Tempomat się nie uruchamia
rmax77 - 19 wrz 2008 15:53
Wiem że temat był już na forum ale nikt w końcu nie dał tam żadnej odpowiedzii konkretnej.
Mam Mazde 626 GEA Special wyposażona w tempomat który oczywiście nie działa a teraz opis
ściagnąłem sobie też instrukcje jak obsługiwać tempomat i robie pokoleji co trzeba czyli jade ze stałą prędkościa powyżej 40km/h
Włączam przycisk "CRUISE"- oczywiście dioda na przycisku sie zapala
Wciskam na kierownicy przycisk coast/set i ... reakcji zero
nie zapala sie na tablicy wskaźników napis "cruise" puszczenie pedału gazu powoduej że samochód zwalnia czyli nie ma żadnego efektu
Panowie co może być od czego zacząć sprawdzać patrzyłem na urządzenie do tempomatu pod maską wygląda bardzo dobrze linka zamocowana podciśnienie podłączone elektryka dochodzi - nie wiem czy dochodzi prąd ale nawet nie wiem jak to sprawdzić na postoju gdzie pomierzyc i co powinno na tym być
Może ktoś sie zmagał z podbnym problemem i ma jakąś konkretną podpowiedź
Czy po podłączeniu do komputera diagnostycznego wyjdzie która część jest uszkodzona ?
Sebas - 19 wrz 2008 15:59
rmax77 Popraw temat i zastosuj się do regulaminu
bazyl wspaniały - 19 wrz 2008 16:49
spróbuj przy 100km/h, mój się nie załącza poniżej ~45
rmax77 - 19 wrz 2008 17:05
sprawdzałem przy różnych prędkościach
tadziol - 19 wrz 2008 17:39
sprawdź czy działa przycisk COAST/SET: załącz zapłon,przytrzymując COAST/SET włącz CRUISE przyciskiem na konsoli i puść COAST/SET-lampka CRUISE w liczniku powinna zacząć migać.
Jeśli nie to może być problem z połączeniem przyciski na kierownicy-CRUISE CONTROL MODULE
rmax77 - 21 wrz 2008 5:47
Zrobiłem to co napisałeś tadziol ale nie zaczeło migać na konsoli czyli jest jakiś problem z tym przyciskiem Jeśli nie to może być problem z połączeniem przyciski na kierownicy-CRUISE CONTROL MODULE"powiedz mi co dalej mam robić gdzie szukać jak to sprawdzić i wyeliminować ten problem
qbass - 21 wrz 2008 7:59
Podstawowa sprawa to wyjmij kierownicę i wyczyść styki na elemencie, który się kręci wraz z nią, sprawdź też, czy żaden styk nie jest odgięty. Po wszystkim przesmaruj to białym smarem i na 99% będzie działał.
pawelc - 21 wrz 2008 8:15
qbass 96 to raczej jest z poduszką czyli jest tam taśma nie styki jak będzie uszkodzona to też będą takie problemy z tempomatem rmax77 najpierw sprawdż przejścia między kierownicą a sterownikiem -zrobisz to zwykłym multimetrem za 10 zł z tesco ,jeżeli będzie wszystko OK, sprawdź czujniki przy pedale hamulca i sprzęgła -miałem taki przypadek że czujnik hamulca nie był prawidłowo wkręcony i nie można było załączyć tempomatu -pompka tempomatu pneumatyczna? jak pneumatyczna to potrafią się zawiesić zaworki w niej -jeżeli coś odkryjesz to mam trochę części do tempomatu -mogę Cię poratować za drobną opłatą
tadziol - 21 wrz 2008 9:47
pawelc słuszne uwagi,ale z opisurmax77 wnioskuję,że taśma ma przerwy
qbass - 21 wrz 2008 9:52
qbass 96 to raczej jest z poduszką czyli jest tam taśma No właśnie o to mi chodzi, nie wiedziałem jak to nazwać. Miałem u siebie i klient w jednej 626GE to samo. Syf na tej okrągłej taśmie. Wyczyszczony, posmarowany i wszystko zaczęło spowrotem hulać.
rmax77 - 21 wrz 2008 10:15
tadziol to co pisałeś żeby zrobić z przyciskiem set/coast zrobiłem z przyciskiem accel/resume i zaczął migać napis cruise na tablicy czyli ten przycisk działa czy to że nie zaczeło działąć z tym drugim przyciskiem to znaczy że nei ma przejsci ai tu jest problem czy raczej to eleminuje problem przejścia
To jest model z poduszka w kierownicy
ewentualnie jak zdemontować to kierownice co pokoleji trzeba zrobic
rmax77 - 21 wrz 2008 10:20
a gdzie szukać tego sterownika miernik mam to moge pomierzyć przejścia czy wystarczy tylko odkręcic z boku tą manetkę od sterownia tempomatu czy trzeba rozkręcać całą kierownicę by sprawdzić te przejścia ?
