ďťż
Wadliwa skrzynia automatyczna biegów? Drgania auta na postoju





Michał.. - 09 lis 2008 19:27
Dostałem auto do przetestowania i być może kupna.Wszystko ok,ale niepokoi mnie jedna rzecz.Auto po zatrzymaniu (skrzynia w pozycji "DRIVE"") wpada w lekkie drgania,sprawia wrażenie jakby chciał jechać przy jednoczesnym wciskaniu hamulca.Po wrzuceniu pozycji "N" drgania ustępują.Mazda mogła stać przez jakiś czas nie jeżdżona,czy to może być przyczyną?Dodam,że według licznika auto ma niewielki przebieg ok.2400 mil.




Globy - 09 lis 2008 19:35
Te skrzynie nie są wzorem trwałości, ale nie są też skomplikowane (przede wszystkim brak chłodnicy oleju). Miałem tak kiedyś w jednej z Protege, dwa serwisy chciały wyjmować skrzynię - jeździłem wiele tysięcy kilometrów i nic się nie działo. Tak czy inaczej dość irytujące. Podjechałbym do AZ Auto na zmianę softu w skrzyni i sprawdzenie, czy obroty są okej. Sam z chęcią wysłucham innych komentarzy w temacie.



Michał.. - 09 lis 2008 19:45
Zapomniałem dodać,że jest to 5 biegowa skrzynia.Wszędzie czytam,że ta wersja Mazdy ma 4 biegową skrzynię.Szczerze to się trochę w tym pogubiłem.



Globy - 09 lis 2008 20:02
Nie, masz wersję po lificie - wtedy w wersji 2.3 starą, powolną 4-biegówkę zastąpiono nowszą konstrukcją 5-biegową, a w 3.0 zamiast "piątki" zadebiutował 6-biegowy automat. Lifting został przeprowadzony w 2005 roku, auto zyskało m.in. inne zderzaki oraz wykończenie konsoli:

=> http://www.mazdaspeed.pl/web/mazda/mazd ... 6_gg_aspec

Jeśli chcesz kupić taką "szóstkę", upewnij się o Jej wypadkowej przeszłości na terenie USA i w Polsce (CarFax).




Tom - 09 lis 2008 20:39
Globy a ja mam 3.0 z 2005 roku skrzynie 6-speed, srodek i swiatla od przed lifta wiec mam przejsciowke czy co??

Michał.. jesli zmienia biegi bez szarpniec to powinna byc ok przebieg maly 2400mil wiec sprawdz jak Prezes radzi Carfax jest Andrew001 co sprawdza poszukaj w Ogolnym



Globy - 09 lis 2008 22:14

Globy a ja mam 3.0 z 2005 roku skrzynie 6-speed, srodek i swiatla od przed lifta wiec mam przejsciowke czy co??
Tak, był chyba fifty-lifting



badylMAZDA6 - 22 lis 2008 1:21
od jakiegos czasu denerwuje mnie dziwny fakt! stajac w miejscu auto na niskich obrotach zaczyna wibrowac!!! wibracje czuc wszedzie. kierownica , siedzenia, drazek zmiany biegow! odnosze wrazenie ze obroty spadaja za nisko!wskazowka jest na wysokosci jednej kreski pod 1 a czasem troche nizej!!po lekkim dodaniu gazu wszystko jest perfekt!! jakies sugestie?? (mazda6 2005 40k automat)



Krisek - 22 lis 2008 1:44
poduszki sprawdz ... popukaj w nie powinny miec olej w srodku ..



Tolek - 22 lis 2008 13:48
U siebie miałem kiedyś coś podobnego. Pojechałem pod komputer i nic nie wykazało. Ale mechanik był dociekliwy i się okazało, że zasysane jest tzw. "fałszywe powietrze" gdzieś przy kolektorze. Wystarczyło to zniwelować i wszystko wróciło do normy. Niby błachostka a potrafiła wkurzać.



Globy - 22 lis 2008 16:49
Proszę dołączyć do tego tematu => http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62915 Powodzenia, napisz jak uda Ci się uporać z usterką?



badylMAZDA6 - 24 lis 2008 2:49
jesli chodzi o naprawe usterki to musze t o odlozyc! autko bedzie plynelo do polski!!! prawie 2 miechy ! nie mam czasu tym sie zajac! TOLEK a ile wyniosla cie ta korekta kolektora??? ciekaw jestem jak bedzie z amerykanska gwarancja na moje autko bo mam jeszcze pare lat albo 10 tysiecy mil!?? wie ktos czy bede musial przerabiac oswietlenie??



