TCS działa/nie działa??
Falcone - 12 lis 2007 9:54
Witam,
Zastanawia mnie jak powinien reagować TCS w M6... Kiedyś jeździłem V50 i było wyraźnie czuć jak odejmuje mocy przy wyczuciu jakiegokolwiek poślizgu przy starcie. Natomiast w mojej Maździ jak dostanie za dużo gazu zaczyna mrugać kontrolka TCS, ale nie czuję jakiegokolwiek przytłumiania silnika, a koła mielą . Nadmienię tylko, iż wyraźnie czuję, jak działa DSC i ABS (oczywiście w odpowiednich dla ich działania sytuacjach). Jak jest w Waszych Mazdach
próbowałem znaleźć odpowiedź w szukajce, również w instrukcji, ale niestety bez skutku. Jeśli temat był już poruszany, to z góry przepraszam.
pozdrawiam
Marcin
martinpl - 12 lis 2007 13:25
Falcone zdazylo mi sie ze przy ruszaniu na lodze TCS zadusil samochod ruszalem pod gorke na lodzie, TCS zahamowal jedno kolo, potem drugie i tak hamowal na zmiane az zadusil silnik specjalnie nie chcialem naciskac sprzegla bo chcialem sprawdzic czy moze to doprowadzic do takiej sytuacji
ale wracajac do sedna, wyraznie czuc TCS, slychac chrobotanie i czuc po samochodzie, tak samo jak dzialanie ABSu
Sebal - 12 lis 2007 17:31
Witam!! Jeżeli chodzi o działanie TCS w naszych M6 to zaczyna ono działać dopiero w ekstremalnych sytuacjach. I to dobrze bo jeździłem Passatem z ASR i ESP i po prostu odechciewa sie jeździć bo ASR i ESP przymulają silnik przy każdej możliwej sytuacji. U nas musi być naprawdę powód żeby TCS i DCS sie włączyły. Nie raz już było że koła dostawały delikatnego poślizgu ale ponieważ mimo wszystko jakaś przyczepność była to TCS nie reagował. Poza tym działanie TCS polega nie tylko na odejmowaniu mocy silnika lecz również na przyhamowaniu kół poprzez układ ABS i jeśli można tak powiedzieć to działa jako pierwsze.
miniu - 13 lis 2007 14:50
Witam!! Jeżeli chodzi o działanie TCS w naszych M6 to zaczyna ono działać dopiero w ekstremalnych sytuacjach.Nie raz już było że koła dostawały delikatnego poślizgu ale ponieważ mimo wszystko jakaś przyczepność była to TCS nie reagował. Poza tym działanie TCS polega nie tylko na odejmowaniu mocy silnika lecz również na przyhamowaniu kół poprzez układ ABS i jeśli można tak powiedzieć to działa jako pierwsze.Dokładnie zgadzam się z kolegą. Na początku też mnie dziwiło, że koła się ślizgają. Ale to dużo lepiej, że samochód pozostawia kierowcy trochę swobody.
Falcone - 13 lis 2007 21:54
No to Panowie pozostaje mi poczekać na prawdziwą ślizgawkę i zobaczyć wtedy jak się auto zachowa. Jeśli tylko TCS jest po prostu pomocny w ekstremalnych sytuacjach, to chwała mu za to
gucio - 17 lis 2007 16:53
Mam madzie od lutego i tak naprawde teraz poczulem dzialanie TCSu. Zauwazylem ze system nie zaczyna dzialac rownolegle z mruganiem kontrolki tylko nieznacznie pozniej, w zasadzie tylko podczasu ruszania z miejsca. Od razu slychac chrobotanie i u mnie lekkie przymruzanie lamp (mam halogenowe). W sumie fajna sprawa, pomaga ruszac zwlaszcza na typowej slizgawce. DSCu jeszcze nie mialem "przyjemnosci" testowac.
Falcone - 19 lis 2007 8:07
Mam madzie od lutego i tak naprawde teraz poczulem dzialanie TCSu. Zauwazylem ze system nie zaczyna dzialac rownolegle z mruganiem kontrolki tylko nieznacznie pozniej, w zasadzie tylko podczasu ruszania z miejsca. Od razu slychac chrobotanie i u mnie lekkie przymruzanie lamp (mam halogenowe). W sumie fajna sprawa, pomaga ruszac zwlaszcza na typowej slizgawce. Ale rozumiem, że odczułeś to działanie TCS na takiej typowej ślizgawce, czyt. śnieg/lód ? Mnie się nawet nie udało go poczuć na dzeszczu...
