Turowa strategia RPG
Riz-X - 2010-07-14, 13:24
" />Mam nadzieję, ze to dobry dział, jak nie, to proszę o przeniesienie.
Tak mnie nosi, tak mnie nudzi, aby sobie w coś zagrać, w jakiego PBFa, tyle że z nimi jest taki problem, że trwają tydzień, potem ktoś przestaje pisać posty, akcja się zawiesza i jest zgon.
Pamiętam, jednak że na pewnym forum, zagraliśmy sobie w coś innego, bardziej strategicznego i to się ładnie ciągało, nawet po rezygnacji niektórych osób.
Ogólnie koncepcja jest prosta, zamiast narracyjnego RPG, narracyjne RPG nastawione na strategię turową z ograniczoną mechaniką.
Nie jest to w prawdzie ani pomysł mój, ani bynajmniej nowy, ale może warto by było go wam przedstawić, najwyżej wszyscy go oleją
Kod:if ( olalem_ten_temat() === true ) {
nie_czytaj_dalej();
}
Dla tych którzy jakimś niezwykłym cudem nie olali, zasady gry.
Tamto forum już nie istnieje, więc pozwoliłem sobie je spisać na nowo.
">Akcja i sposób rozgrywki
Docelowa miał by to być gra narracyjna, nastawiona na rozgrywkę strategiczną, w której gracze staja na czele armii, wcielając się w rolę stworzonej przez siebie postaci (pułkownika, generała), w realiach wybranego przez graczy uniwersum.
Rozgrywka podzielona jest na tury, rozpoczęcie pierwszej tury zainicjowane jest przez mistrza gry opisaniem jawnie sytuacji startowej na polu bitwy. Po czym następuje część nie-jawna, w której MG wysyła graczom prywatnie informacje o ich indywidualnym położeniu, posiadanej ilości wojska i innych środków, oraz o rozkazach im poleconych, docelowo ma to formę narracyjną.
Po otrzymaniu swoich tur, gracze mają obowiązek, odpowiedzieć na nie, przedstawiając swoje działania, z perspektywy akcji swojej postaci (wydana lista rozkazów, opisanie sytuacji i zachowania dowódcy {to będzie miało wpływ na podkomendnych}), powinno to mieć jasny i w miarę zwięzły charakter, ponieważ MG nie uzgadnia nieścisłości w turach z graczami, co jest bardziej sprawiedliwe.
Kiedy już wszyscy gracze odpowiedzą, MG kończy daną turę ponawiając opis jawny w temacie i wysyłając każdemu z graczy odpowiedź na jego działania.
Każda kolejna tura, technicznie wygląda tak samo.
Schemat jest taki
Krok 1. Post MG na forum [np. tura 51] + każdy z graczy otrzymuje swoją prywatną turę
Krok 2. Gracze odpowiadają prywatnie na tury przez cytowanie
Krok 3. MG czeka na tury wszystkich graczy
Krok 4. Powrót do kroku 1!
I tak aż się znudzi granie...
Co zawierać mogą tury jawne
- Informacji ogólnie dostępnych dla graczy jak wiadomości w TV
- Artykuły w gazecie na temat prowadzonych bitew
- Pogłoski na temat działań frontowych
- Informacje polityczne
- Nagłośnione wydarzenia na froncie (zwycięstwo, porażka, przerwanie linii oporu)
- I wiele więcej
Co mogą zawierać tury prywatne
- Informacje o przybyciu posłańca z rozkazami
- Dane na temat morale i składu armii
- Dane czysto techniczne, na prośbę gracza (np. opis wydajności pancerza A w relacji z działem B)
- Dialogi z podkomendnymi
- Informacje o naszym stanie zdrowia
- Opis rozróby w kantynie, której jesteśmy prawie świadkiem
- Informacje o tym, że skończył się papier toaletowy ;P
- I wiele więcej
Technika i balans
Te są ustalane przez mistrza gry, dokładnych opisów nie będzie, chyba że ktoś sobie prawie zażyczy, jakiś krótki opis, ogólnie wszystko będzie ustalane narracyjnie przez MG.
Mechanika
System całkowicie narracyjny, wszystkie sytuacje i ich wynik ustalenie były by przez MG, w przypadku konfliktu gracz vs gracz, lub niejasnej sytuacji, przemówiłyby kości.
Inne postaci kierowane przez gracza
Aby zabawa była ciekawsza i by zachęcić, do bardziej narracyjnego stylu gry, prócz naszej postaci, mielibyśmy dostęp do postaci podkomendnych, z którymi relacje i ich charakter przenosiłyby się na pole bitwy, ponadto każdy z naszych imiennych podkomendnych, miał by kilka statystyk, które pozwalały by lepiej określić jego umiejętności i pozwalały lepiej przydzielić go do odpowiedniego zadania.
