woda w komorze świecy
Maras - 27 gru 2007 9:36
Witam
Mój problem dotyczy ciągłego zbierania się wilgoci a w sumie wody (bo jest tego dużo) na świecy i przewodzie wn ale tylko w jednej komorze. Zaistniała sytuacja jest nie zależna od warunków atmosferycznych. Po wykręceniu świecy i jej przeczyszczeniu auto chodzi normalnie czasem 3 dni czasem 2 tygodnie i później znów świeca wygląda jakby tydzień w kałuży leżała.
Świece już wymieniałem kable również ale nie widzę sensu w inwestowanie co chwila paru stówek w nowe komplety kabli i świec skoro problem jest nadal.
Silnik z wierzchu jest suchuteńki nie zauważyłem również zbytnich ubytków płynu chłodzenia.
Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć możliwą przyczynę usterki
bananmin - 27 gru 2007 21:18
może Ci mysz na kabelki sika
a poważnie, to nie mam pojęcia
może sie skrapla pod maską i akurat tam potem kapie????
qbass - 28 gru 2007 13:10
Na pewno to woda, a nie olej? Dziwna sprawa... Masz na fajkach takie gumy osłaniające otwory gdzie wkręca się świece?
Marcin - 28 gru 2007 18:10
Tak sobie teraz myśle ze może leci z wężyka od spryskiwaczy?Zobacz,wybadaj-może pomoże
EDIT:Oczywiście jeśli świeca jest mokra z gory,bo jak z dołu to napewno nie wężyk-logiczne.
Maras - 28 gru 2007 19:58
No więc na początku miałem "oryginalne" przewody fajkowe z gumową tuleją i gumą osłaniającą wlot do komory. Ale przewód nie wytrzymał (pozostałe 3 są nadal ok) i wymieniłem na zwyklaka bez osłony wlotu. (nie chciałem bez sensu tracić paru stówek na komplet nowych przewodów jeśli miałyby zaraz znów być zniszczony) Co do płynu na gumowej tulei i świecy na pewno nie jest to olej wygląda jak woda (czysty i klarowny) nie stosowałem metody organoleptycznej.
Co do płynu do spryskiwaczy raczej wątpie bo w tym miejscu nie ma przewodów z płynem.
świeca od góry jest ok problem zaczyna się od nakrętki (tam gdzie chwytamy kluczem) i cały dół. Z tym, ze od góry na świecy robi się sama rdza a od spodu jest czarna.
Ostatnio ktoś mi podpowiadał, że może to być kwestia przedostawania sie płynu chłodniczego z kanalików silnika do komory - rozszczelnienie, ale czy to możliwe ?
waldii - 28 gru 2007 23:11
Ostatnio ktoś mi podpowiadał, że może to być kwestia przedostawania sie płynu chłodniczego z kanalików silnika do komory - rozszczelnienie, ale czy to możliwe ?nie w tym silniku.Tam moze byc albo sucho albo olej.Chyba,ze tak jak w Twoim przypadku nie masz ori fajki.A probowales podmienic przewody???Te z ori kolnierzem na ta inna??
Maras - 30 gru 2007 18:58
A probowales podmienic przewody???Te z ori kolnierzem na ta inna??
waldii - 30 gru 2007 19:49
no tak rzeczywiście prosty pomysł na sprawdzenie czy to kwestia kabelka. tylko szybko to sprawdz,bo mi sie pić chce