ďťż
Webasto - opis regulacji i ustawiania





martinpl - 20 mar 2006 17:24
Sporo osob pytalo o obsluge i programowanie webasto w Mazdzie6 od rocznika 2002 do najnowszych, wiec dolaczam moj opis jak to obslugiwac (testowalem na sobie), oraz ponizej skany oryginalnej instrukcji.

Ponizej pokrotce opisuje funkcje sterownika "jajowatego" takiego jak widac na pierwszym foto ponizej, podobno bardzo poodbnie sie ustawia sterownik "prostokatny".

Mozna wlaczyc webasto w kazdej chwili na ogrzewanie lub wentylacje (jak to zmienic napisze dalej) i
bedzie dzialac od 10 do 60min w zaleznosci od ustawienia. Mozna tez zapisac w sterowniku trzy
godziny o ktorych webasto moze sie wlaczyc, ale tylko jedna moze byc aktywna.

Ustawianie zegarka w webasto. Nacisnij i przytrzymaj SET a potem przycisk << lub >> Pusc
SET czas na wyswietlaczu zacznie migac, czyli mozesz zmieniac godzine. Naciskajac << lub
>> zmieniasz godzine w tyl/przod. Zatwierdzasz zmany SET.

Zmiana trybu z grzania na wentylacje. Nacisnij SET i pusc, potem znowu SET i przytrzymaj.
Przyciskami << lub >> zmieniasz tryby "plomyk" czyli tryb grzania lub
"wentylator" czyli trzyb wietrzenia, wentylacji. (uwaga, funkcja nie jest w kazdym sterowniku- tak pisze w
instrukcji)

Ustawianie czasow programowalnych.
Nacisnij SET i powinna zaczac migac jakas godzina i cyfra 1 w rogu, klawiszami << i >> zmieniasz pierwsza
programowalna godzine, nacisnij SET zeby zaczela migac cyfra 2 i zmienic drugi czas, nacisnij SET aby zmienic trzeci czas.
Naciskajac SET mozesz jakgdyby przegladac te 3 zaprogramowane czasy i dowolny zmienic << i
>> (Wazne - w niektorych wersjach w ten sposob wlaczasz za ile czasu (za 2godziny naprzyklad) wlaczy
sie webasto a nie o ktore)

Aktywowane dowolnego zaprogramowanego czasu.
Naciskajac SET tyle razy, ktory chcesz wlaczyc czas (na wyswietlaczu powinna migac cyfra numeru czasu) wlacz czas ktory chcesz aktywowac (np.
nacisnij SET 2 razy aby aktywowac drugi zapisany czas) i nic nie rob. Po 10s aktywuje sie czas i mozesz byc pewny ze napewno o tej godzinie webasto sie wlaczy.

Aby ustawic ile czasu ma byc wlaczone webasto naciskasz << lub >> aby zmniejszyc,
zwiekszyc czas grzania/wentylacji, dziala tylko jak jest wlaczone webasto i wentyluje lub ogrzewa.

Podsumowujac obsluga jest prosta i intuicyjna, po tym jak byly mrozy -27 to wiem ze webasto to wybawienie Co waze webasto dziala z takimi ustawieniami z jakimi bylo ustawione ogrzewanie lub klima ostatnim razem, czyli np. jedziesz i masz ustawiony temp. na 20 stopni, nawiew na szybe i nogi i dmuchawe na 2 stopniu to webasto wlaczy sie uzywajac tych ustawien. Sam sterownik jest latwy w rozebraniu, bo domyslam sie ze nie tylko ja mialem taki problem, a mianowicie moj ojciec zima w rekawicy chcial cos tam przestawic i wdusil przycisk w sterowniku Wymonotwalem sterownik, ktory jest podlaczony na koste szybko-zlacze do instalacji, rozkrecilem sterownik i poprawilem gumke przycisku i dziala do tej pory poprawnie.

Ponizej zeskanowana oryginalna instrukcja obslugi do webasto montowanego w Madzie6 rocznik 2003 diesel. Moj sterownik wyglada jak na pierwszej fotce.






















Grzyby - 23 mar 2006 10:10
Waluś przyjmij proszę ten temat - dosyć ciekawie i prosto opisany temat Webasto w 6-tce.
Było kilka pytań jak kojarzę na ten temat.
Może przykleić?



Gość - 14 lis 2006 6:58
A jezeli nie ma sterownika to jaka istnieje możliwość sterowania webasto i jakie najlepsze są dla niego ustawienia.



martinpl - 14 lis 2006 7:48
waldus a istnialo webasto bez sterownika? masz na mysli chyba dobrzewanie w Mazdzie 6 instalowanie fabrycznie, ale to nie jest typowe webasto i nie mozna tego ustawic sobie na jaka chcesz pore, ktos na forum pisal ze mozna to przerobic, ale koszty jakie podal to koszt uzywanego webasto na allegro




Tomasz Płazak - 05 cze 2007 6:59
Witam! - Tomek Płazak
Znalazłem na allegro subwoofer (z kablem) - cena 350zł. Wiem że Wam podprowadzili.
Może jesteście zainteresowani??
Ja od gościa chcę kupić gwizdki. I ma komplet pozostałych głośników.
Pozdrowionka

P.S. Jeszcze raz dzięki za info o webasto.



DABLJU - 31 sie 2007 19:33
a jak dezaktywowac webasto



martinpl - 01 wrz 2007 6:01
DABLJU jak to dezaktywowac? jak wlaczyles recznie to naciskasz znowyk "plomyk" i wylaczone, jezeli chcesz wylaczyc wlaczanie czasowe naciskasz "set" tyle razy az wrocisz do zegarka tzn. bedzie wyswietlac zegarek i wtedy przestajesz naciskac



spike72 - 30 lis 2007 19:39
Witam.
Może ktoś mi pomóc? Plisss.....
Pilnie potrzebuję instrukcja programowania sterownika webasta, mam model z takim kwadratowym zegarkiem w kokpicie i nie potrafię go ustawić. Moje webasto włącza się tylko na 5 min i już, jak ustawić żeby działało ok. 20-30min?



wojas_007 - 13 sie 2008 19:02
Witam, posiadam webasto Thermo Top T w mazdzie 323f ba 98r 1.5 16V, sterownik Telestart T70 64817A. Problem to pilot którego nie mam Może ktoś z was posiada pilot który dało by się "skopiować" ? Rozważam tez wymianę sterownika ogrzewania na http://www.allegro.pl/show_item.php?item=413624282 - czy zda to egzamin??

Proszę o pomoc w problemie.



martinpl - 13 sie 2008 19:43
wojas_007 zadales to samo pytanie w 2 tematach, odpowiedzialem Ci w tym drugim



wojas_007 - 13 sie 2008 20:12
OK. thx, kontynuuję rozmowę w 2 temacie - tu możemy zamknąć wątek.



