ďťż
Twarde węże od chłodnicy, czy to normalne?





darek11 - 15 maja 2007 12:04
Mam pytanie? u mnie w czasie nagrzewania silnik są dość mocno twarde węże od chłodnicy.Czy ktoś kto posiada taki samochód mógłby to sprawdzić u siebie i podzielić się tą informacją ?.




tomekrvf - 15 maja 2007 14:12
Układ pracuje pod ciśnieniem około 1.1 bara dlatego węże są twarde. Tak musi być.



Beny - 15 maja 2007 14:31
A ja slyszalem ze to moze byc wina niesprawnego korka od chlodnicy,ktory to ma zaworek odpowietrzajacy.Jesli nie dziala poprawnie moze powodowac za duze cisnienie w ukladzie przez co weze sa twarde,a w starych chlodnicach przez to moga leciec dziury.



tomekrvf - 15 maja 2007 15:52

A ja slyszalem ze to moze byc wina niesprawnego korka od chlodnicy,ktory to ma zaworek odpowietrzajacy.
Korek od chłodnicy ma dwa zawory:
-jeden odpowiada za utrzymanie odpowiedniego nadciśnienia w układzie chłodzenie, z reguły jest to 0,9 lub 1.1 bara-wyższe ciśnienie to większa temp wrzenia płynu
-drugi zawór umożliwia zasysanie płynu ze zbiornika wyrównawczego do silnika kiedy ten stygnie
Jak korek jest zepsuty to wtedy węże są miękkie-nie ma ciśnienia. Bywa też że zapieprzony jest zaworek pociśnieniowy i wtedy płyn nie może wracać do silnika. Charakterystycznym objawem są spłaszczone węże od układu chłodzenia w wyniku powstałego podciśnienia




SHY - 15 maja 2007 21:19
Witam

Odnosze wrazenie, ze wolno mi sie nagrzewa plyn (porownuje moja GE 2.0 z 94 do GE 1.8 z 97). Do tego chyba mam miekkie weze (nie czuje specjalnego oporu przy wciskaniu). Co jest przyczyna tego stanu rzeczy? Korek czy moze raczej powinienem patrzec w kierunku termostatu (termostat jako taki trzyma temperature na odpowiednim poziomie, ale czy zbyt wczesnie nie puszcza powolutku plynu?). Jak powinien zachowywac sie uklad przy nagrzewaniu? Czy dolny waz do momentu otwarcia termostatu powinien byc zimny?

Pzdr



Grzyby - 15 maja 2007 21:42

Jak powinien zachowywac sie uklad przy nagrzewaniu? Czy dolny waz do momentu otwarcia termostatu powinien byc zimny?
u mnie jest właśnie tak



Domelxyz - 15 maja 2007 21:50

Mam pytanie? u mnie w czasie nagrzewania silnik są dość mocno twarde węże od chłodnicy.Czy ktoś kto posiada taki samochód mógłby to sprawdzić u siebie i podzielić się tą informacją ?.
No jak ciśnienie ma być około 1 bara to chyba powinny być twarde
Ja u siebie nie sprawdzałem.



SHY - 15 maja 2007 21:57

u mnie jest właśnie tak
Dzieki Grzyb - musze to sprawdzic w wolnej chwili.


No jak ciśnienie ma być około 1 bara to chyba powinny być twarde
No wlasnie - co znaczy twarde? Tak, ze nie daje sie wcisnac palcem? Jak to ocenic? Ja flaka nie mam, ale do kamienia tez daleko.

Pzdr



org10 - 21 cze 2007 23:18

A ja slyszalem ze to moze byc wina niesprawnego korka od chlodnicy,ktory to ma zaworek odpowietrzajacy.
Korek od chłodnicy ma dwa zawory:
-jeden odpowiada za utrzymanie odpowiedniego nadciśnienia w układzie chłodzenie, z reguły jest to 0,9 lub 1.1 bara-wyższe ciśnienie to większa temp wrzenia płynu
-drugi zawór umożliwia zasysanie płynu ze zbiornika wyrównawczego do silnika kiedy ten stygnie
Jak korek jest zepsuty to wtedy węże są miękkie-nie ma ciśnienia. Bywa też że zapieprzony jest zaworek pociśnieniowy i wtedy płyn nie może wracać do silnika. Charakterystycznym objawem są spłaszczone węże od układu chłodzenia w wyniku powstałego podciśnienia



gomez - 22 cze 2007 12:35
Moze po prostu masz niedrozny wlot i wylot plynu przy zbiorniczku wyrownawczym



org10 - 22 cze 2007 22:50

Moze po prostu masz niedrozny wlot i wylot plynu przy zbiorniczku wyrownawczym

sprawdzilem, jest drozny. tzn. na poczatku musialem mocno dmuchnac w wezyk, ale przedmuchalem go bez problemu. Waz chlodnicy nadal splaszczony po dluzszym postoju.
Co to moze byc? Chyba gdzies dostaje sie powietrze do ukladu?



alf28 - 23 cze 2007 8:31

Waz chlodnicy nadal splaszczony po dluzszym postoju.
Co to moze byc?
tak jak pisał <gomez> płyn po wystygnięciu zmniejsza swoją objetość i powinien być zassany(pobrany) ze zbiornika wyrównawczego. Widocznie z tym ma problem skoro wąż jest spłaszczony.



Grzyby - 23 cze 2007 8:53

Chyba gdzies dostaje sie powietrze do ukladu?
to na pewno nie

Podejrzewam że korek puszcza tylko w jedną stronę (tzn. nie zasysa)



Bimbak - 24 cze 2007 8:56
procedura sprawdzenia korka




GofNet - 24 cze 2007 11:32
A tu wersja w języku ojczystym:



Pozdrawiam
..::GofNet::..



Bimbak - 24 cze 2007 15:50
huhuhu GofNet zadziwiasz mnie .
BTW: negative pressure to po prostu podciśnienie ale i tak respect



GofNet - 24 cze 2007 19:56

negative pressure to po prostu podciśnienie     Ja, ich wisse . Tak mi się przetłumaczyło... Jeśli macie jakieś sugestie, mogę poprawić .



org10 - 25 cze 2007 19:08
dziekuje za rady. Mam jednak wrazenie, ze to nie korek, bo przelozylem korek z mojej 626 GD do Xedosa i objaw jest ten sam. w GD takich nie mam. Poza tym kto posiada taki tester?
Moze chodzi o drugi korek, bo w X6 sa dwa. Tylko, ze na tym drugim pisze zeby go nigdy nie otwierac?!



Wodzu - 12 lip 2010 5:32
Podepne się do tematu.
Gdy korek jest nie sprawny może dochodzić do zapowietrzania układu? Bo coś mi się zdaje, że mój w ogóle nie działa i powoduje problemy ze ssaniem opis tu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=154&t=101267



kocurek - 12 lip 2010 15:41

Jak korek jest zepsuty to wtedy węże są miękkie-nie ma ciśnienia. Bywa też że zapieprzony jest zaworek pociśnieniowy i wtedy płyn nie może wracać do silnika. Charakterystycznym objawem są spłaszczone węże od układu chłodzenia w wyniku powstałego podciśnienia

mam rozumieć, że jak są spłaszczone węże to musze wymienić korek od chłodnicy tak?? - bo mam właśnie taki problem ze spłaszczonymi wężami