Globy - 24 lis 2008 12:18
Reflektorów nie musisz przerabiać, jedynie dołożyć tylne światło przeciwmgielne. Niestety gwarancja na Mazdy z USA nie działa w Europie.



Tolek - 24 lis 2008 16:04

TOLEK a ile wyniosla cie ta korekta kolektora?
W sumie 100zł. Podłączenie pod kompa 50zł i usunięcie usterki 50zł. Nie było mnie przy naprawie, ale ze skasowanej kwoty wynika, że może wystarczyło dociągnąć jakiś ściągacz lub coś podobnego. Napewno nie była potrzebna żadna nowa część.



badylMAZDA6 - 24 lis 2008 19:04

Reflektorów nie musisz przerabiać, jedynie dołożyć tylne światło przeciwmgielne
ooo! a ciezko to zrobic?? potrzebna jest pomoc fachowca??? ciekaw jestem jaki to koszt?? WIELKAlipa z ta gwarancja!!!!!!!!!
dzis tez bylem w serwisie! te cwoki wmawiaja ze tak zawszejest z tym autem!! nic nie mogli poradzic.Jedyne co zrobili to update softa!!bede dalej dzialal ale juz w polsce!!



Tom - 24 lis 2008 19:14
badylMAZDA6 a co ci dokladnie padlo? moze lepiej zrobic to w USA masz gwarancje, a w Polsce nie masz.... i to jest lipa...



badylMAZDA6 - 25 lis 2008 2:50
a wiec TOM nic nie padlo tylko na niskich obrotach lapie wibracje!skoro serwis na czele z "komputerem" nic nie mogl wykryc to nic powaznego!! pare dolarkow jes wiec moze starczt na jakiegos specjaliste!!



Michał.. - 25 lis 2008 11:44

a wiec TOM nic nie padlo tylko na niskich obrotach lapie wibracje!skoro serwis na czele z "komputerem" nic nie mogl wykryc to nic powaznego!! pare dolarkow jes wiec moze starczt na jakiegos specjaliste!! Teraz widzę,że problem nie leży po stronie skrzyni(działa dobrze)tylko tak samo jak u Ciebie, przy niższych obrotach autko delikatnie wibruje.Po wrzuceniu D i wciśnięciu hamulca czuć bardziej,ale w pozycji N też wibruje.Jutro jadę do serwisu w Wawie na oględziny auta,więc może coś wyjdzie Zapomniałbym...jak przełączę nadmuch na szybę,to auto zdecydowanie mocniej wibruje,tyle,że nie jest to ciągłe wibrowanie,tylko przerywane (tak jakby związane z załączaniem się wiatraka przy chłodnicy,ale nie jestem pewien)



badylMAZDA6 - 26 lis 2008 0:28
TO mamy to samo! u mnie wibracja zwieksza nasilenie po wlaczeniu klimy! podziel sie informacjami na temat usterki i ewentualnych kosztow naprawy! pozdrawiam



pcefun - 26 lis 2008 17:55
Mam dokładnie to samo. Jeżeli komuś uda się zdiagnozować usterkę to proszę, podzielcie się tym na forum



Krisek - 27 lis 2008 3:28
PODUSZKI ---------- PODUSZKi ....
jest to nagminne ze padaja i sa wibracje ... inna sprawa ze wszystkie V4 auta zawsze benda wibrowac troszke



brii - 27 lis 2008 9:04

V4

Chyba R4



Michał.. - 27 lis 2008 10:06
Ja niestety nie pomogę w tym temacie,ponieważ rezygnuje z samochodu.Po przeglądzie w serwisie ASO w Wawie(polecam serwis)wyszło co nie co o aucie.Nie wiem czy to co wykryli miało coś wspólnego z wibracjami auta,ale według mechanika,auto było prawie całe szpachlowane,łącznie z dachem.Najgorsze uszkodzenia jakie zdiagnozowano to pęknięta przepustnica,cieknąca miska olejowa oraz zastąpienie niektórych części nie oryginalnymi.Oprócz 6 mieliśmy z żoną "trójeczkę do przetestowania,ale ta okazała się w jeszcze gorszym stanie..zniechęciłem się do aut z za wielkiej wody..Koszt sprawdzenia 2 aut w serwisie 400 zł,ale gdybym nie sprawdził autek,to być może któreś bym łyknął.



