - to nie wada - to zaleta!!!! Nie widziałem jeszcze autka które w zimie stojąc cała noc na mrozie ok - 15st. C nagrzewa wnętrze samochodu do temp. ok 22st.C t ciągu 60-90 sekund!!! No chyba że Madzia
Globy - 27 sie 2004 21:54
W Cronosie (2.5) wlaczal mi sie bardzo czesto, a szczegolnie teraz, gdy jest goraco, w miescie czeste postoje itd. Niestety nigdy nie zostawiam wlaczonego zaplonu w Protege, a moze trzeba po ostrzejszej jezdzie? Jak zauwazyl Krasnal, Mazdy nagrzewaja sie bardzo szybko i to ich zaleta
Pepey - 28 sie 2004 21:34
u mnei w 323BG jest to samo bardzo czesto sie wlacza a stan plynu pod samym korkiem w chlodnicy... choc codziwne gdy podlalem pod korek to po paru km chcialem zobaczyc czy dalej ejst pod korkiem to juz nie bylo chyba temp wywalila do wyrownaczego... tez tak macie?
MeGaM - 29 sie 2004 9:48
a ja mam tak w tracie wskazówka spada poniżej połowy w mieście przeważnie w dure idze.
wentylator mam na manual (włącznik - bo czujnik klękł)
I MÓWIcie że tak powinno być ?
Sokool - 29 sie 2004 16:36
U mnie wskazówka dość szybko podnosi się tak do 3/4 i tak już pozostaje aż do zgaszenia silnika. Podczas postojów włącza się na chwilę wentylator tak więc wszystko jest ok. Tak swoją drogą to w lecie niezła sauna w środku Ale za to w zimie będzie miodzio
Pzdr.
michal_krakoof - 30 sie 2004 6:56
u mnie tak samo...
luuuuuuz
to nie badziew jakiś a Mazda, wszystko Ci działa przynajmniej...
marek - 30 sie 2004 8:54
a ja mam tak w tracie wskazówka spada poniżej połowy w mieście przeważnie w dure idze.
marek - 30 sie 2004 8:58
Udało mi się odcyfrować ten tekst, więc mówię że tak nie powinno być, wymień czujnik wentylatora oraz termostat. Nie możesz mieć wentylatora manual!
chico - 30 sie 2004 9:34
a co wy sie przerjmujecie grunt zeby6 wskazowka byla w okolicy wskazanej przez producenta .mi sie nigdy jeszcze madzie nie zagrzala tak ze wskazowka poszla powyzej p[olowy i smigam bezproblemowo.
a apropo tego ze sie szybko grzeja czy ktos byl kiedys posiadaczem modelu 323 FF.Otoz moja Familia Fronte cieple powietrze w zimie zaczynala produkowac tak po 20 km i nie wczesniej
pozdrawiam
Pepey - 30 sie 2004 13:58
Tak byćnie powinno! W mazdach jest ciśnieniowy obieg płynu i nawet przy lekkim rozgrzaniu po otwarciu korka powinien Ci płyn wylecieć!
marek - 30 sie 2004 14:07
u mnei w 323BG jest to samo bardzo czesto sie wlacza a stan plynu pod samym korkiem w chlodnicy... choc codziwne gdy podlalem pod korek to po paru km chcialem zobaczyc czy dalej ejst pod korkiem to juz nie bylo chyba temp wywalila do wyrownaczego... tez tak macie?Napisałeś że po paru km i że temp wywala do zbiorniczka. Ja nie mogę u siebie korka po około 1-2 km otworzyć bo już się wylewa a płyna ma temp około 30 stopni bo jest lekko ciepły. Uciekający płyn.... hmm pompa wody, uszczelka pod głowica, lub wycieki w innym miejscu w układzie
Globy - 30 sie 2004 14:17
Korki.
Rompod - 30 sie 2004 19:34
ja tam nie widze żadnych problemów z włanczniem chłodnicy jak stoisz to normalne w każdym aucie , i na postoju też mi się wlancza chłodnica wystarczy kilka do kilkunastu minut.więc nie przejmuj się
Pepey - 30 sie 2004 20:27
wody silnik nie ciagnei na pewno! plyn nigdzie nie ucieka bo sucho w garazu, chyba ze podczas jazdy korkiem ale byloby mokro a nie jest, pompa wody ok... wiec nie wiem co;/
Globy - 31 sie 2004 16:37
U mnie byla walnieta nakretka od ukladu. Chyba, ze uszczelka pod glowica.
Pepey - 31 sie 2004 16:46
i tez woda uciekala? ktora nakretka? ta duza na chlodnicy??
uszczelka jest OK!
Globy - 31 sie 2004 16:56
A kazali mi wymieniac glowice...
Pepey - 31 sie 2004 17:06
musze sprawdzic ich szczelnosc
Gieniu - 01 wrz 2004 13:25
Po to jest przecież termostat aby silnik osiągał jak najszybciej właściwą temperaturę pracy. Ponieważ silnik osiąga temperaturę wyższą niż zakłada producent na postoju i w czasie jazdy pod dużym obciążeniem - np pod górę tak więc wentylator się włącza i wyłącza regulując w ten sposób temperaturę pracy. Gdyby termostat pozostawał zamknięty to włączony wentylator nic by nie dawał bo nie byłoby obiegu wody przez chłodnicę. Silnik już dawno by się przegrzał.
Niepotrzebnie wymieniłeś termostat.
PS. Ponieważ autko masz od niedawna dam Ci radę - to jest japoński samochód - wierz mi, samo z siebie wszystko działa dobrze. Ingerując w auto bezpotrzebnie narobisz więcej szkody niż pożytku.
Pozdrawiam.
Xionc - 03 wrz 2004 8:17
He he he - to nie wada - to zaleta!!!! Nie widziałem jeszcze autka które w zimie stojąc cała noc na mrozie ok - 15st. C nagrzewa wnętrze samochodu do temp. ok 22st.C t ciągu 60-90 sekund!!! No chyba że Madzia
Ja widziałem - Peugot 405 diesel, normalnie wsiadasz, odpalasz i za 30 sekund juz ciepłym dmucha.
michal_krakoof - 07 wrz 2004 14:08
U mnie byla walnieta nakretka od ukladu.u mnie tez.
Kupilem korekk za 30 zeta i ustalo ubywanie plynu
michal_krakoof - 07 wrz 2004 14:10
U mnie byla walnieta nakretka od ukladu.u mnie tez.
Kupilem korekk za 30 zeta i ustalo ubywanie plynu...aaa i pamietam ze taki kruciec na ktorym sie zakreca korek mialem z twotzywa (ori) i musialem go wymienic na nowy tez Ori, ale ALuminiowy (120 zeta).