Cechy podkomendnego
Cechy te były by ustalane przez MG, mogą ulegać poprawie lub pogorszeniu, po przejściach związanych z oddziałem, dowódcą. Nad balansem i drogę rozwoju czuwa MG.
Morale: odpowiadają za wydajność w boju i przy wykonywaniu rozkazów dowódcy
Morale armii są bardzo ważne, inaczej wojsko od razu porzuci broń, lub będzie walczyć gorzej, ociągać się i walczyć zbyt zachowawczo.
Doświadczenie: odpowiada za przeżywalność żołnierzy i szansę powodzenia powierzonego zadania
Rośnie po każdej bitwie
Lojalność: Zmniejsza ilość dezerterów w oddziale i dokładność wykonywanych rozkazów
Taktyka: Zwiększa zadawane obrażenia i odnoszone straty wroga
Posłuch: Podnosi morale na postoju
Autorytet: Podwyższa morale na starcieJeśli to kogoś zainteresuje, to może to napisać w tym temacie, jeśli by się zebrało 3-5 graczy to mogli byśmy podyskutować nad uniwersum, ja bym to poprowadził. Częstotliwość tura powiedzmy 1 tura na 1/3 dni. Na to więcej niż jeden temat nie trzeba, powiedzmy że na odpowiedzi poczekamy z 2 tygodnie, a jak nie będzie wystarczającego zainteresowania, to temat się zamknie. Więc to by było na tyle.
TorisGray - 2010-07-14, 15:40
" />W teorii nawet nawet, ale niestety w praktyce jest to awykonalne >_>
Riz-X - 2010-07-14, 16:38
" />
">W teorii nawet nawet, ale niestety w praktyce jest to awykonalne >_>W takim razie, cuda się zdarzają, bo grałem w to i szło nieźle.
Vonderey - 2010-07-21, 01:56
" />W takim razie może i tu się uda :3
Noxam - 2010-07-21, 08:15
" />
">w realiach wybranego przez graczy uniwersum.Fajnie .
Może warhammer , albo własne uniwersa. Choć kardo bym chyba nie brał. Zbyt skomplikowane x3 i w dodatku wystarczy że walczą już w połowie wszechświata i muszą bronić ziemi Dajmy im wytchnąć .
Ok, a teraz na temat.
Gra osobiście mi się podoba. Zapowiada się naprawdę ciekawa rozgrywka, na którą z chęcią bym się pisał. x3
Czy będą może jakieś mapy do tej gry?
W jakich realiach przyjdzie nam się zmierzyć (lecz to chyba wybierają gracze, ale dla pewności się pytam x3)?
mam jeszcze masę pytań. Ale je później x3.
Riz-X - 2010-07-21, 15:07
" />No więc dobra, odpowiem po kolei.
">Czy będą może jakieś mapy do tej gry?To w dużej mierze zależy od uniwersum, ale kiedy my graliśmy korzystaliśmy z map wyciągniętych z google earth, co jest dobrym rozwiązaniem, dla walki w systemie stawiającym na akcje w świecie podobnym technicznie do naszego, oczywiście możliwości jest więcej.
">W jakich realiach przyjdzie nam się zmierzyć (lecz to chyba wybierają gracze, ale dla pewności się pytam x3)?W dowolnych, w których można to w miarę sprawnie prowadzić, wiadomo wojna gwiezdna nastręczyłaby więcej problemów, od kampanii w Iraku Niemniej to zależy już od graczy, do wyboru zarówno uniwersum (jakaś modyfikacja istniejącego, lub zupełnie zaimprowizowane), oraz to czy ma to być bardziej w anthro, czy ludzkich klimatach.
Czekam na następne pytania, jeśli jakieś są
TorisGray - 2010-07-21, 15:41
" />Zrobmy turowego WoWa!
Albo jak chcecie, coś na heksach. Można by tak! Dawać co rusz mapę co się dzieje - chce ktoś heksową DUŻA mapę? Warunek: no cheating.
Furry Hex z polityką... Ciężko będzie z jednego powodu: brak kostek - serio. Chyba, że ktoś w realu będzie turlał ale znowu musi być jakaś uczciwość.
