Uzupełnianie się płynu w układzie chłodzenia
Grześ - 05 lis 2005 17:58
Mam pytanie do znających się na rzeczy.
Jakie ma zadanie zbiornik wyrównawczy i cały osprzęt do niego podłączony.
Spotkałem się z dwiema wersjami i sam już nie wiem jak ma być naprawdę.
1.Po zalaniu płynem pod korek na silniku i po uruchomieniu i rozgrzaniu silnika, jego nadmiar zostaje przelany do zbiornika wyrównawczego skąd już nie jest z powrotem zasysany do układu. W silniku pozostaje taka ilość która po rozgrzaniu i rozszerzeniu płynu wystarcza do normalnej pracy.
2. Po zalaniu płynem pod korek na silniku i po uruchomieniu i rozgrzaniu nadmiar płynu zostaje przelany do zbiornika wyrównawczego po czym podczas studzenia wytwarza się w układzie podciśnienie które zasysa z powrotem przelany płyn do silnika.
W chwili obecnej w mojej szóstce nie ma miejsca ponowne zasysanie płynu, w zbiorniku wyrównawczym utrzymuje się stała ilość płynu a wskaźnik temperatury utrzymuje się na normalnym 2/3 skali poziomie.
Będę wdzięczny za wszystkie opinie.
Pozdrowienia!!!
Jaksa - 05 lis 2005 21:05
Po zalaniu płynem pod korek na silniku i po uruchomieniu i rozgrzaniu nadmiar płynu zostaje przelany do zbiornika wyrównawczego po czym podczas studzenia wytwarza się w układzie podciśnienie które zasysa z powrotem przelany płyn do silnika. Coś w tym stylu
W chwili obecnej w mojej szóstce nie ma miejsca ponowne zasysanie płynu,Jak masz płyn pod korkiem ( bez ubytków ) to jaki masz problem?
XsiX - 05 lis 2005 21:23
to jaki masz problem?pewnie głód wiedzy
Grześ - 05 lis 2005 21:46
Sęk w tym że pod korkiem na zimnym silniku jest pusto.
Jaksa - 05 lis 2005 21:53
Sęk w tym że pod korkiem na zimnym silniku jest pustoWymien korek to szybki i tani ruch.
Grześ - 05 lis 2005 22:07
Już to zrobiłem i dalej jest tak samo
Jaksa - 06 lis 2005 9:55
Już to zrobiłem i dalej jest tak samo Jaki masz korek nówkę ?
Grześ - 06 lis 2005 14:45
Oba korki wymieniłem na nowe, co prawda nie oryginały ale nowe.
Zauważyłem jeszcze że mam niewielki wyciek z chłodnicy, taki minimalny że pod autem nie ma plamki ale w jednym miejscu chłodnica jest wilgotna. być może tam zasysa fałszywe powietrze - jak myślisz???
Jaksa - 06 lis 2005 20:54
być może tam zasysa fałszywe powietrze No widzisz....napraw chłodnicę....
Grześ - 07 lis 2005 17:06
Skoro uważasz że to będzie przyczyna to ją wymienię. Jeszcze jedno, czy tylko z Xedosa 2.0 ta chłodnica pasuje, czy może jest ona zastosowana również w innych Mazdach??
b2 - 07 lis 2005 18:14
Skoro uważasz że to będzie przyczyna to ją wymienię. Jeszcze jedno, czy tylko z Xedosa 2.0 ta chłodnica pasuje, czy może jest ona zastosowana również w innych Mazdach??ja mam zamiennik behr do 626/mx6. ma takie cypki na bokach zapierające się o obudowę świateł przednich, ale sobie mozna z tym poradzić.