Sadek883 - 25 sie 2008 10:17
witam
a może ktoś wie jak używać pilota od webasto??



kaboch - 10 wrz 2008 14:21
Witam
Również mam problem z uruchomieniem pilota do webasto w maździe premacy 2001 typ T70 - wersja pilota zgodna.
Może ktoś pomoże



martinpl - 10 wrz 2008 18:24
ja niestety nie pomoge, bo nie mam oryginalnego pilota

ale czy ktos z Was probowal skontaktowac sie z przedstawicielem webasto? nie maja oni instrucji obslugi? te piloty byly w Audi, VW i praktycznie kazdym aucie takie same, moze zapytac uzytkownikow samochodow innych marek?



nawo - 14 wrz 2008 8:57
Witam.Jestem właścicielem od niedawna mazdt 6 2.0 did. Wczoraj u mnie spadła temperatura otoczenia do 4 stopni. Zauważyłem, że z pod maski silnika wydobywa sie dziwny odgłos. taki WUUUUUUU. podobny do webasto który słyszałem kiedyś w autobusie gdy byłem mały. Po wyłaczeniu zapłonu jeszcze przez chwilę również. Żadnego włącznika nie znalazłem, w instrukcji która ściągnołem nie ma słowa o webasto. Na allegro znalazłem webasto i zaczałem szukać u siebie pod maską iii znalazłem za lub pod filterm paliwa jest toto i pisze webasto. Tylko jak to-to się wyłącza i włącza? Na forum znalazłem jakiś opis i zdjęcie urządzenia sterującego webasto z lewj strony kernicy u mnie jest w tym miejscu mały schowek na przykład na zapałki. Dziekuje z góry za pomoc jak dizała to webasto czy automatycznie czy jak czy co?



Grzyby - 14 wrz 2008 9:17
Nie ma włącznika - działa automatycznie jak temperatura spadnie poniżej ok. 7 stopni.
Z tego co piszesz - działa poprawnie



chmooreck - 14 wrz 2008 10:57
Z tego, co się orientowałem można dokupić i zamontować sterownik pozwalający na ręczne włączanie, na przykład w celu podgrzania silnika/kabiny przed rozpoczęciem podróży.



Grzyby - 14 wrz 2008 11:36
Każda wersja diesla na Europę ma fabryczne webasto jako dogrzewacz silnika. W opcji można było dokupić sterownik - można go również zamontować poza ASO. Wtedy mamy webasto jako ogrzewanie postojowe.



Blaster7 - 16 wrz 2008 10:16
A ja mam pytanko pojawia sięna wyświetlaczu taki symbol " F--"
zauwazyłem go kilka ray

Nasuwa sie tylko jedna możliwość brak PALIWA - mam zainstalowany zawór elektromagnetyczny za filtrem paliwa i możliwe że jak blokuje go i ustawie ogrzewanie to webasto wypali to co jest w przewodach i potem wyświetla ten symbol....
Czy komuś juz to się kiedyś zaświeciło??



martinpl - 16 wrz 2008 11:18
ogolnie F to "failure" czyli blad a numer po F oznacza kod bledu

nie wiem jak w M6 ale w innych autach sopotkalem sie z tym ze webasto ma swoj chwyt paliwa przy zbiorniku, nie korzysta z przewodow paliwowych silnika



Blaster7 - 18 wrz 2008 5:07
Chyba to nie paliwo błąd wyskakuje nawet przy odłączonej blokadzie nawet podczas jazdy jak załącze webasto hmmmmm

Są jakieś linki gdzie można poczytać o tych systemach dogrzewania??? szukam i wszędzie się męczą nic konkretnego nie da sie wyczytać...



logimen - 24 wrz 2008 20:33
Ma ktos moze instrukcje do webasto z mazdy mx3 z 93 roku ? Taki prostokatny panel i chyba 4 guziki. niewiem jaki sterownik tam siedzi.



martinpl - 25 wrz 2008 8:44
logimen na pierwszej stronie napisalem ze slyszalem ze podobno prostokatny ustawia sie tam samo, tylko przyciski sa innego ksztaltu... probowales mojej instrukcji?



logimen - 25 wrz 2008 15:24
aa ok, dzieki za info. Sproboje i dam znac.



X-L - 07 paź 2008 10:27
Witam,
znalazłem w swoich zasobach instrukcję obsługi prostokątnego sterownika webasto (posiadam także instrukcję /PL/ sterownika owalnego, wrzucę jak znajdę trochę czasu).
1) 2)
3) 4)



Blaster7 - 07 paź 2008 10:53
Prosił bym ten Owalny!!!!1111



manu - 08 paź 2008 21:59
Też bym chętnie skorzystał!
(oczywiście z instrukcji do owalnego)

Pozdrawiam.



martinpl - 09 paź 2008 6:54
Blaster7, manu instrukcje do owalnego macie na pierwszej stronie, skany oryginalu po angielsku i moje tlumaczenie na polski



X-L - 12 paź 2008 9:17
Wrzucam instrukcję obsługi sterownika owalnego.





















damian27 - 20 paź 2008 13:28
OK, ja też mam pytanie.
Z tego co czytam o "dogrzewaczu" nie rozumiem jednej rzeczy. Zrozumiałem że ten dogrzewacz włącza się po przekręceniu zapłonu, czy tak
w takim razie jaki jest sens tego urządzenia. Skoro przychodzę do auta i przekręcam zapłon, to tylko po to żeby już nim jechać, więc silnik się zaraz sam nagrzeje.

Druga sprawa o której non stop myślę, to fakt iż ten dogrzewacz włącza się przy +7 stopniach (po przekręceniu zapłonu), czy to oby nie zawysoka temperatura nie da się tego zmiejszyc powiedzmy do 0 st.
Bo w sumie po co mi przy +7

Jakby mi ktoś mógł to naswietlić, byłbym wdzięczny. Sam tego osobiście n iemogę sprawdzić, bo mazda jeszcze nie jest w moich rączkach. Będą ją miał jak już pewnie będą przymrozki, więc dobrze byłoby być już oświeconym w tej sprawie.



Pawnik - 20 paź 2008 19:59

OK, ja też mam pytanie.
Z tego co czytam o "dogrzewaczu" nie rozumiem jednej rzeczy. Zrozumiałem że ten dogrzewacz włącza się po przekręceniu zapłonu, czy tak
w takim razie jaki jest sens tego urządzenia. Skoro przychodzę do auta i przekręcam zapłon, to tylko po to żeby już nim jechać, więc silnik się zaraz sam nagrzeje.

Druga sprawa o której non stop myślę, to fakt iż ten dogrzewacz włącza się przy +7 stopniach (po przekręceniu zapłonu), czy to oby nie zawysoka temperatura nie da się tego zmiejszyc powiedzmy do 0 st.
Bo w sumie po co mi przy +7

Jakby mi ktoś mógł to naswietlić, byłbym wdzięczny. Sam tego osobiście n iemogę sprawdzić, bo mazda jeszcze nie jest w moich rączkach. Będą ją miał jak już pewnie będą przymrozki, więc dobrze byłoby być już oświeconym w tej sprawie.