DSCu jeszcze nie mialem "przyjemnosci" testowac.A to cała frajda Ja często go czuję na mokrym
mcbeth - 19 lis 2007 8:41
Ja często go czuję na mokrym Hmmm. Dzisiaj właśnie skręcając w lewo wylądowałem o jeden pas za daleko w prawo - na szczęście był wolny. Jechałem na dwójce i wcisnąłem gaz - autko wykonało łagodny łuk i kontynuowałem jazdę, tylko nie tym pasem, którym zamierzałem . Zresztą na trójce też zrywał przyczepność.
Migania lampki nie zauważyłem (bardziej mnie interesował krawężnik ), ale DSC i TCS aktywizują sie naprawdę późno. Można się zdziwić, ale można też trochę 'poszaleć' ....
Falcone - 20 lis 2007 7:33
Dziwne, u mnie DCS reaguje dość szybko i w samą porę... Nawet dzisiaj okazał się bardzo przydatny Wchodzę w zakręt i widzę, że za chwilę krawężnik będzie mój a tu nagle tak jakby pstryknięcie ABS'u, zarzucenie tyłu i już po zakręcie
mcbeth - 20 lis 2007 8:19
U mnie późno. TCS pozwala spokojnie kręcić kołami w miejscu - oczywiście do czasu.
DCS pozwala na zawijanie tyłem i koryguje dopiero jak zjawisko zaczyna dominować nad prawidłowym kierunkiem jazdy .
No i pamiętać trzeba o jednym: DCS na bardzo śliskiej powierzchni przy ciągłym ruszaniu (np. korek po ataku zimy) mocno angażuje sprzęgło - potrafi się spalić (i koło dwumasowe do wymiany) Wyłączajmy DCS w takich sytuacjach. Pisze o tym instrukcja, choć w mniej drastyczny sposób.
Cichyq - 20 lis 2007 12:25
No i pamiętać trzeba o jednym: DCS na bardzo śliskiej powierzchni przy ciągłym ruszaniu (np. korek po ataku zimy) mocno angażuje sprzęgło - potrafi się spalić (i koło dwumasowe do wymiany) Wyłączajmy DCS w takich sytuacjach. Pisze o tym instrukcja, choć w mniej drastyczny sposób.No prosze, a juz sie balem ze mam sprzeglo do wymiany, bo czasami jak musialem ostro ruszyc, to mialem uczucie jakby mi sie sprzeglo slizgalo i bylo czuc ladny zapach palonego sprzegla po zatrzymaniu sie
Juz sie balem ze sie konczy tarcza
Pozdrawiam,
Cichy
gieroj - 21 lis 2007 22:13
Działanie DSC odczułem kilka razy jak sie zapomniałem jadąc w deszczu po koleinach no i ostatniej zimy gdy nagle spadło sporo śniegu a że byliśmy w górach i ostatnie 200 metrów to było stromy podjazd z którego stoczyła sie thalia i golf (na zimowych gumach ale moze słabi jeżdżcy no i bez wspomagań elektronicznych) Mazda o dziwo wjechała bez przerwy migając żółtą lampką ale na górze też sprzęgłem śmierdziało koledzy założyli łańcuchy t tez wjechali jednak uważam że w czasie jazdy w trasie póżno się załącza
Cichyq - 22 lis 2007 7:59
Skoro sprzeglem smierdzi, to czy DSC "naciska" na sprzeglo
Bo z drugiej strony nie rozumiem dlaczego mialoby smierdziec przypalonym sprzeglem skoro by nie "naciskal".
Pozdrawiam,
Cichy
martinpl - 22 lis 2007 9:43
napewno DSC naciska hamulec, wiec moze nastepuje wtedy poslizg sprzegla? ale z drugiej strony nigdy u siebie nie czulem przypalonego sprzegla po dzialaniu DCS czy TCS
Cichyq - 22 lis 2007 10:05
nie powinno sie slizgac sprzeglo nawet podczas hamowania i trzymania gazu w podlodze.
Jesli zaczyna sie slizgac, to znaczy ze cos jest nie tak ze sprzeglem.
Jakby tak bylo, to podczas kazdego wyprzedzania na np 5-ce powinno Ci sie slizgac sprzeglo.
