ďťż
temperaturka silnika





croopa-86 - 21 maja 2009 15:28
Witam mam delikatny problem. po delikatnym przypilowaniu temperatura silnika gwaltownie wzrasta zaczyna sie normowac dopiero przy wlaczonym ogrzewaniu lub tez baaaardzo ekonomicznej jezdzie. Co moze byc przyna bo nie bardzo chce wyrzucac pieniazki w bloto. Jedni mowia ze termostat by nalezalo wymienic inni ze chlodnice itd... Moze ktos mial podobny problemik i wie jak go sensownie rozwiazac.




nicek777 - 21 maja 2009 21:22
Ne chcialbym straszyc ale jezeli Ci sie silnik przegrzewa to moze oznaczac spore koszta. Chyba glowica jest wtedy do wymiany ale tutaj niech sie wypowiedza Ci co wiedza na pewno.



mar_cinus - 21 maja 2009 22:22
Wzrastająca temperatura w mazdzie to bardzo zły objaw przyczyn od liku i jeszcze troche.. przechodziłem z tym już przy mojej pierwszej mazdzie.. Ja bym zaczął od sprawdzenia termostatu (wykręcenie i zagotowanie w kubeczku wody albo się zamknie albo nie) ew chwilowe pozbycie się go:) chłodnica to druga w kolejności rzecz, hmm.. można by próbować przeczyścić jakimś środkiem odżerającym dostępnym w sklepie samochodowym, ew (kret w żelu- niby pisze żeby nie stosować do instalacji aluminiowej ale nic się nie dzieje po przepuszczeniu), po wyczyszczeniu chłodnicy dobre odpowietrzenie układu.. ostateczność odkręcenie głowicy i zobaczyć czy gdzieś nie jest pęknięta uszczelka przy kanałach wodnych (chociaż gdyby była pęknięta to wywalało by wodę ze zbiorniczka wyrównawczego) u mnie skonczyło się na wymianie silnika niestety..gdyż głowica była ok ale jak się potem okazało pęknięty był cylinder i jak się nagrzewał bardzo silnik to kompresja uderzała i ugotowanie gotowe:)



zeusik - 22 maja 2009 1:10
najpierw to trzeba sprawdzic stan plynu chlodzacego a nie zaden termostat.




benio - 22 maja 2009 11:33
ja tak miałem i wymieniłem chłodnice. Pomogło. Zaznaczam że wcześniej środkami do czyszczenia chłodnicy próbowałem ją reaktywowac ale nic z tego. Niestety była tak zarośnięta że nic nie pomagało. Radze Ci spróbować jeśli jest na oko w dobrym stanie i nie cieknie z niej płyn.



zeusik - 22 maja 2009 13:13
no tak skoro samochod nie odpala to najpierw trzeba grzebac w silniku, a moze trzeba zaczac od suchoty w baku?

objawy jakie opisal to prawdopodobnie malo plynu chlodniczego w ukladzie. Chlodnica (dol i gora) ciepla czy zimna jak przyjezdzasz z trasy?



croopa-86 - 22 maja 2009 20:36
plyn jest ok sprawdzalem zobaczymy co sie stanie po przeczyszczeniu chlodnicy



zeusik - 23 maja 2009 8:09
jak sprawdzales?
chlodnica po przylocie z trasy zimna/ ciepla (góra i dół chlodnicy)
weze ciepłe? nie czuc w nich powietrza zamiast plynu?



farciarz - 24 maja 2009 22:46
croopa-86....a wentylator na chłodnicy to Ci się wogóle załącza bo jeśli nie...to zacznij od wymiany czyjnika temperatury silnika ktory to też odpowiada za załączenie się wiatraczka...



croopa-86 - 28 maja 2009 11:12
juz wszystko gra ;] wystarczylo przeczyscic chlodnice ;] hula jak zloto. teraz tylko zostalo mi malowanie maski i przedniego zderzaka.



sps-snipers - 31 maja 2009 8:27
Witam i podpinam sie pod temat. Po odbiorze auta od lakiernika i jego walce z instalacją elektryczną aby wszystko grało. Sprawa wygllada tak. Podczas mojego testu na trasie , temperatura silnika jest stabilna ale gdy tylko jade po mieście i co chwile stoje na skrzyżowaniu ,temp, powoli podnosi dośc wysoko.A co za tym idzie to po zgaszeniu silnik ,wyrównawczym podnosi sie płyn z chłodnicy i az wrze masakra. Zaobserwowałem ,ze nie włącza sie wentylator. Odpiąłem więc kostke i podpiąłem wiatrak bezpośrednio pod akum i śmigło kręciło. Zauważyłem,ze po dzwonie jakby 2 przewody z wiązki co idą do wiatraka sie urwały i idą tylko 2 Czy ktoś wie czy w Z5 ile idzie przewodów do chłodnicy przy tej kostce, bo u mnie skrecili tylko 2 i mysle,ze te 2 urwane to jest rozwiązanie ?? Wg. mnie powinny iś 4 kable,też tak macie



bartekdw - 31 maja 2009 9:03
mój silnik Z5, kabli do wentylatora chłodnicy posiadam dwa. Wydaje mi się że wystarczy bo to jedynie zasilanie wiatraka, wentylator zawsze chodzi na max więc 2 przewody jest w sam raz. Sprawdź czy Ci jakiś błędów nie wyrzuca bo mi to wygląda na walnięty, odpięty czujnik temperatury sterujący pracą wentylatora, być może jakiś przekaźnik wentylatora. Czujnik jest gdzieś na silniku, być może obok termostatu, pewności nie mam.