1. Silnik diesla bez dogrzewacza tak łatwo się nie nagrzeje. Wynika to z jego większej sprawności niż silnika benzynowego. Dogrzewacz pozwala mu krócej i to znacznie krócej się nagrzać.
2. Dogrzewacz włącza się od ok +7 stopni w dół a nie w górę



martinpl - 21 paź 2008 11:05
damian27 dzieki temu dogrzewaczowi jadac z domu do pracy:

- polonezem 1.6 mam 75 stopni pod praca,
- alfa 156 2.0 benzyna mam 70 stopni pod praca,
- passatem 1.9 tdi 90km mam 50 stopni,
- volvo s80 d5 z automatem i webasto (nie wiem czy dziala jako dogrzewacz) mam 70 stopni,
- mazda 6 2.0d z dogrzewaczem mam 80 stopni,

wszystkie auta maja sprawne termostaty, chlodnice i pompy wody (odczyt temp. ze skali analogowej, jak z dokladnoscia fabrycznych wskaznikow - nie dyskutuje) kazdym jezdzilem kilkanascie razy na tej samej trasie i w tych samych warunkach, wiec mam porownanie

wiec widac roznice golym okiem, auto dogrzewa sie duzo szybciej niz zwykly diesel, a nawet szybciej niz niektore benzynowe wiec silnik szybciej pracuje w korzystnych warunkach i szybciej robi sie cieplo w srodku



damian27 - 21 paź 2008 18:08

2. Dogrzewacz włącza się od ok +7 stopni w dół a nie w górę
nie, no tyle to ja się domyśliłem
no właśnie, wydaje mi się że te +7 to troszkę za dużo, więc chciałbym z tą temperaturą zejsć w dół do powiedzmy 0 st.C.

no dzięki martinpl, faktycznie, różnica jest. A fakt faktem, ( o tym nie pomyslałem) cieplejszy silnik, to i cieplej w aucie



Baikal - 24 paź 2008 9:03
witam w mojej mazdzince6 po uruchomieniu zimnego silnika i przejechaniu ok 1km i zatrzymaniu np. na swiatłach pojAWIA SIE CHMARA DYMU I CZUC spalenizne potem gdy temperatura silnika dochodzi do normy juz wszystko jest ok. powiedziano mi ze to wina zarnika w webascie czy cos takiego



Łyli - 26 paź 2008 15:12
Witam. U mnie w mojej madzi dzieje się to samo? teraz przy niższych temperaturach gdzy załancza sie dogrzewacz rowniez po po przejechaniu kawałka drogi pojawia sie dym zpod maski???Czy ktos wie o co tu chodzi???



MAZDA_FUN - 06 lis 2008 18:18

Każda wersja diesla na Europę ma fabryczne webasto jako dogrzewacz silnika. W opcji można było dokupić sterownik - można go również zamontować poza ASO. Wtedy mamy webasto jako ogrzewanie postojowe.

Jestes pewnien ze kazdy DiTD ma cos takiego?

Ja chcialem zamontowac sobie takie cudenko ale po przeczytaniu postow znalazlem cos... Tylko nie wiem czy to wlasnie webasto...
Postaram sie opisac
Jak otworze maske to po lewej stronie (stajac przodem do MADZI) w samym rogu (niedaleko filtra paliwa) mam takiego czarnego STWORA.. Jakby puszka(okragla) ktora ma rurke (nie wiem czy jedna czy dwie, bo bylo ciemno)...

Czy to jest potwierdzenie Twoich slow...

Jesli tak, to jak sprawdzic ze to dziala, w zimie nie zauwazylem zeby cos sie "dzialo" i ze zapalam silnik nagrzany.... Mam pytanko czy to w jakis sposob sie "serwisuje" naprawia, czy jak jest zepsute wymienia....

Pozdrawiam



nawo - 17 lis 2008 11:47
Mam koledzy takie pytanie. Czy to jest normalne, że po zgaszeniu auta webasto jeszcze chodzi i wydobywa się dym z pod auta przez około dziesięć sekund.Czy można jakoś wyłączyć to, aby wogóle się nie włączało,bo wydaje mi się że to zbedny koszt paliwa. Może ktoś sie orientuje jaki jest koszt zegara do webasto założenia sterownika itp.



__2__łysy - 17 lis 2008 22:12
witam ja mam webasto w mojej 323C i nie mam pojęcia jak to się ustawia, może ktoś ma jakąś instrukcję pozdrawiam....



Neon - 23 lis 2008 12:46
Witam.
Posiadam M6 po lifcie i mam tylko webasto bez funkcji grzania postojowego. Może ktoś z kolegów się orientuje, czy istnieje możliwość założenia sterownika aby można grzać autko na postoju? Jaki sterownik kupić? jak to przerobić? Jakie są ewentualne koszty takiej operacji? Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam



wujek_loki19 - 30 lis 2008 9:01
Witam chłopaki ja np nie wiem czy u mnie jest webasto mam mazde 6 z 2003 wersja angielska bo w angli przebywam no i ja mam takie coś puki samochód sie nie rozgrzeje to z prawej strony słychać takie wycie ale to tylko do momentu rozgrzeana samochodu i nie wiem czy to jest webasto i ja nie wiem nic na ten temat prosze o odpKamil



wujek_loki19 - 30 lis 2008 9:06
Witam chłopaki ja np nie wiem czy u mnie jest webasto mam mazde 6 z 2003 wersja angielska bo w angli przebywam no i ja mam takie coś puki samochód sie nie rozgrzeje to z prawej strony słychać takie wycie ale to tylko do momentu rozgrzeana samochodu i nie wiem czy to jest webasto i ja nie wiem nic na ten temat prosze o odpKamil



zorro77 - 04 gru 2008 7:20
O tym WEBASTO i sterownikach pisze też w tym temacie:

<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62172&postdays=0&postorder=asc&highlight=webasto&start=40"> LINK TO TEMATU </a>



P.P - 08 gru 2008 13:19
witam wszystkich jestem nowy na tym forum wiec prosze o cierpliwosc, chodzi mi o to webasto, jak na dworze jest zimno po odpaleniu samochodu slychac jak chodzi, po zgaszeniu okolo 20 sekund, czy to jest webasto ? w kabinie nie ma zadnego sterowania ani pilota, da sie to ustawic aby grzalo na wylaczonym silniku ?



martinpl - 08 gru 2008 14:21
Kolego P.P dokladnie post wyzej jest link do temtu, czytaj ze zrozumieniem temat poruszany wiele razy na tym forum



izykk - 14 sty 2009 10:22
Witam,

panowie apropos bezpiecznika, czy webasto posiada swoją kostkę czy wpięty jest w kostkę w której znajdują się wszystkie bezpieczniki. Mam następujący problem. Jakiś czas temu miałem rozrząd wymieniany, po odebraniu auta nie przyszło mi do głowy że coś może być nie tak z webasto. Pewnego dnia postanowiłem je odpalić -> moim oczom pojawiła się dziwna rzecz. Ustawiam zegar, wciskam "płomyk" na panelu sterującym, dioda zapaliła się na sekundę i webasto przestaje działać i zeruje zegar.

Dziś już kompletnie się wyłączył i nie mogę go włączyć.

Może to być wina bezpiecznika ? Czy raczej mistrzowie z warsztatu zapomnieli o podłączeniu czegoś ?

Zamierzam wybrać się do dobrego serwisu (chyba wybiorę się do Sulejówka-słyszałem że jest polecany) ale wcześniej wolę sam spróbować zdiagnozować przyczynę bo może być trywialna i banalna

Dodam tylko iż posiadam Mazdę Premacy 2.0 w dieslu.

Pozdrawiam



Blaster7 - 14 sty 2009 11:01
Przy wymianie rozrzadu można ewentualnie pomylić przewody z wody przy podpinaniu pompy,..... Nic z webasto sięnei robi Bezpieczniki masz z prawej strony komory silnika przy pod szybiu....



baco - 18 sty 2009 0:23

Każda wersja diesla na Europę ma fabryczne webasto jako dogrzewacz silnika. W opcji można było dokupić sterownik - można go również zamontować poza ASO. Wtedy mamy webasto jako ogrzewanie postojowe.

a wiesz może gdzie w okolicach Krakowa można zamontować taki sterownik? Mam websto w "szóstce" w wersji dogrzewania silnika.



baco - 18 sty 2009 0:26

Każda wersja diesla na Europę ma fabryczne webasto jako dogrzewacz silnika. W opcji można było dokupić sterownik - można go również zamontować poza ASO. Wtedy mamy webasto jako ogrzewanie postojowe.

a wiesz może gdzie w okolicach Krakowa można zamontować taki sterownik? Mam websto w "szóstce" w wersji dogrzewania silnika.



igorm - 07 mar 2009 13:52
Czy u Was jak włącza się webasto to włącza się też dmuchawa? Bo u mnie nie (mam z tym prostokątnym panelem), a chyba powinna. Czyli tak jakby webasto tylko podgrzewało silnik. Dodam że na zewnątrz dość głośno chodzi (porównywalnie z silnikiem).



zorro77 - 21 mar 2009 12:58
Problem z WEBASTO po serwisie w MAZDA...