Czasami wlasnie mi sie zachowuje tak jakby sie slizgalo sprzeglo, rozpedze sie na 1-ce spokojnie do powiedzmy 2000rpm, przerzucam na 2-ke i nagle widze, ze musze ostrzej przyspieszyc - dodaje gazu i zaczynam puszczac sprzeglo i w tym momencie nawet po zdjeciu nogi ze sprzegla mam odczucie jakby sie slizgalo. Po zatrzymaniu sie czuc zapach sprzegla
Sytuacja taka przytrafiala mi sie tylko gdy droga byla mokra, gdy droga jest sucha w takiej samej sytuacji silnik sie przydusza (spadaja obroty) i nic sie nie slizga (po prostu probowalem specjalnie i nie udalo mi sie tego powtorzyc na suchej drodze, na mokrej spokojnie poworze)
pozdrawiam,
Cichy
mcbeth - 22 lis 2007 11:44
Czasami wlasnie mi sie zachowuje tak jakby sie slizgalo sprzeglo, rozpedze sie na 1-ce spokojnie do powiedzmy 2000rpm, przerzucam na 2-ke i nagle widze, ze musze ostrzej przyspieszyc - dodaje gazu i zaczynam puszczac sprzeglo i w tym momencie nawet po zdjeciu nogi ze sprzegla mam odczucie jakby sie slizgalo. Po zatrzymaniu sie czuc zapach sprzegla Dzisiaj miałem dokładnie to zjawisko na mokrej drodze...
Cichyq - 22 lis 2007 14:35
Dzisiaj miałem dokładnie to zjawisko na mokrej drodze...Uff, czyli nie jestem sam
A juz myslalem ze cos jest nie tak
pozdrawiam,
Cichy
gucio - 22 lis 2007 21:06
Nie poczulem nigdy aby DCS pomagal sobie sprzeglem. Poza tym nie wciskam do podlogi. A jednego wieczoru zdazylo mi sie ruszac kilkanascie razy na lodzie wiec DCS sie czesto wlaczal.
Cichyq - 23 lis 2007 7:06
Mi sie udalo cos takiego zrobic tylko na 2ce, na innych biegach jakos nie moglem tego zrobic.
Jedyny warunek, to taki, zeby silnik mial wysokie obroty (2,5-3krpm, zeby "turbina" mocno pompowala) i wtedy puszczac plynnie pedal sprzegla. Po puszczeniu sprzegla jest uczucie jakby obroty staly w jednym miejscu a samochod powoli sie rozpedzal.
No a pozniej charakterystyczny zapach
Pozdrawiam,
Cichy
Falcone - 23 lis 2007 7:58
U mnie też czuję tak jakby poślizg sprzęgła na dwójce. Nie czuję jednak zapachu palonego sprzęgła...
pozdrawiam
Cichyq - 23 lis 2007 13:04
Zapach czuc dopiero po zatrzymaniu sie.
Pozdrawiam
syberek1 - 29 gru 2007 15:12
hmm ja mam DSC co chyba oznacza że mam i kontrole trakcji i stabilizacje toru jazdy tak?? i nie czuję zapaszku sprzęgła
syberek1 - 01 sty 2008 15:24
ale DSC nie używa sprzęgła ma żyroskop, 4 czujniki prędkości obrotowej na kołach i kąt wychylenia koła kierownicy korzysta z układu ABS w bardzo drastycznych przypadkach ujmuje lub dodaje mocy ale nie kosztem sprzęgała. a co do TCSu u mnie nie czuję palonego sprzęgła
Cichyq - 02 sty 2008 9:57
Witam,
Pojezdzilem troszke na swieta po kotlinie klodzkiej (Zieleniec, Czarna Góra).
Mialem szanse pierwszy raz wyprobowac kontrole TCS, DCS i ABS w praniu
Zauwaylem, ze kontrola trakcji (czas reakcji) jest zalezny od predkosci z jaka sie poruszam.
Jezeli jechalem na 1-ce wolno na ostrym zakrecie (bardzo sliskim 180st, snieg i lod) zauwazylem, ze kontrola wlaczala sie po okolo 1 sekundzie (powodowalo to wypadniecie na przeciwny pas), jezeli jechalem szybciej na tym samym zakrecie (na 2-ce, predkosc okolo 20 km wieksza) wtedy kontrola reagowala prawie natychmiast (byl to ulamek sekundy i nie wypadalem na przeciwny pas).
