ďťż
Tuning silnika mazdy(wolnossacy)





roberth - 28 cze 2006 21:01
jak wiecie mam mazde 626Gd coupe 2,2 12V
zaczynam powoli zbierac czesci i ja przerabiac mechanicznie i stylistycznie

co do stylingu to wszytko juz jest ustalone

ale kwestia silnika

zalozyc 2,2 turbo czy podniesc moc w wolnossacym, seryjne 115KM z tej pojemnosci to nic specjalnego, jechalem probe turbo ale nic specjalnego,
wiec turbo czy dłubany wolnossacy +nitro. coraz bardziej jestem za dlubaniem mojego
ktos juz sie w to bawil??




Huano - 28 cze 2006 22:55
Sądzę że za dużo z niego nie wydłubiesz Silnik jest na jednym wałku, bez radykalnych zmian duż o nie zyskasz, a przy znacznych zmianach wchodzą w grę masakrycznie duże pieniądze (kilkukrotna wartość pojazdu). Opcja w miarę logicza - kup 2.2 turbo, lekka zwężka na dolocie i ma jakiś 170 kucy - spokojnie wystarczy do przyjemnej jazdy
Jeśli jesteś zainteresowany to w Tójmieście proponowano mi całą 626 z 2.2 turbo za około 3 tys. - legal z papieram, tylko chyba do rejestracji - ale za to jaka piękna baza do przekładki...



pinky - 29 cze 2006 6:02
Lub poszukać zrowego FE3 (jeszcze nigdzie nie widziałem ) czyli na poczatek 140KM, a potem poszukać FET lub F2T i na ich osprzecie uturbić FE3. Tutaj znajdziesz pare ciekawych rzeczy http://groups.msn.com/1stgenMX6ProbeGTTurbochat



Waluś - 29 cze 2006 6:15

Lub poszukać zrowego FE3
dokładnie, ale ja bym raczej kupił poprostu sprawny i wyremontował.
Po pierwsze dlatego, że musisz i tak rozprężyć choćby stalową uszczelką, po drugie że turbo ma mozniejsze tłoki, a więc trzeba by wymienić na nowe od F2T pasują no i potem kupić jeszcze motor F2T i poprzekładać resztę - turbo, wtryski, zawory upustowe i tp, układ podciśnienia, no i nakoniec zesteojenie kompa.
Myśle że wszystko razem to koszt jakieś 6 tys. Taniej pewnie się nie da.




pinky - 29 cze 2006 6:27
F2T pomimo iz dobry silnik dużo z niego sie nie da wycisnąć, a FE3 juz ma trochę nowocześniejszą konstrukcje. FE3 to bliźniacza konstrukcja BP DOHC więc jeżeli ma tłoki z takich samych materialów powinno wytrzymac bez zakucia do około 180KM.



roberth - 29 cze 2006 8:16
co w miare taniego bo rakiety z tego i tak nie zrobie
mam za 2,5 tys cala 626 sedana 2,0 16V

a jakies namiary na ta 2,2 turbo?



Waluś - 29 cze 2006 16:04

mam za 2,5 tys cala 626 sedana 2,0 16V

bierz
rozkręcisz na części i weźniesz tyle za nie


namiary na ta 2,2 turbo
szukaj na allegro w dziale "ford probe" pierwsza generacja lub na ichym forum



roberth - 04 lip 2006 22:34
no to pany powoli zaczynam jezdzic calibrom a mazda idzie w odstawke



pinky - 05 lip 2006 6:29
Którą wersje robisz, N/A czy TURBO ?