Zmieniłem rozrząd i teraz WEBASTO raz pali raz nie (z zegara). Po zapaleniu silnika słychać że huczy. Nie słyszę też standardowego 'dmuchania' po wyłączeniu pracy silnika ...
Z 'palca' na zegarze - startuje i nadmuch się włącza, słychać pompowanie paliwa - prztyk i wyłączony system ... komunikat F--

Resetowałem wyciągając bezpieczniki (ten niebieski 20A - kostka)- nie wiem czy dobrze. Zegar migał 0... i po naciśnięciu dowolnego przycisku odzyskiwał zaprogramowane godziny... może reset niepełny? Odpiąłem tez na 30 minut akumulator...

Czy ktoś się spotkał z tym? Co to może być?
Zapowietrzony układ paliwa? Ale wtedy by po starcie silnika chyba nie działało WEBASTO...

Inna sprawa, że zdarzyło mi się nalać deko benzynki do baku .... /jakis wpływ?/

Sam nie wiem...[/b]



patbaj - 10 maja 2009 11:01
czy ktoś ma taki model webasto? możecie podać nazwę tego modelu oraz jak ustawić nagrzewanie kabiny? raz włączyłem, ale nie wiem jak... sposób z opisanego tu modelu nie działa...





Wojtassk - 03 paź 2009 1:38
Witam, (323P, 1.3 benzyna, 97')

Mam taki sam model webasto (z wygladu - kwadrat, nie jajo). Wydaje mi sie, ze on (przynajmniej u mnie) podgrzewa tylko silnik. Pod autem znalazlem takie cos:

http://i72.photobucket.com/albums/i190/ ... 4812-1.jpg (zdjecie znalezione na tym forum - nie moje)

a drugi koniec odnalazlem pod maska w rejonie akumulatora. Auto mam od ok 1,5 roku, ale dopiero teraz przed zima - nie wiem jak u was, ale w Szczecinie juz jesien sie konczy sie tym zainteresowalem. Wymienialem pare dni temu akumulator i cyferki na webasto mi migaly. Jako, ze nie umialem tego ustawic (zeby nie migaly) wciskalem przyciski i musialem przypadkiem to wlaczyc. Zaczelo cos cicho "pracowac", naciskajac kolejne - sie wylaczylo. Dmuchawa w srodku nie zareagowala. Odnalazlem instrukcje na forum, w wolnej chwili przetestuje. Zastanawiam sie tylko czy "wylot" webasto, ten kolo akumulatora, powinien tam byc czy nie ma to znaczenia, czy moze powinien byc gdzie indziej (jakies konkretne, zalecane miejsce). Skoro to ma grzac silnik, to moze jest jakies miejsce, gdzie ten "wylot" powinien byc skierowany?



patbaj - 03 paź 2009 6:34
a ten wylot Panie to nie jest od klimy??? tamtędy woda, która powstaje z wilgoci "odessanej" z powietrza uchodzi.



patbaj - 03 paź 2009 6:36
[quote="patbaj"] jak ustawić nagrzewanie kabiny?
już rozpracowałem jak się włącza tego drania!
jak ktoś ma pytania to pisać.



Wojtassk - 03 paź 2009 11:20
Patbaj, nie mam klimy



igorm - 05 paź 2009 7:47
patbaj powiedz jak ustawic nagrzewanie kabiny



paweledi - 05 paź 2009 10:50
allegro czy pasuje czy nie ??????????
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=761284444



Wojtassk - 05 paź 2009 17:21
Ja chyba tez juz wszystko wiem. Dmuchawa dziala z webasto, jak sie ja wlaczy (a nie ustawi na 0 ). Problem moj nowy sie pojawil, iz mimo, ze jest wlaczone to nie grzeje. Mozliwe to, ze nie ma wymaganej temperatury? Cos mi sie obilo o uszy, ze niby webasto dziala ponizej 7 czy 8 stopni. Powyzej wlacza sie, ale nie nagrzewa. U mnie sie wlacza, ale nie czuje cieplego powietrza, silnik tez nie jest nagrzany po porannej akcji z webasto. Patbaj, u Ciebie od razu leci gorace powietrze (kabina) i silnik jest nagrzany jak go odpalasz?

P.S. ta rura kolo akumulatora to sie okazalo, ze wciaga powietrze, a nie wypuszcza. Generalnie rozbilo to moje wyobrazenie na temat dzialania wabasto. Bo skoro pod maska zasysa to niby drugi koniec, ktory mam pod podwoziem a nie kolo silnika, wypuszcza cieple?
Czy moze webasto jakos inaczej nagrzewa silnik a te rurki to tylko wlasnie do powietrza i moze jakis odplyw wody, ktora sie moze pojawiac w takim zestawie...?



patbaj - 05 paź 2009 20:33
A więc tak:
1. Nastawiamy pokrętło temperatury na pole czerwone!!!
2. Ustawiamy kierunek powietrza na szybę (najszybciej odmarznie) lub na wnętrze.
3. Ustawiamy prędkość wiatraka na 2 (tak wg. instrukcji)
4. Włączmy przyciskiem płomyczka, albo pragramujemu czas za pomocą przycisku SET.
Po włączeniu Webasto puka stuka i tyka, aż po chwili (do 2-3 min im zimniej tym wydaje mi się, że dłużej) z nawiewu leci przyjemne ciepełko.



igorm - 06 paź 2009 9:35
no ja tak robilem i niestety zadne powietrze nie leci z nawiewow. tylko jakby sam silnik zagrzewalo to webasto



Wojtassk - 06 paź 2009 11:36
a u mnie leci, ale zimne (jak na zewnatrz) i po kilku minutach sie wylacza (nadal swieci sie ekranik programatora)...



patbaj - 06 paź 2009 17:08
spróbuj jeszcze tak jak w jakimś instruktażu na forum jest. ustaw tak jak opisałem, jak pochodzi kilka minut to wciśnij krótko set, a potem wciśnij jeszcze raz i przytrzymaj 2 sek. może pomoże, jak nie to racej ta wersja bez podgrzewania kabiny.



igorm - 06 paź 2009 17:43
oki, bedzie zimniej to sprobuje, a jak nie bedzie dzialac to podskocze do jakiegos serwisu
bez sensu byloby chyba webasto bez ogrzewania kabiny, sam silnik by sie tylko rozgrzewal? po 20 min dzialania webasto i tak jeszcze silnik chyba zimny - zimne powietrze jak zapale auto



patbaj - 10 paź 2009 6:04
dziś kolejny test webasto, z programowaniem czasu - zaprogramowany czas znika z ekrany, lecz ekranik zostaje podświetlony (słabe trochę bo całą noc świeci!) o 7,45 Webasto się uruchomiło, na dworze 3 stopnie, po ok. 6 minutach buczenia, stukania, w kabinie zaczeło lecieć chłodne powietrze, po czym się stopniowo nagrzewało. Teraz tylko zostało mi opanowanie zaprogramowania wyłączenia lub skrócenia czasu działanie z 60min. do 30 (gdy wyświetlacz swiecie na czerwono to działa przez 60 min. a gdy na zielono to przez 30 min.
MROZY możecie nadchodzić!