Pozdrawiam,
Cichy
syberek19 - 02 sty 2008 19:05
Działa Dopiero chyba od 25km/h
[size=12]wcześniejszy nick "syberek1"tylko nie moge się na niego dostać żeby w ogóle się dostac na forum musiałem zakładać nowe konto e mail SZOK!!!! jak brałem zapomniałem hasła to wyskakiwało że adres nie pasuje do nicku ale jak to zawsze pasował nagle nie przez 3 dni się próbowałem dostać i nic [/size]
Grzyby - 02 sty 2008 19:06
syberek19 - skontaktuj się w sprawie konta z Globy
Piogron - 28 sty 2008 21:35
Panowie mam pytanie ponieważ system DSC ściśle wiąże się z TCS. Z numeru VIN w moim aucie wynika,że powinienem mieć DSC. Mam nawet wyłącznik z lewej strony kierownicy tego systemu. Gdybym go nie mial to pewnie bylaby zaslepka. Ale po przyciśnięciu przycisku nie zapala mi się kontrolka DSC OFF.
Jak można sprawdzić czy ten system istnieje w moim samochodzie lub czy jest a może nie dziala.
Sebal - 28 sty 2008 22:15
Przy przekręcaniu kluczyka najpierw sprawdź czy zapalają ci sie kontroliki TCS i DCS. Powinny po paru sekundach zgasnąć. Jeżeli sie nie zaświecily to pewnie masz je zalepione a one świecą sie po prostu cały czas sygnalizując awarie. Wiem to z autopsji bo u mnie tak bylo jak kupilem samochód. Na szczęście szybko udalo sie to obczaić. U mnie pwodem świecenia się tych kontrolek był nieprawidłowy komputer (coś tam z sumami kontrolnymi było nie tak). Sprzedawca wymienił mi kompa w mazdzie na wlasny koszt oczywiście zarzekając sie że nic nie wiedział . Wracając do tematu jak sie zapalają i gasną jak mazda przykazała to wygląda że wszystko jest ok a może jest tylko spalona żaróweczka w tablicy lub nie działa wyłacznik DCS. Teraz jest troche slisko wieć spróbuj dać mu mocnego > 3000 obr./min depa przy ruszaniu - powinna mrugać kontrolka TCS przy poslizgu kół napędowych. Jak nie mruga no to ASO zostaje i diagnostyka TCS/DCS. Pozdrawiam
Maciej Loret - 28 sty 2008 22:18
Teraz jest troche slisko wieć spróbuj dać mu mocnego > 3000 obr./min depa przy ruszaniu - powinna mrugać kontrolka TCS przy poslizgu kół napędowych. To jest samochód!
Nie 3krpm, a 6krpm, bo przy 3k raczej trudno w normalnych warunkach zapalić kontrolkę ESP...
Sebal - 28 sty 2008 22:21
Sorki nie zauwazyłem że ta Mazda to benzyniak . W moim dieselku wystarczy podciągnąć koło 3 tysi. Zresztą do 6 tysięcy to pewnie nawet nie dojdzie i nie zamierzam sprawdzać
Piogron - 29 sty 2008 7:02
Kontrolki nie świecą,ale sprawdzałem samochód na kompie przy kupnie i zadnych błędów nie było, więc po prostu może nie mam tego DSC.
Sebal - 29 sty 2008 8:46
Może rzeczywiście nie ma choć dziwi mnie że jest wyłącznik DCS
Piogron - 29 sty 2008 8:50
W sumie w Mazdach 1,8 nie bylo,ale z numeru VIN wynika,ze powinien byc no i ten wylacznik DSC. No ale coż moze podjade przy okazji do ASOi i sprawdze to.Jak bede w Wawie lub Lodzi, bo w Bydgoszczy na Inowrocławskiej to nawet nie dalbym im zaplaniczki do napełnienia:)
Hetman - 31 sty 2008 15:50
Kontrolka to kontrolka a działanie to działanie. Dwie różne sprawy. DSC działa zanim zapali się kontrolka
Grzyby - 31 sty 2008 17:02
DSC działa zanim zapali się kontrolkatak - ale po przekręceniu kluczyka powinien ją zobaczeć, czyż nie?
Piogron - 31 sty 2008 20:25
tak - ale po przekręceniu kluczyka powinien ją zobaczeć, czyż nie?
Grzyby - 31 sty 2008 20:31
Jednak z numeru VIN konkretnie mojego egzemplarza wynika,ze moj samochod powinien go mieć.gdzie to sprawdzałeś?
