Ustawienie biegu jałowego
DEMHELL - 11 lis 2006 18:43
Witam
Do 2 lat jeżdżę FordemProbe 2.5( silnik jak Mazda 626, MX6, Xedos 9) i nie miałem większych problemów i pewnie dalej byłoby ok gdybym nie postanowił wymienić sprzęgła i uszczelnić pokrywy zaworów ( tej pod kolektorem ).
Po wszystkich naprawach pojawił się problem - silnik nie trzyma wolnych obrotów ( tak samo na benie i LPG ) - przed naprawą było ok. Wolne obroty w okolicach 800, nie skakały, silnik zapalał zawsze za pierwszym razem.
Pokręciłem trochę śrubą na przepustnicy i drugą która jest przy lince gazu ( przy mocowaniu do przepustnicy ) - to jednak nie jest dobre rozwiązanie. Obroty są albo za wysokie ( 2000 i spadają po chwili do 1200) albo za niskie ( można ustawić na 1000-800 i po chwili spadają i auto gaśnie jeśli się nie przegazuje ).
Jeśli chodzi o samą jazdę jest wszystko ok moc, przyspieszenie, w czasie jazdy jak wyrzucę na luz silnik nie zgaśnie.
Trochę się rozpisałem ale proszę o podpowiedź - co ma wpływ na wolne obroty? - wtyczki i podciśnienia sprawdzałem i wygląda, że jest ok.
Sprawdzę wszystko jeszcze raz może zagięty wężyk, niewpięta wtyczka ?
Hazu - 11 lis 2006 21:34
Troche za dużo pokreciłes.
Poczytaj troche Forum to wszystko Ci sie wyjaśni.
Powodzenia
Jaksa - 11 lis 2006 21:50
tej pod kolektorem Tu bym szukał problemu,masz lewe powietrze .....
fachura - 13 lis 2006 22:20
Witam problem tkwi z podcisnieniem jak zdejmowałes kolektor ssący cos musiałeś nie podpiąc dokładnie popatrz przewody podcisnieniowe przy kolektorze.
xedos 1995 - 20 lis 2006 19:05
pamietaj ze komputer zapamietuje ustawienia takie jakie mial.... teraz pokreciles troszke w obrotach...i pewnie linka jest za mozno napieta...i zmieniles mieszanke......na poczatek zrob tak zeby linka nie byla napieta za mocno..jezeli jest? pojedz na analizator spalin ustaw mieszanke..a pozniej zresetuj kompa!!!!!!!!!!!!!