Vonderey - 2010-07-21, 22:00
" />Jakby poprasić raika może by wstawił na forum jakiś skrypt do rzutu kostką, rzut by wychodził razem z wysłaniem postu, wszystko byłoby jawne i uczciwe :3
Riz-X - 2010-07-22, 02:01
" />Jak już napisałem wcześniej, docelowo ma to być gra narracyjna, więc nie widzę tu za bardzo miejsca na zbyt rozbudowaną mechanikę, setki rzutów kośćmi, czy choćby hexy na mapie, jeśli będzie taka potrzeba, to dostali byście rozbabraną mapę z rozrysowanymi ruchami wojsk, w innym wypadku opis chyba wystarczy, "z północy, drogą, naciera na ciebie kolumna wozów pancernych, jeśli nic się nie zmieni, w tym tępię dotrą do przedmieść na około 10 minut" taki opis jest chyba wystarczająco jasny, czym bardziej gdy się dostanie mapę z jedną drogą
No ale jeśli mi nie ufacie, to ostatecznie Vonderey, może zostać opiekunem rozgrywki i przy świadomości akcji, rzucać wam kośćmi ;P
Co do WoW`a to jestem fanem Warcrafta, więc taka opcja by mi osobiście dość dobrze leżała, chociaż nie wiem gdzie bym tam fabułę osadził
Turowy WoW
http://entertainment.upperdeck.com/wowminis/en/
TorisGray - 2010-07-22, 10:45
" />Nie wiem czy by się to udało, no ale, jest już planszówka WoW. Niezła, ale też bardzo droga - chociaż 300 zł za ponad 5cio kilowe pudło...
A nie lepiej napisać grę opierając się na silniku jakiejś turówki? Albo od razu zrobić mini-mmo?
Tak poza tematem: grałem wczoraj ze starym w ten Stalingrad 1942-43, jak się rozpracuje zasady, idzie gładko. Zasady wbrew pozorom pomimo dużej ilości żetonów (360 + 100 pomocniczych) to gra się dosyć szybko.
A apropos hexów, przypomniało mi się, że kiedyś z kumplem stworzyliśmy z nudów... Strategie. Wystarczyła duża kartka w kratkę, dwa kolory, gumka i długopis do narysowania kontynentu. Całość była utrzymana w technologii starożytnej i nawet dobrze się grało. Kwadracik robił za miasta, trzy poziome linie za pole oraz dwa skrzyżowane linie to były kopalnie.
Vonderey - 2010-07-22, 15:37
" />Ja ufam :3 a opiekunem nie zostane bo nie mam kostki XD
Riz-X - 2010-07-27, 02:46
" />Uniwersum WC jest takie same jak każde inne, nie wiem czemu miałoby się nie udać, jak na razie, to widzę same zalety, od gotowych możliwych formacji zbrojnych, poprzez ciekawy świat, aż po dobrze opisane lokacje i łatwość w dostępie do materiałów.
Ale jak już napisałem, jeśli dojdzie do jakiegokolwiek skutku, to gracze będą mieli tu najważniejszy głos.
Vand, możesz rzucać kurzom kostką
TorisGray - 2010-07-27, 15:03
" />Nie lepiej stworzyć autorski świat?
Vonderey - 2010-07-27, 17:51
" />Dobry pomysł :3 będzie bardziej oryginalnie :3
Riz-X - 2010-07-28, 00:46
" />Owszem, ale jak na razie, ja nie widzę wielkiej inicjatywy do grania, WC to taki powiedzmy plan ratunkowy na wstępną zachętę.
Mało osób jest w wakacje aktywnych, na forum prawie sami stali bywalce, a młodzież nam gdzieś wywiało
TorisGray - 2010-07-28, 09:36
" />Młodzież? x3 A my to co? Stare dziady?
Swoją drogą, mogłbym zaryzykować stworzenie czegoś a'la 4x (tyle, że uproszczonego).
Na papierze, kostce i ołówku takie coś mi wyszło. Chce ktoś o tym posłuchać?
Vonderey - 2010-07-28, 10:17
" />Możesz spróbować :3
TorisGray - 2010-07-31, 23:37
" />A może coś w stylu "Pirates!", tylko, że w wersji furry? Wiecie, nie tylko piracenie, ale też handel między państwami (mógłbym wymyślić państwa, mapy, flagi, bo akurat tego jestem specem) czy też wojny. Bunty kolonii, wspomaganie lub tłumienie rebelii, misje od 'gubernatorów' czy nawet własna 'firma', pod skrzydłami Kompanii Morskiej.
Riz-X - 2010-08-01, 02:27
" />Jak znajdziesz do tego graczy, to możemy pogadać o szczegółach.
Vonderey - 2010-08-01, 13:02
" />Ja moge zagrać :3