Globy - 21 wrz 2008 10:25
Poprawiłem Twój temat, stosuj się do zasad pisowni Aby wykręcić kierownicę, najpierw odłącz akumulator, następnie odkręć z tyłu 4 śruby i wyciągnij delikatnie poduszkę, odepnij 2 gniazda i odkręć "nóżkę" tempomatu. Sądzę, że samej kierownicy nie musisz odkręcać, ja zrobiłem to w celu wymiany kluczem francuskim, ale najpierw musiałem w nią ostro kopać, żeby się ruszyła W jednej z Mazd też zawiódł u mnie przycisk, ale akurat przyspieszania i tempomat można było uruchomić. Powodzenia.
rmax77 - 21 wrz 2008 10:32
czyli Globy mówisz że to raczej wina tego przycisku set/coast, że nie działa skoro nie powoduje migania napisu cruise i przeczyszczenie styków wystarczy
pawelc - 21 wrz 2008 10:42
qbassta taśma wygląda tak
i nic tam nie przeczyścisz jak jest uszkodzona to tylko wymiana -raczej nie do naprawy ale jak ktoś lubi się bawić to może i się uda
rmax77 sterownik jest w okolicy kolumny kierowniczej ,czyli musisz rozkręcić plastik ten nad stopami -napis na nim A.C.C. tam też jest sterownik od ABS-u i poduszek-miernik w rękę i pomierzyć przejścia -z kierownicy zdejmij tylko poduszkę i będziesz miał dojście do wtyczki od tempomatu ..
qbass - 21 wrz 2008 14:22
pawelc, faktycznie, mój błąd
misiek626 - 08 lut 2009 12:45
Podłączę się pod temat. Otóż nie działa tempomat w moim xedosie 9. Nie zapala się nawet kontrolka na desce rozdzielczej (dioda na przycisku świeci). Zdjąłem poduszkę powietrzną i się okazało, że przewody idące od sterowania tempomatem są odłączone od płaskiej kostki przy taśmie.W kostce wolne są 3 piny. Mógłby mi ktoś powiedzieć jak mają być połączone.
slav - 08 lut 2009 15:16
Nie wiem na ile dobrze przeczytalem Twoj opis rmax77,bo cos mi sie nie zgadza w Twoim wlaczaniu,i nie wiem czy juz rozwiazales swoj problem. Ale:
Jezeli nasze tempomaty sie nie roznia to:
1) wlaczasz tempomat
2) naciskasz ACCE, tym ustawiasz (wybierasz) aktualna predkosc dla tempomatu , z jaka akurat jedziesz i Ci odpowiada,
3) naciskasz SET, tym zatwierdzasz i tampomat zaczyna pracowac , a napis cruise zaczyna sie swiecic na desce rozdzielczej
pokazuje na fotce ,zgodnie z opisem i numeracja powyzej:
jezeli jedziesz na wlaczonym tempomacie ,to jak chcesz kogos wyprzedzic to wystarczy ze nacisniesz ACCE dziala jak pedal gazu.
Marekkk - 12 cze 2009 8:31
Witam, mam problem w jednej GF-ce FS, a mianowicie tempomat przestał działać po remoncie silnika. Najprawdopodobniej coś zostało niepodłączone, bo przedtem działał bez zarzutu. Jest to bardzo przydatna sprawa... Moje pytanie na początek to: Jak wygląda tempomat pod maską?? Podejżewam że to to, bo wchodzi tam linka... ale chcę się upewnić
Kontrolki na desce się zapalają pomarańczowa "Criuse Main" i zielona "Criuse" więc może linka gdzieś nie zahaczona, albo coś w tym stylu... Przy pedale powinny być 2 linki?
Gdy włączam tempomat nie ma żadnej reakcji i samochód zwalnia...
Grzyby - 12 cze 2009 8:47
Tak, to co zaznaczyłeś to tempomat.
zapalają pomarańczowa "Criuse Main" i zielona "Criuse" ...... Gdy włączam tempomat nie ma żadnej reakcji i samochód zwalnia...Przy świecącym się na zielono Cruise zwalnia? To faktycznie coś niepodpięte musi być bo jak widać sterowanie działa.
Jak pamiętam to tam jakieś chyba rurki z podciśnieniem dochodzą, może nie wpięte są?
Marekkk - 12 cze 2009 8:54
Tak kontrolki się świecą obydwie więc coś chyba z podłączeniem... Dzięki za odp, teraz wiem za co się zabrać i całe szczęście mam drugą GF w rodzinie więc mogę porównać podłączenie
Marekkk - 12 cze 2009 17:02
UAKTUALNIAM:
Przyczyną był przewód (wężyk) "podciśnienia?" który był zatkany. Na środku wężyka był jakby filtr, który nie przepuszczał prawie że powietrza, więc przełożyłem wężyk od drugiej GF, który nie miał tego jakby filtra i tempomat działa bez zarzutu
Grzyby - 12 cze 2009 17:10
tempomat działa bez zarzutui o to chodzi
i9i - 13 cze 2009 21:05
Wracając do GE to u mnie też padł tempomat, przy teście na przycisku accel. na desce zapala się cruise i później mruga, natomiast na set zero reakcji i teraz problem bo z włącznika tempomatu wychodzą tylko dwa kable a w środku na przyciskach są różne oporności, które zapewne załączają to przydatne urządzenie. więc skoro jeden z przycisków działa to połączenia są ok i nie wiem czy nie pizgnął opornik co raczej się rzadko zdarza czy może ktoś ma jakieś inne sugestie?