Globy - 27 lis 2008 10:10
Niestety CarFax w przypadku A-Spec'ów (egzemplarzy o specyfikacji północnoamerykańskiej) to podstawa... Grubo ponad połowa została sprowadzona za śmieszne pieniądze, ale z niebywałymi uszkodzeniami, a części użyte do naprawy często pochodzą z egzemplarzy europejskich. Jeśli ktoś nie ma ambicji podróżowania wersją 3.0, polecam zdecydowanie "benzynki" z europejskiej sieci sprzedaży - są ponadto nieco lepiej wykonane.



pcefun - 17 lut 2009 16:24
Krisek, czy orientujesz się, które dokładnie padają? Czy lepiej sprawdzić na podnośniku i nie kupować w ciemno?



Karwoś - 17 lut 2009 18:40
Ja też uważam że jak juz kupować coś zza wielkiej wody to samemu, osobiście - ja sprowadziłem 2 sztuki dla siebie i 3 lata jeżdze spokojnie i bez nerwów. A kupowanie w ciemno od kogoś kto sprowadza na masę nie jest zbyt rozsądne - a sprawdzić samochód zawsze trzeba przed kupnem - lepiej wydać 300 i nie kupić niż nic nie wydać i stracić 40 000.



davit84 - 03 kwi 2009 19:50
ja mam V6 i również silnik wibruje podczas postoju np. na światłach. Trzymany delikatnie na hamulcu "wyrywa" się chwilami jak by chciał jechać.

Obserwuje wiele dziwnych zachować samochodu, jednak po przejechaniu min 20-30km wszystko ustępuje i autko chodzi idealnie.



LemJohny - 04 kwi 2009 13:29
Te wibracje sie zwiększają jak sie na szybe nawiew puści bo klima sie włącza
i wtedy też rusza wentylator i obciązenie silnika roście i dlatego wtedy troszke silniej wibruje...
u mnie też lekkowibruje na postoju
Trzeba chyba posprawdzać szczelność dolotu i powinno być git.
u mnie wcześniej bardzo szarpalo ale to wyszło że jest walnięta cewka zapłonowa
po wymianie auto lepiej jeździło...
Ale to wtedy pojawiał się chek

więc przy małych wibracjach trzeba chyba sprawdzić szczelność ukladu dolotowego

pozdrawiam



savage - 20 kwi 2009 9:29
To ciekawe co piszecie, mam pierwszy raz tiptronica i myslalam, ze te wibracje na "D" to norma...Teraz to juz nie wiem, czy cos z tym robic i czy to powazna usterka ?



pcefun - 20 kwi 2009 9:48
U mnie po wymianie poduszki silnika nie słychać już i nie czuć żadnych wibracji. Dopiero po wskazaniach obrotomierza widać, czy silnik jest uruchomiony



Krisek - 20 kwi 2009 21:38
Poduszki Poduszki ...

pcefun .. to gratulecje moje 2.3 jest jak diselek



Karwoś - 21 kwi 2009 18:23
U mnie też czasami czuć jakieś wibracje - ale tam miał zawsze - i to sie nie pogłębia - gdyby to były poduszki to po 40 000km już by się jeszcze gorzej wybily - a póki co jest jak było.



jaroon1 - 06 kwi 2010 17:40

Niestety CarFax w przypadku A-Spec'ów (egzemplarzy o specyfikacji północnoamerykańskiej) to podstawa... Grubo ponad połowa została sprowadzona za śmieszne pieniądze, ale z niebywałymi uszkodzeniami, a części użyte do naprawy często pochodzą z egzemplarzy europejskich. Jeśli ktoś nie ma ambicji podróżowania wersją 3.0, polecam zdecydowanie "benzynki" z europejskiej sieci sprzedaży - są ponadto nieco lepiej wykonane.

Ale jeśli jest wszystko ok jaka jest przyjemność jazdy !
Mam 6 3.0 i nic nie drga ani prawie nie słychać silnika to jazda taką madzią to bajka!! trzyma się drogi jak przyklejona, cicha i wygodna. A wyprzedzanie - policja jechała za mną 10 km, moja prędkość - nieduża 133 km/h ale gdy mnie zatrzymali powiedzieli: "Ciężko było Pana dogonić" a ja na to "Przecież nie jechałem aż tak szybko" a oni "ale nie chodzi o prędkość ale przyspieszenie, nacisną pan na gaz i już pana nie było" no i 5 pkt i 300 zł.