Podczas mojego testu na trasie , temperatura silnika jest stabilna oczko
czyli termostat ok


gdy tylko jade po mieście i co chwile stoje na skrzyżowaniu ,temp, powoli podnosi dośc wysoko
coś z obwodem włączania wentylatora

p.s. sprawdź bezpieczniki (powinien być jeden od samego wentyla), czasem ludzie rozbiorą pół auta po niedbałym sprawdzeniu bezpieczników (jak mój kumpel hihi )



farciarz - 31 maja 2009 9:36
sps-snipers za załączenie wentylatora odpowiada czujnik temperatury silnika znajdujący się za termostatem. To ten z szarą kostką. Ja miałem to samo co Ty. Po wymianie wszystko wróciło do właściwego stanu.



sps-snipers - 31 maja 2009 9:56
Jak sprawdzi czujnik? Słyszałem,ze mozna smostkowac kable na nim odpinajac od czujnika. I jesli wiatrak zakreci to obwód jest ok a czujnik do bani. Farciarz nie bardzo jarze gdzie ten czujnik bo nie miałem nigdy takich problemów. czy znajduje sie on pod aparatem zapłonowym Dodam,ze przepinali całą obudowe bezpieczników pod maska i może tam coś nadup...i Ide sprawdzic bezpieczniki i jak ktos ma ewentualny namiar na schemat bezpieczników tych pod maską



farciarz - 31 maja 2009 10:10
sps-snipers patrząc od przodu samochodu czujnik znajduje się za aparatem zapłonowym wkręcony w blok silnika. Czujnik ten jest dwupinowy z szarą kostką



na tym zdjęciu masz czujnik po lewej stronie zaraz za termostatem. Na fotce widać u góry po lewej stronie aparat zapłonowy.



sps-snipers - 31 maja 2009 10:54
Masakra,dojście tam to porażka Ten czujnik w bloku to cieżko tam dojśc a teraz znależc knif aby go koniuszkami palców wykręcic ehh Trzeba połowe elektryki zdemontowac. A co tam jutro odstawiam auto i niech poprawia,będe sie grzebał . Jak nie zrobi to niedostanie reszty kasy



Lisska - 01 lip 2009 16:15
Witam,
przeczytalam wszystkie wskazowki dotyczace nie dzialajacych wentylatorow (323F, BA, 1,5). Dzialaja podpiete na krotko. Kupilam czujnik temperatury silnika dwupinowy i znalazlam go tak jak bylo o tym pisane za termostatem, pod aparatem zaplonowym i tu sie pojawil problem, poniewaz czujnik mam 3 pinowy. Zaden katalog nie przewiduje takiego. Prosze o pomoc, czy znalazlam nie to, co chcialam znalezc, czy w niektorych mdelach byl inny stosowany?



farciarz - 01 lip 2009 22:15
Lisska....jeśli to ten czujnik z szarą kostką wkręcony w blok silnika...to z tego co ja wiem występowal wyłącznie dwupinowy



gregorius 323 F - 01 lip 2009 22:27
koledzy nie wiem czy zmostkowanie kostki od czujnika coś da gdyż poprawnym byłoby zamontowanie rezystora o rezystancji odpowiadającej temperaturze conajmniej 90 C ( opornik o oporze ileśtam kiloom musiałbym sprawdzić.)
Pozdrawiam



gregorius 323 F - 01 lip 2009 22:27
koledzy nie wiem czy zmostkowanie kostki od czujnika coś da gdyż poprawnym byłoby zamontowanie rezystora o rezystancji odpowiadającej temperaturze conajmniej 90 C ( opornik o oporze ileśtam kiloom musiałbym sprawdzić.)
Pozdrawiam



C3biX - 03 lip 2009 10:14
Witam, a ja mam trochę inny problem. Po przejechaniu 30km wskazówka od temperatury nawet nie drgnie. Co jest walnięte ten czujnik czy termostat? Czekam na wasze odpowiedzi, bo nie chcę niepotrzebnych części kupować.



superplus2 - 17 lip 2009 17:19
Witam .Mam pytanie gdzie jest termostad w Mazdzie MX 3 1.8 .jakby ktoś wrzucił fotkę i czy jestem w stanie go wyciągnąć w warunkach domowych (bez garażu i kanału ).



bartekdw - 17 lip 2009 20:05
to Ci pomoże zlokalizować termostat (na czerwono masz termostat)

a wymiana nie powinna być kłopotliwa, bez garażu i kanału dasz rade



bartekdw - 17 lip 2009 20:16

Witam, a ja mam trochę inny problem. Po przejechaniu 30km wskazówka od temperatury nawet nie drgnie. Co jest walnięte ten czujnik czy termostat? Czekam na wasze odpowiedzi, bo nie chcę niepotrzebnych części kupować.
sprawdź czy na postoju jak będzie pracował silnik wskazówka się podniesie, jeżeli tak to termostat do wymiany (w czasie jazdy ciągle jest chłodzony płyn i nie ma szans się nagrzać), jeżeli wskazówka nie drgnie a silnik się zagrzeje sprawdzaj czujnik temperatury. I jeżeli podczas tego testu rury od chłodnicy od razu się nagrzewają to też wskazuje na termostat (ciągle otwarty), rury chodnicy i chłodnica powinna się nagrzewać dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy ok90stC



C3biX - 19 lip 2009 12:27
Problem już dawno rozwiązałem ale zapomniałem napisać. Od kumpla za darmo dostałem czujnik i termostat po wymianie wszystko wróciło do normy Pozdrawiam