Możesz podesłać na pw?
Maciej Loret - 31 sty 2008 20:37
U mnie nie zapala się ani kontrolka od DSC, ani od TCS. Więc wygląda tak jakbym nie mial tego systemu. Tym bardziej,że w Mazdach 1,8 nie byl on montowany.To mozliwe. W żadnej "6" 1.8 nie było w standardzie (w Niemczech) EBA+TCS+DSC. Ale też do każdej można było dokupić...
Jednak z numeru VIN konkretnie mojego egzemplarza wynika,ze moj samochod powinien go mieć.gdzie to sprawdzałeś?
Możesz podesłać na pw?
Pawnik - 31 sty 2008 20:39
Wyłącznik DSC ( inaczej ESP ) służy przede wszystkim do wyłączania TSC (TC) czyli kontroli trakcji w celu np. wykopania się np. ze śniegu. To, że jest wyłacznik DSC nie oznacza że ten system jest, może być tylko TC. Brak kontrolki jest jednak zastanawiający...
Grzyby - 31 sty 2008 20:39
Pewnie tam gdzie wszyscy - mazdafamiliatak myślę - a warto zajrzeć do EPC
Piogron - 31 sty 2008 20:45
http://www.mazdafamilia.ru/Sprawdzałem na tej stronce.Wyskakuje wynik po rosyjsku. Jezeli nie znasz rosyjskiej cyrylicy robisz "kopiuj", wchodzisz np na tą stronkę
http://babelfish.altavista.com/, wybierasz język Russian to English i robisz "wklej". I wyskakuje Ci ta sama informacja w bardziej cywilizowanym jezyku.
Maciej Loret - 31 sty 2008 20:46
Wyłącznik DSC ( inaczej ESP ) służy przede wszystkim do wyłączania TSC (TC) czyli kontroli trakcji w celu np. wykopania się np. ze śniegu. To, że jest wyłacznik DSC nie oznacza że ten system jest, może być tylko TC. Brak kontrolki jest jednak zastanawiający...Z mojego katalogu wynika, że w Niemczech nie było możliwości posiadania TC bez DSC. Albo żadnego albo oba razem + EBA. Przynajmniej przed fl...
tak myślę - a warto zajrzeć do EPCTego na mazdafamilia, innego online czy z instalowanego z DVD?
Grzyby - 31 sty 2008 20:49
instalowanego
Piogron - 31 sty 2008 20:55
To moj numer VIN JMZGG 148251292183
Sami mozecie sprawdzić
Ale Круиз-контроль
Pawnik - 31 sty 2008 20:55
mojego katalogu wynika, że w Niemczech nie było możliwości posiadania TC bez DSC. Albo żadnego albo oba razem + EBA. Przynajmniej przed fl... W Niemcach tak, jak najbardziej
Maciej Loret - 31 sty 2008 20:58
Ale Круиз-контрольto chyab kontrola trakcji
Grzyby - 31 sty 2008 20:59
Ale Cytat:
Круиз-контроль
to chyab kontrola trakcjijuż to pisałem w innym temacie - to nie jest kontrola trakcji!
To tempomat
Czyli wszystko jasne
Pawnik - 31 sty 2008 21:03
w dosłownym tłumaczeniu: "kontrola podróży"
Sebal - 31 sty 2008 21:57
Swoją drogą u mnie na tej stronie wychodzi że powinienem mieć xenony, system Bose, 7 głosników a niczego takiego nie ma i nie sądze żeby ktoś to wymieniał. Poza tym wersja moja to Sport Exlusiv w której nie było ksenonów i nie mozna bylo chyba dokupić. Żeby mieć ksenony trzeba było brać wersje TOP. Także do końca nie wierzyłbym wszystkiemu co wyskakuje na tych stronkach do sprawdzania VIN-u.
Hetman - 01 lut 2008 9:19
DSC działa zanim zapali się kontrolkatak - ale po przekręceniu kluczyka powinien ją zobaczeć, czyż nie?
syberek1 - 01 lut 2008 23:40
Wczesniej byla dyskusja o opoznieniu w dzialaniu DSC zaczyna migać i dopiero po chwili blokuje koła
Hetman - 02 lut 2008 9:53
Wczesniej byla dyskusja o opoznieniu w dzialaniu DSC zaczyna migać i dopiero po chwili blokuje koła Niestety wydaje mi sie, ze jest czesto inaczej Kontrolka ma opoznienie i to czasami spore