lesiux - 13 paź 2009 9:01
wie ktoś jakim zużyciem paliwa cechuje się webasto montowane w mazdach?



igorm - 13 paź 2009 11:05
no właśnie nie wiem czy webasto ciagnie z akumulatora czy ciągnie paliwo



lesiux - 13 paź 2009 13:51
zarówno aku jak i paliwo.



patbaj - 13 paź 2009 19:13
0,5 kg paliwa na godzinę działania!
a z aku do napędu wentylatora ogrzewającego kabinę



lesiux - 13 paź 2009 20:24
dzięki za info, trochę drogi biznes jakby tak codziennie używać z rana. Ile czasu musi chodzić webasto żeby nagrzać środek auta do jakiejś przyjemnej temperatury?

A co do aku to pewnie jeszcze jakąś pompę wody napędza bo z tego co wiem to grzeje ono wodę w układzie chłodzenia, prawda?



patbaj - 13 paź 2009 21:23
15min przy 4 stopniach i mam cieplutko!!!
w zimie pewnie pełne 30 min będzie musiało chodzić.



paweledi - 14 paź 2009 6:44
Czy ktos ma schemat elektryki mazda 6 po lifcie to by podeslal na pw



lesiux - 14 paź 2009 12:26
do jakiej temperatury grzeje webasto płyn w układzie chłodzenia?Czy otwiera się później termostat?



patbaj - 14 paź 2009 17:39
a kto to mierzy lesiux???
bez paranoji!
jest ciepło i już, a temperatura zależy od długości czasu nagrzewania i temperatury otoczenia, będzie działać 30 min to będzie jakaś temperatura, a po godzinie będzie ona wyższa, jak wyłączysz po 5 minutach to sie nie nagrzeje - to chyba logiczne???
Po 30 min. przy takiej temp. jak teraz na dworze (4-6st) mam wskazówkę prawie na połowie



lesiux - 14 paź 2009 18:33
spokojnie, tak pytam z ciekawości

zastanawia mnie taka rzecz: czy lepiej zużyć te 0,25l paliwa na pół godziny grzania webasto i po odpaleniu silnika aby chodził bez ssania (ew. krócej by pracował na ssaniu) czy też uruchamiać zimny silnik i żeby normalnie na ssaniu chodził zanim się nagrzeje. Co zużyje mniej paliwa?Webasto czu ssanie? Niech się nikt nie oburza, pytam czysto z ciekawości. Jakie jest wasze zdanie?



patbaj - 14 paź 2009 19:46
webasto ma za zadania ogrzać silnik i wnętrze gdy nie ma cie w aucie, zostawisz ospalone auto z kluczykami w stacyjce zeby się grzało na chodniku przez pół godziny??? raczej nie. Webasto ma działać tak, że programujesz sobie czas lub włączasz pilotem, przychodzisz potem i od razu wsiadasz do ciepłego auta z ogrzanym silnikiem i tyle. Gdzie tu sens siedziec w zimnym aucie zeby się nagrzało - bez sensu mając webasto



lesiux - 14 paź 2009 20:21
Wiem jak działa webasto i nie mówię o siedzeniu w aucie i czekaniu aż się nagrzeje. Chodzi o to co zużyje więcej paliwa na zagrzanie silnika, webasto czy ssanie podczas jazdy.

Druga sprawa, czy ktoś z prostokątnym programatorem próbował ustawić czas jak długo ma działać ogrzewanie?Próbowałem podanego sposobu SET +> dwa razy ale za każdym razem włącza mi się programowanie czasu kiedy ma się załączyć a nie ile czasu ma działać.



deepdiver100 - 15 paź 2009 6:53
Panowie,

Mam mały kłopot z webasto w Mazda 6 , 2004 r. Mam sterownik elipsowaty .....dzięki forum ustawiłem wszystkie ustawienia, czas grzania ( ustawiłem 30 min ), godziny rozpoczęcia, grzanie - wentylowanie...itd.....

Kłopot polega na tym, że webasto włącza się o zaprogramowanej godzinie, pracuje, załącza się nawiew itd....trwa to 15-20 sek i się wyłącza.....nie mam zielonego pojęcia dlaczego.
To samo dzieje się po uruchomieniu ręcznym w samochodzie i uruchomieniu z pilota....

Bedę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam



patbaj - 15 paź 2009 16:11
jest zepsute najprawdopodobniej



deepdiver100 - 15 paź 2009 17:08
ty patałach czy patbaj czy jak ci tam.......chcesz pomóc i coś wiesz to pisz....nie wiesz nie śmieć....



kobyll - 18 paź 2009 16:42

Panowie,

Mam mały kłopot z webasto w Mazda 6 , 2004 r. Mam sterownik elipsowaty






Kłopot polega na tym, że webasto włącza się o zaprogramowanej godzinie, pracuje, załącza się nawiew itd....trwa to 15-20 sek i się wyłącza.....nie mam zielonego pojęcia dlaczego.
To samo dzieje się po uruchomieniu ręcznym w samochodzie i uruchomieniu z pilota....


co się włącza?
- same nawiewy?
- zobacz czy pracuje pompka paliwa powinno być słychać cykanie
- powinno być słychać nadmuch odgłos buczenia to wentylator pieca. Przy rozpoczynaniu pracy zawsze przewietrza agregat. Po zaniku płomienia sterownik powinien wydać znowu rozkaz przewietrzania pieca. Wentylator powinien dłużej pracować, by wywiać opary przez układ wydechu agregatu. "wentylator pieca z forum elektroda"
- sprawdź pompkę obiegu wody i jej zasilanie
Czy po włączeniu webasta idzie napięcie na kostkę do pompki wody +12V.
Rozepnij kostkę i podaj sam "+" i "-" z akumulatora prosto na pompkę i posłuchaj czy ja słychać i czy czuć na przewodach gumowych obieg wody.

na zdjęciach 2 i 3 pompka wody jest zaznaczona czerwonym kółkiem
na zdjęciu 4 widać kostkę...znacznik 1





deepdiver100 - 19 paź 2009 8:08
Dzięki piękne...
To się nazywa pomoc....
Dzisiaj posprawdzam te sprawy.

Pozdrawiam



lesiux - 23 paź 2009 5:48
Czy mając prostokątny sterownik można dokupić do niego pilota?I czy ktoś może potwierdzić jego zasięg?Bo w 600m z instrukcji to średnio chce mi się wierzyć.

Ponadto czy ktoś zmieniał czas grzania mając taki sterownik?Próbowałem SET + > lub SET + < wg instrukcji w tym topicu ale nic się nie zmienia tzn na wyświetlaczu nic się nie zmienia.



kobyll - 25 paź 2009 12:56
a napisze mi ktoś gdzie idzie przewód różowy z kostki X1 (lub X14) numer pinu 2 - przewód diagnostyki WEBASTO?

na schematach jest on żółty, lecz w rzeczywistości jest on różowy...



Maciek90 - 08 lis 2009 13:38
W swojej 323F mam dokładnie taki sam sterownik jaki ma patbaj a więc taki
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b14 ... ff0d6.html
Mam dwa pytania co do jego działania. Jak zmienić w tym cudeńku czas przez jaki webasto ma grzać. Z tego co się narazie dowiedziałem to istnieją dwa ustawienia na 30 minut i na godzinę. Najprawdobodobniej jest też tak, że jeżeli jest ustawione na 30 minut to wyświetlacz świeci na zielono, a jeżeli na godzinę to świeci na czerwono. U mnie jest ustawione na 30 minut i nie wiem jak zmienić żeby grzało na godzinę. I drugie pytanie. Czy w tym modelu jest możliwość włączenia samego nawiewu powietrza, przydatnego bardzo podczas letnich upałów?



patbaj - 11 lis 2009 9:26
Oto informacja jaką uzyskałem od oficjalnego przedstawiciela webasto:

Witam,
W tym modelu sterownika nie ma możliwości zmiany długości czasu pracy agregatu po jego właczeniu z programu.
Rozwiązaniem jest wymiana zegara na nowszy model, koszt ok.60 EURO netto.

Pozdrawiam
Krzysztof Grzybowski
Webasto.pl



lesiux - 11 lis 2009 16:32
ok więc ile pracuje webasto po załączeniu?godzinę?



patbaj - 11 lis 2009 19:05

ok więc ile pracuje webasto po załączeniu?godzinę?

jeżeli jest ustawione na 30 minut to wyświetlacz świeci na zielono, a jeżeli na godzinę to świeci na czerwono



Maciek90 - 11 lis 2009 19:52
Jeśli Cie patbaj dobrze zrozumiałem to jest tak. Jeżeli wyświetlacz świeci na zielono tak jak u mnie to będzie grzać przez pół godziny, a jeżeli na czerwono tak jak u Ciebie to będzie grzać przez godzinę. Kolory wyswietlacza, a w konsekwencji również czas grzania są ustawiane fabrycznie i my użytkownicy nie możemy sobie tego przestawić. Jeżeli jestem w błędzie to mnie popraw.
A co do tego sterownika, który ma tę możliwość (o którym pisał Ci ten przedstawiciel webasto) to czy jest to ten sterownik, do którego instrukcja jest w pierwszym poście tzn. ten taki owalny.



lesiux - 11 lis 2009 21:04
ja mam sterownik prostokątny, podświetlany na zielono i nie mogę tego zmienić wg instrukcji z tego tematu, czyli jak przez pół godziny chodzi?



patbaj - 11 lis 2009 21:58

Jeśli Cie patbaj dobrze zrozumiałem
dobrze zrozumiałeś


czy jest to ten sterownik, do którego instrukcja jest w pierwszym poście tzn. ten taki owalny.
nie mam pewności 100% ale wydaje mi się że tak.


ja mam sterownik prostokątny, podświetlany na zielono


przez pół godziny chodzi
dokładnie tak powinno byc



Maciek90 - 11 lis 2009 22:07
Czyli jeżeli koniecznie chciałbym mieć możliwość regulacji czasu przez jaki webasto ma grzać wystarczy zmienić sterownik. Pytałeś się może jeszcze tego Pana jak to jest z funkcją samego nawiewu w tym sterowniku? Czy wogóle istnieje, czy również trzeba wymienić sterownik?



patbaj - 12 lis 2009 19:12
Maciek90
nie pytałem, wylecialo mi z bani ale z tym przestawieniem temperatury grzania na zimne próbowałeś?



Maciek90 - 13 lis 2009 17:36
Próbowałem, ale to nic nie daje. Cały czas leci ciepłe powietrze.



patbaj - 18 lis 2009 20:10
webasto.petemar@webasto.pl



madzia - 19 lis 2009 11:39
webasto http://wohlfuehlklima.de/fileadmin/user_upload/de_DE/downloads/Bedienungsanleitungen/manual_timer_de_en_fr_it_se_es_dk_no_fi_nl_ru_pl_01.pdf



GieraPPa - 19 lis 2009 19:37
witam witam

pewnie pomyślicie ze urwałem sie z choinki ale wybaczcie za to pytanie
co to dokładnie jet webasto(z tematu wyczytałem ze w skrucie podgrzewacz silnika ?)
2 pytanie czy kazda mazda to ma czy to jest w seryjnym wyposarzeniu czy tez trzeba sobie taki cos zamontowac??
i 3 pytanie jaki czas zajmuje mu nagrzanie silnika??

pozdro



Maciek90 - 20 lis 2009 17:10
Otoż mój drogi Webasto to taka potoczna nazwa tzw. ogrzewania postojowego. Właściwie Webasto to nazwa najbardziej znanej firmy produkującej to cudo. A co do działania to jest to coś takiego co podgrzeje ci silnik i wnętrze samochodu bez uruchamiania silnika. Oczywiście najbardziej przydatne jest to zimą. Można sobie np. jednego dnia wieczorem ustawić konkretną godzinę na którą ma się włączyć drugiego dnia, powiedzmy 20 minut przed wyjazdem do pracy. Dzięki temu gdy wchodzisz do samochodu we wnętrzu jest już ciepło, a gdy wyłączysz webasto i uruchomisz silnik to od razu poleci ci z nawiewu ciepłe powietrze gdyż silnik też bedzie już nagrzany. Tak działa to w mojej Mazdzie. Z tego co wiem to moja oryginalnie nie miała tego założone, więc któryś z wcześniejszych właścicieli musiał to dołożyć. Również z tego co się orientuje Mazdy 6 miały (mają?) montowane fabrycznie nieco uboższą wersję webasto która podgrzewa tylko silnik, ale można to przerobić żeby podgrzewało również wnętrze. Co do czasu nagrzewania to przy obecnych temperaturach po kilkunastu minutach mam ciepło w środku (i pod maską).



GieraPPa - 21 lis 2009 10:26
witam

dobrze a czy można to zamontować samemu?
i drugie pytanie ile mniej wiecej trwa nagrzewanie silnika przy tym cudo?

pozdro



Maciek90 - 21 lis 2009 16:53
Nie wiem czy można to założyć samemu. Ja miałem już założone. Co do czasu nagrzania to tak jak już pisałem w obecnych temperaturach trwa to kilkanaście minut. Z webasto mam do czynienia od momentu kupna samochodu, a więc tylko od ponad miesiąca dlatego nie wiem ile będzie trwało nagrzanie jak temp. spadnie do -10 st. Podejrzewam, że ten czas trochę sie wydłuży.



darco112 - 16 gru 2009 16:50
U mnie Webasto nie działa. Gdy dochodzi do zaprogramowanej godziny włącza się dmuchawa a pod maską słychać cykanie. Agregat chyba się nie włącza, a przynajmniej ja tego nie słyszę. Po jednej, dwóch minutach na wyświetlaczu pojawia się literka F, a chwilę później "F--". Próbowałem resetować przez wyjęcie bezpiecznika 20A przy włączonym silniku, ale problem się nie rozwiązał. Sterownik działa nawet przy wyjętym bezpieczniku
Czy ktoś wie, gdzie może być przyczyna i jak to naprawić?



patbaj - 16 gru 2009 18:30
Powiem jedno - webasto to cudeńko! 3 dzień wychodzimy z kumplami z pracy oni drapią szyby i grzeją silniki zeby za kilka minut poczuć choć delikatny powiew ciepełka a ja... wsiadam i odjeżdżam z uśmiechem na ustach!!!
bezcenne...



wojtek85 - 16 gru 2009 20:35
a wiecie moze ile taka przyjemnosc kosztuje zeby załozyc do m3 2005 r



kobyll - 16 gru 2009 21:51

U mnie Webasto nie działa. Gdy dochodzi do zaprogramowanej godziny włącza się dmuchawa a pod maską słychać cykanie. Agregat chyba się nie włącza, a przynajmniej ja tego nie słyszę. Po jednej, dwóch minutach na wyświetlaczu pojawia się literka F, a chwilę później "F--". Próbowałem resetować przez wyjęcie bezpiecznika 20A przy włączonym silniku, ale problem się nie rozwiązał. Sterownik działa nawet przy wyjętym bezpieczniku
Czy ktoś wie, gdzie może być przyczyna i jak to naprawić?


Jest wiele przyczyn:
- zbyt niskie napięcie na piecyku - słaby akumulator albo po prostu jest gdzieś spadek napięcia
- pompka obiegowa wody nie działa - webasto sie wyłącza po 1-3 min ponieważ ma zbyt wysoka temperaturę
- skończył się czujnik płomienia (inaczej sztyft, świeca żarowa) - jeżeli byłaby do wymiany to wcześniej widziałbyś kłęby białego dymu spod samochodu - niespalony ON w komorze spalania.



darco112 - 17 gru 2009 7:23
Ale mnie się wydaje, że agregat w ogóle się nie włącza "z guzika". Nie słyszę żadnego buczenia. Być może włącza się tylko przy odpalonym silniku, bo silnik szybko się nagrzewa. Mniej więcej dwa razy szybciej niż w Passacie 1,9TDI.
Czy możliwe, aby zapowietrzył się wężyk paliwa? Pompka cyka około minuty, a agregat nie startuje.



kobyll - 17 gru 2009 7:48

Ale mnie się wydaje, że agregat w ogóle się nie włącza "z guzika". Nie słyszę żadnego buczenia. Być może włącza się tylko przy odpalonym silniku, bo silnik szybko się nagrzewa. Mniej więcej dwa razy szybciej niż w Passacie 1,9TDI.
Czy możliwe, aby zapowietrzył się wężyk paliwa? Pompka cyka około minuty, a agregat nie startuje.


Jak zapalisz samochód na mrozie to musisz słyszeć czy chodzi WEBASTO (oczywiście maska otworzona i ucho koło filtra paliwa). Powinieneś najbardziej słyszeć dmuchawę (wentylator), który dostarcza powietrze do komory spalania i ją przewietrza przed zapaleniem płomienia i po zgaśnięciu płomienia.


Czy możliwe, aby zapowietrzył się wężyk paliwa? Pompka cyka około minuty, a agregat nie startuje.

Jeżeli nie będzie działało też na zapalonym samochodzie to bardzo możliwe. Nie zmieniałeś ostatnio filtru paliwa?



darco112 - 17 gru 2009 8:04
Zmieniałem, ale ogrzewanie nie działało już wcześniej. Dzisiaj przysłucham się po odpaleniu samochodu czy agregat działa.



darco112 - 18 gru 2009 6:53
Przysłuchałem się po odpaleniu samochodu po pracy. Nic szczególnego oprócz silnika nie słychać. Po dojechaniu do domu wyłączyłem silnik i włączyłem ogrzewanie z programatora. Z okolic agregatu na początku słychać bardzo niewyraźne huczenie, coś jak lecący nade mną samolot, być może to ten wentylator. Dźwięk ten był jednak bardzo cichy, więc możliwe że to była chodząca dmuchawa wnętrza.



kobyll - 18 gru 2009 7:59

Przysłuchałem się po odpaleniu samochodu po pracy. Nic szczególnego oprócz silnika nie słychać. Po dojechaniu do domu wyłączyłem silnik i włączyłem ogrzewanie z programatora. Z okolic agregatu na początku słychać bardzo niewyraźne huczenie, coś jak lecący nade mną samolot, być może to ten wentylator. Dźwięk ten był jednak bardzo cichy, więc możliwe że to była chodząca dmuchawa wnętrza.

- dmuchawa może być uszkodzona, jeżeli byłaby sprawna to daje spory huk przed zapaleniem palnika
- palnik raczej nie będzie uszkodzony, ponieważ rzadko się zdarza żeby był do wymiany
- komora spalania - profilaktycznie można przeczyścić

bez wyjęcia piecyka raczej się nie obejdzie...

wtedy możesz sprawdzić:
* dmuchawę podłączając do niej 12V czy działa
* sztyft, jego oporność jak jest zimny ma 0,5Ohm jak jest rozgrzany to około 1,6Ohm
* zajrzeć do sterownika czy wszystko jest OK, czy żaden element elektroniczny nie jest uszkodzony, najczęściej jest to termistor który służy do mierzenia temperatury z piecyka, ogólnie elektronika w Thermotopach jest mało awaryjna
*

Tylko to mogę napisać od siebie, tak na odległość to ciężko jest diagnozować. Jeżeli nie masz pojęcia o mechanice i elektronice to jedź do jakiegoś serwisu WEBASTO info poszło na PW.



darco112 - 18 gru 2009 9:18
Jakieś pojęcie mam, ale marne. Na serwis to pewnie parę stów muszę przyszykować, a wiadomi, święta są . Czy wyjęcie agregatu to spory problem? Rozumiem, że trzeba odłączyć filtr paliwa i go wyciągnąć.



lesiux - 18 gru 2009 10:59
czy aby mieć zdalne sterowanie webasto wystarczy sam pilot czy trzeba ingerować dodatkowo w instalacje?



deepdiver100 - 13 sty 2010 11:32

U mnie Webasto nie działa. Gdy dochodzi do zaprogramowanej godziny włącza się dmuchawa a pod maską słychać cykanie. Agregat chyba się nie włącza, a przynajmniej ja tego nie słyszę. Po jednej, dwóch minutach na wyświetlaczu pojawia się literka F, a chwilę później "F--". Próbowałem resetować przez wyjęcie bezpiecznika 20A przy włączonym silniku, ale problem się nie rozwiązał. Sterownik działa nawet przy wyjętym bezpieczniku
Czy ktoś wie, gdzie może być przyczyna i jak to naprawić?


Jest wiele przyczyn:
- zbyt niskie napięcie na piecyku - słaby akumulator albo po prostu jest gdzieś spadek napięcia
- pompka obiegowa wody nie działa - webasto sie wyłącza po 1-3 min ponieważ ma zbyt wysoka temperaturę
- skończył się czujnik płomienia (inaczej sztyft, świeca żarowa) - jeżeli byłaby do wymiany to wcześniej widziałbyś kłęby białego dymu spod samochodu - niespalony ON w komorze spalania.



Azzario - 20 sty 2010 13:48

Nie ma włącznika - działa automatycznie jak temperatura spadnie poniżej ok. 7 stopni.
Z tego co piszesz - działa poprawnie


A kiedy sie wylacza automatycznie ? U mnie samochod jest nagrzany a webasto chodzi dalej.



kobyll - 20 sty 2010 14:25

Nie ma włącznika - działa automatycznie jak temperatura spadnie poniżej ok. 7 stopni.
Z tego co piszesz - działa poprawnie

A kiedy sie wylacza automatycznie ? U mnie samochod jest nagrzany a webasto chodzi dalej.



zboq - 04 mar 2010 22:12
Witam koledzy, poczytałem trochę o webasto i już dużo się o nim dowiedziałem.
Posiadam webasto w wersji dogrzewacza i po włączeniu samochodu po chwili spod samochodu i spod maski (przez filtr powietrza webasto?) unoszą się wielkie kłęby ciemnego dymu i śmierdzącego. Niestety nie ma w Tarnowie żadnego serwisu webasto, więc pojechałem do swojego mechanika. On to webasto wyciągnął, przeczyścił, powiedział ze byłą jakaś uszczelka rozwalona, zmierzył oporność świecy i wynosiła ona w okolicy 0.6 Ohma. Więc wydawało się, że to ta uszczelka. Ale po złożeniu do kupy nadal jest to samo. Po chwili od odpalenia samochodu pojawiają się kłęby dymu. I teraz nie wiem gdzie jeszcze szukać przyczyny takiego stanu rzeczy. Zastanawiam się czy aby napewno świeca jest ok, ale znowu nie wiem która bedzie pasować do mojego webasto. Czy może mnie ktoś naprowadzić gdzie szukać przyczyny tego dymienia lub np powiedzieć króra świeca będzie pasować. Mam Webasto Thermo Top C , 12V / 26W. Aha wentylator napewno działa, bo kilka razy jak wyłączyłem samochód przez tą zadymę to słyszałem ten specyficzny szum wentylatora webasto .

Czy to jest takie webasto, jak to montowane w naszych samochodach ?
http://www.allegro.pl/item942199240.html



abudabdi - 05 mar 2010 17:56

Witam koledzy, poczytałem trochę o webasto i już dużo się o nim dowiedziałem.
Posiadam webasto w wersji dogrzewacza i po włączeniu samochodu po chwili spod samochodu i spod maski (przez filtr powietrza webasto?) unoszą się wielkie kłęby ciemnego dymu i śmierdzącego. Niestety nie ma w Tarnowie żadnego serwisu webasto, więc pojechałem do swojego mechanika. On to webasto wyciągnął, przeczyścił, powiedział ze byłą jakaś uszczelka rozwalona, zmierzył oporność świecy i wynosiła ona w okolicy 0.6 Ohma. Więc wydawało się, że to ta uszczelka. Ale po złożeniu do kupy nadal jest to samo. Po chwili od odpalenia samochodu pojawiają się kłęby dymu. I teraz nie wiem gdzie jeszcze szukać przyczyny takiego stanu rzeczy. Zastanawiam się czy aby napewno świeca jest ok, ale znowu nie wiem która bedzie pasować do mojego webasto. Czy może mnie ktoś naprowadzić gdzie szukać przyczyny tego dymienia lub np powiedzieć króra świeca będzie pasować. Mam Webasto Thermo Top C , 12V / 26W. Aha wentylator napewno działa, bo kilka razy jak wyłączyłem samochód przez tą zadymę to słyszałem ten specyficzny szum wentylatora webasto .

Czy to jest takie webasto, jak to montowane w naszych samochodach ?
http://www.allegro.pl/item942199240.html

posiadam webasto termo top t czasami tez mi zadymi lecz jest to spowodowane brakiem paliwa w moim webasto jest zbiorniczek wewnętrzny na 0,3l poprostu jak się paliwo skończy to zadymi trochę i wyłączy się sprawdz u siebie czy dostaje paliwo czy układ nie jest zapowietrzony

A co sądzicie o tym :
http://www.allegro.pl/item947607560_zda ... start.html



zboq - 05 mar 2010 20:09

posiadam webasto termo top t czasami tez mi zadymi lecz jest to spowodowane brakiem paliwa w moim webasto jest zbiorniczek wewnętrzny na 0,3l poprostu jak się paliwo skończy to zadymi trochę i wyłączy się sprawdz u siebie czy dostaje paliwo czy układ nie jest zapowietrzony

No tak, tylko jak odpowietrzyć układ, a dodatkowo pewnie dobrze by było sprawdzić pompkę paliwa. Ale narazie webasto mam odłączone więc nawet nic nie posprawdzam.
Dodatkowo, siedze w angli więc zajmę się tym tematem po powrocie za kilka tygodni.



dominik146 - 19 kwi 2010 15:18
Witam.
Czy jest ktoś na Śląsku kto może mi rozbudować webasto w M6 2004rok (oczywiście za opłatą)
Jakoś sam nie mam odwagi się za to zabrać.



Gnat80 - 23 wrz 2010 10:47
Witam,odkopuje trochę temat.Dziś w nocy musiałem nocować w samochodzie Było już dość zimno i ogrzewałem się webasto (gdzieś ze 4 razy po 30min) przy ostatnim ogrzewaniu nad ranem z pod auta zaczął się wydobywać intensywny biały dym i na wyświetlaczu zapaliła się literka F.Chciałem uruchomić silnik,ale nie zagadał ako padnięte.Czy to webasto tak wypompowało mi ako czy może raczej gdzie indziej szukać przyczyny?Dodam ze radia nie słuchałem,nie bawiłem się niczym w aucie co zżerało by prąd,a z odpalaniem nie miałem nigdy żadnego problemu.



Myjk - 23 wrz 2010 13:27
Jak miałeś słaby akumulator, to mogło zjeść. To nie jest typowe ogrzewanie postojowe do spania w samochodzie (jak mają w TIRach), tylko w zasadzie do jednorazowego ogrzania auta przed jazdą. Trzeba było choć raz odpalić auto.



skowal - 28 wrz 2010 10:51
To i ja się podczepię pod temat. Może mi ktoś powiedzieć czy po włączeniu zapłonu powinienem słyszeć jakieś brzęczenie - jakby jakaś pompka się włączała ? Przed wymianą rozrządu, zawsze po włączeniu zapłonu był ten dźwięk. Nie ważne czy to była zima czy lato. Po wymianie rozrządu (razem z pompą) tego dźwięku nie mam. Włączam zapłon i jest cisza jak po śmierci organisty. Ktoś mi powiedział że ten dźwięk to pozycjonowanie się xenonów lub załączania webasta. Jako że xenonów nie mam stawiam że coś z Webastem. No i chyba prawda. Webasto nie chce się uruchomić. Pochodzi z 5, 10 i wywala F-- a nieraz nawet 30 min wyłączy się sam bez pokazania błędu. Silnik jak był zimny tak jest. Po kilku włączeniach webasta w 3 moze 4 minucie działania zaczeło coś walić za silnikiem. na początku dźwięk przypominał "bulgotanie" wody ale potem zaczęło nieźle napieprzać.

Powiedzcie mi, czy przy wymianie rozrządu mogło coś się wypiąć - uszkodzić ?
Czy te buczenie przy włączeniu zapłonu rzeczywiście jest od webasta ?
Czy przy wymianie pompy wody mógł się zapowietrzyć układ w webasto i dlatego webasto nie działa ?
Jeżeli zapowietrzone webasto - jak odpowietrzyć ?



Myjk - 29 wrz 2010 11:27

Czy przy wymianie pompy wody mógł się zapowietrzyć układ w webasto i dlatego webasto nie działa ?
Może tak być. Bulgotanie też na to wskazuje.


Jeżeli zapowietrzone webasto - jak odpowietrzyć ?
Nie odpowietrzasz webasto, tylko cały układ -> viewtopic.php?f=60&t=103466



skowal - 02 paź 2010 17:10
Dzięki Myjk za odp.
Dzisiaj dokopałem się do pompy wody webasta. Wychodzi na to że jest walnięta. Pozostaje mi szukać nówki sztuki bo na regeneracje raczej nie mam co liczyć.
pozdr.